Stránka 1 z 1

Karburátory

Napsal: stř 15. srp 2012 4:09:19
od honza780
Zdravím všechny na foru.Sem technický typ člověka a zajímala by mě jedna konkrétní věc!Je možné odpojit mag.ventil od karburátoru?
Prostě propojit hadičky tak aby oba karbce fungovaly souběžně?Ne jenom aby se pravej zapínal až po zařazení rychlosti.
Samozřejmě by ventil zůstal zapojen co se týká elektřiny.

Re: Karburátory

Napsal: stř 15. srp 2012 14:41:14
od Maxton
Asi ti neporadím, ale zajímalo by mě, v čem by to bylo lepší než tak , jak to je ?

Re: Karburátory

Napsal: stř 15. srp 2012 15:43:23
od honza780
SEŘIZOVÁNÍ BĚHU MOTORU NAPRÁZDNO.pdf
(49.64 KiB) Staženo 672 x
Jde o zpoždění pravého karburátoru při prudkém puštění plynu(jeho uzavření) při zařazení nižších rychlostí(1,2).tím pádem
jde do válce víc benálu než je potřeba,ten se nespálí,jde do laufu a vzniká střelba.Ta střelba byla i když sem měl nasazen origo výfuk
jenom nebyla tak slyšet.Měl sem GS500 E kde sou karbce mikuni 33 a lad'ák R.P.Otáčky bohatosti sem šteloval měsíc až sem skončil na
hodnotě 1.25 což je mín' než je podle manuálu(2.15-res.2 1/4).
Ted' mám Creptuse a otáčky boh. na 3.20.

Re: Karburátory

Napsal: stř 15. srp 2012 15:56:40
od Maxton
Toho střílení jsem si taky všiml (mám laďák) a jsou to fakt velký rány, třeba ve městě je to až nepříjemné, ale nevěnoval jsem tomu vedší pozornost, ani nehledal příčinu, protože mi bylo řečeno, že tohle prostě 1válce dělají :D

Re: Karburátory

Napsal: stř 15. srp 2012 16:23:05
od Sinner
Myslím, že tím snížíš i bohatost směsi a riskuješ podpálení ventilů, v horším případě propálení pístu. Ale ber mě s velkou rezervou, můj odhad je odhad diletanta.

Re: Karburátory

Napsal: stř 15. srp 2012 16:31:08
od honza780
Jo jednoválce to dělají častěji než dvouválce.I GSko občas střelilo.Budu mít názor mechanika co se hrabe i v motorkách,resp. to vyzkouším.Bud' pojede nebo ne.

Re: Karburátory

Napsal: stř 15. srp 2012 16:35:23
od honza780
Sinner píše:Myslím, že tím snížíš i bohatost směsi a riskuješ podpálení ventilů, v horším případě propálení pístu. Ale ber mě s velkou rezervou, můj odhad je odhad diletanta.
Bohatost nezměníš.Možná trochu zvýšíš spotřebu protože se ti nebude pravej vypínat při brždění motorem.

Re: Karburátory

Napsal: ned 09. zář 2012 17:05:23
od honza780
Hadičky odstraněny.Bohatost na 3,25.Spotřebu budu teprve měřit.Doposud průměr 4,6.

Re: Karburátory

Napsal: ned 09. zář 2012 20:25:27
od Maxton
Tak jsem na to zvědavej.. hlavně na tu spotřebu... co chování ? zmenilo se to nějak ? :-)

Re: Karburátory

Napsal: stř 19. zář 2012 16:59:55
od honza780
Moto jede jak divá.Na pětku 4000/90 během asi tří sekund 6500/150.Bohatost zůstala na 3,25.Střelba se ozve jen při "studeném"
motoru u jedničky a dvojky kolem 2500 ot.a to ještě při prudkým přidáním a puštění.Pak už dobrý.
Spotřebu budu počítat až se zbavím toho šmejdu co sem natankoval 12.9. na omw.Kupuju ted stooktan'ák a do toho ředím ten šmejd.

Re: Karburátory

Napsal: stř 19. zář 2012 18:00:34
od yuri13
Jsem zvědavý, jak to zacvičí se spotřebou.. Je ta změna opravdu tak citelná? Btw.. Jal jsem se teď nastavovat bohatost směsi, neb mě zajímalo, jak je nastavená od předchozích majitelů a ejhle.. Blbě.. Na levém 3.5 otáčky, na pravém 4 otáčky, tak jsem tam po pročtení všech témat tady a konzultaci s manuálem dal 3.25 otáčky na oba, tak jsem taky zvědav, co bude.. 8-)

Jinak, střelba do výfuku je u 4T normální.. Heh.. Dělají to i stříkačky.. Měla by to mít na svědomí rázová kondenzace paliva ve spalovacím prostoru po prudkém zavření plynu.. Prostě se tam ocitne moc benzinu a málo vzduchu, takže palivo se spaluje pomalu a hoří i když spalovací prostor opouští.. :ugeek:

Re: Karburátory

Napsal: čtv 20. zář 2012 14:17:28
od honza780
Ta spotřeba se nezmění.Aspon' u mě.Před zrušením hadiček sem stáhl bohatost na 3.25 a spotřeba klesla na 4,6/100 při průměrné
jízdě 80km/hod.Už sem to tak nechal.Taky sem měl s origo výfukem podobné nastavení(L-3,45 R-3,15).Hadičky sem rušil kvůli zpoždění.
Při prvním zrušení hadiček sem zapoměl na tu propojovací mezi karburátorama nad membránama.Bylo to jako kdybys ji přiškrtil.
Do 4000 dobrý pak jakoby zdechla.Strašně pomalu šla nahoru až sem si řekl že mašinu nebudu trápit.Rychlostí sem se dostal asi tak na
85km.Potom mě docvaklo že je tam ještě ta jedna propojovací a ta vlastně tlumí membrány.

Re: Karburátory

Napsal: čtv 20. zář 2012 16:04:37
od kanko00
Stale neviem, preco ti mali sikmooki muzickovia tam dali tie zbytocne hadicky.... :D

Re: Karburátory

Napsal: čtv 20. zář 2012 16:16:56
od honza780
Je to prakticky nesmyslný.Ten ventil se zapne v momen'tě zařazení rychlosti.Takže i když brzdíš motorem je pořád seplej.
Dělá jenom to že zpožd'uje reakci pravého karburátoru.

Re: Karburátory

Napsal: stř 26. zář 2012 13:37:28
od yuri13
Já co jsem koukal do dílenské příručky, tak tam je vidět, že ten ventil ovládá "řídící jednotka".. Tak mě napadá, esi to ten karburátor třeba neodpojuje ještě při jízdě z kopce, tedy když jsou otáčky motoru vyšší než volnoběh (tedy 1500min-1) a zařazená rychlost a zavřené klapky.. Podobně jako to dělají stříkačky.. Všechny tyhle informace ŘJ stejně má, takže by je teoreticky mohla využívat k úspoře paliva i při jízdě z kopce a nejen při volnoběhu na neutrál.. Ale ověřovat se to bude dosti špatně.. :D :ugeek:

Re: Karburátory

Napsal: stř 26. zář 2012 15:30:19
od honza780
Já vím tam sem napsal blbost.Řídící jednotka vlastně vypne při jízdě z kopce nebo při dojíždění ke křižovatce bez plynu,ale jenom ten pravej.Spotřeba ti stoupne tak max o dvě deci.Původní spotřebu sem měl 4,8l/100(měl sem rozmrdlou bohatost 3.45/3.15).Sešteloval
sem na 3.25/3.25 a spotřeba klesla na 4,6l/100.Pak sem oddělal hadičky takže se vracím na 4,8.Zatím sem neměřil.Pořád vyjíždím tu sračku z omw.Navíc bude zima takže se mě spotřeba spíš zvětší(zahřívání motoru) pro mě sezona končí až při -10 a níž to už tuhne táhlo sytiče.

Re: Karburátory

Napsal: stř 26. zář 2012 22:23:43
od Chozze1
Ne , jen táhlo sytiče. Sem si takto v takových mrazech odrovnal gufera na předních teleskopech. Nějak to nedaly.

Re: Karburátory

Napsal: čtv 27. zář 2012 1:47:22
od Sinner
Já vloni namazal různé pryže silikonem, a přesto že nemám vytápění v garáži, přežili všechny. Ale na skútru jsou v hajzlu přední manžety. Ovšem skútr stál celou zimu venku a občas když bylo sucho a olej nebyl úplně ztuhlý (to se nedalo ani klikou otočit motorem) jsem jezdil ;) .

Re: Karburátory

Napsal: čtv 27. zář 2012 15:30:28
od Twin
honza780 píše:pro mě sezona končí až při -10 a níž to už tuhne táhlo sytiče.
Co máš za hadry? Já tuhnu už při +5

Re: Karburátory

Napsal: čtv 27. zář 2012 16:27:31
od Maxton
Twine, taky jezdim do mínusu, prostě dokud nenapadne sníh... párkrát už jsem jel třeba v - 15ti, teda na 125 ccm ... Mám hadry od MBW s termovložkou.. ješte když je na nule, tak jezdim jen v tričku a motohadrech, když je míň navlíknu na sebe tepláky... Minulej rok jsem jel v minus 10ti, s termovložnou a ješte termoprádlem a přijel jsem domu totálně spocenej :-/ :lol:

Re: Karburátory

Napsal: pát 28. pro 2012 13:31:13
od Rimmerak
Když se tak štracháte v karburátorech, neměl by někdo na prodej ten díl, na kterým je nandaná podtlaková membrána? Ulomila se mi uvnitř toho šoupátka taková ta plastová pacička, která drží jehlu a na partsdepot stojí asi 1600kč !