Stránka 1 z 1

Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: stř 06. dub 2011 20:58:43
od tigerfilip
Zdravim,
krasne dva roky sem spokojene jezdil na pneu Mitas E8.. až kým ma moc "prijemnej" pan na STK nevyved z mojej idilky. Ze maji spatni smes T. Domnival se, ze pri prepise motorky z Nemecka tam zavedli chybu a smes H je zbytecna (bylo mu jasne ze 210 km v hodine ten stroj neda ani volným pádem), ale mam to tak v TP. Ze si mam vybavit opravu nebo nove pneu... Tak sem se mu tak zalibil, ze mne chce videt znova o mesic :-(. Jen tak pro uplnost pan pracuje v STK Dekra na Chodovci, Ph4.... Pred dvema rokmi v Liberci to vubec nebyl problem... Jeste mne varoval, ze takove "nestandardni" pneu maji rádi pojištováci aby nemuseli platit, tak jak to nu nekdo ve foru spominal. V manualu sem zistil, ze chyba to neni.
Tak sem zacal patrat po jiných pneu a tady na foru sem zistil, ze hodne lidi si tam dalo modely u terých nejsou nabízené typy s dusí ale jenom TL. Tak muj dotaz... Predsejenom nejakým zahadnim , mojemu servisakovy neznamim spusebem tam jde pneu bez duse, nebo se do te bezdusove pneu proste duše vloži. To vraj de, ale ci zas nebude ten samej problem na STK jako se spatni smesi T??

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: stř 06. dub 2011 21:28:00
od kanko00
Toto je nejake cudne....
XFko ma mat dusovu pneu. Rozmery:
Rozměr přední pneumatiky: 100/90-19 57 H
Rozměr zadní pneumatiky: 130/80-17 65 H

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: stř 06. dub 2011 22:10:19
od Honzejk
Origo je dušová a H(áčko) . Guma je sice dražší, ale zato vyváženější a silnější.
Za to, že máš duši v bezdušové pneu nic nehrozí ,ale když dáš pneu s pomalejším indexem tak si nesplnit homologaci danou výrobcem a při nehodě máš TY motorku co nesplňuje podmínky silničního provozu (dle výrobce).

Já to řešil před měsícem a radši sem vzal správný rychlostní index a bezdušovou (je vyváženější)
nacpal sem tam duše dal i nové pásky pod ně napustil dusíkem :D nebo čím :))

PS: Jo i špicové kolo jde vyvyžovat závažím :D

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: stř 06. dub 2011 22:13:50
od Honzejk
Ale v lese je všechno jedno :D

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: stř 06. dub 2011 22:19:40
od tigerfilip
kanko00 píše:Toto je nejake cudne....
XFko ma mat dusovu pneu. Rozmery:
Rozměr přední pneumatiky: 100/90-19 57 H
Rozměr zadní pneumatiky: 130/80-17 65 H
no presne to mam napsane v TP ale napriklad guma Metzeler Tourance Exp je budto se smesy 57S nebo bezdušová TL.. Nebo takova Heidenau K76 je v nabítke jenom TL (nebo ji uz jenom nenabízej?) tak bud ji tam nedam vubec nebo je tam spatna.. nebo to proste na vedsine STK stanicích nikdo neresi, jenom Pražáci to musej mit ultra-super kóšer?
Ne ze by sedalo neco pouzitelne vybrat, ale mne to prekvapuje u nekoho tady na foru...

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: stř 06. dub 2011 22:40:01
od Honzejk
Já dal Metzeler Tourance Exp plus duši

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: čtv 07. dub 2011 1:32:29
od marst
To já mám v techničáku předepanej přesnej typ pneumatiky, který se už přitom možná ani nevyrábí...

Obrázek

Jako je pravda, že má stav odpovídat tomu, co je v techničáku. Ale taky je psáno ve vyhláčce 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích:
§ 21 odstavec 1)
Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).

A když mám v TP max. rychlost 160km/h a T je do 180 km/h, tak je přece rychlostní index větší, než kolik vůbec může jet...
Ale když dám pneu s T, tak to prostě nesedí s TP. Ale pokud bych se měl řídit podle TP, tak bych tam musel dát jednu z těch 2 pneumatik, a když už se ani jedna nevyrábí, tak podle týhle logiky nemůžu motorku vůbec provozovat... :(

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: čtv 07. dub 2011 9:22:32
od tigerfilip
tak to je docela hustý :o a nemas tam nahodou presne napsanou povolenou hmotnost ridiče a musis držet dietu aby si neprešvih limit?
Tak muze jenom poradit co mne poradil technik STK. Od autorizovaneho dovozce Suzuki si vyžádat nejakej posudek nebo prohlášení, ze tam mužu jet i jine pneumatiky. Takýto posudek, ze muže chtít potvrzení od nejakeho autorizovaného znalce a pak na základe techno papíru pozadat na urade co eviduje vozidla zapsat zmenu do TP... kdyby se ti to zdálo jako hodne narocne behani po uradech a papírovani, tak se ti to nezda...tak to jenom asi koupit do zásoby par tých kol co mas v TP aby ti vydrzeli jeste po dobu zivotnosti motorky :-D

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: čtv 07. dub 2011 19:17:28
od Sinner
tigerfilip píše:tak to je docela hustý :o a nemas tam nahodou presne napsanou povolenou hmotnost ridiče a musis držet dietu aby si neprešvih limit?
Proč myslíš že jsem si koupil Tenerku. :lol:

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: čtv 07. dub 2011 22:59:13
od marst
tigerfilip píše:tak to je docela hustý :o a nemas tam nahodou presne napsanou povolenou hmotnost ridiče a musis držet dietu aby si neprešvih limit?
No popravdě to předepsaný je :D
- provozní hmotnost 180kg
- nejvyšší technicky přípustná / povolená hmotnost 375kg

- takže mám povoleno 195kg :)

Ale předepsat přesný typ a výrobce pneumatiky je to samý, jako kdybych tam měl napsáno, kde tankovat, od jakýho výrobce dát olej a kde to nechat pojistit :|

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: pát 08. dub 2011 16:45:19
od šimi
marst píše:
tigerfilip píše:tak to je docela hustý :o a nemas tam nahodou presne napsanou povolenou hmotnost ridiče a musis držet dietu aby si neprešvih limit?
No popravdě to předepsaný je :D
- provozní hmotnost 180kg
- nejvyšší technicky přípustná / povolená hmotnost 375kg

- takže mám povoleno 195kg :)

Ale předepsat přesný typ a výrobce pneumatiky je to samý, jako kdybych tam měl napsáno, kde tankovat, od jakýho výrobce dát olej a kde to nechat pojistit :|
Nonazdar,tak to já nesmím jezdit s manželkou :shock: :o .My oba dohromady máme víc než 195 kg :lol: :lol: :lol: A to nepočítám zavazadla :lol:

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: stř 13. dub 2011 10:26:38
od Meldar
Minulí tyden jsem byl na technický.Mám v zádu silnější gumu a ani na ně nekoukal.Uplná pohoda.Když tak hle vysíraj z gumama udělal bych si vílet ne nějaký zapadlí stk.

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: stř 13. dub 2011 11:01:17
od Household
Tak muze jenom poradit co mne poradil technik STK. Od autorizovaneho dovozce Suzuki si vyžádat nejakej posudek nebo prohlášení, .......

Presne tak, preto som si zohnal originál razítko - ešte ho mám. A papier som hrdo odniesol na STK samozrejme tam bolo popísané čo chceli a nad originálom ani okom nemrkol. :oops:
A takto som ju legálne prihlásil ;) - lebo vraj nesedeli normy :evil:

Niekto jazdí na CZ ŠPZ-kách lebo Sk je banánová republika :lol: ale ja som väčší koumák :oops: :lol:

Re: Pneu Mitas E8 - STK

Napsal: čtv 14. dub 2011 22:10:24
od kanko00
Household píše:Tak muze jenom poradit co mne poradil technik STK. Od autorizovaneho dovozce Suzuki si vyžádat nejakej posudek nebo prohlášení, .......

Presne tak, preto som si zohnal originál razítko - ešte ho mám. A papier som hrdo odniesol na STK samozrejme tam bolo popísané čo chceli a nad originálom ani okom nemrkol. :oops:
A takto som ju legálne prihlásil ;) - lebo vraj nesedeli normy :evil:

Niekto jazdí na CZ ŠPZ-kách lebo Sk je banánová republika :lol: ale ja som väčší koumák :oops: :lol:

Jazdil synku jazdil. Potom sa nasral a dal 240 EUR za prihlasenie na Slovensku, lebo sa mu nechcelo jazdit na STK do Ciech a platit drahsie zakonne poistenie ako na Slovenku. Nosit pri sebe overene splnomocnenie v DE a ENG jazyku pri jazdach v zahranici - kazdy rok to obnovovat a tak podobne... :shock: :o :evil:

p.s.: A cakal s tym tak dlho, az dostal tu obrovsku plachtu namiesto normalnej SPZ.