Pneu Mitas E8 - STK
Pneu Mitas E8 - STK
Zdravim,
krasne dva roky sem spokojene jezdil na pneu Mitas E8.. až kým ma moc "prijemnej" pan na STK nevyved z mojej idilky. Ze maji spatni smes T. Domnival se, ze pri prepise motorky z Nemecka tam zavedli chybu a smes H je zbytecna (bylo mu jasne ze 210 km v hodine ten stroj neda ani volným pádem), ale mam to tak v TP. Ze si mam vybavit opravu nebo nove pneu... Tak sem se mu tak zalibil, ze mne chce videt znova o mesic . Jen tak pro uplnost pan pracuje v STK Dekra na Chodovci, Ph4.... Pred dvema rokmi v Liberci to vubec nebyl problem... Jeste mne varoval, ze takove "nestandardni" pneu maji rádi pojištováci aby nemuseli platit, tak jak to nu nekdo ve foru spominal. V manualu sem zistil, ze chyba to neni.
Tak sem zacal patrat po jiných pneu a tady na foru sem zistil, ze hodne lidi si tam dalo modely u terých nejsou nabízené typy s dusí ale jenom TL. Tak muj dotaz... Predsejenom nejakým zahadnim , mojemu servisakovy neznamim spusebem tam jde pneu bez duse, nebo se do te bezdusove pneu proste duše vloži. To vraj de, ale ci zas nebude ten samej problem na STK jako se spatni smesi T??
krasne dva roky sem spokojene jezdil na pneu Mitas E8.. až kým ma moc "prijemnej" pan na STK nevyved z mojej idilky. Ze maji spatni smes T. Domnival se, ze pri prepise motorky z Nemecka tam zavedli chybu a smes H je zbytecna (bylo mu jasne ze 210 km v hodine ten stroj neda ani volným pádem), ale mam to tak v TP. Ze si mam vybavit opravu nebo nove pneu... Tak sem se mu tak zalibil, ze mne chce videt znova o mesic . Jen tak pro uplnost pan pracuje v STK Dekra na Chodovci, Ph4.... Pred dvema rokmi v Liberci to vubec nebyl problem... Jeste mne varoval, ze takove "nestandardni" pneu maji rádi pojištováci aby nemuseli platit, tak jak to nu nekdo ve foru spominal. V manualu sem zistil, ze chyba to neni.
Tak sem zacal patrat po jiných pneu a tady na foru sem zistil, ze hodne lidi si tam dalo modely u terých nejsou nabízené typy s dusí ale jenom TL. Tak muj dotaz... Predsejenom nejakým zahadnim , mojemu servisakovy neznamim spusebem tam jde pneu bez duse, nebo se do te bezdusove pneu proste duše vloži. To vraj de, ale ci zas nebude ten samej problem na STK jako se spatni smesi T??
Re: Pneu Mitas E8 - STK
Toto je nejake cudne....
XFko ma mat dusovu pneu. Rozmery:
Rozměr přední pneumatiky: 100/90-19 57 H
Rozměr zadní pneumatiky: 130/80-17 65 H
XFko ma mat dusovu pneu. Rozmery:
Rozměr přední pneumatiky: 100/90-19 57 H
Rozměr zadní pneumatiky: 130/80-17 65 H
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
Re: Pneu Mitas E8 - STK
Origo je dušová a H(áčko) . Guma je sice dražší, ale zato vyváženější a silnější.
Za to, že máš duši v bezdušové pneu nic nehrozí ,ale když dáš pneu s pomalejším indexem tak si nesplnit homologaci danou výrobcem a při nehodě máš TY motorku co nesplňuje podmínky silničního provozu (dle výrobce).
Já to řešil před měsícem a radši sem vzal správný rychlostní index a bezdušovou (je vyváženější)
nacpal sem tam duše dal i nové pásky pod ně napustil dusíkem nebo čím )
PS: Jo i špicové kolo jde vyvyžovat závažím
Za to, že máš duši v bezdušové pneu nic nehrozí ,ale když dáš pneu s pomalejším indexem tak si nesplnit homologaci danou výrobcem a při nehodě máš TY motorku co nesplňuje podmínky silničního provozu (dle výrobce).
Já to řešil před měsícem a radši sem vzal správný rychlostní index a bezdušovou (je vyváženější)
nacpal sem tam duše dal i nové pásky pod ně napustil dusíkem nebo čím )
PS: Jo i špicové kolo jde vyvyžovat závažím
Free Wind
Re: Pneu Mitas E8 - STK
no presne to mam napsane v TP ale napriklad guma Metzeler Tourance Exp je budto se smesy 57S nebo bezdušová TL.. Nebo takova Heidenau K76 je v nabítke jenom TL (nebo ji uz jenom nenabízej?) tak bud ji tam nedam vubec nebo je tam spatna.. nebo to proste na vedsine STK stanicích nikdo neresi, jenom Pražáci to musej mit ultra-super kóšer?kanko00 píše:Toto je nejake cudne....
XFko ma mat dusovu pneu. Rozmery:
Rozměr přední pneumatiky: 100/90-19 57 H
Rozměr zadní pneumatiky: 130/80-17 65 H
Ne ze by sedalo neco pouzitelne vybrat, ale mne to prekvapuje u nekoho tady na foru...
Re: Pneu Mitas E8 - STK
To já mám v techničáku předepanej přesnej typ pneumatiky, který se už přitom možná ani nevyrábí...
Jako je pravda, že má stav odpovídat tomu, co je v techničáku. Ale taky je psáno ve vyhláčce 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích:
§ 21 odstavec 1)
Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
A když mám v TP max. rychlost 160km/h a T je do 180 km/h, tak je přece rychlostní index větší, než kolik vůbec může jet...
Ale když dám pneu s T, tak to prostě nesedí s TP. Ale pokud bych se měl řídit podle TP, tak bych tam musel dát jednu z těch 2 pneumatik, a když už se ani jedna nevyrábí, tak podle týhle logiky nemůžu motorku vůbec provozovat...
Jako je pravda, že má stav odpovídat tomu, co je v techničáku. Ale taky je psáno ve vyhláčce 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích:
§ 21 odstavec 1)
Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
A když mám v TP max. rychlost 160km/h a T je do 180 km/h, tak je přece rychlostní index větší, než kolik vůbec může jet...
Ale když dám pneu s T, tak to prostě nesedí s TP. Ale pokud bych se měl řídit podle TP, tak bych tam musel dát jednu z těch 2 pneumatik, a když už se ani jedna nevyrábí, tak podle týhle logiky nemůžu motorku vůbec provozovat...
Re: Pneu Mitas E8 - STK
tak to je docela hustý a nemas tam nahodou presne napsanou povolenou hmotnost ridiče a musis držet dietu aby si neprešvih limit?
Tak muze jenom poradit co mne poradil technik STK. Od autorizovaneho dovozce Suzuki si vyžádat nejakej posudek nebo prohlášení, ze tam mužu jet i jine pneumatiky. Takýto posudek, ze muže chtít potvrzení od nejakeho autorizovaného znalce a pak na základe techno papíru pozadat na urade co eviduje vozidla zapsat zmenu do TP... kdyby se ti to zdálo jako hodne narocne behani po uradech a papírovani, tak se ti to nezda...tak to jenom asi koupit do zásoby par tých kol co mas v TP aby ti vydrzeli jeste po dobu zivotnosti motorky
Tak muze jenom poradit co mne poradil technik STK. Od autorizovaneho dovozce Suzuki si vyžádat nejakej posudek nebo prohlášení, ze tam mužu jet i jine pneumatiky. Takýto posudek, ze muže chtít potvrzení od nejakeho autorizovaného znalce a pak na základe techno papíru pozadat na urade co eviduje vozidla zapsat zmenu do TP... kdyby se ti to zdálo jako hodne narocne behani po uradech a papírovani, tak se ti to nezda...tak to jenom asi koupit do zásoby par tých kol co mas v TP aby ti vydrzeli jeste po dobu zivotnosti motorky
Re: Pneu Mitas E8 - STK
Proč myslíš že jsem si koupil Tenerku.tigerfilip píše:tak to je docela hustý a nemas tam nahodou presne napsanou povolenou hmotnost ridiče a musis držet dietu aby si neprešvih limit?
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: Pneu Mitas E8 - STK
No popravdě to předepsaný jetigerfilip píše:tak to je docela hustý a nemas tam nahodou presne napsanou povolenou hmotnost ridiče a musis držet dietu aby si neprešvih limit?
- provozní hmotnost 180kg
- nejvyšší technicky přípustná / povolená hmotnost 375kg
- takže mám povoleno 195kg
Ale předepsat přesný typ a výrobce pneumatiky je to samý, jako kdybych tam měl napsáno, kde tankovat, od jakýho výrobce dát olej a kde to nechat pojistit
- šimi
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 860
- Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
- Bydliště: Zbýšov u Brna
Re: Pneu Mitas E8 - STK
Nonazdar,tak to já nesmím jezdit s manželkou .My oba dohromady máme víc než 195 kg A to nepočítám zavazadlamarst píše:No popravdě to předepsaný jetigerfilip píše:tak to je docela hustý a nemas tam nahodou presne napsanou povolenou hmotnost ridiče a musis držet dietu aby si neprešvih limit?
- provozní hmotnost 180kg
- nejvyšší technicky přípustná / povolená hmotnost 375kg
- takže mám povoleno 195kg
Ale předepsat přesný typ a výrobce pneumatiky je to samý, jako kdybych tam měl napsáno, kde tankovat, od jakýho výrobce dát olej a kde to nechat pojistit
Všude dobře,doma manželka...
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
Re: Pneu Mitas E8 - STK
Minulí tyden jsem byl na technický.Mám v zádu silnější gumu a ani na ně nekoukal.Uplná pohoda.Když tak hle vysíraj z gumama udělal bych si vílet ne nějaký zapadlí stk.
- Household
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 534
- Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Pneu Mitas E8 - STK
Tak muze jenom poradit co mne poradil technik STK. Od autorizovaneho dovozce Suzuki si vyžádat nejakej posudek nebo prohlášení, .......
Presne tak, preto som si zohnal originál razítko - ešte ho mám. A papier som hrdo odniesol na STK samozrejme tam bolo popísané čo chceli a nad originálom ani okom nemrkol.
A takto som ju legálne prihlásil - lebo vraj nesedeli normy
Niekto jazdí na CZ ŠPZ-kách lebo Sk je banánová republika ale ja som väčší koumák
Presne tak, preto som si zohnal originál razítko - ešte ho mám. A papier som hrdo odniesol na STK samozrejme tam bolo popísané čo chceli a nad originálom ani okom nemrkol.
A takto som ju legálne prihlásil - lebo vraj nesedeli normy
Niekto jazdí na CZ ŠPZ-kách lebo Sk je banánová republika ale ja som väčší koumák
Re: Pneu Mitas E8 - STK
Household píše:Tak muze jenom poradit co mne poradil technik STK. Od autorizovaneho dovozce Suzuki si vyžádat nejakej posudek nebo prohlášení, .......
Presne tak, preto som si zohnal originál razítko - ešte ho mám. A papier som hrdo odniesol na STK samozrejme tam bolo popísané čo chceli a nad originálom ani okom nemrkol.
A takto som ju legálne prihlásil - lebo vraj nesedeli normy
Niekto jazdí na CZ ŠPZ-kách lebo Sk je banánová republika ale ja som väčší koumák
Jazdil synku jazdil. Potom sa nasral a dal 240 EUR za prihlasenie na Slovensku, lebo sa mu nechcelo jazdit na STK do Ciech a platit drahsie zakonne poistenie ako na Slovenku. Nosit pri sebe overene splnomocnenie v DE a ENG jazyku pri jazdach v zahranici - kazdy rok to obnovovat a tak podobne...
p.s.: A cakal s tym tak dlho, az dostal tu obrovsku plachtu namiesto normalnej SPZ.
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee