Ta vymena rozvodovky nie je taka tazka, ako sa na prvy pohlad moze zdat.
Povodne som ju chcel vymenit tak, ako pises - pretiahnut novu retaz cez motor pomocou starej retaze, tak, aby nastavenie rozvodov zostalo zachovane (aby sa vzajomna poloha kluky a vacky nezmenila). Nakoniec to dopadlo trochu inak.
Vybratie starej retaze:
Vybral som spanovak retaze, piest dal do TDC, zlozil som kryt hlavy, dokladne zakryl cely vrch motora handrou a malym pilnikom som pilnikoval rozklepane koliky na clanku (v najvyssom bode retaze - vrch ozubeneho kolesa na vacke, pozor, aby sa piliny nedostali do motora
), aby som mohol pekne rozpojit staru retaz a napojit nan novu. Staru retaz sa mi podarilo rozpojit, ale trosku sa pokrivili tie dosticky, z ktorych je retaz tvorena, teda mohol by byt problem pri spajani starej a novej retaze, tak som to vyriesil inac.
Vlozenie novej retaze:
Na koniec starej retaze som uviazal hrubsi drot a ten som nasledne pretiahol cez motor - takze stara retaz bola von a v motore ostal len drot. No a na ten drot som potom napojil novu retaz (druhy koniec retaze som pre istotu dalsim drotom uchytil o ram) a pomocou toho drotu som ju dostal do motora. Samozrejme pri vyberani starej retaze a nasadzovani novej retaze trebalo opatrne a lahko tocit klukou, lebo bez pretacania kluky to vobec neslo...
Nitovanie retaze:
Nakolko som uz potocil klukou, tak som vedel, ze rozvody budem musiet nastavit, tak vacka sla von, aby bolo viac priestoru pre specialny pripravok na nitovanie (2 kladivka
, samozrejme s citom). Takto znitovanu retaz som o5 uchytil o ram, aby nahodou nespadla do motora.
Nastavenie rozvodov:
Na to, aby som zalozil vacku do motora a pod retaz, tak som ju musel rozobrat - povolit ozubene koleso (odhnut pliesok, povolit 2 skrutky), a nasledne ju spolu s tym povolenym kolesom zalozit do motra, inac to nejde. Potom nastavit piest do TDC (Tcko na kluke v spionaznom otvore), pri dalsom nastavovani sa piestom/klukou NESMIE hybat
, rysky na vacke dat do roviny s hlavou tak, aby bol pin zaistujuci ozubene koleso priblizne na 2-hej hodine a potom nalozit retaz na ozubene koliesko a to koliesko skusit posunut na svoje miesto na vacke (dierka v koliesku sadne na pin) - ak sa to podari bez toho, aby sa vacka (a samozrejme kluka) pootocila, tak je to dobre - ak sa vacka pootoci, koliesko treba posunut dole a retaz na nom prelozit o jeden zub dopredu, pripadne dozadu. A skusat to dovtedy, az kym koliesko nesadne na miesto bez toho, ze by sa vacka (a samozrejme kluka) otocila.
Dufam, ze sa
Deep nenahneva, ked pouzijem jeho obrazok
Na nom pekne vidiet tie rysky, ako su v rovine s hlavou a takisto aj ten pin, ktory je z casti zakryty plieskom a aj vyrez v ozubenom koliesku, ktory je na to, aby sa koliesko dalo posunut dole a aby sa potom retaz dala na koliesku posuvat.
Po nastaveni to pre istotu este raz skontrolovat (ci je Tcko v okienku, rysky v rovine a pin na 2-hej hodine) a potom uz len poskladat vacku (zalozit pliesok, lepidlo na tie 2 skrutky, dotiahnut ich(dotahovaci moment je v manuali), zaistovaci pliesok ohnut). Pre istotu pretocit rucne klukou a este raz skontrolovat nastavenie. A potom uz len zalozit kryt hlavy (je tu postup na fore postup) (pri zakladani musi byt v spionaznom okienku T a pin musi byt na 2-hej hodine - ak nie je, treba este raz otocit klukou
) a je to
Po kompletnom poskladani este raz pre istotu pretocit rucne motorom
S vybratou svieckou to musi ist lahko. A nastavit ventile.
To nastavenie rozvodov nie je teda vobec tazke, skor si treba dat pozor na to, aby do motora nieco nespadlo - pin, pliesok, skrutka, pripadne spojka retaze, alebo aj spojena retaz
- neviem si predstavit, ako by sa to potom jednoducho vyberalo
Nevravim, ze tento moj postup je jediny a spravny. Pri troche stastia, ak by sa mi podarilo dobre spojit staru a novu retaz priamo a mal by som nitovaci pripravok, tak by to mozno slo bez toho rozoberania vacky (2 skrutky), len by pri pretahovani retaze trebalo tocit klukou a kolieskom na vacke sucasne, aby sa nerozhadzalo casovanie. Ale ak by nahodou retaz pri pretahovani preskocila alebo by po znitovani nesedeli kontrolne body, vacku by trebalo aj tak rozobrat.
Sorry za dlhsi prispevok