Stránka 2 z 4
Re: Zadní tlumič
Napsal: pon 30. bře 2009 15:01:06
od DEEP
PS:Je to jen dohad.Nikde nepisou co v tech tlumicich je nacpanyho.To vedi jenom jejich vyrobci.
Re: Zadní tlumič
Napsal: pon 30. bře 2009 15:03:59
od Rimmerak
S největší pravděpodobností tam bude ten dusík. Není drahý, je ho ve vzduchu nejvíc a má lepší vlastnosti než obyčejný vzduch. Nezpůsobí korozi, protože v něm není kyslík
Re: Zadní tlumič
Napsal: ned 11. říj 2009 23:17:51
od xsarkanx
ahojte mozete mi poradit kde by som zohnal pruzinu do zadneho tlmica ? nieco lacnejsie, alebo kupim cely tlmic z buracky. alebo aj celu buracku
Re: Zadní tlumič
Napsal: pon 12. říj 2009 22:24:40
od kanko00
xsarkanx píše:ahojte mozete mi poradit kde by som zohnal pruzinu do zadneho tlmica ? nieco lacnejsie, alebo kupim cely tlmic z buracky. alebo aj celu buracku
Co si robil ked Ti prdol zadny tlmic? Nenamocil si ho moc nadlho do Vahu, ked si s Planom brodil?
Re: Zadní tlumič
Napsal: stř 03. pro 2014 15:28:49
od Rimmerak
Vracím se zpátky k diskuzi o zadním tlumiči.
Po výměně oleje v předních tlumičích, ze kterých jsem vypustil místo 665ml jen 300ml a navíc našlehaný šedý srágory... jsem začal zkoumat i zadní. Tlak v nádobce má být 10 bar. Změřil jsem ho a měl jsem tam 0,6 bar. Na netu v nějaký zahraniční diskuzi jsem se dočetl, že nouzově to jde nafoukat i kompresorem. Fouknul jsem tam tedy 10bar... Teď ještě k pružině... Mám jí 185mm dlouhou, v manuálu je, že 180mm - měkké nastavení, 160mm tvrdé.
Motorka se mi vzadu strašně boří. Jakmile si sednu, mám to jak hárlej... Takže to utáhnu na 160mm a uvidím.
A teď taková teoretická otázka - pokud je v háji tlumič, nemělo by to mít vliv na tvrdost zadku - potopení při zatížení. Na to má vliv pružina, že? Tlumič má vliv jen na tlumení, takže se špatným tlumičem by to mělo odskakovat a špatně držet stopu?
Re: Zadní tlumič
Napsal: stř 03. pro 2014 15:53:22
od Dave842
Jo, na samotnou tvrdost má vliv pouze pružina. Tlumič pouze tlumí
Re: Zadní tlumič
Napsal: stř 03. pro 2014 20:01:37
od LiborZ
Rimmerak píše:
... Teď ještě k pružině... Mám jí 185mm dlouhou, v manuálu je, že 180mm - měkké nastavení, 160mm tvrdé.
Motorka se mi vzadu strašně boří. Jakmile si sednu, mám to jak hárlej... Takže to utáhnu na 160mm a uvidím.
Ze 185 na 160 je velký skok. To poznáš určitě
Zkus nejdříve 170 a když se Ti to bude zdát málo, tak ještě přitáhni.
Re: Zadní tlumič
Napsal: stř 03. pro 2014 21:33:00
od Dave842
No skok to asi je. Ale já mám pružinu stáhlou téměř na doraz a stejnak je to dost měkký.. Jako pro jednoho s pár věcma ideál, ale jinak se doraz zapotí
Re: Zadní tlumič
Napsal: stř 03. pro 2014 22:40:56
od hroch
Já ted sundal tlumič z sv a čekám jestli mi to jeden mistr repasuje,na navigatora to udelal za litr tak počkám
Jinak chci repas prave kvuly odskakane pneu
Re: Zadní tlumič
Napsal: čtv 04. pro 2014 5:53:38
od Sinner
http://www.prochymoto.cz/Oprava_Moto/Vitejte.html
Já ho dělal tady a moc spokojenej. Umí to i naplnit dusíkem zvážit sežene správnou pružinu. Doporučí co je optimum. Dělá to i pro závodníky a dálkové cestovatele.
Re: Zadní tlumič
Napsal: čtv 04. pro 2014 12:05:04
od Rimmerak
Tak jsem to ještě přeměřoval, bylo to cca 182mm, stáhoval jsem to postupně, po 5mm jsem si na to zkoušel sednout a skončil jsem u doporučenýho maxima, 160mm. Je to o dost tužší, ale sneslo by to ještě víc. To spíš ale dát jinou pružinu, než tuhle přepínat. Tím, že sem nafoukal bombičku z prázdna na předepsaných 10bar se nic moc nestalo, když motorku propružím a nechám vyjet nahoru. Rozhodně nejde rozhoupat, ale to nešla ani předtím.
Co se ale zlepšilo je předek. Po výměně oleje a dolití správnýho množství se teď motorka při brzdění vůbec nepotápí. Dneska roztála ledovka, tak to zkusím projet dál než jenom po chodníku na dvoře.
Re: Zadní tlumič
Napsal: čtv 04. pro 2014 15:37:55
od yuri13
Rimmerak píše:Vracím se zpátky k diskuzi o zadním tlumiči.
Po výměně oleje v předních tlumičích, ze kterých jsem vypustil místo 665ml jen 300ml a navíc našlehaný šedý srágory... jsem začal zkoumat i zadní. Tlak v nádobce má být 10 bar. Změřil jsem ho a měl jsem tam 0,6 bar. Na netu v nějaký zahraniční diskuzi jsem se dočetl, že nouzově to jde nafoukat i kompresorem. Fouknul jsem tam tedy 10bar... Teď ještě k pružině... Mám jí 185mm dlouhou, v manuálu je, že 180mm - měkké nastavení, 160mm tvrdé.
Motorka se mi vzadu strašně boří. Jakmile si sednu, mám to jak hárlej... Takže to utáhnu na 160mm a uvidím.
A teď taková teoretická otázka - pokud je v háji tlumič, nemělo by to mít vliv na tvrdost zadku - potopení při zatížení. Na to má vliv pružina, že? Tlumič má vliv jen na tlumení, takže se špatným tlumičem by to mělo odskakovat a špatně držet stopu?
Nazdar pane konstruktér!
Prosímtě, kolik jsi měl najeto, když jsi tohle dělal? Jaký ročník motorky máš? Byla to velká změna, když jsi dofouknul ten tlumič? (btw.. servisáci říkají, že ten dusík stejně ze všeho uteče a za chvíli tlumíš jen oleje.. u motorek i u aut..) Jo a jak jsi rozdělával ten předek? (sundat kolo, blatník + přísluško, povolit šrouby zespod kluzáků, sundat, vylít ?) Byl to znatelný rozdíl, když jsi v nich vyměnil olej?
A nesměj se, jsem povaha zvídavá, ale občas také líná, tak že bych se takhle trochu připravil..
Dík!
Re: Zadní tlumič
Napsal: čtv 04. pro 2014 19:06:10
od hroch
předek je v poho akorát nekdy to dá praci povolit zespodu ty šrouby,hlavne rozebrat a vyčistit a ne jako nekdo že jen vyleje olej a naleje novej
to je prasarna.Zmena tak 50 procent.....já vylil taky šedou sračku
Re: Zadní tlumič
Napsal: čtv 04. pro 2014 20:40:33
od yuri13
hroch píše:předek je v poho akorát nekdy to dá praci povolit zespodu ty šrouby,hlavne rozebrat a vyčistit a ne jako nekdo že jen vyleje olej a naleje novej
to je prasarna.Zmena tak 50 procent.....já vylil taky šedou sračku
To je jasná věc.. Divím se, že to vůbec někomu stojí za to, když už to rozebere.. :/ Škoda, že to není jako na Třindě.. Tam se mohl měnit olej ve vidlích klidně každý rok, protože měla vypouštěcí šrouby..
Ten by pak nezbřečkovatěl a byl by klid..
Re: Zadní tlumič
Napsal: čtv 04. pro 2014 21:51:02
od Rimmerak
Ahoj pane elektrotechniku
Najeto mám 73500km, ročník 97.
Vidle - vyndat kolo, brzdič, blatník. Nemusí se sundavat plasty, na šrouby na brejlích jde dosáhnout. Nejdřív povolit nahoře víčko, pak povolit svěrný spoje brýlí, vytáhnout tlumiče. Sundat víčko, vytáhnout podložky, pružinu. Olej jsem vylil + vypumpoval. Pak jsem tam nalil trochu benzínu (0,1l), propumpoval, vylil, otočil, propumpoval. Nechal vykapat. Po 10 minutách jsem nalil asi panáka benzínu, propumpoval a už vytek úplně čistej.
Nalil jsem RockOil SAE 20W, 650ml, vložil pružinu, podložky, víčko, zašrouboval. Namontoval na motorku.
Centrál - sundal jsem boční levej podsedlovej plast, držák stupačky a 6mm kulatinou jsem odjistil kontramatici a pak otáčel maticí tak, abych utáhnul pružinu na 160mm. Bombičku mám nafouklou na 10bar, nastavenou na 2 kliknutí od utaženýho stavu = téměř nejtvrdší.
Dneska jsem to jel projet, cca 20km a rozdíl je šílenej. Při brždění, ani dost ostrym (šoupar předním kolem
) se předek téměř nepotápí. Zadek je teď podstatně tvrdší = předtím jsem jezdil skoro jako na chopperu - mohl jsem za jízdy brousit obě podrážky po celé ploše, teď za jízdy dosáhnu na zem jenom špičkama bot (měřím 180, vážím 80). S motorkou sem jel dost ostře a podvozek je teď naprosto super. Jen mě mrzí,že sem to neudělal tak před 5 lety
Re: Zadní tlumič
Napsal: čtv 04. pro 2014 22:48:34
od Milanek
dobře delate
- inspiroval sem timhle - tlumice se mají delat co 30tis - kdo jezdi vic enduro tak 20 , není to luxus je to udrzba
Re: Zadní tlumič
Napsal: pát 05. pro 2014 9:54:35
od styxo
Nazdar chlapi,
ďakujem za info. Ste ma presvedčili o tom že to musím vymeniť aj ja.
Re: Zadní tlumič
Napsal: pát 05. pro 2014 14:28:18
od Rimmerak
Milanku, vypustil jsem horší hnus
PS kdo je z okolí Kladna, může si olej koupit ve wemoto.cz (Libušín) a vyzvednout si ho osobně. Má dobrý ceny. Koupil jsem ten Rockoil 20W za 171 kč litr.
Re: Zadní tlumič
Napsal: stř 10. pro 2014 11:35:52
od Alf
Tys tam dal 20W? Podle příručky by tam měl přijít 15W, je to tedy teď tvrdší?
Re: Zadní tlumič
Napsal: stř 10. pro 2014 11:58:49
od Rimmerak
Pokud to srovnávám se 17 let starým originálním olejem, kterého jsem tam měl už jen 300ml, tak je to teď tvrdší
Jak se to chová s novou 15W netuším. Ale tvrdý to je, parádně se s tím teď jede, nepotápí se to při brždění.
Re: Zadní tlumič
Napsal: ned 25. led 2015 22:17:46
od yuri13
Rimmerak píše:Ahoj pane elektrotechniku
Najeto mám 73500km, ročník 97.
Vidle - vyndat kolo, brzdič, blatník. Nemusí se sundavat plasty, na šrouby na brejlích jde dosáhnout. Nejdřív povolit nahoře víčko, pak povolit svěrný spoje brýlí, vytáhnout tlumiče. Sundat víčko, vytáhnout podložky, pružinu. Olej jsem vylil + vypumpoval. Pak jsem tam nalil trochu benzínu (0,1l), propumpoval, vylil, otočil, propumpoval. Nechal vykapat. Po 10 minutách jsem nalil asi panáka benzínu, propumpoval a už vytek úplně čistej.
Nalil jsem RockOil SAE 20W, 650ml, vložil pružinu, podložky, víčko, zašrouboval. Namontoval na motorku.
Centrál - sundal jsem boční levej podsedlovej plast, držák stupačky a 6mm kulatinou jsem odjistil kontramatici a pak otáčel maticí tak, abych utáhnul pružinu na 160mm. Bombičku mám nafouklou na 10bar, nastavenou na 2 kliknutí od utaženýho stavu = téměř nejtvrdší.
Dneska jsem to jel projet, cca 20km a rozdíl je šílenej. Při brždění, ani dost ostrym (šoupar předním kolem
) se předek téměř nepotápí. Zadek je teď podstatně tvrdší = předtím jsem jezdil skoro jako na chopperu - mohl jsem za jízdy brousit obě podrážky po celé ploše, teď za jízdy dosáhnu na zem jenom špičkama bot (měřím 180, vážím 80). S motorkou sem jel dost ostře a podvozek je teď naprosto super. Jen mě mrzí,že sem to neudělal tak před 5 lety
Přední tlumiče hotové, olej MOGUL Silence 15, 2x po 650ml.. Simerinky původní, byly bez úniku a olej, co jsem vypustil, byl sice notně opotřebený, ale bez cucků nebo jakéhokoliv bordelu.. Trochou toho oleje (cca 250ml) jsem po vypuštění tlumiče nejdřív propláchl a ten už jsem vylil skoro čistý.. Původního oleje jsem vypustil cca 1100ml, takže v každé vidli chyběla zhruba decka.. Tákže hotovo..
Mimochodem, jak jsi nafoukal tu bombičku? Já s kompresorem dám tak max. 7 atmosfér, problémem ale je hlavně to, že mám hadičku se středovým kolíčkem, takže i přes bleskové sundání pod tlakem si myslím, že tam zůstane tak 5.. Když jsem tam píchl manometr, tak tam nebylo zhola nic..
Najeto cca 78-79tkm, r.v. 97..
Re: Zadní tlumič
Napsal: ned 25. led 2015 22:24:20
od hroch
myslím že jak to sundáš tak uteče vše protože je to moc malý obsah.Jinak ted jsem odvezl zadní centrál na repas jednomu pánovy a za 1500kč by mel bít hotov,a ješte na nem bude přidámn ventil pro tlakování..pán se ptal i na mojí váhu
100kg takže bude postaven přímo na míru...podotykam že na SV 650
Re: Zadní tlumič
Napsal: pon 26. led 2015 6:19:03
od Sinner
hroch píše:myslím že jak to sundáš tak uteče vše protože je to moc malý obsah.Jinak ted jsem odvezl zadní centrál na repas jednomu pánovy a za 1500kč by mel bít hotov,a ješte na nem bude přidámn ventil pro tlakování..pán se ptal i na mojí váhu
100kg takže bude postaven přímo na míru...podotykam že na SV 650
Prochy moto v Čerčanech? Mě tam dělal také repas centrálu a super.
Re: Zadní tlumič
Napsal: pon 26. led 2015 8:16:46
od yuri13
hroch píše:myslím že jak to sundáš tak uteče vše protože je to moc malý obsah.Jinak ted jsem odvezl zadní centrál na repas jednomu pánovy a za 1500kč by mel bít hotov,a ješte na nem bude přidámn ventil pro tlakování..pán se ptal i na mojí váhu
100kg takže bude postaven přímo na míru...podotykam že na SV 650
Všechno ne, když jsem to zkusil doměřit, tak si to taky "odsykne" a to mi manometr ukázal ještě asi 2atm.. Což ale stejně není nic moc..
Re: Zadní tlumič
Napsal: pon 26. led 2015 9:43:50
od Sinner
Hlavně jde o to že central je naplněný dusíkem, ne vzduchem. Měření se provádí vážením, ne tlakoměrem. Je to podobné jako měření tlakových koulí na Citroenech, tam se také váží.