Zbyna - Nekonečný příběh
Napsal: úte 28. dub 2015 22:49:33
Motorka je dodělaná komplet tak jsem usoudil že napíšu její životopis. Snad už nebude třeba téma z Mrtvých vstání
V květnu 2014 jsem wětráka koupil. Jezdil jsem asi měsíc a praskl mi napíná rozvodu. Po 2 měsících čekání na díly (napínák, vodítka rozvodů, těsnění pod hlavu,rozvodový řetěz, spona řetězu)
jsem motorku dal opět do provozu a myslel jsem že už mám všechnu smůlu za sebou, jak najivní jsem byl . V září jsem pořídil nové gumy Metzeler tourance, nechal jsem si gumy přezout v servisu. Pláště bych si bez problémů přehodil sám, ale vyvážení to ani v práci neudělám pouze kola na auta a dodávky. Takže jsem zavezl motorku do servisu za hodinku byla hotová tak jsem si pro ni jel, přijel jsem domů oblíknul si hadry na motorku a s přítelkyní jsme se vydali na vyjížďku. Ujeli jsme cca 5 km od baráku a v cca 100km/h se zastavil motor. Tak jsem to odstavil na kraji a už nenatočil ... už na parkovišti jsem měl podezření na zadřený motor. Když jsem doma sundal hlavu tušení se mi potvrdilo. Takže jsem sundal hlavu, spolu s vačkou a vahadlama jsem ji zavezl frajerovi co se tímto živí (se divím že neumře hlady). Mezitím co jsem čekal na hlavu jsem udělal komplet GO převodovky (všechny ložiska, gufera, kontrola všech kvaltů). Po dlouhých 8 měsících hlavu konečně opravil. Byl jsem uplně happy že už bude koněčně motorka v pořádku. Zrovna začínalo jaro tak jsem to během týdne složil motor a namontoval ho do motorky. Prvni start v pohodě tak vše vypadalo že se povedlo. Když už jsem měl motorku poskládanou, tak že bych ji mohl projet jsem zjistil, že mi neřadí převodovka. Moje chyba, že jsem si to nevyzkoušel hned po poskládání motoru. Následovalo opětovné vytažení motoru na stůl. Znovu jsem ho začal půlit, po sundání hlavy jsem zjistil opětovně přidřenou vačku a vahadla. Myslel jsem že mě z toho jebne, měl jsem hodně co dělat abych nesedl do auta a nezajel rozbit hubu frajerovi co to opravoval. Takže po víkendu jsem mu hlavu odvezl znovu. Rozpůlil jsem zas převodovku dumal jsem nad ní cca 4 hodiy a poskládaná byla dobře, proto soudím, že šponovalo pouze ložisko a proto mi převodovka neřadila. Měl jsem tedy poskládanou převodovku a řešil jsem co dál, venku krásně a já neměl motorku a vážně mě to hodně sralo. A tak jsem se rozhodl koupit druhý komplet motor. Na motorkářích Pan Aleš Krejčí inzeroval komplet motor za cca 13000. Volal jsem mu jednání toho pána byla hrůza, chce něco prodat za tolik peněz a neumí se vůbec chovat. Z toho můžete usoudit, že obchod neklapl. Nakonec jsem objevil na allegro.pl komplet motor za 1800 zlotych = cca 12500kč. S polákem byla domluva už v pohodě měl jsem to k němu i blíž cca o 200km než do Humpolce k panu Krejčímu. Domluvili jsme se s polákem na víkend přijel jsem na místo a tolik všelijakých náhradních dílů na tolik motorkek jsem nikdy pohromadě neviděl. Takže polák našel motor sundali jsme z něj víko zkouknul jsem v jakém je stavu hlava. Vnitřek motoru krásně čistý, motor měl mít najeto cca 20 tkm a podle toho jak vypadal zevnitř tomu i věřím. Cena 1800 byla bez starteru nakonec mi motor i se starterem dal za 1850 (za startér samostatně chtěl 300 zlotých ). Motor jsem večer umyl trvalo mi to cca 3-4 hodiny byla to velka koule vazeliny a šmíru . Nakonec jsem usoudil že nový motor komplet nepoužiju, jelikož jezdil nejspíš někde v terénu a v soli tak kartery byly celé hnusné a dobité. A tak jsem použil svou zrepasovanou převodovku a z druhého motoru píst, válec, hlavu, vačku, vahadla, víko. Poskládal jsem to do kupy, sice jsem šteloval ventily asi 4x, ale motor už šlape jako hodinky. Takže už nic nebránilo tomu zkompletovat motorku. Vyměnil jsem brzdové destičky v předu i v zadu a zároveň při tom jsem opravil přední třemen, Bylo trochu vymačkané vodítko desky a ta pak klepala a mě to sralo . Takže jsem to nechal nevařit tvrdokovem a přebrousil na správný průměr. Přes zimu kdy mi 8 měsíců poprvé opravoval hlavu jsem nalakoval všechny plasty a udělal pár komaxitů. Takže jsem poskládal motorku dodělal jsem si už do palubovky kontrolu mazání, abych motorku už nikdy nezadřel a pro sichr jsem nechal udělat kolečko pohonu olejového čerpadla ze železa místo plastového, které se mi vyštípalo a proto jsem motor zadřel. Ale nastal problém s umístěním čidla tlaku oleje když jsem ho dal na šroub kde vede mazání na převodovku tak po zahřátí oleje tam není dostatečný průtok a kontrolka zhasínala až při cca 3500 ot . Tak jsem ho umístil hned na začátek olejové trubky za čerpadlo, ale čidlu nedělalo dobře teplo od výfuku takže ještě dořešuju jak čidlo umístit mám obědnané nové průtokové oko na tu trojcípou trubku která rozvádí olej buď do hlavy nebo k převodovce. Přeletuju na trubce to oko z jedne strany do něj nařežu závit pro čidlo a z druhé strany bude normálně trubka. Na srazu vám to kdyžtak ukážu nebo až to bude hotové udělám foto. Ještě jsem si nechal udělat padáky od Rimeráka, sice jsem pravý padák musel trošku nadvařit ale už je namontovaný na motorce .
V květnu 2014 jsem wětráka koupil. Jezdil jsem asi měsíc a praskl mi napíná rozvodu. Po 2 měsících čekání na díly (napínák, vodítka rozvodů, těsnění pod hlavu,rozvodový řetěz, spona řetězu)
jsem motorku dal opět do provozu a myslel jsem že už mám všechnu smůlu za sebou, jak najivní jsem byl . V září jsem pořídil nové gumy Metzeler tourance, nechal jsem si gumy přezout v servisu. Pláště bych si bez problémů přehodil sám, ale vyvážení to ani v práci neudělám pouze kola na auta a dodávky. Takže jsem zavezl motorku do servisu za hodinku byla hotová tak jsem si pro ni jel, přijel jsem domů oblíknul si hadry na motorku a s přítelkyní jsme se vydali na vyjížďku. Ujeli jsme cca 5 km od baráku a v cca 100km/h se zastavil motor. Tak jsem to odstavil na kraji a už nenatočil ... už na parkovišti jsem měl podezření na zadřený motor. Když jsem doma sundal hlavu tušení se mi potvrdilo. Takže jsem sundal hlavu, spolu s vačkou a vahadlama jsem ji zavezl frajerovi co se tímto živí (se divím že neumře hlady). Mezitím co jsem čekal na hlavu jsem udělal komplet GO převodovky (všechny ložiska, gufera, kontrola všech kvaltů). Po dlouhých 8 měsících hlavu konečně opravil. Byl jsem uplně happy že už bude koněčně motorka v pořádku. Zrovna začínalo jaro tak jsem to během týdne složil motor a namontoval ho do motorky. Prvni start v pohodě tak vše vypadalo že se povedlo. Když už jsem měl motorku poskládanou, tak že bych ji mohl projet jsem zjistil, že mi neřadí převodovka. Moje chyba, že jsem si to nevyzkoušel hned po poskládání motoru. Následovalo opětovné vytažení motoru na stůl. Znovu jsem ho začal půlit, po sundání hlavy jsem zjistil opětovně přidřenou vačku a vahadla. Myslel jsem že mě z toho jebne, měl jsem hodně co dělat abych nesedl do auta a nezajel rozbit hubu frajerovi co to opravoval. Takže po víkendu jsem mu hlavu odvezl znovu. Rozpůlil jsem zas převodovku dumal jsem nad ní cca 4 hodiy a poskládaná byla dobře, proto soudím, že šponovalo pouze ložisko a proto mi převodovka neřadila. Měl jsem tedy poskládanou převodovku a řešil jsem co dál, venku krásně a já neměl motorku a vážně mě to hodně sralo. A tak jsem se rozhodl koupit druhý komplet motor. Na motorkářích Pan Aleš Krejčí inzeroval komplet motor za cca 13000. Volal jsem mu jednání toho pána byla hrůza, chce něco prodat za tolik peněz a neumí se vůbec chovat. Z toho můžete usoudit, že obchod neklapl. Nakonec jsem objevil na allegro.pl komplet motor za 1800 zlotych = cca 12500kč. S polákem byla domluva už v pohodě měl jsem to k němu i blíž cca o 200km než do Humpolce k panu Krejčímu. Domluvili jsme se s polákem na víkend přijel jsem na místo a tolik všelijakých náhradních dílů na tolik motorkek jsem nikdy pohromadě neviděl. Takže polák našel motor sundali jsme z něj víko zkouknul jsem v jakém je stavu hlava. Vnitřek motoru krásně čistý, motor měl mít najeto cca 20 tkm a podle toho jak vypadal zevnitř tomu i věřím. Cena 1800 byla bez starteru nakonec mi motor i se starterem dal za 1850 (za startér samostatně chtěl 300 zlotých ). Motor jsem večer umyl trvalo mi to cca 3-4 hodiny byla to velka koule vazeliny a šmíru . Nakonec jsem usoudil že nový motor komplet nepoužiju, jelikož jezdil nejspíš někde v terénu a v soli tak kartery byly celé hnusné a dobité. A tak jsem použil svou zrepasovanou převodovku a z druhého motoru píst, válec, hlavu, vačku, vahadla, víko. Poskládal jsem to do kupy, sice jsem šteloval ventily asi 4x, ale motor už šlape jako hodinky. Takže už nic nebránilo tomu zkompletovat motorku. Vyměnil jsem brzdové destičky v předu i v zadu a zároveň při tom jsem opravil přední třemen, Bylo trochu vymačkané vodítko desky a ta pak klepala a mě to sralo . Takže jsem to nechal nevařit tvrdokovem a přebrousil na správný průměr. Přes zimu kdy mi 8 měsíců poprvé opravoval hlavu jsem nalakoval všechny plasty a udělal pár komaxitů. Takže jsem poskládal motorku dodělal jsem si už do palubovky kontrolu mazání, abych motorku už nikdy nezadřel a pro sichr jsem nechal udělat kolečko pohonu olejového čerpadla ze železa místo plastového, které se mi vyštípalo a proto jsem motor zadřel. Ale nastal problém s umístěním čidla tlaku oleje když jsem ho dal na šroub kde vede mazání na převodovku tak po zahřátí oleje tam není dostatečný průtok a kontrolka zhasínala až při cca 3500 ot . Tak jsem ho umístil hned na začátek olejové trubky za čerpadlo, ale čidlu nedělalo dobře teplo od výfuku takže ještě dořešuju jak čidlo umístit mám obědnané nové průtokové oko na tu trojcípou trubku která rozvádí olej buď do hlavy nebo k převodovce. Přeletuju na trubce to oko z jedne strany do něj nařežu závit pro čidlo a z druhé strany bude normálně trubka. Na srazu vám to kdyžtak ukážu nebo až to bude hotové udělám foto. Ještě jsem si nechal udělat padáky od Rimeráka, sice jsem pravý padák musel trošku nadvařit ale už je namontovaný na motorce .