Stránka 1 z 1
EDIT: Brzdy + vidlice, zatuhlý brzdový váleček
Napsal: stř 04. čer 2014 23:26:02
od kocik.o
Zdravím,
v pátek jsem domu dovezl Freewinda. Nemůžu si zatím stěžovat ale má pár problému k vyřešení. Aktuálně řeším, že mi teče jedna vidle. Sám se do opravy pouštět nebudu, na tohle si nevěřím ale chci se zeptat, kde nejlépe koupit gufera (prachovky vypadají dobře). Našel jsem jedině gufera značky ATHENA. Kupujete tyhle?
Druhá věc jsou brzdy. Zarazilo mě, jak špatně Freewind (ten můj aspoň) brzdí. Chystám se na výměnu brzdovky, kdo ví, jak je tam dlouho tahle. Vylepšovali jste nějak brzdy dál? Nebo jen výměna brzdovky a hotovo?
S pozdravem
Kocík - hrdý majitel Větráka
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: čtv 05. čer 2014 8:01:06
od Sinner
kocik.o píše:Zdravím,
v pátek jsem domu dovezl Freewinda. Nemůžu si zatím stěžovat ale má pár problému k vyřešení. Aktuálně řeším, že mi teče jedna vidle. Sám se do opravy pouštět nebudu, na tohle si nevěřím ale chci se zeptat, kde nejlépe koupit gufera (prachovky vypadají dobře). Našel jsem jedině gufera značky ATHENA. Kupujete tyhle?
Druhá věc jsou brzdy. Zarazilo mě, jak špatně Freewind (ten můj aspoň) brzdí. Chystám se na výměnu brzdovky, kdo ví, jak je tam dlouho tahle. Vylepšovali jste nějak brzdy dál? Nebo jen výměna brzdovky a hotovo?
S pozdravem
Kocík - hrdý majitel Větráka
Prachovky jsem nemenil, ale brzdit by mel wetrak dobre. Typuji to na pridrene brzdove valecky. Vycistit komplet cele brzdy.
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: čtv 05. čer 2014 8:34:57
od Alf
Simeringy jsem teď dal taky Atheny. Na fórech se o nich vyjadřují lidé tak nějak neutrálně, tak uvidím, co vydrží. Měnil jsem tedy rovnou i prachovky, už byly popraskaný. Možná jsem mohl rovnou vyměnit i ty kluzný pouzdra, když jsem to měl rozhozený, no snad příště.
Jinak v originálu je tam značka NOK.
No a když jsem teď už ty prachovky vyměnil, našel jsem na e-bayi tyto s límcem
http://www.ebay.de/itm/Federgabel-Staub ... 540a30831f
Ty by byly asi úplně nej ....
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: čtv 05. čer 2014 19:25:19
od Twin
Můj freewind brzdí slušně, ale nědo tu kdysi zmiňoval, že se to dá ještě zlepšit výměnou hadiček za pancéřovky.
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: čtv 05. čer 2014 21:21:04
od jahodak
To nějak nechápu
Pancéřovka je jen o lepším plášti hadice. Přece když nezměníš vnitřní pruměr tak tam prostě jde stejné množství brzdovky. Nejsem odborník ale myslím že pancéřovkou to nebude.
teda pokud ten co to psal nemá fabriku na výrobu pancéřových hadic
Twin píše:Můj freewind brzdí slušně, ale nědo tu kdysi zmiňoval, že se to dá ještě zlepšit výměnou hadiček za pancéřovky.
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: čtv 05. čer 2014 21:25:17
od Rimmerak
Pancéřovka se dává proto, že není pružná a když pumpneš tlak do hadičky tak se "nenafukuje". Ale rozdíl je podle mě neznatelný. Stará brzdovka se projeví spíš při dlouhým brždění, kdy se brzdič a brzdovka ohřeje - uvaří, udělá bublinky, které jsou stlačitelné a pak to nebrzdí.
Tohle spíš vypadá na buď zatuhlý brzdový váleček v brzdiči (vyčistit), nebo zavzdušněný systém (odvzdušnit). Pokud je páčka na dotyk brzo tvrdá, zavzdušněné to nebude. Potom zbývá už jenom rozebrat brzdič, vyčistit, ideálně odmastit kotouč a destičky a pokud to nezabere je možné:
1. jsi zhýčkaný a brzdí to tak jak má, ale tobě se to zdá slabé
2. jsou tam nějaký čínský destičky, který prostě nebrzdí dostatečně
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: čtv 05. čer 2014 23:21:18
od kocik.o
Děkuji všem za komentáře.
Dneska sem shodil kola (nový zadek - conti. trail attack 2, na předku výměna duše). Přitom vyčistím podle
návodu brzdy. Odmastím kotouč a desky (ty vypadají ještě dobře) a vyměním tu brzdovku a odvzdušním. Tak se snad doberu slušného výsledku.
Pak napíšu jak to dopadlo.
EDIT: Kolik myslíte, že dám za přetěsnění jedné vidle se vším všudy (práce, materiál)? Vyndám si jí teda sám a dovezu jen vidlici.
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: pát 06. čer 2014 1:37:36
od Sinner
To už by jsi zvlad cele. Kdyz ji budes mit venku. Aspon myslim.
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: pát 06. čer 2014 10:43:13
od Twin
A když už v tom budeš, můžeš se podívat i na tu moji. Teče mi levá noha.
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: sob 07. čer 2014 20:11:37
od martinbrejcha
Rimmeraku, pancerky a gumaky se nedaji srovnat. Ja presel na gumaky na tenerce a jako by prestala brzdit. Prave to ze ze se nenafukujou, je zasadni. S pancerkama jsem zaflekoval predni kolo dvema prstama na supertenerce...........
Za mne pancerky ano........kdo ma dva kotouce, tak obe hadice hned od pumpy, zadne rozbocky...
Maty
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: sob 07. čer 2014 21:47:16
od Vitouš
martinbrejcha píše:Rimmeraku, pancerky a gumaky se nedaji srovnat. Ja presel na gumaky na tenerce a jako by prestala brzdit. Prave to ze ze se nenafukujou, je zasadni. S pancerkama jsem zaflekoval predni kolo dvema prstama na supertenerce...........
Za mne pancerky ano........kdo ma dva kotouce, tak obe hadice hned od pumpy, zadne rozbocky...
Maty
Martin má pravdu!
Mám uplně stejnou zkušenost.
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: ned 08. čer 2014 10:32:39
od Alf
Rozebrat ty vidle je celkem jednoduche, jen mit neco, co nacpes dovnitr, aby se ti to pri povolovani imbusu uvnitr neprotacelo. Nekdo to resi tak, ze na zavitovou tyc da na konec matku a kontramatku a to tam nacpe. Myslim, ze cislo 24? Ja tam dal plnou tyc ctvercovyho prurezu, ktera tam akorat pasovala, za tu to cely dal do sveraku a povoloval.
Re: Brzdy + vidlice
Napsal: ned 08. čer 2014 21:32:11
od hroch
Alf píše:Rozebrat ty vidle je celkem jednoduche, jen mit neco, co nacpes dovnitr, aby se ti to pri povolovani imbusu uvnitr neprotacelo. Nekdo to resi tak, ze na zavitovou tyc da na konec matku a kontramatku a to tam nacpe. Myslim, ze cislo 24? Ja tam dal plnou tyc ctvercovyho prurezu, ktera tam akorat pasovala, za tu to cely dal do sveraku a povoloval.
A ješte rychlejší je to pneumatickym utahovákem
Re: EDIT: Brzdy + vidlice, zatuhlý brzdový váleček
Napsal: pon 09. čer 2014 23:00:18
od kocik.o
Tak jsem se dnes vrhl na brzdy. Došlo na Rimmerákova slova - zatuhlý váleček ve třmenu. Byl zatlačený, vytáhl jsem ho pomocí kombinaček (samozřejmě přes hadr abych váleček nepoškrábal) pomocí krouživých pohybů. Poté potřel brzdovkou a hýbal s válečkem sem a tam. Pak sem celý třmen vydrbal kartáčkem a mýdlovou vodou (podle rad MOTOHOUSU). Po dalším hýbaní válečkem se jeho pohyb začal zlepšovat.
Jak poznám, že je vše v pořádku? Když zatlačím oba válečky na stejnou úroveň je normální, že jeden začne vylízat dřív (střídá se to, občas leze první spodní, občas vrchní)? Mají vylízat stejně?
Díky za rady
Re: EDIT: Brzdy + vidlice, zatuhlý brzdový váleček
Napsal: úte 10. čer 2014 7:57:05
od yuri13
Ony ti asi nikdy nepojedou oba stejně, vždycky půjde zrovna v té dané chvilce jeden o maličko snáz, takže vyjede první..
Tlak v nich bude ale vždy stejný, takže se nemusíš bát rozdílného brzdného účinku..