Stránka 1 z 1

Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: pon 12. led 2009 23:58:48
od J-Fox
Máte někdo rozetu 42 nebo 43 zubů?
Popřípadě kolečko 16 zubů?
Originál je 45 a 15.
Zajímá mě, jaký to má vliv na rychlost. 8-)

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: úte 13. led 2009 0:10:15
od traxxas
J-Fox píše:Máte někdo rozetu 42 nebo 43 zubů?
Popřípadě kolečko 16 zubů?
Originál je 45 a 15.
Zajímá mě, jaký to má vliv na rychlost. 8-)
15:45....=...1:3
16:42-43...=...1:2,62-2,69
je to na zvýšení maximálky v neprospěch akcelerace a tahu v kopcích :lol: :mrgreen:

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: úte 13. led 2009 3:01:21
od J-Fox
traxxas píše:
J-Fox píše:Máte někdo rozetu 42 nebo 43 zubů?
Popřípadě kolečko 16 zubů?
Originál je 45 a 15.
Zajímá mě, jaký to má vliv na rychlost. 8-)
15:45....=...1:3
16:42-43...=...1:2,62-2,69
je to na zvýšení maximálky v neprospěch akcelerace a tahu v kopcích :lol: :mrgreen:
To je jasný. :lol: :lol: :lol:
Špatně jsem se vyjádřil. Myslel jsem "subjektivní" pocit z jízdy. :D Jak moc citelná je ztráta výkonu a o kolik se zvýší rychlost. Na starém fóru někdo psal že bude dávat kolečko s větším počtem zubů, tak by jsem rád věděl jak to dopadlo, než a jestli vůbec do toho půjdu. :D
PS: Předem odpovídám... Jasně že budu měnit i řetěz. :lol: :lol: :lol:

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: úte 13. led 2009 15:10:03
od Vitouš
Jirko já jsem psal ve starém fóru že jsem zkušebně namontoval místo 15 zubového kolečka 14.Je to sice poznatek obrácený než na který se ptáš ale myslím že by se to dalo otočit.Co se týče zátahu tak byl znatelný ale na zadek jsem se stoho neposadil.Bez problému jsem se dostal na max.otáčky i na 5 rych.stupeň.Snížila se mě maximálka z hruba o 10 km/h na nějakých 150 podle tachometru a při této rychlosti jsem točil 8000 ot/min.Neni to tak velký rozdíl tak jsem se zase vrátil po ujetí asi 2800 km zase k 15 zub.kolečku.Asi by byl větší rozdíl změnit rozetu ale to je již dražší experiment.Já si myslím že Wětrák má malej výkon na tebou zamýšlenou změnu.A musel by si stejně stále řadit dolů.

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: stř 14. led 2009 12:42:44
od J-Fox
Byl to jen takovej nápad. Řetěz dosloužil a já z nudy a absťáku vymýšlím kraviny. :D

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: sob 16. kvě 2009 14:06:18
od pind
Skusal uz niekto zmenu rozety alebo pastorku, tak aby pri rovnakych otackach, isiel rychlejsie?
110 km/h idem pri zhruba 5500 ot/min. Je realna zmena retazovej sady za taku, aby som tuto rychlost isiel pri zhruba 5000 ot/min napriklad?

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: sob 16. kvě 2009 15:20:58
od kanko00
pind píše:Skusal uz niekto zmenu rozety alebo pastorku, tak aby pri rovnakych otackach, isiel rychlejsie?
110 km/h idem pri zhruba 5500 ot/min. Je realna zmena retazovej sady za taku, aby som tuto rychlost isiel pri zhruba 5000 ot/min napriklad?

Kamo nespekuluj! :D ;) Ako potom pojdes 90 km/h? No sice pojdes, ale akceleracia bude slaba... To co je tam, je ako tak ideal, nakolko nasa moto ma maly - relativne maly, rozsah vyuzitelnych otacok...
Podla mna napr. 5. stupen na cca 3500 ot/min uz nie je ono....

p.s.: Asi sa prijdem niekedy pozriet na toho tvojho volnovetrikoveho stihaca! :P

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: ned 17. kvě 2009 0:07:14
od pind
Ale hej, to som potreboval pocut, nebudem nic vymyslat a dam tam origo sadu. S tymi vyuzitelnymi otackami je to pravda, to je jedna z veci ktore ma trochu sklamali, ze to najlepsie jazdi od 3500 ot/min do 5500 ot/min, a na 5 teba mat aspon 4000 ot/min, co nedava velmi siroke spektrum. Na Yamahe som isiel od 2000 do 8000 ot/min :-) Ja sa dokonca v Hlohovci (ci odkial to si) obcas aj ukazem, ale teraz som kvoli skole dlhodobo umiestneny v Brne. Inak by sme sa mohli niekedy stretnut na Havrane ;)

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: ned 17. kvě 2009 9:38:59
od kanko00
Tu Yamahu si nemal 2 valec? Predpokladam, ze asi ano.
Ziaden jednovalec nie je iny ako Freewind. Dokonca si myslim, ze nasa moto je medzi jednovalcami urcite super volba. Podla mna najlepsia. Ja som z mojej dostal na dialnici 169 km/h podla tachometra. :D A akceleraciu ma urcite lepsiu co viem, ako male 650 GS.
Havran moze byt, dohodneme to aspon den vopred a nie je problem. ;)

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: pon 18. kvě 2009 11:01:46
od Vitouš
pind píše:Skusal uz niekto zmenu rozety alebo pastorku, tak aby pri rovnakych otackach, isiel rychlejsie?
110 km/h idem pri zhruba 5500 ot/min. Je realna zmena retazovej sady za taku, aby som tuto rychlost isiel pri zhruba 5000 ot/min napriklad?
Zkoušel jsem malé kolečko o jeden zub méně aby to bylo výce do tahu.Rozdíl byl malej tak jsem to vrátil .O zub větší kolečko nebo menší rozeta aby byla do rychla se nedá na wětráka normálně koupit.Radili mě zakázkovou výrobu.Fox měl stejnej poznatek.Tak jsem experiment vzdal.

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: úte 19. kvě 2009 18:17:54
od J-Fox
Vitouš píše:
pind píše:Skusal uz niekto zmenu rozety alebo pastorku, tak aby pri rovnakych otackach, isiel rychlejsie?
110 km/h idem pri zhruba 5500 ot/min. Je realna zmena retazovej sady za taku, aby som tuto rychlost isiel pri zhruba 5000 ot/min napriklad?
Zkoušel jsem malé kolečko o jeden zub méně aby to bylo výce do tahu.Rozdíl byl malej tak jsem to vrátil .O zub větší kolečko nebo menší rozeta aby byla do rychla se nedá na wětráka normálně koupit.Radili mě zakázkovou výrobu.Fox měl stejnej poznatek.Tak jsem experiment vzdal.

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: úte 19. kvě 2009 18:20:21
od J-Fox
Vitouš píše:
pind píše:Skusal uz niekto zmenu rozety alebo pastorku, tak aby pri rovnakych otackach, isiel rychlejsie?
110 km/h idem pri zhruba 5500 ot/min. Je realna zmena retazovej sady za taku, aby som tuto rychlost isiel pri zhruba 5000 ot/min napriklad?
Zkoušel jsem malé kolečko o jeden zub méně aby to bylo výce do tahu.Rozdíl byl malej tak jsem to vrátil .O zub větší kolečko nebo menší rozeta aby byla do rychla se nedá na wětráka normálně koupit.Radili mě zakázkovou výrobu.Fox měl stejnej poznatek.Tak jsem experiment vzdal.
Přesně tak.
Měl jsem asi 30 min. rozhovozr s tech. podporou z http://www.motoretezy.cz kolečko nemá cenu schánět a kůli vysokým nárokům na pevnost, ti ho asi ani nikde nevyrobý. Jedině si nechat udělat rozetu. Ale hodně mě od toho odrazoval. Asi se hold budeme muset smířit s tím že tam ta 6 prostě chybý.

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: úte 19. kvě 2009 20:44:30
od kanko00
Sestka nam chyba urcite menej ako na novom TA 700. Tam je to uz sila, ze ma iba 5 stupnov.

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: úte 19. kvě 2009 23:13:39
od šimi
J-Fox píše:
Vitouš píše:
pind píše:Skusal uz niekto zmenu rozety alebo pastorku, tak aby pri rovnakych otackach, isiel rychlejsie?
110 km/h idem pri zhruba 5500 ot/min. Je realna zmena retazovej sady za taku, aby som tuto rychlost isiel pri zhruba 5000 ot/min napriklad?
Zkoušel jsem malé kolečko o jeden zub méně aby to bylo výce do tahu.Rozdíl byl malej tak jsem to vrátil .O zub větší kolečko nebo menší rozeta aby byla do rychla se nedá na wětráka normálně koupit.Radili mě zakázkovou výrobu.Fox měl stejnej poznatek.Tak jsem experiment vzdal.
Přesně tak.
Měl jsem asi 30 min. rozhovozr s tech. podporou z http://www.motoretezy.cz kolečko nemá cenu schánět a kůli vysokým nárokům na pevnost, ti ho asi ani nikde nevyrobý. Jedině si nechat udělat rozetu. Ale hodně mě od toho odrazoval. Asi se hold budeme muset smířit s tím že tam ta 6 prostě chybý.
Mě tam 6ka rozhodně nechybí.Při představě že bych na ni jel po dálnici 180 km/hod mě běhá mráz po zádech.Protože s Freewindem to pěkně háže už při 140 km/hod.Není na to prostě stavěnej a já ho nekupoval kvůli vysoké rychlosti,ale proto že se s ním dá projet skoro všude. ;)

Re: Rozeta 42 nebo 43 zubů

Napsal: stř 20. kvě 2009 12:11:36
od Vitouš
Myslím že většině znás ta šestka neschází kvůli maximálce ale pro snížení otaáček motoru.Těch 180 km/h by stejně wětrák na šestku asi nejel na to je slabej.