Stránka 1 z 1

Senzor plynu

Napsal: pon 03. bře 2014 21:44:35
od zbojnik
Zdravim Vas vsetkych,
nevie niekto ci ma vetrak nejaky senzor na poziciu plynu? Na strane 7-12 som nasiel nieco vid obrazok ale netusim co to je.
Pripadne nejaky napad od kade by bolo mozne snimat ci je plyn v spodnej (min) polohe?
Dik.

Re: Senzor plynu

Napsal: pon 03. bře 2014 21:53:39
od Dave842
Jo, má. Je to přesně ten Throttle position sensor ;) Snímač pro zapalování, pro úpravu předstihu. Něco jako snímač zatížení motoru.

Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.

Re: Senzor plynu

Napsal: sob 08. bře 2014 16:20:33
od zbojnik
Dave842 píše:Jo, má. Je to přesně ten Throttle position sensor ;) Snímač pro zapalování, pro úpravu předstihu. Něco jako snímač zatížení motoru.

Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.
:) to viem ze "Throttle position senzor" je senzor pozicie plynu. Ale kde ho najdem, nejako som z toho obrazku mimo.

Ale skor som myslel, ci by som vedel niekde namontovat snimac, alebo sa napojit na nejaky snimac aby som vedel kedy uberem plyn
na minimum.

Re: Senzor plynu

Napsal: sob 08. bře 2014 23:17:31
od hroch
zbojnik píše:
Dave842 píše:Jo, má. Je to přesně ten Throttle position sensor ;) Snímač pro zapalování, pro úpravu předstihu. Něco jako snímač zatížení motoru.

Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.
:) to viem ze "Throttle position senzor" je senzor pozicie plynu. Ale kde ho najdem, nejako som z toho obrazku mimo.

Ale skor som myslel, ci by som vedel niekde namontovat snimac, alebo sa napojit na nejaky snimac aby som vedel kedy uberem plyn
na minimum.
Na co to potřebuješ vedet?jestli to není tajny

Re: Senzor plynu

Napsal: ned 09. bře 2014 2:29:07
od Pech
Také by mě to zajímalo???

Re: Senzor plynu

Napsal: ned 09. bře 2014 6:59:39
od honza780
Když pustíš plyn tak se ti zarazí o šroub volnoběhu.V ten moment máš plyn na minimum.Je tam sice napsáno senzor plynu,ale je to senzor pozice klapek v karburátoru.Asi to má souvislost s magnetickým ventilem.V německým manuálu to je "Drosselklappenpositions-sensors" a na mašině je na pravé straně karburátoru.

Re: Senzor plynu

Napsal: úte 11. bře 2014 9:29:09
od yuri13
Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D

Re: Senzor plynu

Napsal: úte 11. bře 2014 16:45:36
od honza780
Opravdu vyčerpávající.Člověk se pořád učí.

Re: Senzor plynu

Napsal: úte 11. bře 2014 21:13:20
od hroch
yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D

Dobře ale furt nechapu naco chce vedet kdy je plyn na minimum,dle me když jsou klapky uplne zavrene a tedy uplne povolene lanka od plynu :?

Re: Senzor plynu

Napsal: stř 12. bře 2014 8:28:09
od yuri13
hroch píše:
yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D

Dobře ale furt nechapu naco chce vedet kdy je plyn na minimum,dle me když jsou klapky uplne zavrene a tedy uplne povolene lanka od plynu :?
Také by mě to zajímalo.. Pokud tím chce odpojovat jeden z karburátorů, je to zbytečná práce, to už se děje.. :? Tak už to prozraď zbojníku! :D

Re: Senzor plynu

Napsal: čtv 13. bře 2014 21:15:21
od Vitouš
yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D
Yuri asi to máš naštudované a já ze sebe asi udělám blbce :cry: ale nechce se mě věřit že by karburátor větráku obsahoval nějaké čidlo polohy plynu které by dávalo povely CDI nebo jsem to možná nepochopil jak to myslíš.Kdyby měl lambda sondu...ale takhle???možná zaznamená mechanicky polohu ale nějakej signál pořád mě to hlava nebere :evil: :?: :o :shock:

Re: Senzor plynu

Napsal: pát 14. bře 2014 8:15:40
od yuri13
Vitouš píše:
yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D
Yuri asi to máš naštudované a já ze sebe asi udělám blbce :cry: ale nechce se mě věřit že by karburátor větráku obsahoval nějaké čidlo polohy plynu které by dávalo povely CDI nebo jsem to možná nepochopil jak to myslíš.Kdyby měl lambda sondu...ale takhle???možná zaznamená mechanicky polohu ale nějakej signál pořád mě to hlava nebere :evil: :?: :o :shock:
V pohodě.. :) Senzor natočení klapek je v podstatě potenciometr, jeho výstupem je napětí, ze kterého CDI pozná, v jaké pozici se klapky právě nacházejí a na základě toho určitým způsobem upravuje předstih.. Stejně tak upravují předstih aktuální otáčky.. :) Jde hlavně o to, že když vezmeš prudce za plyn, tak by jednoválec začal kuckat a nechtělo by se mu.. CDI to takhle rozpozná a na chvíli zvýší předstih.. Částečně to supluje akcelerační pumpičku, kterou motorky nemají.. :ugeek:

Lambda sonda by Wětrákovi nepomohla, protože není možné řídit injekci paliva a tím pádem složení spalované směsi, změna předstihu by v takovém případě nic neovlivnila.. :)

Re: Senzor plynu

Napsal: ned 16. bře 2014 23:13:59
od Vitouš
Tu lamdu jsem uvedl jako příklad jinak samozřejmě vím že pro karburátor je to blbost.Ale vtom ostatním jsem se poučil díky za výklad.Člověk se pořád učí. ;)

Re: Senzor plynu

Napsal: pon 17. bře 2014 0:11:27
od zbojnik
tak vidim ze som rozputal celkom pekne tema, aj ked nechtiac :-)

yuri, ak je ako snimac potenciometer tak vystupom je len odpor, ktory je v cdi zaradeny v delici napatia a to sa dalej spracovava

ale chcel som to kvoli uplne inemu a ziadne karbose odpojovat nechcem. kdesi som cital ze pri stiahnuti plynu zablika brzdove svetlo aby ten za mnou stihol spravit to iste. tak som mal len taky napad ze ak sa da niekde zobrat rozumne snimanie min plynu, ... tot vsetko ale poucil som sa.dik.

Re: Senzor plynu

Napsal: pon 17. bře 2014 8:10:02
od yuri13
Vitous: Já jsem se tu také leccos dozvěděl, tak se snažím také přispět.. ;)

zbojnik: Výstupem potenciometru je skutečně elektrický odpor, avšak měří se jeho projevy na úbytku napětí či proudu.. Mnohem častěji je to napětí, proto jsem to tak také uvedl.. :ugeek:

Zablikat s brzdovým světlem při prudkém ubrání plynu je ale super nápad! :idea: Dalo by se to poměrně snadno realizovat diferenciálním měřením právě "senzoru plynu", pak by nezáleželo na tom, jestli pustíš heft úplně nebo třeba jen prudce ubereš z plného na půlku.. ;)

Re: Senzor plynu

Napsal: pon 17. bře 2014 19:35:13
od hroch
yuri13 píše:Vitous: Já jsem se tu také leccos dozvěděl, tak se snažím také přispět.. ;)

zbojnik: Výstupem potenciometru je skutečně elektrický odpor, avšak měří se jeho projevy na úbytku napětí či proudu.. Mnohem častěji je to napětí, proto jsem to tak také uvedl.. :ugeek:

Zablikat s brzdovým světlem při prudkém ubrání plynu je ale super nápad! :idea: Dalo by se to poměrně snadno realizovat diferenciálním měřením právě "senzoru plynu", pak by nezáleželo na tom, jestli pustíš heft úplně nebo třeba jen prudce ubereš z plného na půlku.. ;)
Jako dobry ,ale nechtelm bych za nečím takovým ject :) Představa jak jedem večer nekam dál a furt mi svití do ksichtu brzdovka no nevím :?

Re: Senzor plynu

Napsal: úte 18. bře 2014 23:59:51
od zbojnik
hroch píše: Jako dobry ,ale nechtelm bych za nečím takovým ject :) Představa jak jedem večer nekam dál a furt mi svití do ksichtu brzdovka no nevím :?
Ja som skor uvazoval ze len ked stiahnes plyn na minimum tak by napr. tri krat bliklo brzdove. Pripadne iba ak by to bola prudka zmena plynu napr.
z tristvrte na min. Preto som zistoval ake su moznosti snimania.

Re: Senzor plynu

Napsal: stř 19. bře 2014 0:11:49
od yuri13
zbojnik píše:
hroch píše: Jako dobry ,ale nechtelm bych za nečím takovým ject :) Představa jak jedem večer nekam dál a furt mi svití do ksichtu brzdovka no nevím :?
Ja som skor uvazoval ze len ked stiahnes plyn na minimum tak by napr. tri krat bliklo brzdove. Pripadne iba ak by to bola prudka zmena plynu napr.
z tristvrte na min. Preto som zistoval ake su moznosti snimania.
Tak, hlavně by to také chtělo přestavět zadní lampu na LED, protože to zablikání by muselo být poměrně krátké a žárovka by nestíhala zhasínat.. ;)