Tak proč KTM....
Napsal: ned 02. úno 2014 9:16:43
Ahoj - zkusím to zkrátit
tak i když je konec roku a začátek velmi svižný, daří se mi chodit trochu do práce, trochu se věnovat rodině, a taky jsem konečně připravil daně pro účetní
No tak - snad trochu osvětlím co furt dělám s těma motorkama
Zaprvé- jezdím rád ofroad, ale ještě k tomu si rád udělám výlet někam daleko...takže už dlouho vybírám cestovní enduro, a zároveň mašinu co se neztratí v terénu..s Foxíkem máme partu skoro samý BMW 1200....když jsem pořídil 1150 - měla podvozek od WP a tak jsem do ní zainvetsoval a myslel si že mě tvrdší terén opustí a bude mě lákat jen lehčí terén a cestování...a terén na 1150 si užiju díky WP...chyba.. a taky jsem myslel že budu klukům stačit na dovolených, delších cestách atak....přeci jen rozdíl mezi 1150 a 1200 už není skoro znát
Každopádně jsem prací dost vytíženej...a musel jsem uznat že dovolené si vždy nějak vydupu,,,ale chyběli mi malé projíždky po lese, cestách atak...myšleno po práci, jízda z páce, chvilky o víkendu....kličkování po Praze i když pracovního charakteru...prostě fan faktor ....dále jsem právě na dovolené v Albánii zjistil co je to jezdit terén s 240 kg mašiny a dalšími cca 30 kg bagáže...stojí a stálo to za hovno...Fofík si to na 800 GS užíval...a já se na těžších pasážích trápil....
po návratu se mi dokonce rozjela porucha Karpálního tunelu..takže vše na prd
Tři měsíce jsem tedy zase zvažoval - na co chci motorku, co musí splnovat....kolik do ní chci investovat
Dlouho jsem se z toho nemohl vymanit...peníze....hrajou roli
Nejdřív jsem zvážil první favoritku- výměna 1150 za 800...zde je trochu doplatek pří modelu 2010 ....dostal bych se reálně s doplnky tak na 220 - 240 tis....bohužel to už jsem nechtěl, a ani neměl....už jsem nechtěl nic drahýho, řešit pojištění, bouchat v terénu s něčím tak drahým..jinak toužím po ní také - myslím že je to velmi odbrá kombinace - nízká spotřeba, vzhled, výška ,podvozek....
Fakt kuli penězům sem do ní nešel.....
Začal jsem se radit s spoustu motorkářema i servisákama- a hledal jsem - velkou životnost motoru, nejlépe dvouvál,terénní schopnosti, malé spotřeby, malé opotřebování drapáků ( 1150 sežrala drapák za 3,500 kč ..za 5 000 km no ale jelo to ) , vysokou motorku - mě vysoká fakt hodně vyhovuje na posez a ovládání, a nízká váha...
Takže - jediné yamaha super tenere 750 - radil Sinner a důkladně očesat na váze, pořádný přední vidle, jiná kapotáž, zadní 18 kolo ..apod
Honda - afrika 750 -radil můj mechanik -důkladně očesat na váze, pořádný přední vidle, jiná kapotáž.....
bál jsem se zase honit 230 a více kg kvůli mojí poruše karpálů
Honda transalp -důkladně očesat na váze, pořádný přední vidle, jiná kapotáž....ale už je to slabší
Tyto přestavby mám na fotkách , časem vložím...ale stejně se nakonec dostanete na přestavbu kolem 130 tis - 150 tis
a zůstává problém - slabý přední brzdný účinek, trochu oplejtačky na STK, ahlavně v cizích zemích
Déle jsem řešil - Yamaha - nový XT 660, a mojeho DAKARA...zde by to bylo o podvozku, jiný vidle, a nějakej kyt motoru..lepší výkon
Toto vše jsem řešil- úspora peněz mít zase v mašině cca 100 tis-téměř dokonalý podvozek jak KTM 950 Adventure S , snaha byla... ale nakonec jsem zjistil že co s takovou překopanou mašinou když nemůžu ven za čáru, do lesa by stačila kroska, a co s tím...natož povedená přestavba je stejnak kolem 150 tis...hodnota která byla pro mne stropem - zbylé peníze jsem vyčlenil pro rodinu na dovolenou
No radil jsem se i s QWERTEM - poměrně odborník na KTM....a celou dobu mi radil KTM 950 karburátory rok 2005- s cenou kolem 130 - 150 tis....samozřejmě že jsem ji měl ty 3 měsíce v hledáčku také- ale strach z pověstí.... jak se sere....mi nedal spát..rešil jsem to a zjistil díky Qwertovi pravdu a pomluvy o Ktm, připravil se na trocu dražší servis, a u modelu 950 na normálnější spotřebu 5 - 6 litrů na asfaltu, v terénu dle ruky , žere to gumy jak 1150 cca 5 tis km....ale dají se nasadit crosové , terén to zvládá super, výkonu 100 koní je dostatek na cestování i v terénu...spíše bude limit v jezdci
No a po vánocích jsem našel mojí Kátu..za rozumný peníz v Německu a ve zvýšené verzi S....a po dohedě s pánem jsem za rozumný příplatek 10 tis dostal - padáky, držáky kufrů, držík Navi, náhradní přední plasty - ty které se 100 % odrou pri pádu v lese....zadní plotnu , repasované sedlo, Akrapoviče ( výměnou jede líp a ušetříte na váze 6 kg) a také palivové čerpadlo KTM nové a část spojky nové....tyto díly taky na 100 % odejdou - měl je v zásobě..jelikož tyto díly nejsou pomluva ale pravda ....no připočtěme seviska KTM, zánovní KTM řetězovka- ta je fakt drahá, tlumiče po repasi, zánovní baterie, a dokumenty o provedených servisech, doložení km - 38 tis najeto...manuály, faktury klíče...a dle stavu - ježděno hlavně na silnici ...no já jsem samo rád že jí nehuntoval v terénu jako budu já a bylo rozhoduto
no jsem rád....stihl jsem projíždku v Německu a u nás..dohromady kolem 120 km....jede to úžasně, super zátah, proti 990 necuká, dá se dávkovat ..plyn reaguje kujva svižně..stačí otočit 3 mm..a cejtíte koně pod sebou což bylo u 990 o držku, dá se ochotně točit ale i se dá jet jak beránek, ale zas okamžitě vyrazit- fakt 100 koní je znát...na silnici dávám za jedna
terén.....trochu mi sere váha i po odtučnovací Akrap. kůře...kolem 210 kg....no ale pro mne je to snesitelný...a dovču- musím se krotit v balení ..jinak úžasný..pro moje potřeby...podvozek super...prostě si užíváte..a netrápíte se....lítáte si po nerovnostech třeba 80 km..a ani to necejtíte.....stačí vrknout a driftíček jak svině, .......bomba....holt je to supr mašina...a daní za svezení je servis...nu což....
Každopádně mě nakoplo - i Qwert si jí tak koupil - žiju jenom jednou, koupím si pořádnou mašinu at furt nelituji, a nekupuji mašiny...po dvou letech...já jsem lepší
Takže se těším na společné km....a jsem přesvědčen ...že neprodám a nechám si jí do rozumného stavu km...přeci jen i Kačenka se bude špatně prodávat a sevisovat se 150 tis km.....
No tak ahoj, stručný to nebylo, ale neřek jsm vše....takže na srazu to doladím
Mějte se fajn...jdu k rodině
tak i když je konec roku a začátek velmi svižný, daří se mi chodit trochu do práce, trochu se věnovat rodině, a taky jsem konečně připravil daně pro účetní
No tak - snad trochu osvětlím co furt dělám s těma motorkama
Zaprvé- jezdím rád ofroad, ale ještě k tomu si rád udělám výlet někam daleko...takže už dlouho vybírám cestovní enduro, a zároveň mašinu co se neztratí v terénu..s Foxíkem máme partu skoro samý BMW 1200....když jsem pořídil 1150 - měla podvozek od WP a tak jsem do ní zainvetsoval a myslel si že mě tvrdší terén opustí a bude mě lákat jen lehčí terén a cestování...a terén na 1150 si užiju díky WP...chyba.. a taky jsem myslel že budu klukům stačit na dovolených, delších cestách atak....přeci jen rozdíl mezi 1150 a 1200 už není skoro znát
Každopádně jsem prací dost vytíženej...a musel jsem uznat že dovolené si vždy nějak vydupu,,,ale chyběli mi malé projíždky po lese, cestách atak...myšleno po práci, jízda z páce, chvilky o víkendu....kličkování po Praze i když pracovního charakteru...prostě fan faktor ....dále jsem právě na dovolené v Albánii zjistil co je to jezdit terén s 240 kg mašiny a dalšími cca 30 kg bagáže...stojí a stálo to za hovno...Fofík si to na 800 GS užíval...a já se na těžších pasážích trápil....
po návratu se mi dokonce rozjela porucha Karpálního tunelu..takže vše na prd
Tři měsíce jsem tedy zase zvažoval - na co chci motorku, co musí splnovat....kolik do ní chci investovat
Dlouho jsem se z toho nemohl vymanit...peníze....hrajou roli
Nejdřív jsem zvážil první favoritku- výměna 1150 za 800...zde je trochu doplatek pří modelu 2010 ....dostal bych se reálně s doplnky tak na 220 - 240 tis....bohužel to už jsem nechtěl, a ani neměl....už jsem nechtěl nic drahýho, řešit pojištění, bouchat v terénu s něčím tak drahým..jinak toužím po ní také - myslím že je to velmi odbrá kombinace - nízká spotřeba, vzhled, výška ,podvozek....
Fakt kuli penězům sem do ní nešel.....
Začal jsem se radit s spoustu motorkářema i servisákama- a hledal jsem - velkou životnost motoru, nejlépe dvouvál,terénní schopnosti, malé spotřeby, malé opotřebování drapáků ( 1150 sežrala drapák za 3,500 kč ..za 5 000 km no ale jelo to ) , vysokou motorku - mě vysoká fakt hodně vyhovuje na posez a ovládání, a nízká váha...
Takže - jediné yamaha super tenere 750 - radil Sinner a důkladně očesat na váze, pořádný přední vidle, jiná kapotáž, zadní 18 kolo ..apod
Honda - afrika 750 -radil můj mechanik -důkladně očesat na váze, pořádný přední vidle, jiná kapotáž.....
bál jsem se zase honit 230 a více kg kvůli mojí poruše karpálů
Honda transalp -důkladně očesat na váze, pořádný přední vidle, jiná kapotáž....ale už je to slabší
Tyto přestavby mám na fotkách , časem vložím...ale stejně se nakonec dostanete na přestavbu kolem 130 tis - 150 tis
a zůstává problém - slabý přední brzdný účinek, trochu oplejtačky na STK, ahlavně v cizích zemích
Déle jsem řešil - Yamaha - nový XT 660, a mojeho DAKARA...zde by to bylo o podvozku, jiný vidle, a nějakej kyt motoru..lepší výkon
Toto vše jsem řešil- úspora peněz mít zase v mašině cca 100 tis-téměř dokonalý podvozek jak KTM 950 Adventure S , snaha byla... ale nakonec jsem zjistil že co s takovou překopanou mašinou když nemůžu ven za čáru, do lesa by stačila kroska, a co s tím...natož povedená přestavba je stejnak kolem 150 tis...hodnota která byla pro mne stropem - zbylé peníze jsem vyčlenil pro rodinu na dovolenou
No radil jsem se i s QWERTEM - poměrně odborník na KTM....a celou dobu mi radil KTM 950 karburátory rok 2005- s cenou kolem 130 - 150 tis....samozřejmě že jsem ji měl ty 3 měsíce v hledáčku také- ale strach z pověstí.... jak se sere....mi nedal spát..rešil jsem to a zjistil díky Qwertovi pravdu a pomluvy o Ktm, připravil se na trocu dražší servis, a u modelu 950 na normálnější spotřebu 5 - 6 litrů na asfaltu, v terénu dle ruky , žere to gumy jak 1150 cca 5 tis km....ale dají se nasadit crosové , terén to zvládá super, výkonu 100 koní je dostatek na cestování i v terénu...spíše bude limit v jezdci
No a po vánocích jsem našel mojí Kátu..za rozumný peníz v Německu a ve zvýšené verzi S....a po dohedě s pánem jsem za rozumný příplatek 10 tis dostal - padáky, držáky kufrů, držík Navi, náhradní přední plasty - ty které se 100 % odrou pri pádu v lese....zadní plotnu , repasované sedlo, Akrapoviče ( výměnou jede líp a ušetříte na váze 6 kg) a také palivové čerpadlo KTM nové a část spojky nové....tyto díly taky na 100 % odejdou - měl je v zásobě..jelikož tyto díly nejsou pomluva ale pravda ....no připočtěme seviska KTM, zánovní KTM řetězovka- ta je fakt drahá, tlumiče po repasi, zánovní baterie, a dokumenty o provedených servisech, doložení km - 38 tis najeto...manuály, faktury klíče...a dle stavu - ježděno hlavně na silnici ...no já jsem samo rád že jí nehuntoval v terénu jako budu já a bylo rozhoduto
no jsem rád....stihl jsem projíždku v Německu a u nás..dohromady kolem 120 km....jede to úžasně, super zátah, proti 990 necuká, dá se dávkovat ..plyn reaguje kujva svižně..stačí otočit 3 mm..a cejtíte koně pod sebou což bylo u 990 o držku, dá se ochotně točit ale i se dá jet jak beránek, ale zas okamžitě vyrazit- fakt 100 koní je znát...na silnici dávám za jedna
terén.....trochu mi sere váha i po odtučnovací Akrap. kůře...kolem 210 kg....no ale pro mne je to snesitelný...a dovču- musím se krotit v balení ..jinak úžasný..pro moje potřeby...podvozek super...prostě si užíváte..a netrápíte se....lítáte si po nerovnostech třeba 80 km..a ani to necejtíte.....stačí vrknout a driftíček jak svině, .......bomba....holt je to supr mašina...a daní za svezení je servis...nu což....
Každopádně mě nakoplo - i Qwert si jí tak koupil - žiju jenom jednou, koupím si pořádnou mašinu at furt nelituji, a nekupuji mašiny...po dvou letech...já jsem lepší
Takže se těším na společné km....a jsem přesvědčen ...že neprodám a nechám si jí do rozumného stavu km...přeci jen i Kačenka se bude špatně prodávat a sevisovat se 150 tis km.....
No tak ahoj, stručný to nebylo, ale neřek jsm vše....takže na srazu to doladím
Mějte se fajn...jdu k rodině