Stránka 1 z 1
Spatne radi za tepla
Napsal: úte 23. črc 2013 17:21:17
od rejnok
Nejak mi freewind blbe radi (jde to pres zuby), kdyz se ohreje. Nekde jsem se docetl, ze zustava viset spojka ale kdyz mam zarazenou rychlost a mam ji vymacklou, tak motorka nikam nepopojizdi, jeste ji teda zkusim nejak postavit na stojan a zjistit, jak moc se toci zadni kolo...
cim by to jeste mohlo byt? Olej je novy a je ho dostatek, klasicky 10w-40....
jsem z toho lehce nervozni!
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: ned 28. črc 2013 15:17:20
od kanko00
zle nastavena packa spojky... tak to bola u mna.
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: pon 29. črc 2013 0:04:24
od Maxton
Co máš za olej ? Doufám že ne nový typ motulu 5100 MA2 ?
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: pon 29. črc 2013 19:06:08
od rejnok
No packu jsem nastavoval xkrat, zkousel jsem ruzne veci, vule skoro zadnou nema, takze na packu bych uplne nesazel i kdyz by to bylo nejlepsi reseni, samozrejme.
Olej mam nejaky iPone 10w-40, myslim, ze je to nejaka polosyntetika. Zadna hitparada ale stacit by to melo.
Ja prave nekde na netu cetl, ze kdyz je spojka starsi (ma najeto skoro 40tkm ale neklouze), tak muze za tepla vic unaset, jak jsou ty lamely opotrebovany. Jenze menit spojku, to bude zase akce, nedavno jsem ji menil na Dakarovi a tam to byl pekny vopich...
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: pon 29. črc 2013 20:29:54
od Zeusik
páčka by měla mít malinkou vuli upozornoval mě na to mechanik taky jsem jí měl bez vůle. Když závadu nenajdeš tak ti střelím celou převodovku
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: pon 29. črc 2013 21:50:51
od rejnok
tak ja ji utahl prave aby se to dokazilo vic rozpojit i za cenu toho, ze by treba klouzala. Coz neklouze vubec... A novou prevodovku snad nebudu potrebovat!!!
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: úte 30. črc 2013 13:11:50
od Twin
To vypadá na nějak vytahaný lanko. Dá se vytáhnout a zkontrolovat? Mě se stalo na plynu u auta - předřelo se a zůstal tam jen jeden drátek a ten se vytáhl tak, že jsem nemohl přidávat plyn.
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: pát 02. srp 2013 10:15:06
od rejnok
Lanko zkontroluju... ale fakt to vypada na to, ze to ta spojka nejak nevypne... kdyz podrazdim na jednicku pri dojizdeni k semaforu s meziplynem pres neutral, tak to tam skoci krasne potichu. Kdyz pak stojim a chci ji tam dat, tak je to krrrrruuuuup
Skoro jako na mym starym dakaru!!!
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: pát 02. srp 2013 17:55:35
od hroch
řekl bych že je to skoro normalni jestli to není moc kruuuuuuuuuuuuup spousta wetraku to dela
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: pát 02. srp 2013 21:39:32
od Lajda
Za tepla z neutrálu na1. stupeň třeba na křižovatce to dělá i mi. Občas trefím dobře, když motor protočím a občas to prostě počítá zuby. Hlavně se s tím nemazlit. Kopnout ji tam rychle. A to mám najeto skoro 50000km.
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: sob 03. srp 2013 16:50:42
od Sinner
Jo, souhlasím jedničku tam musíš prásknout jak kladivem. Prý to není nic proti ničemu.
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: úte 06. srp 2013 16:41:30
od rejnok
to mi nerikejte, japonska motorka, ta musi radit uplne neslysne, ne?
Jenom klik a ma to tam byt! A ne chrup!
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: úte 06. srp 2013 20:47:25
od kanko00
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: pát 09. srp 2013 23:54:03
od Kysi04
Taktéž u mě to to taky z neutrálu na jedna jde přes zoubek. Ostaní rychlosti už v pohodě
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: sob 10. srp 2013 7:40:38
od Twin
No tak mě to teda řadí relativně normálně. Je pavda že jednička je hlučnější, ale jel jsem na starší er5 a tam to teda bylo daleko horší.
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: sob 10. srp 2013 10:49:18
od Dave842
1 pokud tam kopneš rychle a tvrdě, tak jenom buchne a je tam. Pokud chceš opatrně a pomalu, tak jedeš chruuuuuP
Další rychlosti taky slyším, podle toho v jakých otáčkách řadíš.. Ale motorkový převodovky nejsou auto, takže toto neřeším. Když řadíš nahoru, tak můžeš teoreticky i prakticky řadit bez spojky, ale pokud nejedeš závody, tak radši se spojkou
Přece jenom na něco tam je
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: úte 13. srp 2013 12:18:06
od yuri13
To bys měl slyšet co jde z převodovky, když stojíš v koloně aut na jihu Francie, venku je 46°C i bez všech těch aut, teploměr oleje se nesměle pohybuje kolem 120°C, volnoběh uhřátého motoru je na 1750 otáčkách a pošleš tam jedničku..
Nesmíš se s ní mazat, lepší prudší kopnutí, než ji nechat vteřinu chroupat.. Pohonné ústrojí má hodně pružných vůlí (řetěz, tlumič rázů v zadním kole, aj.) takže převodovka zas takovou ránu stejně nedostane.. Jen u toho remcá..
Re: Spatne radi za tepla
Napsal: pát 16. srp 2013 0:09:29
od martinbrejcha
yuri13 píše:To bys měl slyšet co jde z převodovky, když stojíš v koloně aut na jihu Francie, venku je 46°C i bez všech těch aut, teploměr oleje se nesměle pohybuje kolem 120°C, volnoběh uhřátého motoru je na 1750 otáčkách a pošleš tam jedničku..
Nesmíš se s ní mazat, lepší prudší kopnutí, než ji nechat vteřinu chroupat.. Pohonné ústrojí má hodně pružných vůlí (řetěz, tlumič rázů v zadním kole, aj.) takže převodovka zas takovou ránu stejně nedostane.. Jen u toho remcá..
Ale oproti DR-ku, kde musel kolega i štelovat lanko na spojce, a když se začalo přehřívat, nebyla i nouze o situace, kdy prostě spojka nevystavila vůbec.....
Taky jsem na XF neustále sledoval, jak stoupá teplota oleje, ale spojka zafungovala vždy, i když jak píše Yuri,
byla teplota kolem 120°C
Jedině mě napadá, nainstalovat větrák za chladič oleje, jak to měly starý dobrý DR-Bigové......
..........a to je výhoda vodníků... ST když se ohřeje, tak tam jde jednička jenom klap...
Za to za studena to i s mým metrákem pohne jako nic......
Takže úplně obráceně...
Maty