Stránka 1 z 1

Mix problémov

Napsal: stř 10. črc 2013 0:28:00
od stofo
Zdravím kolegovia.
Po kúpe Freewinda a spravení asi 1500-2000 km u mňa nastávajú prvé problémy, pre ktorých vyriešenie potrebujem poradiť. Situácia sa čím ďalej, tým viac zhoršuje a rád by som to teda čím skôr vyriešil.

1. Najväčší problém je v občasnom problémovom štartovaní: Napr. Ráno sadnem na motorku, použijem sytič pre bezproblémové štartovanie, čo sa aj stane. Naštartujem na prvý chyt. Pojazdím, medzitým sytič vypnem. Problém ale nastane, keď mi náhodou motor zhasne či už v dôsledku nízkych otáčok, skorého zatlačenia sytiča, atď. Po takomto náhodnom zhasnutí motora je naozaj veeeeeeeeeeľký problém so štartovaním. Ako som spomínal, čím ďalej, tým je to horšie, to znamená, že to druhé štartovanie trvá stále dlhšie a dlhšie.

2. Napadlo ma skontrolovať sviečky. Ten, od koho som XF kúpil, vravel, že sviečky sú nové, no po ich vytiahnutí som zistil, že sú čierne, zanesené.

3. Čím ďalej, tým väčšia spotreba.


4. Pri nízkych otáčkach (napr pri zaradenej vyššej rýchlosti) a následnom pridaní plynu sa z motora ozýva čudný zvuk - cukanie. (Tento problém ale podľa mňa nesúvisí s predošlými 3-4, šlo to tak od "nova").

Žiadny iný nedostatok som si nevšimol.
- Motorka nedymí, výkon v poriadku, filter čistý, karburátor čistý, nič netečie, sériový výfuk nestrieľa.
Zatiaľ mám s týmto strojom veľmi málo skúseností. Poraďte prosím, na čo sa pozrieť.
Vopred Ďakujem ;-)

Taktiež by som rád spoznal niekoho z Prešovského kraja s podobným strojom. Ak sa niekto nájde, budem rád, ak ma skontaktuje ;-)

Re: Mix problémov

Napsal: stř 10. črc 2013 3:43:40
od honza780
Zkontroluj si to zabarvení svíček na tomto odkazu http://www.autorevue.cz/kdyz-promluvi-z ... i-svicka_2.
Pokud budeš měnit použij s označením CR9EK (dvoujiskřiště).Věř mě vyzkoušeno.Potom zkontroluj ventily a bohatost.

Re: Mix problémov

Napsal: stř 10. črc 2013 11:19:50
od yuri13
Hele, já si myslím, že hledáš problém, kde není..

1. Černé svíčky budou po použití sytiče téměř určitě.. Sytič totiž dělá velmi, velmi bohatou směs, která promaže pracovní prostor válce ještě než to zvládne olej a zdegraduje tepelnou účinnost motoru, takže se snáze zahřeje, vzniknou přirozené vůle a motor se rozběhne jak má..

2. Když motorka nějakou dobu stojí, z plovákových komor karburátorů se odpařuje benzin.. Ty nastartuješ na sytič a z toho co zbylo odminula většinu spotřebuješ.. Nový benzin teče do karburátorů díky podtlakovému ventilu na kohoutu až když se motor točí určitými otáčkami, takže ti ho tam moc nenateče.. Motor chcípne a na nový start zkrátka nemá palivo a než doteče tak to dost trvá.. Zkus při takovémhle zhasnutí použít polohu "PRI" na kohoutu.. Ale vždy ji použij jen na minutku, nebo na pár minut, obchází to ten podtlakový ventil a karburátory by se mohly přeplavovat!

3. Přečti si tu něco o využívání otáčkového spektra motoru, myslím, že to cukání je při nízkých otáčkách normální.. Jestli třeba zkoušíš vzít za plyn na 2000ot/min na 3-ku, tak už tě motor pěkně vyklepe.. Přeci jen je to jednoválec, tzn. 1 zápal na 2 otáčky kliky.. Taky je třeba zvážit, že tady máme digitální zapalování CDI se senzorem polohy škrticí klapky.. To ti dynamicky mění předstih podle plynu.. V určitých situacích (zpravidla, když jedeš do kopce a potřebuješ víc výkonu a nechceš mít vytočený motor) ti předstih prodlouží a využije tak větší část z expanzní fáze motorového cyklu.. To přináší klepání a vyšší zatížení motoru, ale dočasně to snese.. Na některých veteránech na to bývala speciální pidi-páčka na řidítkách..

Takže asi tak.. Snad neradím blbě.. 8-) :ugeek:

Re: Mix problémov

Napsal: stř 10. črc 2013 11:21:12
od Sinner
Svíce mohou vypadat v pořádku a pod tlakem přestanou fungovat, jak je to možné netuším.

Re: Mix problémov

Napsal: stř 10. črc 2013 11:41:43
od stofo
Vyskúšam ešte ten ventil ako radí yuri v bode 2. na polohu PRI, ak mi zhasne motor, dám vedieť.

Tiež ma napadlo, včera brat rozoberal motorovú kosačku. Tam bola situácia v podstate rovnaká. Ak zhasne sama, ide ťažko naštartovať a sviečka je čierna.
Samozrejme nechcem FreeWind porovnávať s kosačkou, kde nie je žiadna riadiaca jednotka ani nič podobne, len karburátor, motor a filter :D Tam je to z môjho pohľadu jasné, že je chyba v nastavení bohatosti zmesi, alebo už dochádzajúca sviečka. (To len ma naozaj teraz napadlo a kosačka už fičí, no s bratom som ešte nekecal čo spravil :D ).

Zatiaľ ďakujem ;-)

Re: Mix problémov

Napsal: stř 10. črc 2013 11:53:48
od yuri13
Sinner píše:Svíce mohou vypadat v pořádku a pod tlakem přestanou fungovat, jak je to možné netuším.
Jiskřiště jsou opálená tak, že za normálního tlaku je odpor vzduchu pro vznik obloukového výboje ještě přijatelný.. Když se tlak zvýší, zvýší se elektrický odpor vzduchu a oblouk už nepřeskočí, protože jeho napětí na průraz nestačí..

Očištěním elektrod broušením by se ale porušilo jejich pokovení a za chvíli by odešly svíce úplně a nejspíš by ještě vzaly něco s sebou.. :D :ugeek:

Re: Mix problémov

Napsal: čtv 11. črc 2013 20:12:46
od stofo
Takže:
Skúsil som to s tým ventilom, ako ste mi radili. Pomohlo. Ďakujem. Jeden problém vyriešený.

Ďalej som sa pozrel na bohatosť zmesi. Pred nastavením bol ľavý na 2 ot. a pravý na necelé 2, čo ma celkom prekvapilo. Prečítal som si tu na fóre aj vaše skúsenosti o bohatosti zmesi, no nakoniec som zvolil 3 turns back - podľa manuálu v oboch prípadoch. Otáčky už nie sú také nestabilné ako predtým, tiež po naštartovaní so sytičom nejdu hneď na 4,5-5tis ako predtým, sviečky prikladám v prílohe (predtým boli celé čierne, teraz sú podľa mňa skoro zdravé).

Som ale zvedavý, ako sa bude správať spotreba po prestavení na ešte bohatšiu zmes, keďže logicky by mala ísť podľa mňa ešte vyššie. Z terajších 6lit/100 na ešte viac to ma veru nepoteší.
Myslíte si, že to bude opak?

Alebo len niečo píšem zle, pretože nieviem ako to správne funguje? :D

Fotky sviečok:
http://postimg.org/image/pyow231ap/
http://postimg.org/image/7hqpvb94v/
Mám ešte aj video so zvukom motora ale má to 181 MB, tak toto neskôr, rád by som počul Váš názor, či je v poriadku (aspoň podľa zvuku).

Re: Mix problémov

Napsal: pát 12. črc 2013 0:08:52
od Twin
stofo píše: Som ale zvedavý, ako sa bude správať spotreba po prestavení na ešte bohatšiu zmes, keďže logicky by mala ísť podľa mňa ešte vyššie. Z terajších 6lit/100 na ešte viac to ma veru nepoteší.
Myslíte si, že to bude opak?
Každá odchylka od ideálního nastavení ti zvedne spotřebu. Normálně by měl s freewind jezdit kolem pěti litrů.

Re: Mix problémov

Napsal: pát 12. črc 2013 0:58:30
od kanko00
4,5 litra/100 km

Re: Mix problémov

Napsal: pát 12. črc 2013 14:42:02
od yuri13
4,5 litru / 100 km když jezdíš do 80km/h a nebereš moc za plyn.. Ale dá se.. Běžně pojedeš mezi 4,9 až 5,3 litry.. ;)

Co se nastavení směsi týče, tak se osvědčily různé hodnoty mezi 3,25 až 4,5 otáčkami.. Je to tu někde i pěkně rozepsané.. Spotřebu to zas tak výrazně neovlivní, ale chod motoru ano.. :ugeek:

Re: Mix problémov

Napsal: pát 12. črc 2013 20:30:53
od hroch
Taky jsem jezdil za 4,5 ve dvou a kufry ,ale jenom kochačka :D

Re: Mix problémov

Napsal: pát 12. črc 2013 20:47:11
od LiborZ
[quote="yuri13"]4,5 litru / 100 km když jezdíš do 80km/h a nebereš moc za plyn.. Ale dá se.. Běžně pojedeš mezi 4,9 až 5,3 litry.. ;)

kanko00, jeli jsme ze Žíchovce do 80 km/h a nebrali za plyn :?: :P Asi jste mně dobře rozráželi vzduch, když jsem uzavíral kolonu a vešel se do 4 l :D
Běžně se ale také při pojížďkách do práce + po městě dostávám k 5 l/100 km. Starty a sytič se na krátkých trasách samozřejmě projeví.

Re: Mix problémov

Napsal: pát 12. črc 2013 22:14:19
od kanko00
LiborZ píše:
yuri13 píše:4,5 litru / 100 km když jezdíš do 80km/h a nebereš moc za plyn.. Ale dá se.. Běžně pojedeš mezi 4,9 až 5,3 litry.. ;)

kanko00, jeli jsme ze Žíchovce do 80 km/h a nebrali za plyn :?: :P Asi jste mně dobře rozráželi vzduch, když jsem uzavíral kolonu a vešel se do 4 l :D
Běžně se ale také při pojížďkách do práce + po městě dostávám k 5 l/100 km. Starty a sytič se na krátkých trasách samozřejmě projeví.

Och, to bolo sportovoturisticke tempo... A sem - tam som sa cudoval ako ste sa drzali. :-) :-P

Re: Mix problémov

Napsal: sob 13. črc 2013 9:20:09
od jahodak
já pod pět litrů nikdy nevlezl a asi nikdy nevlezu a zvuky od motoru nesmíš poslouchat jinak se z toho zblázníš ;)

Re: Mix problémov

Napsal: sob 13. črc 2013 18:37:36
od šimi
LiborZ píše:
yuri13 píše:4,5 litru / 100 km když jezdíš do 80km/h a nebereš moc za plyn.. Ale dá se.. Běžně pojedeš mezi 4,9 až 5,3 litry.. ;)

kanko00, jeli jsme ze Žíchovce do 80 km/h a nebrali za plyn :?: :P Asi jste mně dobře rozráželi vzduch, když jsem uzavíral kolonu a vešel se do 4 l :D
Běžně se ale také při pojížďkách do práce + po městě dostávám k 5 l/100 km. Starty a sytič se na krátkých trasách samozřejmě projeví.
Hmmm,to já jsem to doma několikrát přepočítával,protože jsem nemohl uvěřit že jsem celý sraz jel za 4,2l/100 km. :o
A to jsem při jízdě tam i zpátky měl ještě boční brašny a rychlost jízdy mezi 90 - 110km/hod.

Re: Mix problémov

Napsal: ned 14. črc 2013 23:32:29
od yuri13
jahodak píše:já pod pět litrů nikdy nevlezl a asi nikdy nevlezu a zvuky od motoru nesmíš poslouchat jinak se z toho zblázníš ;)
To je slovo chlapa.. :D