Nastavení bohatosti směsi
Napsal: stř 17. říj 2012 19:59:49
Čaute bratři v jedné stopě!
Při kontrole stroje jsem skoukl i karburátory, zda-li se u nich nehýbalo s bohatostí směsi a po nalezení odvrtaných zátek oněch "pilot screws", bylo jasno.. Opatrně jsem je zašrouboval a zjistil následující:
levý karburátor - 3.5 otáčky
pravý karburátor - 4 otáčky
Motorka jezdila bezproblémově a vykazovala průměrnou spotřebu okolo 5 litrů na 100 km.. Jenže, co je dobré udělej lepším, takže jsem samozřejmě po načtení patřičné literatury nastavil toto:
levý karburátor - 3 otáčky (později 3.25)
pravý karburátor - 3 otáčky (později 3.25)
(v manuálu píšou 3, ale chtěl jsem motocyklu trochu "přilepšit")
Výsledkem byl naprosto mrtvý "zátah" (do kopce, ale i na rovině) a nárust spotřeby.. Zkontroloval jsem tedy i svíčky a působili notně zašle.. (celkem tmavé s opotřebenými jiskřišti, typ NGK CR9EK) Tedy jsem vyměnil svíčky za nové NGK CR10EK a jednoduchou matematikou došel k tomuto:
levý karburátor - 3.75 otáčky
pravý karburátor - 3.75 otáčky
Ale pořád se mi to nezdá úplně ono a spotřeba se taky netváří úplně "pětilitrově".. Nějaké nápady? Chci ještě zkusit vrátit původní nastavení, ale u něj je každý karbec nastavený jinak a "papírové" 3 otáčky to taky nejsou..
(opravdu uvítám jakoukoliv pomoc, protože opravdu nevím, co dál)
(výfuk mám standardní a žádné úpravy na motoru nejsou, ventily a synchro byla dělané před výměnou svíček, někdy na jaře)
Při kontrole stroje jsem skoukl i karburátory, zda-li se u nich nehýbalo s bohatostí směsi a po nalezení odvrtaných zátek oněch "pilot screws", bylo jasno.. Opatrně jsem je zašrouboval a zjistil následující:
levý karburátor - 3.5 otáčky
pravý karburátor - 4 otáčky
Motorka jezdila bezproblémově a vykazovala průměrnou spotřebu okolo 5 litrů na 100 km.. Jenže, co je dobré udělej lepším, takže jsem samozřejmě po načtení patřičné literatury nastavil toto:
levý karburátor - 3 otáčky (později 3.25)
pravý karburátor - 3 otáčky (později 3.25)
(v manuálu píšou 3, ale chtěl jsem motocyklu trochu "přilepšit")
Výsledkem byl naprosto mrtvý "zátah" (do kopce, ale i na rovině) a nárust spotřeby.. Zkontroloval jsem tedy i svíčky a působili notně zašle.. (celkem tmavé s opotřebenými jiskřišti, typ NGK CR9EK) Tedy jsem vyměnil svíčky za nové NGK CR10EK a jednoduchou matematikou došel k tomuto:
levý karburátor - 3.75 otáčky
pravý karburátor - 3.75 otáčky
Ale pořád se mi to nezdá úplně ono a spotřeba se taky netváří úplně "pětilitrově".. Nějaké nápady? Chci ještě zkusit vrátit původní nastavení, ale u něj je každý karbec nastavený jinak a "papírové" 3 otáčky to taky nejsou..
(opravdu uvítám jakoukoliv pomoc, protože opravdu nevím, co dál)
(výfuk mám standardní a žádné úpravy na motoru nejsou, ventily a synchro byla dělané před výměnou svíček, někdy na jaře)