Cukání motoru
Cukání motoru
Ahoj,
měl jsem Freewinda v servisu, kde mi seřídili ventily, karburátory, vyměnili svíčky, ložiska v kolech,...
Od té doby mi ale motorka cuká při rychlostech do 60km/h, když jedu konstantní rychlostí a přidávám jen malinko plyn. nejvíc je to znát, když jedu cca 35-40km/h na dvojku. Jinak při větším přidání plynu táhne motorka normálně a při zavření plynu taky necuká, pouze trochu bublá do vejfu...
Přijde mi to divné, když se to tak začalo chovat vlastně po seřízení. Prý museli všechny ventily trochu poladit a karburátory taky, zkontrolovali synchronizaci...
Zkusil jsem dát tedy aspoň na zkoušku starý svíčky, ale při těch se to chová stejně... Takže svíčkama to nebude...
Mám podezření na ty karburátory, ale když jsou teď seřízený, tak co by tedy s nima bylo?
měl jsem Freewinda v servisu, kde mi seřídili ventily, karburátory, vyměnili svíčky, ložiska v kolech,...
Od té doby mi ale motorka cuká při rychlostech do 60km/h, když jedu konstantní rychlostí a přidávám jen malinko plyn. nejvíc je to znát, když jedu cca 35-40km/h na dvojku. Jinak při větším přidání plynu táhne motorka normálně a při zavření plynu taky necuká, pouze trochu bublá do vejfu...
Přijde mi to divné, když se to tak začalo chovat vlastně po seřízení. Prý museli všechny ventily trochu poladit a karburátory taky, zkontrolovali synchronizaci...
Zkusil jsem dát tedy aspoň na zkoušku starý svíčky, ale při těch se to chová stejně... Takže svíčkama to nebude...
Mám podezření na ty karburátory, ale když jsou teď seřízený, tak co by tedy s nima bylo?
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru
Já bych dal stroji trochu času se popasovat s novým nastavením.. Možná bych jím zkusil prohnat třeba jednu plnou nádrž 100oktanového benzinu Shell V-Power Racing, motoru to jen prospěje.. Snad ti tu ale někdo poradí třeba něco lepšího..
P.S.: Seřízení.. Ne vždy, když se něco seřídí, tak to prospěje.. A taky se to ne vždy povede.. Na druhou stranu, třeba se teď projevuje opotřebení nějaké součástky v karburaci, která byla předtím nepřesným nastavením "skrytá".. Ale nechci tě strašit, třeba se to zaběhne a bude to vpohodě..
P.S.: Seřízení.. Ne vždy, když se něco seřídí, tak to prospěje.. A taky se to ne vždy povede.. Na druhou stranu, třeba se teď projevuje opotřebení nějaké součástky v karburaci, která byla předtím nepřesným nastavením "skrytá".. Ale nechci tě strašit, třeba se to zaběhne a bude to vpohodě..
- šimi
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 860
- Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
- Bydliště: Zbýšov u Brna
Re: Cukání motoru
Zkus ještě vyprat v jarové vodě vzduchový filtr a po vysušení ho nastříkat olejem na filtry.Dělám to pokaždé když cuká (a to cuká taky jen v určitých otáčkách)a to cca.každých 2000km.Po vyčištění je ten rozdíl znát.Je možné že po seřízení potřebuje v určitých otáčkách jiné množství vzduchu a filtr mu ho tím zanešením nemůže dát.
Všude dobře,doma manželka...
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru
TYjsi videl na vlastni oci jak ti delali ventyly a karbce?
V dnesni dobe nemuzes nikomu verit.Ja kontroluju ventyly na free cca kazdych 12000km a za tu dobu jsem utahl jen jeden vyfukovy Jinak ma uz Free nalitano neco prez 35000km.A co se tyce karbcu synchronizace je rovnani klapek ta by spis prospela nez uzkodila.Filtr jak Pise Simi tak na ten bych taky asi juknul ale ja osobne ho po vyprani v jarove vode a po vyschnuti namocil do polosintetyky 20w-40 vyzdimal a nechal vykapat .A soupl jsem ho zpet.Spreje na filtry.Nic proti Simi ale to je lepidlo a dostat je pak z filtru dolu je mnooooooohem tezsi.Pouzival jsem na to Shell .Castrol a Motul.A osvedcil se nakonec Castrol Magnatec 20w-40 prosty olej do motoru .
V dnesni dobe nemuzes nikomu verit.Ja kontroluju ventyly na free cca kazdych 12000km a za tu dobu jsem utahl jen jeden vyfukovy Jinak ma uz Free nalitano neco prez 35000km.A co se tyce karbcu synchronizace je rovnani klapek ta by spis prospela nez uzkodila.Filtr jak Pise Simi tak na ten bych taky asi juknul ale ja osobne ho po vyprani v jarove vode a po vyschnuti namocil do polosintetyky 20w-40 vyzdimal a nechal vykapat .A soupl jsem ho zpet.Spreje na filtry.Nic proti Simi ale to je lepidlo a dostat je pak z filtru dolu je mnooooooohem tezsi.Pouzival jsem na to Shell .Castrol a Motul.A osvedcil se nakonec Castrol Magnatec 20w-40 prosty olej do motoru .
Co je stary,to je dobry ...
Re: Cukání motoru
Tak já už od toho servisu najel skoro 1000km. A cuká to furt. Vzduchový filtr jsem čistil a naolejoval asi před 2 měsíci, ale pro jistotu jsem ho dnes vyčistil znova a zítra kouknu ještě na palivový filtr, pak můžu ještě zkusit ten 100oktaneovej benzín. Jinak karburátor si sám nepoladím.
Ono to cuká právě jen v těch nízkých rychlostech, tak do 50km/h, nejvíc na jedničku a dvojku, a s růstem rychlosti to klesá. A cuká to jen když přidávám jen malinko plyn, když jedu konstantní rychlostí, nebo mírně zpomaluji/zrychluji....
Asi pak ještě zavolám do toho servisu, jinak už nevím...
Ono to cuká právě jen v těch nízkých rychlostech, tak do 50km/h, nejvíc na jedničku a dvojku, a s růstem rychlosti to klesá. A cuká to jen když přidávám jen malinko plyn, když jedu konstantní rychlostí, nebo mírně zpomaluji/zrychluji....
Asi pak ještě zavolám do toho servisu, jinak už nevím...
- J-Fox
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 460
- Registrován: stř 01. říj 2008 21:47:26
- Bydliště: Votice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru
Podle mě, zbytečně čekáš.marst píše:Tak já už od toho servisu najel skoro 1000km. A cuká to furt. Vzduchový filtr jsem čistil a naolejoval asi před 2 měsíci, ale pro jistotu jsem ho dnes vyčistil znova a zítra kouknu ještě na palivový filtr, pak můžu ještě zkusit ten 100oktaneovej benzín. Jinak karburátor si sám nepoladím.
Ono to cuká právě jen v těch nízkých rychlostech, tak do 50km/h, nejvíc na jedničku a dvojku, a s růstem rychlosti to klesá. A cuká to jen když přidávám jen malinko plyn, když jedu konstantní rychlostí, nebo mírně zpomaluji/zrychluji....
Asi pak ještě zavolám do toho servisu, jinak už nevím...
Pokud to opravdu dělá od toho seřízení, tak jim to tam odvez zpátky a normálně to reklamuj.
Když budeš zbytečně čekat, tak se ti pak akorát na nějakou teklamaci vysmějou.
Čekat že se to srovná samo, je podle mě blbost.
Kdo druhému jámu jámu... až se ucho utrhne.
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru
ja sy myslim ze to cukani na nizky otacky na 1 a dvojku bude delat prodleva na retezu na zadnin kolo.jak jedes stejne rychle tak motor chvily brzdi a pak pridava a napina se retez.na neutral to dela taky nebo ne?zkus si dopnout retez.takhle po netu se to resi spatne
x x x jinak to neumim
Re: Cukání motoru
Bych to taky viděl na ten řetěz. Konstantní rychlost kolem na 1 nebo dva není ještě dostatečná rychlost na to, aby se vůle řetězu přestala projevovat. Nehledě na to, že na jedničku či dvojku stačí opravdu minimální pohnutí s plynem a ten krouťák kór jednobuchu musí jít někde poznat.
Re: Cukání motoru
No já si právě vyzvedl motorku a hned jsem jel na prodlouženej víkend pryč, takže jsem tam tu motorku nemohl vrátit, a když jsem se vrátil, tak už jsem měl na tachu o 1000km víc... A teď zas pochybuju, že by to šlo nějak reklamovat...
Jinak řetěz jsem měl před servisem hodně volnej, tak mi to trochu přitáhli, takže má teď vůli tak akorát... Na něm mám najeto asi 12000km a vypadá jak novej, zkoušel jsem ho celej přeměřit kalibrem, a ani neni nerovnoměrně vytahanej...
Jediný, co mě trochu znepokojovalo, bylo to, že mám volné přední řetězové kolečko, toho už jsem si všiml dříve a prý je to tak v pořádku, že ta vůle je normální... I když teda mně přijde celkem velká, ale tak asi to tak má být...
Jinak řetěz jsem měl před servisem hodně volnej, tak mi to trochu přitáhli, takže má teď vůli tak akorát... Na něm mám najeto asi 12000km a vypadá jak novej, zkoušel jsem ho celej přeměřit kalibrem, a ani neni nerovnoměrně vytahanej...
Jediný, co mě trochu znepokojovalo, bylo to, že mám volné přední řetězové kolečko, toho už jsem si všiml dříve a prý je to tak v pořádku, že ta vůle je normální... I když teda mně přijde celkem velká, ale tak asi to tak má být...
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru
kdyby to delal motor tak to podle me bude delat na vsechny kvalty ,jinak sy to neumim vysvetlit
x x x jinak to neumim
Re: Cukání motoru
tak ono na vyšší stupně, třeba na pětku, to necuká, protože už přidávám víc plynu, aby to jelo...
a navíc nějaký kucknutí v karburátoru už pak s tou motorkou moc necukne... asi jako když bych cuknul plynem na dvojku a na pětku, tak na pětku to taky už tak neškubne motorkou...
zítra to projedu na 100oktan od ömv, tak uvidím, jestli bude nějaká změna...
teď dosušuju vzduchovej filtr a vyčistil jsem i palivovej, ale prakticky byl stejně čistej, jen u sítka rezervy tam bylo trochu bordelu...
a navíc nějaký kucknutí v karburátoru už pak s tou motorkou moc necukne... asi jako když bych cuknul plynem na dvojku a na pětku, tak na pětku to taky už tak neškubne motorkou...
zítra to projedu na 100oktan od ömv, tak uvidím, jestli bude nějaká změna...
teď dosušuju vzduchovej filtr a vyčistil jsem i palivovej, ale prakticky byl stejně čistej, jen u sítka rezervy tam bylo trochu bordelu...
Re: Cukání motoru
tak jsem zkusil všechno možný, i ten 100oktan., ale furt to cuká stejně, takže jsem se domluvil, že to hodím zpátky do toho servisu...
akorát jsem si zapomněl dotáhnout ty 2 šroubky pod displejem, takže jsem je po cestě ztratil
akorát jsem si zapomněl dotáhnout ty 2 šroubky pod displejem, takže jsem je po cestě ztratil
Re: Cukání motoru
tak bych řekl, že už se to srovnalo, v servisu to projeli 2 technici a prej to necuká, zkusil jsem ještě jinýho mechanika, ten mi ještě znova zkouknul karbce a ventily a vyměnil nějaký těsnění a vypadá to, že se to zklidnilo... Nebo spíš hledám chyby kde nejsou a to cukání byl asi jen krátkodobý projev po tom seřízení a teď mám za cukání i to, že jedu po nerovný silnici takže to přestanu řešit a začnu radši jezdit...
Od tý doby, co jsem měl možnost se svézt na novým V-Stromu, tak furt asi hledám chyby na Freewindu
Od tý doby, co jsem měl možnost se svézt na novým V-Stromu, tak furt asi hledám chyby na Freewindu