Vzduchový filtr

kuklic
Motorkář
Příspěvky: 91
Registrován: pát 31. říj 2008 15:42:54
Bydliště: České Budějovice

Vzduchový filtr

Příspěvek od kuklic »

Koupil jsem nový vzuchový filtr (molitanový). Až ho budu dávat do moto, musím ho napustit olejem nebo ne?
tom

Re: Vzduchový filtr

Příspěvek od tom »

Určitě, ale neudělej chybu jako já, chtěl jsem ušetřit pár korun a tak jsem na filtr použil motorový olej ( našel jsem to někde na webu, že se to také tak dělává ). Asi jsem to s tím olejem přehnal a po nějaké době bylo pod motorkou vždy pár kapek, než jsem zjistil odkud to je. Pak jsem musel filtr opětovně pořádně vyprat, vysušit, ale již jsem použil speciálně pro tento účel určený olej, byl to spray, kterých je všude plno, cena cca 200,- Kč. Ikdyž nejsem nějaký odborník, tak rozdíl při jízdě byl znát. Mé doporučení - v tomto případě nešetři, kup si spray, lehce filtr postříkej a bude to OK
Uživatelský avatar
palciatko
Motorkář
Příspěvky: 73
Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
Bydliště: Sabinov (Slovensko)

Re: Vzduchový filtr

Příspěvek od palciatko »

Original Suzuki vzduchovy filter mi prisiel uz napusteny olejom, pekne zabaleny v nepriepustnom sacku a krabici. Ak Tvoj filter nebol napusteny olejom uz pri kupe, tak ho urcite napusti. Ja pouzivam motorovy olej - odporuca ho aj servisny manual. Ten olej sa tam dava na to, aby na seba "lepil" castice, ktore by inac cez molitan presli. Ale ak das toho oleja prilis vela, tak znizis priepustnost filtra a tym aj vykon motora.
Po prani filter rovnomerne pokvapkam motorovym olejom a jemne ho v rukach postlacam, aby sa olej dostal vsade. Ak vidim, ze je oleja vela, tak ho z filtra vytlacim. Filter by mal byt jemne mokry od oleja.
Kupovat sprej je podla mna zbytocne, lebo filter sa aj tak dostane do kontaktu s olejom - a to cez odvetranie klukovej skrine, ktore je vyvedene aj do airboxu.
tom píše:... Asi jsem to s tím olejem přehnal a po nějaké době bylo pod motorkou vždy pár kapek, než jsem zjistil odkud to je. ..