Osobní test KTM 990 Adventure
Napsal: pon 09. kvě 2011 11:38:26
Účastníci Jeník a Sinner,
sepsal Jeník.
Po úspěšném testu XT1200Z nám to prostě nedalo, abychom nepostoupili o krůček dal v rámci testů možný endur a sobotu 7.5.2011 jsme využili pro náš další test. Z důvodu neustálého vychvalování od jednoho nejmenovaného uživatele Peta, jsme dojednali KTM 990 Adventure na zapůjčení a vyjeli. V průběhu testu jsme najeli (test jsme prováděli oba, takže níže jsou společné postřehy) asi 200km, na motorce jsme se střídali, jeli jak po dálnici, tak po okrskách no a samozřejmě hupsli i na nějakou polňačku i když velmi obezřetně, protoře motorka neměla havarijní pojištění a měla najeto jen 968km, takže nebyla plně zajetá a nechtěli jsme ji hned odrbat.
Jak všichni vědí, nejsem spisovatel, ale mám rád přímá a přesná vyjádření, takže:
+ výborný motor - v celém spektru otáček, který sice od 130 zrychluje hůř než moje XTZ900, ale je možné že to bylo tím, že nebyl plně zajetý, jinak fakt motor táhne pěkně od 2000
+ výborný podvozek - měli jsme standardní nastavení a dostačovalo to, jak v lehkém terénu, tak na cestách opravdu moooc příjemný podvozek
+ výborná ovladatelnost - opět je to s části podvozkem, ale taky vjedete do zatáčky a motorka krásně se naklopí a vroooom zatáčku projede
+ výborná manipulace - i přes to, že motorka něco váží je manipulace na místě výborná, prostě tu "zpátečku" z HDéčka fakt nepotřebujete, je dokonce lépe manipulovatelná než má S10
+ výborná spojka – spojka je kapalinová, což je super, jde dle mého velmi lehce(tak akorát) a je seřiditelná
+ výborné brzdy a ABS - co dodat, fakt výborně nadávkované, když chcete jen jemně zabrzdit, ale i hoooodně na to hupsnout, motorka velmi dobře reaguje. ABSko bylo taky výborné, žádné velké střílení do pedálu nebo páčky, prostě tak akorát, aby to člověka nevyděsilo, ale zároveň, aby ho upozornilo a taky ubrzdilo
+ výborná převodovka, ale dotáhnout kontrolku neutrálu - rychlosti jdou krááásně řadit, žádné kladivo není potřeba, neutrál se lehounce najde, prostě převodovka super. Jen bych upravil nastavení zobrazování neutrálu, který by nemusel na mě vždycky bliknout, když jsem přeřazoval, takže udělat třeba 0,1sec zpoždění, zbytečně to obtěžuje i když se na to možná dá zvyknout(ale o zvyku tu nepíšeme)
+ výborně dostupné pojistky – super nápad, že pojistky motorky jsou dostupné v uzamykatelném prostoru na nádrži
+ velmi dobrá přístrojovka - sice kontrolky jsou malé, ale velmi dobře viditelné i za silného sluníčka, stejně tak otáčkoměr, rychloměr ukazuje ukazuje dobře přehledně. Změnil bych možná tu oranžovou na přístrojovce na jinou, aby u otáčkoměru byly čísla o něco málo lépe vidět(aspoň tedy jinou oranžovou)
+ velmi dobrý centrál – velmi dobře se motorka dává na centrální stojánek i když je každému jasné, že endura prostě mají centrál spíš jako nouzovku při opravě nebo namazání řetězu.
+ úložný prostor – velmi dobrý nápad, že na nádrži je menší uzamykatelný prostor třeba pro mobil
+ držák na topcase – výborný nápad, že na topcase nemusíte kupovat extra držák, ale jen koupíte kufr s plotnou a přimontujete
+ chrániče rámu - dobrý nápad v místech, kde šoupáte nohou o rám, že jsou vyměnitelné plastíky, aby rám nebyl ošoupaný, ale asi bych je dával černé, protože po pár kilometrech ty oranžové nejsou už tak hezky oranžové
+ dobře zaplastovaný motor a svody, ale nevím jak je složité se k něčemu dostat.
+ zásuvka 12V - zásuvka je přímo na palubce, ale možná že je až moc vepředu, takže kabel od GPSky by s musel tam natáhnout, ale nezkoušeno
+ výstražné blinkry - na palubce je tlačítko na výstražné blinkry
+ dobré stupačky - hezky široké
+ ve standardu jsou padáky
- vibrace motoru – pro mě asi nejdůležitější věc a největší zklamání – když v některých otáčkách (ve většině) přidáváte, tak jako by pod vámi byl jednoválec a rozdrnčí se řídítka včetně zrcátek, sedačka a jde to i do stupaček. Jízda na dálnici ve 130km/h mi přišla po pár kilometrech skoro jako utrpení (ve srovnání s mojí S10) – když jsem chtěl předjet auto a kmitali mi zrcátka, že jsem v nich hůř viděl. ŠKODA…
- teplota motoru – na přístrojovce jsem nenašel ukazatel teplotu motoru, bohužel jen kontrolka
- větrák běží často – docela často běží větrák na chladiči i když jsme nejeli ostře, možná je to tím, že motor měl najeto jen 1000km
- krátká brzdová páčka – nechápu proč, ale brzdová páčka je kratší než by mohla být, takže ji ovládáte max. 3 prsty, což neříkám že nestačí, ale prostě nevidím důvod, proč spojková je normální, ale brzdová je od spojkové kratší??? Jinak je naříznutá a seřiditelná, což zase je asi dobře
- přední kabely na ráně – pod předním světlem jsou velmi nešťastně umístěné a odkryté kabely zakončené konektorem. Možné řešení je dokoupení spodního krytu kabelů, který není ve standardu.
- krátký blatník – nástavec, aby byl blatník o pár centimetrů delší lze vyřešit dokoupením prodloužení
- nízká řídítka – ve stupačkách Adventure pro mě není, protože řídítka jsou nízko, takže ve stupačkách jsem musel být docela dost nahrben – lze asi vyřešit nástavci, ale nezkoušel jsem.
- krátká řadička – řadící nástavec (tím čím řadíte a co vystupuje) je prostě krátký, stačilo by přidat 1cm a bylo by to dobrý, takhle se někdy netrefíte
- zamykání motorky je divný – zamknout přední řídítka je o kouzlu, které se možná naučíte časem, ale nám to trvalo docela déle, než jsme to našli, jde ale možná jen o cvik.
- zamykání prostoru – zamykání úložném prostoru na nádrži se dělá výhradně otáčení klíčkem pod sedlem, což bych změnil, protože jsou tam pojistky velmi dobře dostupné a ve chvíli, kdy zapomenete zamknout tento prostor, tak Vám nějaký vtipálek může udělat pěknou paseku, stačilo by, kdyby zamknutím řídítek se taky zamknul tento prostor
- foukaní – docela nemile nás překvapilo, že i když má motorka vysoký štít, tak na ni docela dost fouká, možná lze vyřešit jiným štítem, ale ten by už byl asi moc velký a motorce by neslušel
- dušové pneumatiky – škoda, že nedělají obdobný systém jako BMW s bezdušovými pneumatikami a přitom na drátech
- málo prostoru – nevím, kam bych si schoval aspoň svíčák, šroubovák a nějaké drobnosti, protože pod sedlem je místo jen na lékarničku a vestu. Na nádrži v úložném prostoru to pravé místo na tyhle věci prostě není.
- boční stojánek je dlouhý - boční stojánek je příliš dlouhý, stačí malinkatý kopeček a motorku už chce padat dolů
- skrčený posez - na můj vkus moc přikrčelý posez a moc zalomená kolena, ale jde možná asi o zvyk
- velmi malý rejd - tady není co dodat, je to velmi, velmi malý rejd
- velmi špatně ovladatelná tlačítka na přístrojce, prostě musíte bez rukavic a ještě špatně
-? dloooouhý řetěz – již na první, ale i druhý a třetí pohled je, že zadní kyvka je dost dlouhá, takže řetěz je snad kilometr dlouhý, což asi není ideální, takže spíš jen konstatuji
-? sedlo ušité ze dvou materiálů a horní vrstva neklouže, ale krabatí se - je vidět na fotkách, že i když nikdo na motorce nesedí, tak sedlo je krabaté
-? svítí modrá ručička otáčkoměru - lepší by byla bílá pro lepší viditelnost
-? dlouuuhatáááánská motorka
-? tankování do obou uzávěrů - je to přeci jen zdlouhavé pokud chcete mít úplně plnou nádrž
Nezjištěno – výměna svíček, kontrola oleje a chladící kapaliny
Nezkoušeli jsme - jízda alá batůžek, více terénu než "polňačku"
Závěr:
motorka má své dobré, ale i záporné vlastnosti, učitě je to ostřejší motorka, která však na cestování se moc nehodí. Bohužel pro mě to nevypadá dobře hlavně z důvodu vibrací, které má více litrových motorů(SUZUKI SV1000..., V STROM 1000). Škoda....
Fotky jsou zde http://www.uloz.to/8925798/ktm-rar
Další testy endur budou pokračovat
sepsal Jeník.
Po úspěšném testu XT1200Z nám to prostě nedalo, abychom nepostoupili o krůček dal v rámci testů možný endur a sobotu 7.5.2011 jsme využili pro náš další test. Z důvodu neustálého vychvalování od jednoho nejmenovaného uživatele Peta, jsme dojednali KTM 990 Adventure na zapůjčení a vyjeli. V průběhu testu jsme najeli (test jsme prováděli oba, takže níže jsou společné postřehy) asi 200km, na motorce jsme se střídali, jeli jak po dálnici, tak po okrskách no a samozřejmě hupsli i na nějakou polňačku i když velmi obezřetně, protoře motorka neměla havarijní pojištění a měla najeto jen 968km, takže nebyla plně zajetá a nechtěli jsme ji hned odrbat.
Jak všichni vědí, nejsem spisovatel, ale mám rád přímá a přesná vyjádření, takže:
+ výborný motor - v celém spektru otáček, který sice od 130 zrychluje hůř než moje XTZ900, ale je možné že to bylo tím, že nebyl plně zajetý, jinak fakt motor táhne pěkně od 2000
+ výborný podvozek - měli jsme standardní nastavení a dostačovalo to, jak v lehkém terénu, tak na cestách opravdu moooc příjemný podvozek
+ výborná ovladatelnost - opět je to s části podvozkem, ale taky vjedete do zatáčky a motorka krásně se naklopí a vroooom zatáčku projede
+ výborná manipulace - i přes to, že motorka něco váží je manipulace na místě výborná, prostě tu "zpátečku" z HDéčka fakt nepotřebujete, je dokonce lépe manipulovatelná než má S10
+ výborná spojka – spojka je kapalinová, což je super, jde dle mého velmi lehce(tak akorát) a je seřiditelná
+ výborné brzdy a ABS - co dodat, fakt výborně nadávkované, když chcete jen jemně zabrzdit, ale i hoooodně na to hupsnout, motorka velmi dobře reaguje. ABSko bylo taky výborné, žádné velké střílení do pedálu nebo páčky, prostě tak akorát, aby to člověka nevyděsilo, ale zároveň, aby ho upozornilo a taky ubrzdilo
+ výborná převodovka, ale dotáhnout kontrolku neutrálu - rychlosti jdou krááásně řadit, žádné kladivo není potřeba, neutrál se lehounce najde, prostě převodovka super. Jen bych upravil nastavení zobrazování neutrálu, který by nemusel na mě vždycky bliknout, když jsem přeřazoval, takže udělat třeba 0,1sec zpoždění, zbytečně to obtěžuje i když se na to možná dá zvyknout(ale o zvyku tu nepíšeme)
+ výborně dostupné pojistky – super nápad, že pojistky motorky jsou dostupné v uzamykatelném prostoru na nádrži
+ velmi dobrá přístrojovka - sice kontrolky jsou malé, ale velmi dobře viditelné i za silného sluníčka, stejně tak otáčkoměr, rychloměr ukazuje ukazuje dobře přehledně. Změnil bych možná tu oranžovou na přístrojovce na jinou, aby u otáčkoměru byly čísla o něco málo lépe vidět(aspoň tedy jinou oranžovou)
+ velmi dobrý centrál – velmi dobře se motorka dává na centrální stojánek i když je každému jasné, že endura prostě mají centrál spíš jako nouzovku při opravě nebo namazání řetězu.
+ úložný prostor – velmi dobrý nápad, že na nádrži je menší uzamykatelný prostor třeba pro mobil
+ držák na topcase – výborný nápad, že na topcase nemusíte kupovat extra držák, ale jen koupíte kufr s plotnou a přimontujete
+ chrániče rámu - dobrý nápad v místech, kde šoupáte nohou o rám, že jsou vyměnitelné plastíky, aby rám nebyl ošoupaný, ale asi bych je dával černé, protože po pár kilometrech ty oranžové nejsou už tak hezky oranžové
+ dobře zaplastovaný motor a svody, ale nevím jak je složité se k něčemu dostat.
+ zásuvka 12V - zásuvka je přímo na palubce, ale možná že je až moc vepředu, takže kabel od GPSky by s musel tam natáhnout, ale nezkoušeno
+ výstražné blinkry - na palubce je tlačítko na výstražné blinkry
+ dobré stupačky - hezky široké
+ ve standardu jsou padáky
- vibrace motoru – pro mě asi nejdůležitější věc a největší zklamání – když v některých otáčkách (ve většině) přidáváte, tak jako by pod vámi byl jednoválec a rozdrnčí se řídítka včetně zrcátek, sedačka a jde to i do stupaček. Jízda na dálnici ve 130km/h mi přišla po pár kilometrech skoro jako utrpení (ve srovnání s mojí S10) – když jsem chtěl předjet auto a kmitali mi zrcátka, že jsem v nich hůř viděl. ŠKODA…
- teplota motoru – na přístrojovce jsem nenašel ukazatel teplotu motoru, bohužel jen kontrolka
- větrák běží často – docela často běží větrák na chladiči i když jsme nejeli ostře, možná je to tím, že motor měl najeto jen 1000km
- krátká brzdová páčka – nechápu proč, ale brzdová páčka je kratší než by mohla být, takže ji ovládáte max. 3 prsty, což neříkám že nestačí, ale prostě nevidím důvod, proč spojková je normální, ale brzdová je od spojkové kratší??? Jinak je naříznutá a seřiditelná, což zase je asi dobře
- přední kabely na ráně – pod předním světlem jsou velmi nešťastně umístěné a odkryté kabely zakončené konektorem. Možné řešení je dokoupení spodního krytu kabelů, který není ve standardu.
- krátký blatník – nástavec, aby byl blatník o pár centimetrů delší lze vyřešit dokoupením prodloužení
- nízká řídítka – ve stupačkách Adventure pro mě není, protože řídítka jsou nízko, takže ve stupačkách jsem musel být docela dost nahrben – lze asi vyřešit nástavci, ale nezkoušel jsem.
- krátká řadička – řadící nástavec (tím čím řadíte a co vystupuje) je prostě krátký, stačilo by přidat 1cm a bylo by to dobrý, takhle se někdy netrefíte
- zamykání motorky je divný – zamknout přední řídítka je o kouzlu, které se možná naučíte časem, ale nám to trvalo docela déle, než jsme to našli, jde ale možná jen o cvik.
- zamykání prostoru – zamykání úložném prostoru na nádrži se dělá výhradně otáčení klíčkem pod sedlem, což bych změnil, protože jsou tam pojistky velmi dobře dostupné a ve chvíli, kdy zapomenete zamknout tento prostor, tak Vám nějaký vtipálek může udělat pěknou paseku, stačilo by, kdyby zamknutím řídítek se taky zamknul tento prostor
- foukaní – docela nemile nás překvapilo, že i když má motorka vysoký štít, tak na ni docela dost fouká, možná lze vyřešit jiným štítem, ale ten by už byl asi moc velký a motorce by neslušel
- dušové pneumatiky – škoda, že nedělají obdobný systém jako BMW s bezdušovými pneumatikami a přitom na drátech
- málo prostoru – nevím, kam bych si schoval aspoň svíčák, šroubovák a nějaké drobnosti, protože pod sedlem je místo jen na lékarničku a vestu. Na nádrži v úložném prostoru to pravé místo na tyhle věci prostě není.
- boční stojánek je dlouhý - boční stojánek je příliš dlouhý, stačí malinkatý kopeček a motorku už chce padat dolů
- skrčený posez - na můj vkus moc přikrčelý posez a moc zalomená kolena, ale jde možná asi o zvyk
- velmi malý rejd - tady není co dodat, je to velmi, velmi malý rejd
- velmi špatně ovladatelná tlačítka na přístrojce, prostě musíte bez rukavic a ještě špatně
-? dloooouhý řetěz – již na první, ale i druhý a třetí pohled je, že zadní kyvka je dost dlouhá, takže řetěz je snad kilometr dlouhý, což asi není ideální, takže spíš jen konstatuji
-? sedlo ušité ze dvou materiálů a horní vrstva neklouže, ale krabatí se - je vidět na fotkách, že i když nikdo na motorce nesedí, tak sedlo je krabaté
-? svítí modrá ručička otáčkoměru - lepší by byla bílá pro lepší viditelnost
-? dlouuuhatáááánská motorka
-? tankování do obou uzávěrů - je to přeci jen zdlouhavé pokud chcete mít úplně plnou nádrž
Nezjištěno – výměna svíček, kontrola oleje a chladící kapaliny
Nezkoušeli jsme - jízda alá batůžek, více terénu než "polňačku"
Závěr:
motorka má své dobré, ale i záporné vlastnosti, učitě je to ostřejší motorka, která však na cestování se moc nehodí. Bohužel pro mě to nevypadá dobře hlavně z důvodu vibrací, které má více litrových motorů(SUZUKI SV1000..., V STROM 1000). Škoda....
Fotky jsou zde http://www.uloz.to/8925798/ktm-rar
Další testy endur budou pokračovat