maximalne otacky/obmedzovac
Napsal: pon 18. kvě 2009 11:59:14
Ake mate skusenosti s maximalnymi otackami motora?
Mne sa v minulosti(XF mam uz skoro 3 roky) asi 3x stalo, ze som "trafil" obmedzovac - napriklad po obiehani, ked som po zaradeni sa pred auto nepreradil - prejavilo sa to tak, ze motor cely cas plynule tahal a moto zrychlovalo, ale v istom momente (otacky niekde v cervenom pasme) to prislo - citelny prepad vykonu, ako keby som stlacil spojku...
Skoda, ze presne otacky som si nevsimol...
Vcera sa mi to podarilo opat, len s tym rozdielom, ze som mal odvahu pozriet sa na tacho - ukazovalo 8500 RPM (3. rychlostny stupen, rychlost 122kmph). Tak som potom este vytocil moto na stojane na neutrali (aj ked viem, ze by sa to nemalo, ale zvedavost ma donutila ), takisto 8500RPM.
Nie som sadista, co by tyral motor otackami v cervenom pasme, pripadne nizkymi otackami, vacsinou jazdim v pasme 4-5000 otacok. Na tie otacky sa pytam preto, lebo cez zimu som robil mensi servis motora, takisto som sa pozeral na stav konektorov a nastavoval som karburatory, tak ci som nieco nepokazil... No a tie otacky su jedina vec, co ma na moto trapi...
Mam pocit ze obmedzovac je rieseny tak, ze pri dosiahnuti istych otacok CDI "vypne" zapalovanie, sviecka nedava iskru a motor sa viac nevytoci.
CDI je informovane o otackach prostrednictvom snimaca polohy klukoveho hriadela - v zavisosti od otacok sa totiz meni predstih zapalovania, takisto ma na zapalovanie vplyv aj snimac polohy plynu (throttle position sensor - TPS) umiestneny na karburatore - ani do jednej z tych dvoch veci som vsak nesprtal.
Zaujimalo by ma, ze ako su na tom ostatne XFka
Mne sa v minulosti(XF mam uz skoro 3 roky) asi 3x stalo, ze som "trafil" obmedzovac - napriklad po obiehani, ked som po zaradeni sa pred auto nepreradil - prejavilo sa to tak, ze motor cely cas plynule tahal a moto zrychlovalo, ale v istom momente (otacky niekde v cervenom pasme) to prislo - citelny prepad vykonu, ako keby som stlacil spojku...
Skoda, ze presne otacky som si nevsimol...
Vcera sa mi to podarilo opat, len s tym rozdielom, ze som mal odvahu pozriet sa na tacho - ukazovalo 8500 RPM (3. rychlostny stupen, rychlost 122kmph). Tak som potom este vytocil moto na stojane na neutrali (aj ked viem, ze by sa to nemalo, ale zvedavost ma donutila ), takisto 8500RPM.
Nie som sadista, co by tyral motor otackami v cervenom pasme, pripadne nizkymi otackami, vacsinou jazdim v pasme 4-5000 otacok. Na tie otacky sa pytam preto, lebo cez zimu som robil mensi servis motora, takisto som sa pozeral na stav konektorov a nastavoval som karburatory, tak ci som nieco nepokazil... No a tie otacky su jedina vec, co ma na moto trapi...
Mam pocit ze obmedzovac je rieseny tak, ze pri dosiahnuti istych otacok CDI "vypne" zapalovanie, sviecka nedava iskru a motor sa viac nevytoci.
CDI je informovane o otackach prostrednictvom snimaca polohy klukoveho hriadela - v zavisosti od otacok sa totiz meni predstih zapalovania, takisto ma na zapalovanie vplyv aj snimac polohy plynu (throttle position sensor - TPS) umiestneny na karburatore - ani do jednej z tych dvoch veci som vsak nesprtal.
Zaujimalo by ma, ze ako su na tom ostatne XFka