Stránka 1 z 1

Chod motoru po malé odstávce

Napsal: ned 25. čer 2017 19:13:51
od hanz393
Čau bando, už delší dobu pozoruji že když někde zastavím např na kafe nebo oběd 15-30 minut, tak po nastartovani mám nízký volnoběh cca 1200-1300 otáček, trochu neklidný chod. Jakoby motor ochládl. Po pár minutách jízdy je volnoběch zas ok 1500 a normalní chod motoru. Např včera zastávka půl hodinky a musím odjíždět s malinko vytáhlým sytičem, po ujetí cca kilometru zavřu sytič a volnoběh ok...máte to taky tak??? Svíčky vyměněny, i vzduch filtr vyčištěn. Volnoběžné trysky nyní na 3,5 cca...svíčky spíše černé, výfuk laděný. Díky za rady a názory

Re: Chod motoru po malé odstávce

Napsal: ned 25. čer 2017 20:40:13
od Dave842
Ano, je to normální. Motor zchládne a volnoběh se pak sníží, dokuď se opět neohřeje na provozní teplotu ;)

Re: Chod motoru po malé odstávce

Napsal: ned 25. čer 2017 20:56:16
od hanz393
To chápu, ale že by ochládl o tolik za 15minut třeba? Ale je to vzducháč no...vodník má asi větší tepelnou setrvačnost...tak to asi nemá cenu přidávat na volnoběžných jehlách. Děkuju

Re: Chod motoru po malé odstávce

Napsal: pon 26. čer 2017 21:05:40
od Dave842
Nee, vůbec bych to neřešil ;)

Já akorát, pokud se už neudrží volnoběh a chcípne, tak na moment vytáhnu sitič, aby se ohřála trochu hlava a pak už se volnoběh udrží.

Re: Chod motoru po malé odstávce

Napsal: stř 28. čer 2017 13:31:12
od yuri13
Jak říkají kluci, je to normální.. :) Když ti motor vychladne, si vlastně zase na začátku.. A nemysli si, ony to dělají i stříkačky.. :D Třeba Yamaha XT660R ti bude studená i sem tam chcípat a tam si sytič nevytáhneš.. Vzducháče BMW GS až po 1150tky mají kvůli tomu jakoby "ruční plyn", kterým si pomůžeš při studeném startu a pak s ním máš jakoby maličko přidáno, aby studený motor neklepal na nízkém volnoběhu, protože jenom vstřiky to nedoženou dokud se nepootevřou klapky.. :)