Špatný chod motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dave842
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 471
Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
Bydliště: Olomouc

Špatný chod motoru

Příspěvek od Dave842 »

Nazdárek přátelé,

dostal se ke mě nepojízdný Freewind a potřebuju jej spravit. Shrnu vám co se dělo, co se děje a co jsem zatím udělal.

Kluk jezdil nějaký čas na 100 benzin. Rychlý starty, vyšší rychlosti a jízda po zadním. Jednou to stavěl na zadní, pak jel a motorka začala kuckat a zdechla. Po dlouhém startování naskočila, ale všiml se, že po motoru teče proudem benzín. Tudíž ji odstavil a nastala zima.

Teď jsem motorku dostal já. Bez problému jsem ji nastartoval, ale benzín nikde netekl. Po chvíly se ohřála, tak jsem stáhl sitič. Otáčky ovšem neklesly a držely se těsně pod 2 tis. po chvíly začaly padat až moor nakonec zdechl. Je taky pravda, že když byly otáčky vysoko, zkusil jsem stáhnout volnoběh. Ovšem i když jsem ho následně zase vytáhl a seřídil, tak opět po chvilce volnoběhu motor zdechl. Postupně bylo obtížnější ho nastartovat. Vždy jedině s přidáním plynu.

Usoudil jsem, že i když benzín nyní neteče, určitě se tam něco odehrálo a samo se nespravilo. Tudíž jsem demontoval karbece. Zkontroloval čistotu trysek, těsnost plovákových ventilů, horní podtlakové membrány, jejich ovládací klapky, oranžovo-černý ventil. Pak jsem chtěl proměřit snímač natočení škr. klapky, ovšem nevím, které piny mám měřit, protože mám špatně vytisklý manuál a není to z něj zřejmé.

Takže první otázka, které piny se mají měřit? Jsou tři a dva se mají měřit odporově.

Jelikož jsem v karbecích nic očividného nenašel, napadla mě varianta podpálených, nebo nějak načnutých ventilů. Jelikož klučina tomu dával se 100 oktanovým benzinem..co myslíte?

A další otázka, co případně ještě zkontrolovat na karbecích? Do seřizování jako takového nikdo nehrabal.
Případně nějaký nápad na co ještě mrknout? :)

Díky za reakce! :)
D@VE
Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatný chod motoru

Příspěvek od Sinner »

Komínky a jehly, to se okem nepozná, měří se to vylitím jakousi cínovou směsí, jejím vyklepnutím a změřením. Ale jen jsem to slyšel, nikdy jsem to neviděl. Jinak bych si vsadil na ty membrány. Nemusí být vysloveně protržené stačí aby ztratily pružnost. Víc netuším.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Uživatelský avatar
Dave842
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 471
Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
Bydliště: Olomouc

Re: Špatný chod motoru

Příspěvek od Dave842 »

Tyjo tak cínovat to asi nebudu.. :shock:

Membrány jako takový mě přišly OK. Když jsem to měl ještě smontovaný dohromady a posunul jsem prstem šoupátka, tak bylo slyšet jak se tak přefukuje vzduch.. A myslíte, že by způsobily vyšší volnoběh s následným zkapaním motoru?
D@VE
Uživatelský avatar
Dave842
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 471
Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
Bydliště: Olomouc

Re: Špatný chod motoru

Příspěvek od Dave842 »

Tak vidím že nikdo ani nic moc neví... :(

Takže pokročím v příběhu. Motorku jsem opět komplet složil, nastartoval a hrčí. Ovšem!!
2x se mi stalo, že pomaličku opět udechala z volnoběhu až zdechla. Ale tak, že najednou cvak, buch a stojí! Nastartuju a jelikož nefunguje neutrálové čidlo, mám podezření, že už se motá kam nemá. Držím tedy volnoběh se spojkou a nic. Když spojku pustím, je slyšitélné lehké hučení z motoru. Je to zvuk podobný špatným ložiskům.

Pravděpodobnější mi přijde, že se tam dře o něco to rozpadlé čidlo, ale nevím..

Na výměnu čidla musím sundat spojku? Je na to potřeba něco spešl stahovák..atd.? Žádnýma stahovákama totiž nedisponuju.. :/
D@VE
Kulich
Motorkář
Příspěvky: 66
Registrován: stř 16. pro 2015 13:30:44
Bydliště: Dobříš

Re: Špatný chod motoru

Příspěvek od Kulich »

Odpověděl jsem ti sz ,ale napíšu to i sem. Jestli si dobře pamatuju, tak spojku musíš sundat celou. Takže nejdřív čtyři šrouby,vyndat lamely, ty je lepší neotáčet, narovnat pojistný plech pod matkou. Na zajištění koše, abys ho mohl povolit existuje spešl klíč, ale dá se to i tak, že tam dáš pětku a a pořádně stoupneš na zadní brzdu. Matka je myslím 27 klíč a závit je normální.
Jo a ty šrouby u čidla se prý docela rádi povolujou, takže někdo to jistí i takhle.Obrázek
I cesta může být cíl....
Uživatelský avatar
DEEP
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 671
Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatný chod motoru

Příspěvek od DEEP »

Hučej zuby primárního soukolí.
Ještě něco kup do toho svíčky BRISK AOR10LGS to budeš koukat jaká bude změna 😊
Co je stary,to je dobry ...
Uživatelský avatar
Dave842
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 471
Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
Bydliště: Olomouc

Re: Špatný chod motoru

Příspěvek od Dave842 »

Co to je za zázrak ty svíce? :D
D@VE
Odpovědět