Skutečné km?
Skutečné km?
Zdarec chlapi. Mám ´vinda rok 99, podle tacho cca 34000 km (při koupi cca 33000 km). Je mi divné, že oba kotouče mají tloušťku pod 4 mm (dejme tomu 3,8 mm oba). Tak mám strach, abych nehavaroval .
1) Myslíte si, že udané km jsou skutečné?
2) Je možné, že destičky jednoho výrobce žerou kotouče více než od jiného výrobce? Popřípadě jaké destičky jsou nejhodnější na kotouče?
1) Myslíte si, že udané km jsou skutečné?
2) Je možné, že destičky jednoho výrobce žerou kotouče více než od jiného výrobce? Popřípadě jaké destičky jsou nejhodnější na kotouče?
- šimi
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 860
- Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
- Bydliště: Zbýšov u Brna
Re: Skutečné km?
Ahoj,s destičkama ti neporadím ,ale km. mohou být skutečné.Já jsem Freewa koupil koncem května a najel jsem na něm do teď cca 1500 km.Mám rok výroby 1998 a při koupi měl najeto 27 000 km,předchozí majitel na něm jezdil jen do práce.Znám pár motorkářů kteří najezdí maximálně 3000 ročně,protože stejně jako já mají čas na motorku jen sem tam o výkendu.klidně bych tomu věřil.
Všude dobře,doma manželka...
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
Re: Skutečné km?
Ty kotouče jsou divné. Přesto si myslím že si jinak děláš kvůli kilometrům zbytečně hlavu, důležitější je celkový stav motorky. Tak to aspoň vidím já.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skutečné km?
kdyz na nem budes jezdit kladu tak je jasny ze se mohou kotouce driv opotrebovat.jinak jestly je vse v poradku kilometry nerez hlavne ze jede
x x x jinak to neumim
Re: Skutečné km?
Jezdím ekonomicky. Moto mi jinak dělá samou radost. Díkes
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skutečné km?
Pozor někde jsem četl že dolní limit tlouštky kotoučů je práve 4 mm.Tak bacha!
Re: Skutečné km?
začnu s těmi destičkami-fakt je to možné a taky hodně záleží na jízdím stylu, tlouštku kotouců co píšeš jsem tedy neměl ani když jsem to prodával Meldarovi-viď Meldare, a to to mělo skoro 50 000 km-49 a nějaké drobné, jestli si dobře pamatuji a tacho stáčené nebylo-minulý majitel v CR to nestih kvůli mé přepadovce u něj v garáži před prodejem a já to beru jako svinárnu...kuklic píše:Zdarec chlapi. Mám ´vinda rok 99, podle tacho cca 34000 km (při koupi cca 33000 km). Je mi divné, že oba kotouče mají tloušťku pod 4 mm (dejme tomu 3,8 mm oba). Tak mám strach, abych nehavaroval .
1) Myslíte si, že udané km jsou skutečné?
2) Je možné, že destičky jednoho výrobce žerou kotouče více než od jiného výrobce? Popřípadě jaké destičky jsou nejhodnější na kotouče?
Jinak minimální tl. kotoučů je vyražena na každém z nich. Ten stav km -záleží odkud byla motka dotažená, i u nás v republice se bere , že běžný motorkář najede za sezonu minimálně 6 000km ( jsou samo vyjímky, které se ozvou, že najedou taky jenom 3 000, ale to je běžnější třeba u čopráků). A třeba v Italii, kde je pěkné počasí najedou i víc. Já měl to štěstí u té mojí ( ne frew), že byla 2 roky stará a byl to dovoz na objednávku a byl jsem u toho když ji skládali a měla za 2 roky z Itálie něco málo přes 13 000 km a servisku.... a bylo na ní poznat, že jezdila jen podle pneu, i třeba výfukové svody byly jak kdyby ujely jen 3 000km-tzn v chromu nezažloutlé-já jí dal pohulit, teď během dalších 3 000km jsou už barevné jak trikolora....
takže zpátky k té tlouštce brzdových kotoučů, já bych si jen tak od pasu typnul na 60 000km ujetých, ale to tě nemusí nijak šokovat. Jednak by to spíše odpovídalo roku výroby a pak , ta motorka je fak neuvěřitelnej držák, takže pokud se k ní budeš "chovat" a tomu věřím, tak krom nezbytných výměn si zajezdíš na ní až až.....ještě jí prodáš a ještě si užije další majitel....koukni na řetězovku a v jaké pozici máš osu zadního kola vůči vidlici resp šponovákům (životnost řetězovky 40 000km i víc a pokud bude osa skoro nadoraz vzadu, tak odpovídají km=do 40 000 km, pokud je to obráceně, tak už byla měněná a má to víc km najeto)....
PS: tohle tady píši z jediného důvodu, chápu, že spousta z nás je zvědava , kolik že to má to jeho moto vlastně najeto a dle čeho si to ověřit-jsme v ČR a stáčení tacho je národním zvykem.....
Re: Skutečné km?
To stáčení tacho by mělo být trestný .Wětrák je z Německa, řetězovka je nová= na začátku (to mi potvrdil i předchozí majitel). Počítám s tím, že moto má ujeto víc, než říká tacho. Spíš mi jde o to, co by se mohlo stát, když s těmi tenkými kotouči budu jezdit? Povolená tl. je 4mm.
Re: Skutečné km?
co by se mohlo stát?? z 99% nic, ale výrobce se sychruje. Ono při intenzivním brzdění se dokáží docela zahřát a pak aby neprdnul....to by mohlo být taky tvoje poslední zjištění-nezjištění, viděl jsem prasklý sjetý kotouč u auta a nechtěl byh to zažít na motce, ale jak říkám, výrobce to má s rezervou.... jinak tenčí kotouče se při zahřátí více vlní... je to docela blbý, protože výměna není laciná záležitost a bývá to i jeden z důvodů, proč motorku včas prodat, protože na to spousta kupujících nekouká....
- sonyk
- Big motorkář
- Příspěvky: 147
- Registrován: pát 07. lis 2008 18:34:10
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skutečné km?
Minula sezona 2600km tahle 3300Km holt neni cas a kdyz je tak je pocasi na pi*u.
U bandasky je limit 4mm ale pak nehrozi ze by to nebrzdilo ale hrozi zes e kotouc zkrouti.
Jinak co sem cetl tak nektere desticky tusim goldfren znacka papa kotouce vice
EDIT: vymena dvou kotoucu u B6 rok 97 stala cca 10000kc
EDIT: koukam na partsdepot.cz a kotouc na bandita 600 rok 2003 jeden kus 8500Kc to jem azec to je jen za kotouce 17000Kc. tfuj
U bandasky je limit 4mm ale pak nehrozi ze by to nebrzdilo ale hrozi zes e kotouc zkrouti.
Jinak co sem cetl tak nektere desticky tusim goldfren znacka papa kotouce vice
EDIT: vymena dvou kotoucu u B6 rok 97 stala cca 10000kc
EDIT: koukam na partsdepot.cz a kotouc na bandita 600 rok 2003 jeden kus 8500Kc to jem azec to je jen za kotouce 17000Kc. tfuj
Kawasaki z750
Re: Skutečné km?
no je to tak-fakt důvod k prodeji.....jak říkám...sonyk píše:Minula sezona 2600km tahle 3300Km holt neni cas a kdyz je tak je pocasi na pi*u.
U bandasky je limit 4mm ale pak nehrozi ze by to nebrzdilo ale hrozi zes e kotouc zkrouti.
Jinak co sem cetl tak nektere desticky tusim goldfren znacka papa kotouce vice
EDIT: vymena dvou kotoucu u B6 rok 97 stala cca 10000kc
EDIT: koukam na partsdepot.cz a kotouc na bandita 600 rok 2003 jeden kus 8500Kc to jem azec to je jen za kotouce 17000Kc. tfuj
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skutečné km?
Existují firmičky vyrábějící kotouče do soutěží - hlavně motocross a není problém si u nich nechat koutouč udělat. Stojí někdy i polovinu ceny originálu. Kvality bych se rozhodně nebál. Čet jsem rozhovor s jedním takovým člověkem a ten psal ,že kotouče vyrábí 20 let pro soutěžní crossky a vše v pohodě. Našel jsem jednou i materiálové zkoušky značkových "firemních" kotoučů tuším že Hondy a byla to prachobyčejná ocel, žádná super pevnost. Klasická 12020 a 12050. U dražších kotoučů bylo použitý to nejobyčenější antikoro - vyloženě pro tu parádu, aby nerezli.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Re: Skutečné km?
já vím, ale pokud potřebuješ vyměnit 3 kotouče-2 přední a 1 zadní a origo cena se pohybuje 18-25.000,- Kč, tak to tu motorku fakt radši v čas prodám, i než bych měnil i za 1/2 ceny neorigo náhražku, byť jak píšeš kvalitní.....( i tak to vyjde na 9-12.000,-Kč).....a to že má freew vepředu jen jeden a když budeš měnit jen ten, tak i se spojovacím materiálem tě to vyjde bez práce alespoň okolo 5.000,- Kč ( origo více) a vzhledem k ceně freewa je to dost OUT-nemyslíš????..... takže jak píšu, to to radši prodám....a koupím jinou mladší novější....a méně opotřebovanou a rozdíl ceny se mi vrátí několikrát-ne jenom v těch kotoučích.....Rimmerak píše:Existují firmičky vyrábějící kotouče do soutěží - hlavně motocross a není problém si u nich nechat koutouč udělat. Stojí někdy i polovinu ceny originálu. Kvality bych se rozhodně nebál. Čet jsem rozhovor s jedním takovým člověkem a ten psal ,že kotouče vyrábí 20 let pro soutěžní crossky a vše v pohodě. Našel jsem jednou i materiálové zkoušky značkových "firemních" kotoučů tuším že Hondy a byla to prachobyčejná ocel, žádná super pevnost. Klasická 12020 a 12050. U dražších kotoučů bylo použitý to nejobyčenější antikoro - vyloženě pro tu parádu, aby nerezli.
- sonyk
- Big motorkář
- Příspěvky: 147
- Registrován: pát 07. lis 2008 18:34:10
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skutečné km?
kdyz brzdy tak bud origo nebo racing. a ty nejsou za par kacen. ale ted sem zjistil ze origo na bandoura se daj sehnat i pod 5000kc takze to zas tak neni ale radsi prodat nez se s tim srat
Kawasaki z750
Re: Skutečné km?
že by šli s cenou už takhle dolů??? na Suzuki, jakoukoliv, se ještě před rokem nedal koupit kotouč pod 6 táců....sonyk píše:kdyz brzdy tak bud origo nebo racing. a ty nejsou za par kacen. ale ted sem zjistil ze origo na bandoura se daj sehnat i pod 5000kc takze to zas tak neni ale radsi prodat nez se s tim srat
jinak s výběrem origo ND souhlasím-více než to....
- šimi
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 860
- Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
- Bydliště: Zbýšov u Brna
Re: Skutečné km?
Tak taky něco přidám.V těchto věcech se vůbec nevyznám,ale kamarád z Brna má Freewa r.v.99 a před týdnem si nechal v Brně udělat brzdy a tady je faktura.Mimochodem ten mechanik je dost dobrej a taky levnej,mohu vřele doporučit.
- Přílohy
-
- Platba brzd.komp.na Free.jpg (31.52 KiB) Zobrazeno 18755 x
Všude dobře,doma manželka...
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
Re: Skutečné km?
ceny dílů za lidovku a práce zadarmo..... jenom nechápu, jak se ten mechanik může za tu cenu práce uživit-teda pokud to dělá legálně a podle dokladu asi jooo a zaplatí daně, sociální a zdravotní, možná nájem dílny a vůbec nepočítám nějakej lízink na nějaký mašiny, tak mu zbyde akorát tak na polívku v bufáči.... takže si toho človíčka považujte a využívejte ho páč to nemusí být napořád....a typuju, že si určitě v porschaku nejezdíííííí........ PS: připadá mi to, že ta cena byla ze známosti.... jo a ten doklad je neplatnej-vždyť on ani neví, že tam musí bejt uvedené DPH....brzo bude průser.....a to až přijde FU...
- šimi
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 860
- Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
- Bydliště: Zbýšov u Brna
Re: Skutečné km?
No,možná na tom něco bude.On si totiž u něj koupil skútra pro manželku.Ale já jsem u něj měl taky motorku a dával mě tam nové svíčky,vyčistil komplet airbox a karburátory.Vyměnil těsnění na šponováku rozvodovky(prosakoval mě olej).Seřídil karbece a ventily.Poladil brzdy a vypucoval motorku - což prý dělá automaticky,protože od něj se mašina musí lesknout jak dětská prdýlka.Platil jsem 2280 Kč a mašina jede tak jak ještě nejela.traxxas píše:ceny dílů za lidovku a práce zadarmo..... jenom nechápu, jak se ten mechanik může za tu cenu práce uživit-teda pokud to dělá legálně a podle dokladu asi jooo a zaplatí daně, sociální a zdravotní, možná nájem dílny a vůbec nepočítám nějakej lízink na nějaký mašiny, tak mu zbyde akorát tak na polívku v bufáči.... takže si toho človíčka považujte a využívejte ho páč to nemusí být napořád....a typuju, že si určitě v porschaku nejezdíííííí........ PS: připadá mi to, že ta cena byla ze známosti....
Všude dobře,doma manželka...
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
Re: Skutečné km?
tak už chápu lépe, tady jsme na ceně práce něco okolo 1700,-Kč a to by odpovídalo....šimi píše:No,možná na tom něco bude.On si totiž u něj koupil skútra pro manželku.Ale já jsem u něj měl taky motorku a dával mě tam nové svíčky,vyčistil komplet airbox a karburátory.Vyměnil těsnění na šponováku rozvodovky(prosakoval mě olej).Seřídil karbece a ventily.Poladil brzdy a vypucoval motorku - což prý dělá automaticky,protože od něj se mašina musí lesknout jak dětská prdýlka.Platil jsem 2280 Kč a mašina jede tak jak ještě nejela.traxxas píše:ceny dílů za lidovku a práce zadarmo..... jenom nechápu, jak se ten mechanik může za tu cenu práce uživit-teda pokud to dělá legálně a podle dokladu asi jooo a zaplatí daně, sociální a zdravotní, možná nájem dílny a vůbec nepočítám nějakej lízink na nějaký mašiny, tak mu zbyde akorát tak na polívku v bufáči.... takže si toho človíčka považujte a využívejte ho páč to nemusí být napořád....a typuju, že si určitě v porschaku nejezdíííííí........ PS: připadá mi to, že ta cena byla ze známosti....
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skutečné km?
Dobrej bejt muze ale co ty ceny tech kotoucu?šimi píše:Tak taky něco přidám.V těchto věcech se vůbec nevyznám,ale kamarád z Brna má Freewa r.v.99 a před týdnem si nechal v Brně udělat brzdy a tady je faktura.Mimochodem ten mechanik je dost dobrej a taky levnej,mohu vřele doporučit.
Vzdyt to je skoro 7000kc.Neni to nejak mooooc?
300 za hodinu.Tak normalni cena.
Za ty kotouce bych dal tak maximalne pulku z tyhle ceny.
Co je stary,to je dobry ...
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skutečné km?
Je libo otouce???
Pevne ci plovouci cena je dana.1800-2200kc
http://www.vyfukytenax.cz/fotogalerie/tenax3.html
JAk si je prejete okousane ci hranate?Jako pila nebo jako kyticka?
Nic neni prekazkou.
Ceny jsou pevne.Uz jsem tam byl.Delali mi ten ladak.Jak jsem jiz loni psal.
Meli tam i kotouce i z vyrizlim napisem Hayabusa.
Delaji to laserem.
A myslim si ze to neni vubec drahe.
A material?Samozrejmne ze stejny jako od virobce.
Pevne ci plovouci cena je dana.1800-2200kc
http://www.vyfukytenax.cz/fotogalerie/tenax3.html
JAk si je prejete okousane ci hranate?Jako pila nebo jako kyticka?
Nic neni prekazkou.
Ceny jsou pevne.Uz jsem tam byl.Delali mi ten ladak.Jak jsem jiz loni psal.
Meli tam i kotouce i z vyrizlim napisem Hayabusa.
Delaji to laserem.
A myslim si ze to neni vubec drahe.
A material?Samozrejmne ze stejny jako od virobce.
Co je stary,to je dobry ...
Re: Skutečné km?
Deepe, to vypadá opravdu dobře. Myslím že to budu co nevidět potřebovat.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: Skutečné km?
Tak já jsem například koupil před měsícem wětráka z raichu.Dva tisíce čtyřka,v roce 2008 si jí koupila holka v německu a najela na ní 500 km.Mám servisní knížku.A spadla s ní .Má jenom trochu odřenný výfuk,jiak perfektní ,zánovní motorka všechno origo gumy (mají ješte tuplíky)řetězovka origo-nebyl ješte ani jednou dopnutý řetěz.Když sem jí dal do garáže tak mně jí provonila novotou.Ale píšu hlavně proto, že bych potřeboval poradit.Wětráka jsem kupoval hlavně proto že to byla zánovní motorka,ale tedka furt přemýšlím že jsem mněl koupit radši nějakou zalehávačku.Mohli by jste mně poradit?Moto je perfektní ,tedka jí ještě zajíždím.Ale furt koukám po GSX.Když se bavím s pánem co mně jí dovezl tak říká že jsem chybu neudělal,já jsem původně chtěl GSX ale když jsem viděl v jakém stavu byl Wětrák tak jsem nemohl odolat.(jenže znáte to furt to vemně dloube)Manželka říká že jsem cáklej,že bych se na GSX zabil.Tak dík za odpověd,jsem zvědavej co mně napíšete.Čus.
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skutečné km?
To záleží na tom co vlastně chceš.Enduro a zalehávačka se přeci nedá srovnávat.Jak výkonově tak i jízdníma vlastnostma to jsou odlišné motorky.Většina znás majitelů wětráka vyzkoušela i jiné druhy motorek a nakonec se rzhodli z nějakého důvodu pro enduro.Tak že co chceš od nás slyšet Je to jen na tobě pro co zahoříš.Každá motorka má své.Jinak Freewind je super motorka pokud porovnáš cenu výdrž i jízdní vlastnosti tak snese lehčí terén i dobře se vodí nasilnici myslí že předčí v globálu většinu endur. Samzřejmě neni to žádnej trhač asfaltu ale výkon pro enduro je dostatečný.Tak že pokud chceš enduro zvolil jsi dobře ( jinak nepochopil jsem jak to máš s těma kylometrama?Rok v.píšeš 2004 koupila ho nějaká holka v r.2008 ujela 500 km a co bylo před tím? Freewind se vyráběl do roku 2004...)