Stránka 1 z 1
Palivový kohút
Napsal: úte 22. bře 2016 8:43:20
od laco
Nazdar, mám zrejme problém s palivový kohútom (presakuje) tak by som si chcel ujasniť pár vecí.
1. Pri vypnutej motorke má benzín z hadičky tiecť v ktorých polohách?
2. Naopak pri zapnutej ( stačí mať otočený kľúč alebo naštartované?
) má tiecť v akých polohách?
3. Zatiaľ posledná vec, že či je v palivovej hadičke ( od ventilu do karburátora ) nejaký filter/ sitko alebo niečo podobné. Pretože tam jednoznačne niečo mám.
Ďakujem
Re: Palivový kohút
Napsal: úte 22. bře 2016 9:27:44
od yuri13
Kohout má 3 polohy: ON (normální poloha), PRI (zaplavování plovákových komor karburátorů), RES (rezerva).. Protože má Freewind spolehlivý palivoměr, jezdil jsem vždy na RES.. Benzin ti na ON nebo RES poteče pouze pokud budeš mít v té slabší hadičce co vede do kohoutu podtlak (tzn. motor se musí točit).. Poloha PRI podtlakový ventil obejde a benzin ti poteče rovnou.. Používá se, když motorka dlouho stála a z plovákovek se ti odpařil benzin, tak abys nestartoval "hodinu".. Taky tu polohu využiješ při synchronizaci klapek, když bys ji někdy dělal..
Jo a v nádrži je - pokud vím - sítko, jinak je od nádrže do karburace v originále "jen" hadice obtočená slabou pružinou..
Re: Palivový kohút
Napsal: úte 22. bře 2016 10:06:15
od laco
Polohy sú mi jasné len mam podozrenie že nefunguje správne podtlakový ventil....preto sa pýtam či keď je motorka vypnutá má tiecť len v polohe PRI alebo aj inej
pretože mne tečie aj v inej
To hej je obtočená pružinou ale myslel som v nej (vnútri) či nie je sitko..niečo tam rozhodne mám a váham či to vybrať
Re: Palivový kohút
Napsal: úte 22. bře 2016 10:50:21
od yuri13
V jiné poloze než PRI při vypnutém motoru téct nemá, nezávisí to na elektronice ale na podtlaku v sání.. A v hadičce nemá být - krom benzinu - nic.. Na vině nemusí být jen podtlakový ventil, můžeš mít poškozenou i gumu v kohoutu, která "přepíná" mezi kanálky..
Re: Palivový kohút
Napsal: úte 22. bře 2016 11:16:31
od laco
Ďakujem toto som potreboval vedieť
Hadičku teda vyčistím/vymením a tou gumou neviem presne ktorú myslíš...nemáš prosím foto?
Re: Palivový kohút
Napsal: úte 22. bře 2016 13:38:23
od yuri13
To bys musel kohout rozebrat, já jsem ho měl i po 19ti letech a 86tkm naštěstí v pohodě, takže v tom ti bohužel neporadím..
Re: Palivový kohút
Napsal: úte 22. bře 2016 14:03:52
od laco
Ja som ho uz rozobrany mal a skusal pretesnit...mozno som tomu viac uskodil ako pomohol
Preskusam fukciu podtlaku a potom sa uvidi co dalej
Re: Palivový kohút
Napsal: sob 26. bře 2016 16:32:26
od dratenik
Mám stejný problém. Kohout jsem rozebral a zjistil, že dvě těsnění už mají nejlepší léta za sebou. Nicméně ho vyzkouším vyčistit a znovu složit. Když to nepomůže, tak budu řešit co dál.
Re: Palivový kohút
Napsal: ned 15. kvě 2016 23:41:15
od hanz393
Pozor přátelé, sítko tak skutečně je! Pokud sundáte hadici z trubičky od karbecu, tak na té trubičce je opravdu sítko na jemné fragmenty...občas se stane, jako i mě, že jsem sundal hadičku a sítko z trubičky z karbecu zustalo v hadici(ta omotaná pružinou) a jelikož je fakt drobné, taková minišprcka pro myši
se při opětovném nasazování hadice prostě pomačká v hadici, je malé takže palivo proudí i přez tuto "zátarasu" v hadičce. To se stalo mě. Kohout jsem nicméně taky přetěsnil, zatím v olejoznaku nic nepřibývá jupiii. A k sítku, mrkněte na rozsyp dílů na partsdepod! Nevim už přesně jestli bylo sitko zobrazeno někde u kohoutu nebo karbeců, ale je tam. Objednával jsem si ho.
Re: Palivový kohút
Napsal: pát 20. kvě 2016 7:53:57
od laco
Máš pravdu sitko tam naozaj bolo ale už len "zrolované" v hadici vhodné na zahodenie...tak jazdím aj bez neho
Inak ventil už funguje ako má
vymenil som pružinu za silnejšiu a poriadne ho prečistil