Stránka 1 z 1

Kompletní snížení FW

Napsal: čtv 17. bře 2016 22:47:07
od verxes
Ahoj,
chtěl jsem snížit FW - mám to po nějakém "velikánovi", protože mám všechno evidentně na maximum - centr.tlumič, předek, nastavení tuhosti pružiny u centr.tlumiče + přešitý a zvýšený sedlo, takže se svými 171cm stojím skoro na špičkách..

Tak jsem tady na fóru našel, jak snížit centr.tlumič - povolení a přehození do druhé díry, nicméně stejně se mi za boha nepovedlo golou povolit ten šroub (budu muset nechat udělat v servisu), tak jsem chtěl aspoň povolit matky u pružiny centr.tlumiče - horní povolila po chvíli v pohodě, ta spodní s tou už fakt nehnu - jakej je přesnej postup, abych něco nepokurvil? Nechce se mi do toho moc bouchat, dokud nevím, jestli to tak mám opravdu dělat.

Další věc je snížení předku - na to jsem nikde postup nenašel - šrouby tlumičů, který jsou nahoře u řidítek slouží pouze pro nastavení tuhosti, ne? Ale kde co povolit, abych docílil celkového snížení předku - tj. v klidovém stavu?

Díky

Re: Kompletní snížení FW

Napsal: čtv 17. bře 2016 23:37:55
od Milanek
verxes píše:Ahoj,
chtěl jsem snížit FW - mám to po nějakém "velikánovi", protože mám všechno evidentně na maximum - centr.tlumič, předek, nastavení tuhosti pružiny u centr.tlumiče + přešitý a zvýšený sedlo, takže se svými 171cm stojím skoro na špičkách..

Tak jsem tady na fóru našel, jak snížit centr.tlumič - povolení a přehození do druhé díry, nicméně stejně se mi za boha nepovedlo golou povolit ten šroub (budu muset nechat udělat v servisu), tak jsem chtěl aspoň povolit matky u pružiny centr.tlumiče - horní povolila po chvíli v pohodě, ta spodní s tou už fakt nehnu - jakej je přesnej postup, abych něco nepokurvil? Nechce se mi do toho moc bouchat, dokud nevím, jestli to tak mám opravdu dělat.

Další věc je snížení předku - na to jsem nikde postup nenašel - šrouby tlumičů, který jsou nahoře u řidítek slouží pouze pro nastavení tuhosti, ne? Ale kde co povolit, abych docílil celkového snížení předku - tj. v klidovém stavu?

Díky
v servise taky nemaji nic jiného nez golu :-) , stejne te ceka vyndani tlumice , je nesmysl mit pruzinu na krev a tlumic o oko niz , chce to vyndat celej tlumic - pokud nejde ten malej sroubek povolit (coz mne prekvapuje) tak to sundej cely i s prepakovanim ( ale to jde povolit ještě hur :-) ) - beztak potřebuje kontrolu a promazat :-) a ten problematickej sroubek prokoumej a povol na stole drzi na zavite primo v tlumici a je to v hliniku takze extremni praseni nesnese ! asi tam zaoxidoval , jeslti ho povolis dej tam priste vazelinu - nádobka se musí sundat z pasek a protáhnout skrz , je to malinko tertis ale jiste na to prijdes nis slozityho

co se tyce tvy vysky ja mam 174 a sedim na tom s obouma nohama bezpecne celou plochou na zemi takze je něco spatne :-) , dopdorucuju nasledujici postup :
vyndej tlumic a serid pruzinu nekam centak (do plusu) nad doporučenou hodnotu v manualu - pokud vazis pod 70 tak primo na tu hodnotu , tlumic nech na tom standartnim oku , kup standartni sedlo v bazaru - pohybuji se v radu stokorun , kuchni predni tlumice a podivej se jestli tam nejakej koumak ještě nenarval nejaky podlozky proti standartu , a pokud ne tak rovnou vymen olej :-) , s beznym nastavenim musíš se 171 cm uplne paradne dosáhnout snižovat ma smysl tak pod 165

PS: rady neplati pokud mas freewinda s 21" kolem a vidlema z DRka :-)

jo a koukej ukazat co si koupil - takovejch rad a ani se nepochlubi :-)

Re: Kompletní snížení FW

Napsal: pát 18. bře 2016 8:47:14
od Fifík
Kdybys chtěl měnit sedlo, tak tvoje zvýšený s tebou klidně vyměním za moje sériový. Já bych naopak potřeboval motorku přizvednout (hodně). :D

Re: Kompletní snížení FW

Napsal: pát 18. bře 2016 10:10:25
od verxes
Tak fotky jsou tady, zatím pouze rychlovky z mobilu v horší kvalitě, ale je to ten bílej z Třebíče:

https://goo.gl/photos/tAD5HN1eqpP5vGdh8

Neříkám, že když na tom sedím, tak že jsem úplně na špičkách a že se s tím nedá takhle jezdit, ale abych měl obě nohy na zemi, to fakt nehrozí.

Ten šroub u toho tlumiče je právě hodně utaženej - koupil jsem trubkový nástavec, abych se tam golou líp dostal, ale nehnu s tím, ani za boha - právě, že to je hliník, tak to musí nějak jít.
A pružina, kterou se nastavuje tuhost, tak ta je evidentně natvrdo, takže jsem chtěl povolit (ty dvě "ozubený" matky nad sebou, co drží pružinu), tak povolím jen horní matku (šroubovákem a kladívkem do toho klepu, pak to už povolilo a šlo to ručně), ale ta spodní matka taky moc nejde a bouchat do toho nějak víc kladívkem se mi nechce, nepůsobí to zrovna bytelným dojmem.

Přední tlumič mám cca 21-22cm mezi těsněním a brejlema, takže je to asi standart a snížit to teda půjde - ale musím někde najít, jak se to dělá.
Fifík píše:Kdybys chtěl měnit sedlo, tak tvoje zvýšený s tebou klidně vyměním za moje sériový. Já bych naopak potřeboval motorku přizvednout (hodně). :D
No když koukneš na ty fotky, tak tohle sedlo asi chtít nebudeš - je udělaný přesně k té motorce - a ty bílý boky se k jinýmu stroji nehodí.. až někde uvidím celočernou sériovku, tak kupuju.

Já teď viděl jedno rozdrbané sedlo v bazaru za hubičku (asi 200kč), tak jsem ho chtěl koupit, ale čalouník, kterej dělá v Protivíně sedla na všechno možný (veteráni, sedačky do aut) mi tvrdil, že pokud je ten molitan zralej na výměnu, tak on to nedá (sice mě to udivilo, že to neumí, ale sedlo jsem nevzal)

Re: Kompletní snížení FW

Napsal: pát 18. bře 2016 18:25:12
od LiborZ
verxes píše:...tak povolím jen horní matku (šroubovákem a kladívkem do toho klepu, pak to už povolilo a šlo to ručně), ale ta spodní matka taky moc nejde a bouchat do toho nějak víc kladívkem se mi nechce, nepůsobí to zrovna bytelným dojmem.
Když jde horní matkou (kontramatka) točit ručně, tak je závit v pořádku a měla by jít i ta spodní. Samozřejmě to kvůli tlaku pružiny půjde hůř. Zkus do toho klepnout trochu víc, až tak fórové to není, ale neber si na to šroubovák. Chce to něco s větší plochou a pokud možno z měkčího materiálu než je matka (např. kulatinka nekalené oceli).

Re: Kompletní snížení FW

Napsal: pát 18. bře 2016 22:02:54
od Milanek
LiborZ píše:
verxes píše:...tak povolím jen horní matku (šroubovákem a kladívkem do toho klepu, pak to už povolilo a šlo to ručně), ale ta spodní matka taky moc nejde a bouchat do toho nějak víc kladívkem se mi nechce, nepůsobí to zrovna bytelným dojmem.
Když jde horní matkou (kontramatka) točit ručně, tak je závit v pořádku a měla by jít i ta spodní. Samozřejmě to kvůli tlaku pružiny půjde hůř. Zkus do toho klepnout trochu víc, až tak fórové to není, ale neber si na to šroubovák. Chce to něco s větší plochou a pokud možno z měkčího materiálu než je matka (např. kulatinka nekalené oceli).

Takovyho drbani a k nicemu vyndel celej tlumic a pujde to krasne ve sveraku nez to prasit nejakou m mezerou

ten predek se da snizit tim ze to spustis ve vidlich a nebo vyndas krouzky co jsou v trubkach - ale vyndanim krouzku si snizujes zdvihy ! a jak rikam na tvoji velikost se nebavime o snizovani ale o vraceni do srandartniho stavu