Stránka 1 z 2
Seřízení ventilů
Napsal: čtv 05. bře 2009 18:15:21
od Dubhead
Zdravím všechny,
jsem novým majitelem Freewinda a chtěl bych ho před sezónou dát trochu do kupy, hledal jsem všude možně na internetu jak seřídit vůle ventilů ale nic jsem nenašel, mohl by mi někdo zkušenější prosím poradit jak na to? Díky moc
Re: Seřízení ventilů
Napsal: čtv 05. bře 2009 18:41:39
od Vitouš
Dubhead píše:Zdravím všechny,
jsem novým majitelem Freewinda a chtěl bych ho před sezónou dát trochu do kupy, hledal jsem všude možně na internetu jak seřídit vůle ventilů ale nic jsem nenašel, mohl by mi někdo zkušenější prosím poradit jak na to? Díky moc
Na tomto fóru je takovej šikula Deep.Ten ti jistě poradí.Pošli mu osobní zprávu nebo počkej až si to přečte.On se určitě na fóru ozve.Já ti můžu pouze poskytnout tech. údaje pro seřízení (pokud je už nemáš)protože si ventily už nechávám dělat.Ventilová vůle vždy za studena!Sací 0,08 - 0,13 ,Výfukové 0,17 - 0,22 mm.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: čtv 05. bře 2009 19:21:17
od DEEP
Vitouš píše:Dubhead píše:Zdravím všechny,
jsem novým majitelem Freewinda a chtěl bych ho před sezónou dát trochu do kupy, hledal jsem všude možně na internetu jak seřídit vůle ventilů ale nic jsem nenašel, mohl by mi někdo zkušenější prosím poradit jak na to? Díky moc
Na tomto fóru je takovej šikula Deep.Ten ti jistě poradí.Pošli mu osobní zprávu nebo počkej až si to přečte.On se určitě na fóru ozve.Já ti můžu pouze poskytnout tech. údaje pro seřízení (pokud je už nemáš)protože si ventily už nechávám dělat.Ventilová vůle vždy za studena!Sací 0,08 - 0,13 ,Výfukové 0,17 - 0,22 mm.
Cauves
Takze jak pise Vitous vule ventylu tak to ma byt.Ale tezko by jsi hledal merky 0,08 nebo treba 0,19mm.
Takze si to udelej jako to delam ja a asi i ostatni na tehle planete.
Sani : 0,10mm
Vyfuk: 0,20mm
Myslim si ze tim vubec nic neskazis je to totiz zlaty stred.
A pokud se ti budou zdat i po ze stelovani ventyly od vyfuku trosku volnejsi,tim teda nemislim ze tam budes mit 0,25mm.
Proste ti tam ta merka pujde lehceji naz u sani tak to nech.Jsou to preci jenom vyfukove ventyly.A ty nejakou tu vuly snesou na ukor brutalni teploty co tam je.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: čtv 05. bře 2009 23:00:11
od Dubhead
Díky moc za rychlé odpovědi, ventily mám zvládnuté, teď by mě zajímalo jakej olej do předních tlumiču, jeho viskozitu a množství, nemám totiž žadnou přiručku s technickými údaji.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: čtv 05. bře 2009 23:28:11
od DEEP
Tak mistre je to tady uplne dole:
http://www.freewind.cz/forum/viewtopic.php?f=23&t=84
Nejdriv si ale projed forum a zjisti si kde je co.A co te zajima.Je tady toho myslim si dost.
A kdybi jsi chtel neco vedet.Klidne se ptej mne i jinych.Ja treba vlastnim servisni manual.Muzu ti poslat naskenovane veci jak si budes prat.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: pát 06. bře 2009 22:35:33
od hace
deepe ty máš manuál v češtině???
Re: Seřízení ventilů
Napsal: sob 07. bře 2009 0:02:18
od Household
Na Freewa neexistuje manuál v normálnom jazyku (Sk, CZ)
Re: Seřízení ventilů
Napsal: sob 07. bře 2009 0:10:24
od Household
Household píše:Na Freewa neexistuje manuál v normálnom jazyku (Sk, CZ)
Inak tu je Free zoznam manuálov. A je tam aj Freewind.
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
Re: Seřízení ventilů
Napsal: sob 07. bře 2009 13:58:58
od DEEP
hace píše:deepe ty máš manuál v češtině???
Ne mam ho jen v nemcine.Ale slibil jsem ze ho necham prelozit.Jenze nemuzu sehnat toho typka co jsem s nim o tom mluvil ze by mi to udelal.tak co potrbuji si necham prelozit.Tady umi dost lidi nemecky.Bydlim hned na hranici z nemcema.To vis bivale sudety.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte 17. bře 2009 23:46:41
od J-Fox
Tak jsem ji dneska nastartoval a mám pocit že sliším klepání ventilů. Netuším jestli si to namlouvám, ale každopádně mi to nedá a půjde holka do servisu.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: stř 18. bře 2009 16:02:33
od hace
DEEP píše:hace píše:deepe ty máš manuál v češtině???
Ne mam ho jen v nemcine.Ale slibil jsem ze ho necham prelozit.Jenze nemuzu sehnat toho typka co jsem s nim o tom mluvil ze by mi to udelal.tak co potrbuji si necham prelozit.Tady umi dost lidi nemecky.Bydlim hned na hranici z nemcema.To vis bivale sudety.
Taky sem sudeťák
ale mám manuál anglickej,některý technický věci umim přeložit i já z angličtiny než z němčiny.A to sem chodil pár let na němčinu ve škole
Re: Seřízení ventilů
Napsal: stř 18. bře 2009 22:01:06
od tom
J-Fox píše:Tak jsem ji dneska nastartoval a mám pocit že sliším klepání ventilů. Netuším jestli si to namlouvám, ale každopádně mi to nedá a půjde holka do servisu.
Já jsem si asi před týdnem seřizoval ventily, když jsem však nastartoval a trochu se projel, byla to hrůza - hlavně zvuk, krom klasického zvuku tam přibylo ještě takové lehké cvakání. Trochu mě to rozhodilo, ale nakonec jsem ty ventily dělal ještě jednou, obrnil jsem se trpělivostí a výsledek se dostavil - krásný zvuk motoru, žádné cvakání. V tom prvním případě jsem měl na ventilech velkou vůli. Je fakt, že je tam docela obtížný přístup a ty měrky se nedají strčit přímo do mezery, ale musí se strkat trochu zešikma a asi tam jsem poprvé udělal chybu.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: čtv 19. bře 2009 8:12:17
od Rimmerak
To mi povídej, já je po koupi moto jen chtěl zkontrolovat a ani sem se tam měrkou co mám nedostal. Ale zvuk je ok, takže až koupím měrky a bude už teplo, zkouknu.
Na káře je šteluju co 5000km a vždy jsou rozhozený
(Fiesta 1.1i,1993) najeto možná 130 možná 230 tisíc - pětimístnej tacháč no)
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte 07. dub 2009 14:35:36
od hace
Mám obyč sadu měrek....dostanu se tam když je trochu upravim???Koukal sem že se nemusí sundavat celý víko stačí ty dvě malý víčka ne??Nikdy sem ventily nědělal na ničem ale zkusit se musí všechno(sem teprve mladej zobák
)A chápu to dobře že u karburátorů budou asi sací a u svodu výfokový??A ještě maličkost,u auta se točí řemenicí a tady se sundá to víčko na boku,tam je asi 22 šroub a tim točim klikou ne??
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte 07. dub 2009 15:15:17
od Rimmerak
Jj, sací jsou blíž ke karburátorum a výfukový u svodu.
V autě (fiesta 93) to dělám tak, že tam dám trojku a strkám do auta - jednodušší než čímkoliv točit.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte 07. dub 2009 16:23:27
od hace
Tady mě taky napadlo dělat to přes kvalt,ale pak sem všim toho víčka a otevřel ho a je v ose s klikou,je to určený k tomu ne??Jinak ještě otázka kdy přesně se ty ventily měří??A jakej je správnej chod jednoho otočení??Fakt sem to nikdy nedělal a nechci na to čumět jako péro
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte 07. dub 2009 22:23:48
od Rimmerak
DEEP ti určo poradí. Já si s tím nejsem u freewinda jistý. U auta si počkám až stříhnou výfukový a sací ventil jako nůžky proti sobě a pak šteluju - vždy se to povedlo
takže ford je blbuvzdorný, nebo to dělám dobře.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte 07. dub 2009 23:18:42
od palciatko
http://neuron.fei.tuke.sk/~simonp/valve_clearance.jpg
V skratke:
Ventile sa nastavuju na studenom motore.
Treba dat dole nadrz, chranic motora, aspon 1 sviecku a 2 vicka z krytu hlavy - pod nimi su ventile.
Dalej povolit tu 'zatku' - aby sa dalo tocit s klukovkou, a takisto povolit aj 'spionaznu zatku', ktora je v prednej casti krytu alternatora.
Potom staci otacat klukou (cez otvor) proti smeru hodinovych ruciciek a cez spionazny otvor sledovat rotor - kym sa na nom neobjavi pismenko 'T' (TDC).
ALE POZOR: 'T' sa objavi vzdy, ked je piest 'uplne hore' - takze raz to je pri prechode z (vyfuk-nasavanie) a druhykrat pri prechode z (kompresia-expanzia).
Ventile treba stelovat pri tom druhom prechode (kompresia-expanzia) - ventile su zavrete a vahadlami sa da trochu hybat.
Mierky tam vojdu aj obycajne - trochu som ich ohol, lepsie sa mi s nimi potom pracuje.
A este - pravy a lavy ventil by mali mat co najrovnakejsie vole.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte 07. dub 2009 23:30:07
od Meldar
Opravdu můsím sundat nádrž,to se mi nějak nezdá.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: stř 08. dub 2009 7:38:14
od Rimmerak
Bez sundání nádrže se tam už nedostaneš vůbec
Re: Seřízení ventilů
Napsal: stř 08. dub 2009 17:13:32
od Vitouš
Meldar píše:Opravdu můsím sundat nádrž,to se mi nějak nezdá.
Sundat nádrž neni žádný problé.Jestli si dobře pamatuji tak je na 4 šroubech + plasty a máš pak k ventilům docela solidní přístup.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: stř 08. dub 2009 21:34:13
od hace
palciatko píše:http://neuron.fei.tuke.sk/~simonp/valve_clearance.jpg
V skratke:
Ventile sa nastavuju na studenom motore.
Treba dat dole nadrz, chranic motora, aspon 1 sviecku a 2 vicka z krytu hlavy - pod nimi su ventile.
Dalej povolit tu 'zatku' - aby sa dalo tocit s klukovkou, a takisto povolit aj 'spionaznu zatku', ktora je v prednej casti krytu alternatora.
Potom staci otacat klukou (cez otvor) proti smeru hodinovych ruciciek a cez spionazny otvor sledovat rotor - kym sa na nom neobjavi pismenko 'T' (TDC).
ALE POZOR: 'T' sa objavi vzdy, ked je piest 'uplne hore' - takze raz to je pri prechode z (vyfuk-nasavanie) a druhykrat pri prechode z (kompresia-expanzia).
Ventile treba stelovat pri tom druhom prechode (kompresia-expanzia) - ventile su zavrete a vahadlami sa da trochu hybat.
Mierky tam vojdu aj obycajne - trochu som ich ohol, lepsie sa mi s nimi potom pracuje.
A este - pravy a lavy ventil by mali mat co najrovnakejsie vole.
A jak poznam který to T je komprese-expanze a výfuk-sání?? když je to pořád to jedno T???
Re: Seřízení ventilů
Napsal: stř 08. dub 2009 23:49:50
od J-Fox
hace píše:palciatko píše:http://neuron.fei.tuke.sk/~simonp/valve_clearance.jpg
V skratke:
Ventile sa nastavuju na studenom motore.
Treba dat dole nadrz, chranic motora, aspon 1 sviecku a 2 vicka z krytu hlavy - pod nimi su ventile.
Dalej povolit tu 'zatku' - aby sa dalo tocit s klukovkou, a takisto povolit aj 'spionaznu zatku', ktora je v prednej casti krytu alternatora.
Potom staci otacat klukou (cez otvor) proti smeru hodinovych ruciciek a cez spionazny otvor sledovat rotor - kym sa na nom neobjavi pismenko 'T' (TDC).
ALE POZOR: 'T' sa objavi vzdy, ked je piest 'uplne hore' - takze raz to je pri prechode z (vyfuk-nasavanie) a druhykrat pri prechode z (kompresia-expanzia).
Ventile treba stelovat pri tom druhom prechode (kompresia-expanzia) - ventile su zavrete a vahadlami sa da trochu hybat.
Mierky tam vojdu aj obycajne - trochu som ich ohol, lepsie sa mi s nimi potom pracuje.
A este - pravy a lavy ventil by mali mat co najrovnakejsie vole.
A jak poznam který to T je komprese-expanze a výfuk-sání?? když je to pořád to jedno T???
Vždyť Ti to píše...
"Ventile treba stelovat pri tom druhom prechode (kompresia-expanzia) - ventile su zavrete a
vahadlami sa da trochu hybat."
Re: Seřízení ventilů
Napsal: čtv 09. dub 2009 14:47:08
od hace
jo jasný...už chápu,nevěděl sem jakej je rozdíl mezi těma T a už chápu podle otevření ventilů...díky za info
Re: Seřízení ventilů
Napsal: sob 11. dub 2009 17:39:03
od hace
tak sem to dneska rozházel a nemužu najít ten špionážní otvor kde je to T,zapoměl sem že mám sundat ten kryt motoru(to je ten spodní plech??)a tim to asi bude ne?? že sem jí nenašel?? a když je fáze komprese-expanze tak sou ventily z pohledu do toho výčka dole?? protože se tou měrkou tam bude dostávat ještě hůř....prosim o vysvětlení at to zejtra zafinišuju