Ahoj, potřebuju radu.
Po jedné delší jízdě jsem zjistil, že mám přepálenou hlavní pojistku.
Vracel jsem se z Rakouska a asi 2 km od baráku jsem si došel na večeři. Potom už jsem nenastartoval. Elelktrika byla totálně mrtvá.
Dotlačil jsem do garáže. Tam jsem zjistil, že je to přepálenou hlavní pojistkou (30A na levém boku pod plastama).
Myslel jsem si, že jen zatekla voda kam neměla a něco se vyzkratovalo - v Rakousku v noci byla bouřka. Hodně pršelo a foukal silný vítr.
14 dní jsem to nechal stát (neměl jsem na to čas) a pak jsem vyměnil pojistku a vyrazil. Ujel jsem cca 5km. Vypnul jsem motor a zase. Mrtvá elektrika a přepálená pojistka.
Tuší někdo kde by mohl být problém? Máte nějakého šikovného moto-elektrikáře v Praze a okolí, který by se na to mohl podívat?
Ps.: zjistil jsem, že s rozsvícenými světli motor běží i když vyndám pojistku. Jakmile zhasnu, nebo přepnu na obrysovky, motor bez pojistky chcípne. Je tohle normální?
přepaluje hlavní pojitku
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: přepaluje hlavní pojitku
Voda je vodivá hrozně málo při tomhle napětí.. Způsobila by ti problémy leda když by natekla do nějakého nelakovaného tišťáku..
První co zkontroluj je regulátor a akumulátor.. Měření jsou popsaná v servisní příručce.. Zkus se taky projet v noci nebo s připojeným voltmetrem, abys viděl, jestli ti napětí v palubní síti nekolísá.. Esi to bude vpořádku (můj regulátor např. způsoboval přepětí, které vypínalo CDI a motor mi zhasínal, doměřit to ale nešlo, protože usměrňovač v něm byl vpořádku), tak vyndat všechny žárovky, odpojit startér a alternátor a hledáme svody a zkraty.. Nejdřív to ale můžeš zkusit jen visuelně, esi není někde "jen" proseklý vodič, který zrovna vede kladné napětí..
Když bys nepochodil, tak za 3 týdny až se vrátím na to můžeme mrknout.. Ale to už to budeš mít snad dávno opravené..
První co zkontroluj je regulátor a akumulátor.. Měření jsou popsaná v servisní příručce.. Zkus se taky projet v noci nebo s připojeným voltmetrem, abys viděl, jestli ti napětí v palubní síti nekolísá.. Esi to bude vpořádku (můj regulátor např. způsoboval přepětí, které vypínalo CDI a motor mi zhasínal, doměřit to ale nešlo, protože usměrňovač v něm byl vpořádku), tak vyndat všechny žárovky, odpojit startér a alternátor a hledáme svody a zkraty.. Nejdřív to ale můžeš zkusit jen visuelně, esi není někde "jen" proseklý vodič, který zrovna vede kladné napětí..
Když bys nepochodil, tak za 3 týdny až se vrátím na to můžeme mrknout.. Ale to už to budeš mít snad dávno opravené..
Re: přepaluje hlavní pojitku
Tak nakonec to byla prodřená izolace na kabelu od spínačky.
Když jsem vytočil řidítka do krajní pozice, tak se dotkl kostry.
Ale dal mi teda zabrat hajzlík.
Když jsem vytočil řidítka do krajní pozice, tak se dotkl kostry.
Ale dal mi teda zabrat hajzlík.