Stránka 14 z 15
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: čtv 17. kvě 2012 9:47:49
od Rimmerak
jahodak píše:Nevíte náhodou někdo(třeba Vitouš
) jak to je stou homologací.Já tam mám skorpiona a zespodu mám tohle.Nejspíš stejně vyměním na cestu ven za origo
.A jestli při zpětné montáži musím štelovat směs
.Dík za radu
Štelovat směs nemusíš, pokud nepojedeš nějak extrémně daleko. S originálním výfukem budeš mít bohatší směs, což "nevadí" pokud se na to nenalítají tisíce kilometrů. Opatně by to bylo horší - s nastavením pro originální výfuk jezdit s laďákem = chudá směs, špatné chlazení ventilů, pístu atd.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: čtv 17. kvě 2012 19:38:37
od hroch
ja bych to presteova je to na 5 minut
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: čtv 17. kvě 2012 21:50:54
od Plukovník
Spoj se s Deepem...a nalad origoš....bude to hafo km.....a pošli vitoušovi sz...třeba bude tušit jestli můžeš ven
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: stř 18. zář 2013 11:52:36
od TommyMe
Ahojte, tady borec prodává Scorpiona za slušné prachy.
Psal mi, že to je univerzál,ale že ho měl na Hondě CB 1300 a že výfuk je homologovaný s vyjímatelnou vložkou.
Mohu se setkat s nějakými problémy s tímto laďákem ?
Je mi jasné, že budu muset nechat vyrobit svody.
http://www.motorkari.cz/motobazar/nahra ... 62034.html
Díky za Váš help
TommyMe
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: stř 18. zář 2013 12:25:30
od Vitouš
TommyMe píše:Ahojte, tady borec prodává Scorpiona za slušné prachy.
Psal mi, že to je univerzál,ale že ho měl na Hondě CB 1300 a že výfuk je homologovaný s vyjímatelnou vložkou.
Mohu se setkat s nějakými problémy s tímto laďákem ?
Je mi jasné, že budu muset nechat vyrobit svody.
http://www.motorkari.cz/motobazar/nahra ... 62034.html
Díky za Váš help
TommyMe
Škorpiona jsem měl na svém starém wětráčku a byl v pohodě s krásným zvukem.S tou homologací je to trochu pofidérní.Většinou je vymyšlená.Pokud tam necháš vložku tak by jsi u nás neměl mít problém.(Jiné by to bylo třeba v Rakousku)Jak jsi již psal tak tě čeká výroba svodů.No ale zase cena je rozumná.Přeju mnoho šťastných km.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: ned 15. pro 2013 12:13:50
od TommyMe
Ahojte,
borec prodává laďák z DRka. Myslíte, že bych ho mohl trefit bez problému na Freewinda? že bych nemusel řešit ani svody?
http://www.motorkari.cz/motobazar/nahra ... 90833.html
Díky za rady
TommyMe
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: stř 18. pro 2013 18:43:20
od Rimmerak
Čistě teoreticky, krhavým okem Kašparovic krávy to podle fotky vypadá, že by mohl jít na freewinda nasadit, akorát ten držáček vypadá jinak. Nějaké malé úpravě by ses asi nevyhnul... Pokud znáš někoho s TIG svářečkou, tak by to asi neměl být moc problém.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: ned 17. srp 2014 21:03:33
od styxo
Chlapi, ide ma drbnut, mam Creptus ladak, striela jak vzor 58., nastavujem zmes od 4-5, stale velmi striela, samozrejme mam vybraty dB killer, s nim to je ako vysavac,
nemate niekto skusenosti s tymto typom ladaku a kolko mu nastavit otacok.
farba sviecok je nasledovna...pri 5 otackach.
teraz som to nastavil na 4,5 tak potom pridam fotky tak po 50km
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: pon 18. srp 2014 0:43:15
od honza780
Já mám Creptus.Tlumící vložku tam mám,ale vyvrtal sem do ní 13mm díru kvůli hlubšímu zvuku.Bohatost mám na 3,5,ale mám odpojenej magnetickej ventil,takže karburatory jdou současně.Střílet ti to bude pořád,jenom se bude posouvat podle nastavení bohatosti.Ted' mě to myslím střílí kolem 3,5 ot.Jinak,střílí to i do originálu,jenom to není tolik slyšet.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: pon 18. srp 2014 8:24:20
od styxo
Hlavne mi ide o to aby sviečky, teda zmes bola v poriadku, Honzo tu dieru si kam vyvŕtal ? Zvuk to ma aký ?
To s tým magnetickým ventilom to netuším ako ani čo
Dík
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: pon 18. srp 2014 11:33:12
od honza780
Zvuk ti pošlu mailem.Na youtube neupínám.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: pon 18. srp 2014 13:59:59
od styxo
OK, dohodnute. Podla zvuku to upravim aj ja. Ked to bude taky zlaty stred tak to bude spica
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: pon 18. srp 2014 22:59:38
od yuri13
honza780 píše:Já mám Creptus.Tlumící vložku tam mám,ale vyvrtal sem do ní 13mm díru kvůli hlubšímu zvuku.Bohatost mám na 3,5,ale mám odpojenej magnetickej ventil,takže karburatory jdou současně.Střílet ti to bude pořád,jenom se bude posouvat podle nastavení bohatosti.Ted' mě to myslím střílí kolem 3,5 ot.Jinak,střílí to i do originálu,jenom to není tolik slyšet.
Karburátory jdou vždycky současně.. Kdo na to vlastně kdy přišel?
Ten ventil je předřazený před oba karburátory, je to vidět jak na schématu podtlaků, tak i v reálu na motorce.. Jeho odpojením se nestane skoro nic, jen má CDI možnost v určitých situacích karburátory "zavřít" (uvozovky pro to, že tím se jen uzavře palivo, vzduch bude do motoru proudit dál)..
Ale musím uznat, že jsem si také myslel, že je tam na odpojování jednoho karbce kvůli úspoře paliva..
P.S.: Někdo tu mě na nastavování bohatosti směsi takovou pěknou tabulku.. Nevím kdo, ale přikládám ji sem, aby byla snáze na očích..
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: úte 19. srp 2014 1:58:57
od honza780
Přelož a prostuduj si pořádně manuál.Magnetickej ventil ovládá pouze pravý karburátor.Senzor klapek na pravým karb.dá signál cdi a to sepne magnetickej ventil.Tento pustí tlak(podtlak) do pravýho karb.a začne se hýbat membrána na keré je šoupátko!Po odpojení jdou oba karburátory(šoupátka) od počátku současně.Ten rozdíl v živosti a akceleraci je markantní.Kdyby tam rozdíl nebyl nedělal bych to.Ta 1,5 sekunda v rozdílu v reakci mi už párkrát zachránila kůži.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: úte 19. srp 2014 8:27:43
od yuri13
honza780 píše:Přelož a prostuduj si pořádně manuál.Magnetickej ventil ovládá pouze pravý karburátor.Senzor klapek na pravým karb.dá signál cdi a to sepne magnetickej ventil.Tento pustí tlak(podtlak) do pravýho karb.a začne se hýbat membrána na keré je šoupátko!Po odpojení jdou oba karburátory(šoupátka) od počátku současně.Ten rozdíl v živosti a akceleraci je markantní.Kdyby tam rozdíl nebyl nedělal bych to.Ta 1,5 sekunda v rozdílu v reakci mi už párkrát zachránila kůži.
Kolego, klídek.. Já tě tu nijak neurážím, tak se na to podívejme, protože já si myslím, že to tak, jak říkáš, není.. Ale třeba se pletu.. Mrkni na tenhle obrázek, určitě ho dobře znáš:
Vyznačil jsem tam trasu hadiček, které vedou skrze solenoidový ventil do karbců a je tam jasně vidět, že "řídí" oba současně.. Vyplývá to i z popisu ve schématu podtlaků o pár stránek v manuálu vedle.. Ale nejsem zastánce absolutních pravd, tak by mě zajímalo, jak jsi ke svému závěru došel ty?
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: úte 19. srp 2014 9:47:09
od honza780
Já sem ten ventil studoval skoro 3/4 roku.Než sem to úplně odpojil zajel sem si na terasy(Čenovické terasy brno)a odpojil sem hadičky od ventilu.Víc jak 80 sem z toho nedostal.Neměl št'ávu.Před tím odpojením sem to probíral i mechenikem,hlavně kvůli spotřebě,a ten mi potvrdil,že rozdíl je zanedbatelný(+- 2 deci na sto při zachování bohatosti).Skus to a uvidí sám jak se svezeš.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: úte 19. srp 2014 15:30:28
od yuri13
No, vždyť na tom obrázku je přeci zřetelně vidět, že karburátory jsou propojené přímo a před ně je předražený ten solenoid + V.T. ventil..? S tou funkcí co popisuješ - reakce na prudké otevření/zavření plynu - souhlasím, ta je v manuálu jasně popsaná.. Zmínka o druhém karburátoru (#2 carburetor) předesílá, že zdrojem podtlaku je právě on, ale solenoid řídí současně oba ventily regulace zdvihu (strana 4-5, položka č. 38).. Takže jo, vliv jaký popisuješ to určitě mít může, to neříkám nic, ale není to o "odpojování" jednoho, ale obou karburátorů současně..
Přemýšlím proč to tam vlastně je, když to zhoršuje vlastnosti.. Asi ekologie.. Do válce by šlo při takovém rázu příliš paliva, které by se špatně spálilo a zvýšilo by to emise..
Hele, ale si dobrej, že jsi se tímhle vůbec zabýval a vyzkoušel to..
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: úte 19. srp 2014 21:06:33
od Maxton
Já to schválně zítra vyzkouším, a skusím natočit zrychlení pohud to pujde... Nebylo by přesný schéma, nebo obrázky co a jak odpojit ?
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: úte 19. srp 2014 23:55:41
od honza780
Jak je ta šipka.Jenom odpoj pak je zas zapojíš,ale napřed si je označ.Nesmíš je přehodit.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: stř 20. srp 2014 16:42:57
od Maxton
Opravdu stačí odpojit jen ty dvě ? A nemusím nic ucpávat nebo tak, na motorkari.cz toho máš víc... Jinak jsem to zkoušel a na zrychlení ani zátahu mi nepříšlo že bych to poznal... V jaký situaci se to nejvíc projeví ?
Díky
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: stř 20. srp 2014 17:44:54
od honza780
Stačí.Jde o to,že víc jak 80 z toho nedostaneš.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: čtv 21. srp 2014 0:05:04
od Maxton
Odpojil jsem to, a jelo to uplně normálně, pravda, ucpal jsem tu hadičku co přicpávala vzduch. Mě by spíš zajímalo nějaký schéma zapojení, aby to jelo pořád na oba karbce, jako to máš ty, ten rozdíl jsem chtěl porovnat...
Díky
MAxton
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: čtv 21. srp 2014 9:25:09
od honza780
Pošli email.Já to zatím rozkreslím.Dokonce sem našel "Popis vynálezu" zapojení elektromagnetického ventilu z roku 1979.
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: pon 08. zář 2014 12:26:14
od yuri13
LADĚNÝ VÝFUK SCORPION
Technologie Scorpion, vata, kterou používá firmou Akrapovič.. Parádní zvuk, kvalitní materiál, pevné závěsy a účinná vložka.. Bez ní je to roura jak na krosku..
Jsou na něm i držáky na originální kryt výfuku, takže je od původního laufu pro neznalé oko k nerozeznání.. Homologační značky nese též, takže není co řešit..
EDIT (15.9. 2015): Už jsem s ním najel cca 6000 km a vše drží, zvuk se usadil, motor šlape, spotřeba je tak nějak stejná jako dřív, žádné brutální výkyvy.. Bohatost jsem doladil na začátku a od té doby na ni nesáhl, nebylo třeba..
Re: Ladeny vyfuk
Napsal: pon 08. zář 2014 22:46:34
od trewis
moooc pěknééé !!!