Ano,máš pravdu,baterka je stará 6 let jako auto.Za celou dobu jsem na ní nesáh.Až při velkých mrazech přestávala točit a měl jsem strach že nenastartuju.Ale v manuálu OPTI.píšou že autobaterii do 50 Ah zvládne bez problémů.A také tam píšou že nabíječka dobíjí jak vyšším napětím tak i vyšším proudem.traxxas píše:Šimi tu baterku ve Fabii z jakého stavu? Předpokládám, že nebyla stará a vyšťavená, protože to by ta OPTI asi nezvládla. U takových baterek je potřeba z nabíječky dostat nejen vyšší napětí ale taky vyšší proud...
Takže u auta typuji, protože se s ním téměř pořád jezdí, že šlo o takové to normální údržbové dobití, když baterka signalizovala pokles kapacity třeba tím, že těžko startovala obvzláště třeba při mrazu.
Tady jsem zkopíroval kousek manuálu:
1. Kontrola baterie a její oživení - Proběhne test baterie pro případ hlubokého vybití nebo sulfatace. Pokud je to nutné OptiMate 4 automaticky spustí speciální režim vysokonapěťového oživování s velice nízkým nemněným proudem, umožňujícím do 2 hodin stabilizovat hluboce vybité akumulátory s napětím kolem 2V na článek.
2. Hlavní stupeň nabíjení - Nabíjí se konstantním proudem 0,8A do okamžiku, kdy je akumulátor zcela nabit.
3. Stupeň ověřování - 30-ti minutové cykly nabíjení a ověřování garantují, že i maximálně využívané baterie se dostanou do stádia plného nabití. Pokud by to bylo nutné systém by se automaticky vrátil ke stupni hlavního nabíjení. Tyto stupně 2 a 3 se opakují tak dlouho jak bude zapotřebí k dosažení plného nabití baterie.
4. Test retence napětí - Během 30-ti minut pausy v nabíjení, probíhá monitorování napětí baterie a vyhodnocení zda je baterie schopna udržet adekvátní stupeň nabití.
5. Údržbový / udržovací stupeň - Bez ohledu na výsledek předchozího testu napětí je použito napětí 13,6V a proud do 200mA pro podporu alarmu ve vozidle a ostatní malé odběry. Test retence napětí (stupeň 4) se opakuje každých 30 minut a střídá se s stupněm 5 tak dlouho dokud je OptiMate 4 připojen k baterii.