Bterka kaput.

Uživatelský avatar
šimi
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 860
Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
Bydliště: Zbýšov u Brna

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od šimi »

traxxas píše:Šimi tu baterku ve Fabii z jakého stavu? Předpokládám, že nebyla stará a vyšťavená, protože to by ta OPTI asi nezvládla. U takových baterek je potřeba z nabíječky dostat nejen vyšší napětí ale taky vyšší proud... ;)
Takže u auta typuji, protože se s ním téměř pořád jezdí, že šlo o takové to normální údržbové dobití, když baterka signalizovala pokles kapacity třeba tím, že těžko startovala obvzláště třeba při mrazu.
Ano,máš pravdu,baterka je stará 6 let jako auto.Za celou dobu jsem na ní nesáh.Až při velkých mrazech přestávala točit a měl jsem strach že nenastartuju.Ale v manuálu OPTI.píšou že autobaterii do 50 Ah zvládne bez problémů.A také tam píšou že nabíječka dobíjí jak vyšším napětím tak i vyšším proudem.
Tady jsem zkopíroval kousek manuálu:


1. Kontrola baterie a její oživení - Proběhne test baterie pro případ hlubokého vybití nebo sulfatace. Pokud je to nutné OptiMate 4 automaticky spustí speciální režim vysokonapěťového oživování s velice nízkým nemněným proudem, umožňujícím do 2 hodin stabilizovat hluboce vybité akumulátory s napětím kolem 2V na článek.
2. Hlavní stupeň nabíjení - Nabíjí se konstantním proudem 0,8A do okamžiku, kdy je akumulátor zcela nabit.
3. Stupeň ověřování - 30-ti minutové cykly nabíjení a ověřování garantují, že i maximálně využívané baterie se dostanou do stádia plného nabití. Pokud by to bylo nutné systém by se automaticky vrátil ke stupni hlavního nabíjení. Tyto stupně 2 a 3 se opakují tak dlouho jak bude zapotřebí k dosažení plného nabití baterie.
4. Test retence napětí - Během 30-ti minut pausy v nabíjení, probíhá monitorování napětí baterie a vyhodnocení zda je baterie schopna udržet adekvátní stupeň nabití.
5. Údržbový / udržovací stupeň - Bez ohledu na výsledek předchozího testu napětí je použito napětí 13,6V a proud do 200mA pro podporu alarmu ve vozidle a ostatní malé odběry. Test retence napětí (stupeň 4) se opakuje každých 30 minut a střídá se s stupněm 5 tak dlouho dokud je OptiMate 4 připojen k baterii.
Všude dobře,doma manželka...

I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
Uživatelský avatar
Household
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 534
Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
Bydliště: Slovensko

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Household »

Pokračovať môžme tu:

Všetky baterky sú OLOVO / KYSELINA

Bezúdržbová baterka = Gelová - systém uzavretej batérie
Baterka je olovená, naleje sa kyselina, ktorá je kvapalná ako voda. Po naliati dôde k reakcií a kvapalina sa zmení na GEL. Tým nedochádza pri náklone, skokoch, hrkotaní po teréne k vyliatiu kyseliny - Endurá to majú prakticky všetky.
Takisto pri záťaži baterky nedochádza k odparovaniu kyseliny, lebo táto je ako GEL a GEL sa neoparuje. PRETO BEZÚDRŽBOVÁ
Nabíja sa pulznou nabíjačkou, s malým prúdom, aby nedošlo k prehriatiu. Pri prudkom dobíjaní by sa zdula, nafúkla by ju a rozrhlo by ju.

ÚDRŽBOVÁ = Klasická
Baterka je olovená, naleje sa kyselina, ktorá však ostáva v tekutom stave. Pri záťaži sa kyselina odparuje, pri nabíjaní kyselina žblnká a odparuje sa. pri náklone motorky môže dôjsť k vyliatiu. Preto je občas treba doliať koncentrát kyseliny sírovej, preto je treba koncentráciu sledovať, PRETO JE POTREBNÁ ÚDRŽBA. Do motoriek sa už nedáva. Boli za čias Jawiek :lol:
Nabíja sa klasickou nabíjačku, kontroluje sa stav hladiny kyseliny, preto má odšroubovateľné hlavičky jednotlivých segmentov.


Do Freewinda ide YTX9-BS
Klasická motobatéria sa už asi ani nedá kúpiť. :lol:
VARTA kukni

Každý ma svoje názvy ;)
Názorná ukážka:
Varta = Gelová
Moto = Bezúdržbová

Dôležité je označenie YTX9
Uživatelský avatar
kanko00
Pátá kolona
Příspěvky: 1367
Registrován: čtv 02. říj 2008 10:32:36
Bydliště: Slovensko

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od kanko00 »

Mam tuto bateriu http://www.nauto.sk/e-shop/baterie+1021 ... h-ytx9-bs/ bola mimo moto doma na chodbe od zaciatku oktobra..
Vcera som kupil turbo speci mega lacnu "nabijacku" z nemenovaneho retazca. Bola na nabijacke od 20,00 vecer do 17,00 druheho dna a stale svietila nazeleno LED, akoze dobija.
Nejak sa mi to nezda. Ta "nabijacka" ma max 600 mA a 7,2 VA maximalne.
Co robila mojej baterke?
Nastartujem este vobec?

:o :shock:
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
traxxas

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od traxxas »

Household píše:Pokračovať môžme tu:

Všetky baterky sú OLOVO / KYSELINA

Bezúdržbová baterka = Gelová - systém uzavretej batérie
Baterka je olovená, naleje sa kyselina, ktorá je kvapalná ako voda. Po naliati dôde k reakcií a kvapalina sa zmení na GEL. Tým nedochádza pri náklone, skokoch, hrkotaní po teréne k vyliatiu kyseliny - Endurá to majú prakticky všetky.
Takisto pri záťaži baterky nedochádza k odparovaniu kyseliny, lebo táto je ako GEL a GEL sa neoparuje. PRETO BEZÚDRŽBOVÁ
Nabíja sa pulznou nabíjačkou, s malým prúdom, aby nedošlo k prehriatiu. Pri prudkom dobíjaní by sa zdula, nafúkla by ju a rozrhlo by ju.

ÚDRŽBOVÁ = Klasická
Baterka je olovená, naleje sa kyselina, ktorá však ostáva v tekutom stave. Pri záťaži sa kyselina odparuje, pri nabíjaní kyselina žblnká a odparuje sa. pri náklone motorky môže dôjsť k vyliatiu. Preto je občas treba doliať koncentrát kyseliny sírovej, preto je treba koncentráciu sledovať, PRETO JE POTREBNÁ ÚDRŽBA. Do motoriek sa už nedáva. Boli za čias Jawiek :lol:
Nabíja sa klasickou nabíjačku, kontroluje sa stav hladiny kyseliny, preto má odšroubovateľné hlavičky jednotlivých segmentov.


Do Freewinda ide YTX9-BS
Klasická motobatéria sa už asi ani nedá kúpiť. :lol:
VARTA kukni

Každý ma svoje názvy ;)
Názorná ukážka:
Varta = Gelová
Moto = Bezúdržbová

Dôležité je označenie YTX9
Tak já myslel, že to všichni ví, ale je lepší to napsat!!!! JE TO TAK A NE JINAK!!!!!! Dobře, žes to napsal. A vždycky mě fascinovalo, že spousta lidí řeší-pokud tedy vůbec je to aspoň napadne řešit, "ale to přeci nemůžu touhle nabíječkou na bíjet. Nemá napsáno na gelovky"... :mrgreen: A když vysvětluji, že je to jedno, že mezi tím není vlastně rozdíl, že jen musejí nabíjet delší čas a malým proudem, tak si o mě myslí, že kecám. Ono je to jako u všeho-pokud znáš nebo máš aspoň povědomost o principu toho čeho, tak při používání selského rozumu by se mělo snad každému rozsvítit. A oni si taky výrobci rádi hrajou na to-jaká je to věda. Jo je to škola ještě z dob modelaření, kdy člověk znal skoro všechny accu na trhu (NiCd, NiMH, LiPol, LiIon, Pb) a co která umí a jak se k ní chovat ....Doma mám jako pozůstatek modelaření-typuju tak minimálně 100-150 ks modelářských accu (sakra jiné vlastnosti-předčí o hodně i průmyslové provedení, něco už jsem rozdal) většinou v accupacks, ale na většinu už jsem přes 2 roky nehráb, takže budou na vyhození-to poletí tisícovek do šrotu... :evil: Proto mám taky tu nabíječku o které jsem psal.
traxxas

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od traxxas »

kanko00 píše:Mam tuto bateriu http://www.nauto.sk/e-shop/baterie+1021 ... h-ytx9-bs/ bola mimo moto doma na chodbe od zaciatku oktobra..
Vcera som kupil turbo speci mega lacnu "nabijacku" z nemenovaneho retazca. Bola na nabijacke od 20,00 vecer do 17,00 druheho dna a stale svietila nazeleno LED, akoze dobija.
Nejak sa mi to nezda. Ta "nabijacka" ma max 600 mA a 7,2 VA maximalne.
Co robila mojej baterke?
Nastartujem este vobec?

:o :shock:
Tak naozaj, unikátne, to samovybijanie 0,2 % zatim neexistuje u Pb klasika, mozna by si ju strčil do chladničky, tak by si dosiahol 0,5-0,8%. Kolko °C mas na chodbe? A ako pises o tej nabijacke-pokud batka bola vyštavena, tak ti s nou nehne (batka ma vysoky vnuterny odpor). Na zaciatok je treba vyssi napetie a maly prud (cca 24V a treba 100-300mA-doba -tazko odhadnut, pak nahodit tak 14-15V a cca 800mA. Ta VA charakteristika u nabijacky (vetšinou vyrobcom nadnesena a na maximu co nabijacka umi) to nezvladne. Usudzujem, ze batke si niako neuskodil ale ani nepomohol....
:cry:
Uživatelský avatar
kanko00
Pátá kolona
Příspěvky: 1367
Registrován: čtv 02. říj 2008 10:32:36
Bydliště: Slovensko

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od kanko00 »

traxxas no diky za info. A takto mam 7 € v prdelke :lol: :lol: :lol:
Idem ju este dat na bateriu nachvilu, nech vidim ako tych 7 eciek pracuje! :P :mrgreen: :P
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
traxxas

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od traxxas »

Je to ta z Lidlu?
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od hace »

tak to je masakr 13 let baterku :shock: je fakt že nám ve felici vydržela varta 7 let,ale ten poslední rok už nic moc a že se s tim autem najelo tak 10tis ročně a někdy možná míň
traxxas

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od traxxas »

kanko00 píše:traxxas no diky za info. A takto mam 7 € v prdelke :lol: :lol: :lol:
Idem ju este dat na bateriu nachvilu, nech vidim ako tych 7 eciek pracuje! :P :mrgreen: :P
No jasně, ať makaji, stejně nemůžeš nic pokazit... ;)
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Vitouš »

Já nevím jakou v Lídlu prodávají nabiječku letos ale já ji koupil skoro před dvěma roky a v návodu píšou žese může používat na gelovky.Dává však velmi malej proud tak že silněji vybita baterka se nabijí dlouho.Jak jsem psal již dříve je to nabiječka spíše na udržování baterky v nabitém stavu.S vytlučenou baterkou by asi měla problém.Mě ale ty dva roky přes zimu vždy stačila na běžné dobijení.
traxxas

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od traxxas »

Vitouš píše:Já nevím jakou v Lídlu prodávají nabiječku letos ale já ji koupil skoro před dvěma roky a v návodu píšou žese může používat na gelovky.Dává však velmi malej proud tak že silněji vybita baterka se nabijí dlouho.Jak jsem psal již dříve je to nabiječka spíše na udržování baterky v nabitém stavu.S vytlučenou baterkou by asi měla problém.Mě ale ty dva roky přes zimu vždy stačila na běžné dobijení.
a za 2 stovky-no neber to....
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Vitouš »

Nevím traxasi jestli to nemám brát jako impertinenci.Já vím není to plnohodnotná nabiječka ale na běžné udržování zdravé baterky to stačí.Normální nabiječku vlastním ale nemusel jsem ji použít.A neber to za 2 stovky...
traxxas

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od traxxas »

Ale já to fakt myslel, jak jsem to napsal-já to ani jinak neumím. Co dneska koupíš za 2k? A na to co píšeš-mám na to stejný názor-tak je to úplně v poho.... ;) Neboj, žádná impertinence -to už bych napsal dřív, že je to sráč.....a právě za ty prachy..furt lepší než drátem do voka, ale nesmí se člověk na baterku vys..., jako udržovací -však víš o čem mluvím-vždyť to píšeš a máš to ozkoušený... ;)
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Vitouš »

Tvá odpověď mě uspokojila.Promiň asi jsem moc vztahovačnej.
traxxas

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od traxxas »

To nic-já taky někdy ...a pak se stydím..jako třeba s Martinem a tím MLHOU...promiň Martine....holt jsem horká hlava...a stydím se dodnes... :( No hlavně , že jsem to teď napsal....ufff
A taky to někdy třeba blbě napíšu a někdo to pochopí jinak, než jsem měl na mysli...
Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Sinner »

Vážení tak baterka vydržela až do pátku 11.09. 2009. Při jízdě na KRP (kondičně relaxační pobyt) na chaloupce u kamaráda nedaleko Bechyně, mi v Bernarticích na stopce zdechla mašina (měl sem tam blbej kvalt a chtěl se rozjet), už jsem se nerozjel. Jenom relátko dělalo TRRRRRRRRRTRRRRR. Ani roztlačit nešla.
Jel okolo naštěstí ochotný motorkář na Yamaha XT 600, na kabel se nám povedlo mašinu natočit. Jenže jsem si blbě zacvakl sedlo a musel zase mašinu vypnout abych jej odemkl a mohl nasadit znova a lépe.
Samozřejmě baterka zas ani prd.
Tak on opět sundal plasty zase jsem ji natočili.
Mašina vrněla my kecali. Najednou ze dvorku co jsme u něj stáli chtěl vyjet pán v autě, od strkali jsme mašiny kousek po chodníčku (mírný kopeček) já si bral u plotu ruksak a foťák a jak jsem se ohlédl přes rameno tak jen vidím jak se mašina pomalu ale zcela jistě kácí z chodníku na silnici. Tudíž urvané závažíčko odraný plast až na černou plochu a několik dalších lahůdkových škrábanců. (kdyby byli padáky na místě a ne na reklamační opravě mohlo to být podstatně lepší. :evil: )
Opět startování přes kabel a jízda do místa určení. Tam potom sháňka po baterce. Nakonec jsem ji sehnal v Týně nad Vltavou V Mototechně u Beránka. Byli opravdu ochotní. Zavolal jsem tam zda mají tento typ, on mi to potvrdil a zeptal se zda 100% přijedu. Já jen tak po telefonu řek že jo že tam budu za dvacet minut a požádal jsem ho aby jí zprovoznil. A on mi jí opravdu než jsem přijel nastřelil. Co by s ní dělal kdybych nedorazil nevím.
Je to Varta, vybírat nebylo z čeho. Cena 1150Kč
Jenže co je horší, mám podezření že mi odešel regulátor dobíjení.
A to tak že motorka všechno co vyrobí taky sežere a na baterku nejde nic. Domnívám se proto, že na změnu otáček nereaguje světlo poklesem intenzity. Měřit se bude až o víkendu.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Rimmerak »

Mě taky světlo nereaguje na otáčky. Není to Jawa :-)
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Vitouš »

Rimmerak píše:Mě taky světlo nereaguje na otáčky. Není to Jawa :-)
Nic proti Jawám ale to bylo trefný :lol:
Uživatelský avatar
hroch
Pátá kolona
Příspěvky: 1200
Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
Bydliště: pribram bohuzel
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od hroch »

:D :D :D :D :D
x x x jinak to neumim
Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Sinner »

To sice není Jawa 8-) ale na ty otáčky by se to mělo alespoň malinko projevit. Potvrdil mi to mechanik ze Suzuki. :cry:
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Vitouš »

Sinner píše:To sice není Jawa 8-) ale na ty otáčky by se to mělo alespoň malinko projevit. Potvrdil mi to mechanik ze Suzuki. :cry:
Člověče tosi musím na chalupě ověřit.Mě se zdá že se na mém světle vyžší otáčky taky neprojevujou. :?:
Uživatelský avatar
sandman.21
Big motorkář
Příspěvky: 113
Registrován: ned 21. čer 2009 9:46:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od sandman.21 »

No já když večer v neděli po vyjížďce zajížděl už za tmy do garáže a měl rozsvíceno, tak přek chcípnutím trošku protočení k cca 3 tis ot. a nic, žádný jev alá JAWA....

Takže můj závěr je, že buď máme všichni špatné regulátory a brzo nám baterky půjdou do kytek, nebo je to jen vlastnost :lol:
Freewind r.v.1999, modro-stříbrná, najeto při koupi 42tis, teď 48 tis. , vyhřívaný hefty,kufr GIVI, pneu MITAS E08 :-)
Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od Sinner »

No já ji prurubnul dnes v zavřené garáži, a taky nic. Ale když sem ji fakt osolil až do červenejch, pak se rozzářila malinko víc. Chytřejší budu v sobotu. Ale asi bude vše v pořádku, jelikož jsem celej den jezdil a bez potíží. Naprosto v pohodě. :)
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Uživatelský avatar
komcas
Big motorkář
Příspěvky: 151
Registrován: pon 31. srp 2009 1:19:39
Bydliště: Blansko

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od komcas »

kamarádi, mám ve freewindu nějakou gelovku (tuším že Varta) od minulého majitele co ji měnil a při prodeji mi řekl, že bude chtít vyměnit, protože ji nabíjel (nevěděl o tom) klasickou nabíječkou na autobaterie. I tak jsem s ní dal Barcelonu :P ale nemohl jsem si dovolit svítit při stavění stanu dýl jak 5minut :x
Na podzim jsem už musel párkrát roztláčet a ani 30km svižná projížďka nepomohla tak, aby se druhý den v pohodě nastartovalo. Každým dnem to bylo horší. Takže před sněhem už se dala motorka jen roztlačit.

1, Je jasný, že ta baterka je kaput, ale dalo by se s ní ještě něco dělat?
2, Musím koupit tu udržovací nabíječku, napadá mě ta levná z Lídlu, jestli ji na jaře budou mít... co vy na to?

díky. Komčas
r.v.1999; poč.stav: 13300km x 32222km nyní; Pneu Michelin Anakee 2; Motul 5100; NGK CR10EK-22222km; Goldfren AD(vydržely jen 15000km) +seřízení ventylů-24200km
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Uživatelský avatar
šimi
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 860
Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
Bydliště: Zbýšov u Brna

Re: Bterka kaput.

Příspěvek od šimi »

komcas píše:kamarádi, mám ve freewindu nějakou gelovku (tuším že Varta) od minulého majitele co ji měnil a při prodeji mi řekl, že bude chtít vyměnit, protože ji nabíjel (nevěděl o tom) klasickou nabíječkou na autobaterie. I tak jsem s ní dal Barcelonu :P ale nemohl jsem si dovolit svítit při stavění stanu dýl jak 5minut :x
Na podzim jsem už musel párkrát roztláčet a ani 30km svižná projížďka nepomohla tak, aby se druhý den v pohodě nastartovalo. Každým dnem to bylo horší. Takže před sněhem už se dala motorka jen roztlačit.

1, Je jasný, že ta baterka je kaput, ale dalo by se s ní ještě něco dělat?
2, Musím koupit tu udržovací nabíječku, napadá mě ta levná z Lídlu, jestli ji na jaře budou mít... co vy na to?

díky. Komčas
Ahoj,na levné nabíječky bych se vykašlal.Na radu kluků jsem koupil Optimate 4,která nabije i baterie do auta-tedy jen do 50Ah(mám ve Fabii 44Ah).Maximální spokojenost,přes zimu v garáži ji mám připojenou k motorce a v pohodě.Odkaz: http://www.optimate.cz/nabijecky/optimate_4.htm


p.s.:zajímalo by mě jak moc "dobře" se Freewind roztlačuje :mrgreen:
Všude dobře,doma manželka...

I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
Odpovědět