Já roztláčel 2x.
Poprvé, když jsem moto koupil, ujel cca 25 km, zastavil na benzince v Kyjově natankovat a už nenastartoval. Baterie už nebyla schopná motor ani protočit. Sám jsem to nezvládl. Pomohl můj syn (a mírný kopeček). Zbývajících 30 km domů jsem to bez světel a se staženými půlkami dotáhl. Regulátor byl KO. Baterie sloužila další 4 roky. Poslední dobou se mně zdálo, že už nemá při startu ten správný záběr, tak jsem ji minulé pondělí preventivních důvodů vyměnil. Nová měla záběr o poznání lepší, ale jenom pět dní.
V pátek jsem normálně přijel z práce a v sobotu ráno už nenastartoval. Povedlo se až po krátkém dobytí a za pomoci nabíječky. Říkal jsem si, že jsem třeba nechtě nechal zapnutou parkovačku, aniž bych si toho všiml i ráno (malá pravděpodobnost). Takže po vrácení z cest jsem baterku připojil na nabíječku a nechal ji na ní do rána. V neděli ráno jsem chtěl jet na ryby, ale nabíječka hlásila, že baterie je zralá na výměnu
Nicméně motorka i přes její chabý výkon nastartovala. Bylo mně jasné, že je to risk, ale když už jsem měl všechno sbaleno, tak jsem vyrazil. Zhruba po 2 a 1/2 hodinách (povolená denní rybí kvóta už byla vyčerpána
) jsem chtěl jet domů, ale už jsem nenastartoval
Žádný "tlačič" nebyl po ruce, takže po vlastních do kopečka, který naštěstí v dohledu byl. Po vydýchání a setření potu z čela
jsem winda rozpohyboval z kopce a na dvojku po puštění spojky se současným tvrdým dosednutím motor hned na první protočení chytil. To bylo radosti
Takže to bylo podruhé.
Akumulátor jsem dnes u prodejce reklamoval. Napřed nechtěl věřit, že je špatný, ale při testu se objevila hláška "vadný článek". Stejnou neměl na skladě. Přijde mu koncem týdne a já zatím jezdím se starým akumulátorem.
Chtěl jsem mít jistotu, že někde (třeba na srazu
) nezůstanu kvůli staré baterii viset a málem se mně to stalo s novou. Výdrž 5 dnů není teda nic moc...