Predám Freewind, r.v. 1997, PREDANÉ
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Predám Freewind, r.v. 1997, PREDANÉ
Znižujem cenu na 1399€.
Predám moto Suzuki XF 650 Freewind, r.v. 1997, stav tachometra - 70 000 km, cena 2000€ ==> 1900€ ==> 1800€ ==> 1699€ ==> 1599€ ==> 1499€ ==> 1399€.
Dôvod: Už skoro 2 roky mám BMW R 1150 GS a XFko je nevyužité.
Kontakt: Pavol Šimon, 0902 647 893, onemps@gmail.com, Sabinov
Motorku som kúpil v novembri 2006 z košického bazáru akvmoto, oni ju pravdepodobne doviezli zo švajčiarskeho bazáru arrigoni (nálepky na moto), stav tacho pri kúpe bol 30 630km.
Motorku vlastním 5 rokov, za ten čas som na nej najazdil cca 40 000km (13 000 + 18 000 + 6 000 + 2 000 + 1 000). Spotreba od 4.2 do 6 litrov, priemerne 5,3 litrov/100km - cca 400km na 19 litrovú nádrž pri turistickej jazde.
Je to cestné enduro, jazdené väčšsinou po asfalte, občas videlo aj poľnú cestu, ale nezamieňam si ju s cross motorkou.
Výbava:
Chrániče rúk pred vetrom
Centrálny stojan (dokúpený, nový)
K moto pridám:
kľúč + kľúč so štítkom
vytlačený servisný manuál
prednú a zadnú dušu
náhradnú spojkovú a brzdovú páčku (repliky)
2.5l oleja na jednu výmenu
olejový filter
použité sviečky do rezervy
drobné OEM diely (tesnenie pod šponovák, gumička na radičku, na zadnú brzdovú páku, ...)
V prípade záujmu mám za 400€ na predaj kompletnú sadu kolies z novšieho modelu, na mojej moto neboli nikdy obuté:
Zadné: skompletizované, vyvážené + mitas e09 DAKAR + CROSS duša (extra hrubá)
Predné POŠKODENÉ: kúpené ako poškodené (búrané, osmička + ohnutý ráf a špice) - NEOPRAVENÉ + mitas e09 DAKAR + CROSS duša (extra hrubá)
Motorka bola mnou 2x ľahnutá na pravú stranu:
1. 10.11.2007 (42 520km) http://motoride.sk/?P=phorum&tema=nehody&tid=16279
2. 05.04.2008 (46 500km) lowsider na mokrej lesnej hladkej asfaltovej ceste ("našastie" som moto po prvom páde neopravoval)
Motorka bola mnou 1x búraná na predok:
1. 01.06.2009 (62 600km) viewtopic.php?f=29&t=162&st=0&sk=t&sd=a -> trafil som lesnú prekážku vrchnou časťou predku moto - odniesli si to plasty v okolí svetla, nosič svetla, svetlo a blatník.
Ľahké pády z miesta s nulovými škodami neuvádzam.
Moto som servisoval sám, podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia, použitím kvalitného náradia a originál suzuki náhradných dielov.
Nikdy ma nenechala v štichu kvôli technickej poruche a vždy ma doviezla domov (aj v dňoch pádov a búraní, keď bola poškodená hlavne vizuálne).
Servis (dátum, km, úkon):
2007-04-15 (33 203): výmena motorového oleja a filtra
2007-07-28 (37 122): výmena tesnenia španováka rozvodovej reťaze
2007-10-21 (40 846): výmena motorového oleja a filtra + sviečky a nastavenie ventilov
2007-11-04 (42 123): výmena zadných brzdových doštičiek za goldfren (omyl)
2008-03-29 (44 700): výmena tlmičového oleja a gufier v predných tlmičoch
2008-05-04 (46 489): výmena prednej pneu
2008-05-11 (47 104): výmena motorového oleja
2008-06-13 (50 035): výmena zadnej pneu a duše (dostal som defekt mimo domu, zohnal som jazdenú pneu)
2008-09-28 (57 980): výmena motorového oleja a filtra + sviečky, výmena vzduchového filtra, výmena prednej brzdovky
2008-10-03 (58 111): nefunkčné tacho - prelomil sa kábel, poškodenú časť som nahradil iným káblomm, koncovky ostali zachované, moto vtedy najazdila 70km (cesta domov), ktoré na tachu nie sú zarátané!
2009-03-22 (60 594): výmena zadnej pneu, reťazového kitu +
Výmena tesnenia pod valcom - tiekol olej (bolo tam nejaké papierové tesnenie, OEM diel sa podľa čísla dielu vo výrobe asi 2x menil), nové tesnenie prišlo kovové.
Pri tomto rozobratí som nechal zabúsiť aj sedlá ventilov a ventile, pri skladaní som dal nové: tesnenie pod hlavu, ventilové guferá, medené podložky pod 4 veľké skrutky.
2009-06-10 (62 600): oprava po páde - svetlo + plasty okolo svetla (nové), nosič svetla (použitý), plexi (použitý).
2009-06-22 (63 059): výmena rozvodovej reťaze (nemal som s ňou žiadne problémy, možno paranoja, pri 60tkm sa mi to zdalo ako dobrý nápad) a oleja + filtra, nastavenie ventilov
2009-07-23 (63 385): synchro karburátorov (minimálne rozladenie), výmena zadnej brzdovky, nové zadné brzdové platničky (NISSIN) +
Výmena rajdov (nový), pravého chrániča páčok (nový), pravých smeroviek (repliky z louis.de), pravej prednej stupačky (použitý), pravej zadnej gumy stupačky spolujazdca (nový).
2011-..-.. (.. ...): nová baterka
2001-05-.. (67 ...): veľký predpredajný servis:
Tlmiče predné(guferá, olej, medené podložky pod vypúštacie skrutky)
Výmena brzdovej kvapaliny (predok+zadok).
Výmena predných brzdových platničiek (boli tam platničky značky tokico (originál?), nahradené platničkami NISSIN)
Výmena plynového lanka (bowden poškodený od búračky)
Výmena ľavej stupačky (len poškodená guma od normálneho používania, kúpil som ju skôr, spolu s pravou)
Pretesnenie krytu ventilov + nastavenie ventilovej vôle. Nové tesnenia pod inšpekčné otvory krytu ventilov.
Vypratie vzduchového filtra.
Nové tesnenie pod zvod výfuku.
Použité bočné plasty (nádrž + podsedadlový)
Použitý horný plast nádrže.
Použitý spodný kryt motora.
Výmena šponováka rozvodovej reťaze (použitý) (na starom som momenáťkom strhol závit) + tesnenie.
Vady, ktoré na moto pretrvávajú:
Poškodený zadný prídavný blatník, ktorý sa montuje na kyvku (jeho zadná časť bola poškriabaná, kúpil som novú), potom sa ulomil (samovoľne) pravý zadný úchyt na kyvke, dal som to zavariť (2x), teraz je ulomený opäť. (Pravá časť tohto blatníka je od kolesa zničená, ľavá časť je poškodená).
Ľavý predný hliníkový úchyt tohto blatníka na kyvke má strhnutý závit.
Rámový úchyt pravej stupačky spolujazdca ma prasklinu.
Oškreté pravé závažie na rajdoch, oškretá a rovnaná pravá nožná brzdová páčka, oškretá predná brzdová páčka, oškreté zrkadielko, oškretá pravá noha tlmiča, oškretý kryt výfuku.
Prasknutá časť ľavého zrkadla. Prasknutý a zvarený predný blatník (taký som kúpil).
Rám a bloky motora v mieste stupačiek sú ošúchané od čižiem.
Ošúchaný policajt a centrál.
Inšpekčný otvor na otáčanie kľuky (napr. pri nastavovaní ventilov) je dotiahnutý tak, že sa mi ho nikdy nepodarilo povoli (radšej som kľukou otáčal pomocou zadného kolesa, cez prevodovku).
Skrutka v inšpekčnom otvore na kontrolu TDC má vyťahaný 6hran (povoľoval som ju torxxom) - mám objednanú novú.
Pravá žiarovka v podsvietení budíkov nesvieti - mám objednanú novú.
Výrobné vady freewindov:
Predné hlavné svetlo (http://www.freewind.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=56). Staré svetlo som takto upravil, po búračke som kúpil svetlo nové, to som neupravoval - už vidieť na parabole prach.
Časté problémy freewindov:
Presakujúce tesnenie šponováka rozvodovej reťaze - vymenené nedávno, netesnosť pod krytom ventilov - pretesnené nedávno (http://www.freewind.cz/forum/viewtopic.php?f=21&t=68)
Čo by bolo dobré spraviť v najbližšej dobe:
Vymeniť motorový olej
Upraviť hlavné svetlo
Vymeni prednú pneu (má už cez 20 000km, ešte trochu vydrží - hrúbka dezénu v strede 2.1mm)
Motorke končí za dva mesiace (7/2011) STK. ==> moto má novú STK, ktorá končí 25.7.2013
Odlišnosti od iných freewindov:
Môj freewind je švajčiarska verzia - dlhší zadný prídavný blatníček, odrazové sklíčka po bokoch, na karburátore zablendovaná skrutka na nastavovanie bohatosti zmesi na voľnobehu, pravdepodobne aj PAIR (Pulsed Air Injection), ktorý na moto už pri kúpe nebol (emisie vs. výkon?).
Freewind všeobecne:
Plastová nádrž, dve sviečky na valec, 2x (zdvojený) karburátor, plastová nádrž, motor z DR 650 SE, digitálne tacho.
Edit:
Ak tu niečo chýba, alebo je niečo nejasné, daj vedieť a rád to doplním
Predám moto Suzuki XF 650 Freewind, r.v. 1997, stav tachometra - 70 000 km, cena 2000€ ==> 1900€ ==> 1800€ ==> 1699€ ==> 1599€ ==> 1499€ ==> 1399€.
Dôvod: Už skoro 2 roky mám BMW R 1150 GS a XFko je nevyužité.
Kontakt: Pavol Šimon, 0902 647 893, onemps@gmail.com, Sabinov
Motorku som kúpil v novembri 2006 z košického bazáru akvmoto, oni ju pravdepodobne doviezli zo švajčiarskeho bazáru arrigoni (nálepky na moto), stav tacho pri kúpe bol 30 630km.
Motorku vlastním 5 rokov, za ten čas som na nej najazdil cca 40 000km (13 000 + 18 000 + 6 000 + 2 000 + 1 000). Spotreba od 4.2 do 6 litrov, priemerne 5,3 litrov/100km - cca 400km na 19 litrovú nádrž pri turistickej jazde.
Je to cestné enduro, jazdené väčšsinou po asfalte, občas videlo aj poľnú cestu, ale nezamieňam si ju s cross motorkou.
Výbava:
Chrániče rúk pred vetrom
Centrálny stojan (dokúpený, nový)
K moto pridám:
kľúč + kľúč so štítkom
vytlačený servisný manuál
prednú a zadnú dušu
náhradnú spojkovú a brzdovú páčku (repliky)
2.5l oleja na jednu výmenu
olejový filter
použité sviečky do rezervy
drobné OEM diely (tesnenie pod šponovák, gumička na radičku, na zadnú brzdovú páku, ...)
V prípade záujmu mám za 400€ na predaj kompletnú sadu kolies z novšieho modelu, na mojej moto neboli nikdy obuté:
Zadné: skompletizované, vyvážené + mitas e09 DAKAR + CROSS duša (extra hrubá)
Predné POŠKODENÉ: kúpené ako poškodené (búrané, osmička + ohnutý ráf a špice) - NEOPRAVENÉ + mitas e09 DAKAR + CROSS duša (extra hrubá)
Motorka bola mnou 2x ľahnutá na pravú stranu:
1. 10.11.2007 (42 520km) http://motoride.sk/?P=phorum&tema=nehody&tid=16279
2. 05.04.2008 (46 500km) lowsider na mokrej lesnej hladkej asfaltovej ceste ("našastie" som moto po prvom páde neopravoval)
Motorka bola mnou 1x búraná na predok:
1. 01.06.2009 (62 600km) viewtopic.php?f=29&t=162&st=0&sk=t&sd=a -> trafil som lesnú prekážku vrchnou časťou predku moto - odniesli si to plasty v okolí svetla, nosič svetla, svetlo a blatník.
Ľahké pády z miesta s nulovými škodami neuvádzam.
Moto som servisoval sám, podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia, použitím kvalitného náradia a originál suzuki náhradných dielov.
Nikdy ma nenechala v štichu kvôli technickej poruche a vždy ma doviezla domov (aj v dňoch pádov a búraní, keď bola poškodená hlavne vizuálne).
Servis (dátum, km, úkon):
2007-04-15 (33 203): výmena motorového oleja a filtra
2007-07-28 (37 122): výmena tesnenia španováka rozvodovej reťaze
2007-10-21 (40 846): výmena motorového oleja a filtra + sviečky a nastavenie ventilov
2007-11-04 (42 123): výmena zadných brzdových doštičiek za goldfren (omyl)
2008-03-29 (44 700): výmena tlmičového oleja a gufier v predných tlmičoch
2008-05-04 (46 489): výmena prednej pneu
2008-05-11 (47 104): výmena motorového oleja
2008-06-13 (50 035): výmena zadnej pneu a duše (dostal som defekt mimo domu, zohnal som jazdenú pneu)
2008-09-28 (57 980): výmena motorového oleja a filtra + sviečky, výmena vzduchového filtra, výmena prednej brzdovky
2008-10-03 (58 111): nefunkčné tacho - prelomil sa kábel, poškodenú časť som nahradil iným káblomm, koncovky ostali zachované, moto vtedy najazdila 70km (cesta domov), ktoré na tachu nie sú zarátané!
2009-03-22 (60 594): výmena zadnej pneu, reťazového kitu +
Výmena tesnenia pod valcom - tiekol olej (bolo tam nejaké papierové tesnenie, OEM diel sa podľa čísla dielu vo výrobe asi 2x menil), nové tesnenie prišlo kovové.
Pri tomto rozobratí som nechal zabúsiť aj sedlá ventilov a ventile, pri skladaní som dal nové: tesnenie pod hlavu, ventilové guferá, medené podložky pod 4 veľké skrutky.
2009-06-10 (62 600): oprava po páde - svetlo + plasty okolo svetla (nové), nosič svetla (použitý), plexi (použitý).
2009-06-22 (63 059): výmena rozvodovej reťaze (nemal som s ňou žiadne problémy, možno paranoja, pri 60tkm sa mi to zdalo ako dobrý nápad) a oleja + filtra, nastavenie ventilov
2009-07-23 (63 385): synchro karburátorov (minimálne rozladenie), výmena zadnej brzdovky, nové zadné brzdové platničky (NISSIN) +
Výmena rajdov (nový), pravého chrániča páčok (nový), pravých smeroviek (repliky z louis.de), pravej prednej stupačky (použitý), pravej zadnej gumy stupačky spolujazdca (nový).
2011-..-.. (.. ...): nová baterka
2001-05-.. (67 ...): veľký predpredajný servis:
Tlmiče predné(guferá, olej, medené podložky pod vypúštacie skrutky)
Výmena brzdovej kvapaliny (predok+zadok).
Výmena predných brzdových platničiek (boli tam platničky značky tokico (originál?), nahradené platničkami NISSIN)
Výmena plynového lanka (bowden poškodený od búračky)
Výmena ľavej stupačky (len poškodená guma od normálneho používania, kúpil som ju skôr, spolu s pravou)
Pretesnenie krytu ventilov + nastavenie ventilovej vôle. Nové tesnenia pod inšpekčné otvory krytu ventilov.
Vypratie vzduchového filtra.
Nové tesnenie pod zvod výfuku.
Použité bočné plasty (nádrž + podsedadlový)
Použitý horný plast nádrže.
Použitý spodný kryt motora.
Výmena šponováka rozvodovej reťaze (použitý) (na starom som momenáťkom strhol závit) + tesnenie.
Vady, ktoré na moto pretrvávajú:
Poškodený zadný prídavný blatník, ktorý sa montuje na kyvku (jeho zadná časť bola poškriabaná, kúpil som novú), potom sa ulomil (samovoľne) pravý zadný úchyt na kyvke, dal som to zavariť (2x), teraz je ulomený opäť. (Pravá časť tohto blatníka je od kolesa zničená, ľavá časť je poškodená).
Ľavý predný hliníkový úchyt tohto blatníka na kyvke má strhnutý závit.
Rámový úchyt pravej stupačky spolujazdca ma prasklinu.
Oškreté pravé závažie na rajdoch, oškretá a rovnaná pravá nožná brzdová páčka, oškretá predná brzdová páčka, oškreté zrkadielko, oškretá pravá noha tlmiča, oškretý kryt výfuku.
Prasknutá časť ľavého zrkadla. Prasknutý a zvarený predný blatník (taký som kúpil).
Rám a bloky motora v mieste stupačiek sú ošúchané od čižiem.
Ošúchaný policajt a centrál.
Inšpekčný otvor na otáčanie kľuky (napr. pri nastavovaní ventilov) je dotiahnutý tak, že sa mi ho nikdy nepodarilo povoli (radšej som kľukou otáčal pomocou zadného kolesa, cez prevodovku).
Skrutka v inšpekčnom otvore na kontrolu TDC má vyťahaný 6hran (povoľoval som ju torxxom) - mám objednanú novú.
Pravá žiarovka v podsvietení budíkov nesvieti - mám objednanú novú.
Výrobné vady freewindov:
Predné hlavné svetlo (http://www.freewind.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=56). Staré svetlo som takto upravil, po búračke som kúpil svetlo nové, to som neupravoval - už vidieť na parabole prach.
Časté problémy freewindov:
Presakujúce tesnenie šponováka rozvodovej reťaze - vymenené nedávno, netesnosť pod krytom ventilov - pretesnené nedávno (http://www.freewind.cz/forum/viewtopic.php?f=21&t=68)
Čo by bolo dobré spraviť v najbližšej dobe:
Vymeniť motorový olej
Upraviť hlavné svetlo
Vymeni prednú pneu (má už cez 20 000km, ešte trochu vydrží - hrúbka dezénu v strede 2.1mm)
Motorke končí za dva mesiace (7/2011) STK. ==> moto má novú STK, ktorá končí 25.7.2013
Odlišnosti od iných freewindov:
Môj freewind je švajčiarska verzia - dlhší zadný prídavný blatníček, odrazové sklíčka po bokoch, na karburátore zablendovaná skrutka na nastavovanie bohatosti zmesi na voľnobehu, pravdepodobne aj PAIR (Pulsed Air Injection), ktorý na moto už pri kúpe nebol (emisie vs. výkon?).
Freewind všeobecne:
Plastová nádrž, dve sviečky na valec, 2x (zdvojený) karburátor, plastová nádrž, motor z DR 650 SE, digitálne tacho.
Edit:
Ak tu niečo chýba, alebo je niečo nejasné, daj vedieť a rád to doplním
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
pravá strana a poškodenia
- Přílohy
-
- 01rightside.jpg (130.01 KiB) Zobrazeno 19544 x
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
ľavá strana a poškodenia
- Přílohy
-
- 02leftside.jpg (180.84 KiB) Zobrazeno 19540 x
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
ďalšie kolesá
- Přílohy
-
- 03wheelsComplete.jpg (170.17 KiB) Zobrazeno 19535 x
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
k moto pridám
- Přílohy
-
- 04spareParts.jpg (120.67 KiB) Zobrazeno 19528 x
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
k moto pridám poškodený zadný blatníček
- Přílohy
-
- 05rearFender.jpg (152.51 KiB) Zobrazeno 19524 x
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
vymenené diely (v strede obrázku, NIE SÚ SÚČASŤOU TOHTO INZERÁTU) - len pre predstavu poškodenia
- Přílohy
-
- 06replacedParts.jpg (155.47 KiB) Zobrazeno 19521 x
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
detail svetla (prach)
- Přílohy
-
- 07svetlo.jpg (80.22 KiB) Zobrazeno 19524 x
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
prasknutý držiak pravej zadnej stupačky
- Přílohy
-
- 10backRightFootrest.jpg (58.98 KiB) Zobrazeno 19500 x
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
pravý podsedadlový kryt (neodstáva príliš?? - povodný nemal jeden držiak, tak bol trochu bližšie pri vývuku...)
- Přílohy
-
- 11seatCoverRight.jpg (48.77 KiB) Zobrazeno 19508 x
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
ľavá strana motora, zakrúžkovaný výčnelok OEM tesnenia pod motor (mnou menené), pravdepodobne bol tento diel viac krát vo výrobe modifikovaný - majú vaše vetráky tesnenie s takým istým výstupkom?
- Přílohy
-
- 12engineLeft.jpg (125.3 KiB) Zobrazeno 19515 x
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
dost dobrý popis..tohle kdybych měl psát tak se na ten prodej vykašlu
- Household
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 534
- Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Predám Freewind, r.v. 1997
Že jaká ZDRAVOTNÁ karta
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Predám Freewind, r.v. 1997, PREDANÉ
Novému majiteľovi prajem, nech ho XFko počúva tak, ako mňa, a hlavne veľa šťastných a spokojných kilometrov.