Vzduchový filtr
Vzduchový filtr
Koupil jsem nový vzuchový filtr (molitanový). Až ho budu dávat do moto, musím ho napustit olejem nebo ne?
Re: Vzduchový filtr
Určitě, ale neudělej chybu jako já, chtěl jsem ušetřit pár korun a tak jsem na filtr použil motorový olej ( našel jsem to někde na webu, že se to také tak dělává ). Asi jsem to s tím olejem přehnal a po nějaké době bylo pod motorkou vždy pár kapek, než jsem zjistil odkud to je. Pak jsem musel filtr opětovně pořádně vyprat, vysušit, ale již jsem použil speciálně pro tento účel určený olej, byl to spray, kterých je všude plno, cena cca 200,- Kč. Ikdyž nejsem nějaký odborník, tak rozdíl při jízdě byl znát. Mé doporučení - v tomto případě nešetři, kup si spray, lehce filtr postříkej a bude to OK
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: Vzduchový filtr
Original Suzuki vzduchovy filter mi prisiel uz napusteny olejom, pekne zabaleny v nepriepustnom sacku a krabici. Ak Tvoj filter nebol napusteny olejom uz pri kupe, tak ho urcite napusti. Ja pouzivam motorovy olej - odporuca ho aj servisny manual. Ten olej sa tam dava na to, aby na seba "lepil" castice, ktore by inac cez molitan presli. Ale ak das toho oleja prilis vela, tak znizis priepustnost filtra a tym aj vykon motora.
Po prani filter rovnomerne pokvapkam motorovym olejom a jemne ho v rukach postlacam, aby sa olej dostal vsade. Ak vidim, ze je oleja vela, tak ho z filtra vytlacim. Filter by mal byt jemne mokry od oleja.
Kupovat sprej je podla mna zbytocne, lebo filter sa aj tak dostane do kontaktu s olejom - a to cez odvetranie klukovej skrine, ktore je vyvedene aj do airboxu.
Doteraz som na airboxe objavil 2 servisne vyvody, ktorymi sa vody/olej moze dostat z airboxu von:
1. z vonkajsej strany, v mieste pod filtrom je taku gumena "ciapocka"
2. pri pastorku je vyustenie hadice z airboxu, hadica je zapchata takym specialnym kolikom - raz za cas odporucam kolik vybrat a obsah hadice vypustit
Btw, akej znacky je ten filter?
Po prani filter rovnomerne pokvapkam motorovym olejom a jemne ho v rukach postlacam, aby sa olej dostal vsade. Ak vidim, ze je oleja vela, tak ho z filtra vytlacim. Filter by mal byt jemne mokry od oleja.
Kupovat sprej je podla mna zbytocne, lebo filter sa aj tak dostane do kontaktu s olejom - a to cez odvetranie klukovej skrine, ktore je vyvedene aj do airboxu.
Nie je mozne, aby Ti z airboxu kvapkal olej az pod motorku.tom píše:... Asi jsem to s tím olejem přehnal a po nějaké době bylo pod motorkou vždy pár kapek, než jsem zjistil odkud to je. ..
Doteraz som na airboxe objavil 2 servisne vyvody, ktorymi sa vody/olej moze dostat z airboxu von:
1. z vonkajsej strany, v mieste pod filtrom je taku gumena "ciapocka"
2. pri pastorku je vyustenie hadice z airboxu, hadica je zapchata takym specialnym kolikom - raz za cas odporucam kolik vybrat a obsah hadice vypustit
Btw, akej znacky je ten filter?
- JirkaS
- Administrátor
- Příspěvky: 111
- Registrován: čtv 18. zář 2008 15:50:20
- Bydliště: Geršov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
Olej na filtr se dá použít prakticky jakýkoliv, ale nesmí být tzv. vysychavý (např. WD40) jinak se filtr zalepí. Výhodou toho speciálního oleje na filtry je to, že se sním v sadě prodává i prostředek na mytí filtru. Já používám olej značky Green (cena kolem 250,-), náplň vydrží hodně dlouho, dělám s ním 2 moto a brácha auto (mám ho cca 3 roky) a ještě ho tam je tak asi púlka. Filtry čistím 2x za sezonu.
Není rum není šturm
- J-Fox
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 460
- Registrován: stř 01. říj 2008 21:47:26
- Bydliště: Votice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
Podle mě je se rozhodně vyplatí koupit ten speciální. Tohle není správné místo na šetření.
Kdo druhému jámu jámu... až se ucho utrhne.
- Household
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 534
- Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Vzduchový filtr
Jednoznačne treba kúpiť originál olej. Je lepkavý jak nádrž na benzín, a tak všecku špinu zachytí.
Presne ako JirkaS, ale s tím, že servisujem iba jednu moto, ten olej vydrží neeeeeeskutočne dlho a to umývam a napúšťam každý rok, aby som ho minul.
Inka doporučujem použiť rukavice. Prvý krát som to robil holými rukami a kua jak sa to nalepilo na ruky som to drhol asi 20 minút
Presne ako JirkaS, ale s tím, že servisujem iba jednu moto, ten olej vydrží neeeeeeskutočne dlho a to umývam a napúšťam každý rok, aby som ho minul.
Inka doporučujem použiť rukavice. Prvý krát som to robil holými rukami a kua jak sa to nalepilo na ruky som to drhol asi 20 minút
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
Z výroby vzd.filtr neni napuštěný olejem.Já ho osobně taky nenapouštím a taky to funguje.Občas filtr akorád vyperu.kuklic píše:Koupil jsem nový vzuchový filtr (molitanový). Až ho budu dávat do moto, musím ho napustit olejem nebo ne?
- J-Fox
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 460
- Registrován: stř 01. říj 2008 21:47:26
- Bydliště: Votice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
Jasně že to bude částečně fungovat, ale proč si zbytečně pouštět bordel do válce!??Vitouš píše:Z výroby vzd.filtr neni napuštěný olejem.Já ho osobně taky nenapouštím a taky to funguje.Občas filtr akorád vyperu.kuklic píše:Koupil jsem nový vzuchový filtr (molitanový). Až ho budu dávat do moto, musím ho napustit olejem nebo ne?
Kdo druhému jámu jámu... až se ucho utrhne.
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
Proč pouštět bordel do válce?Pokud je filtr v pořádku tak nebezpečí nehrozí.Jinak by to jistě napouštěli už z výroby a neprodával by se Wětrák se suchým molitanem.
- J-Fox
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 460
- Registrován: stř 01. říj 2008 21:47:26
- Bydliště: Votice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
Jasně suchý molitan zachytí 100% větších částic, ale nezachytí 100% těch jemných. Pokud se napustí motorovým olejem, tak to bude určitě lepší, ale jednoznačně nejlepší schopnost zachytávat veškeré nečistoty bude mít, pokud bude napuštěn tím spešl lepivým olejem. Uvědom si jak obrovský množství vzduchu projde válcem.(při 5000ot/1min to je téměř 3250000ccm za jednu minutu) A pokud se nepletu tak v návodu je, že by se filtr měl namáčet do motorového oleje. To že před cca deseti lety nic lepšího nebylo, neznamená že ten spešl olej neni to nejlepší co můžeš svému krasavci dát.Vitouš píše:Proč pouštět bordel do válce?Pokud je filtr v pořádku tak nebezpečí nehrozí.Jinak by to jistě napouštěli už z výroby a neprodával by se Wětrák se suchým molitanem.
Neber to nijak osobně, tohle je prostě jen můj názor a třeba se pletu a máš pravdu ty.
Třeba vzhledem k tomu že Freewind má keramický povrch válce, tak případné působení jemných částic je zanedbatelné.
Co tomu říká dosud neověřený Traxxas???
Kdo druhému jámu jámu... až se ucho utrhne.
Re: Vzduchový filtr
Už nevím, ale pro klid duše si nejspíš ten sprej koupím.palciatko píše: Btw, akej znacky je ten filter?
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
Taky jsem loni používal jenom motorový olej - Motul Ester 5100. Filtr umýt v jarové vodě, usušit, namáčet v oleji, pořádně vyždímat a je to Čistím a mažu každých cca 1500km, vždy z něj teče šedá voda.
Nevidím důvod, proč molitan nemazat, když tím nemůžete nic zkazit, naopak prospět. Do motoru se dostanou stovky a tisíce kubíků vzduchu a i kdyby se z každýho kubíku dostalo do motoru jen jedno zrnko nějakýho zirkoničitýho prachu, tak je to jak brusná pasta. Navíc mikročástice prachu se v motoru napékají na svíčky a píst a cekově motoru škodí. Prostě není nad prachu-nepropustnej filtr.
Nevidím důvod, proč molitan nemazat, když tím nemůžete nic zkazit, naopak prospět. Do motoru se dostanou stovky a tisíce kubíků vzduchu a i kdyby se z každýho kubíku dostalo do motoru jen jedno zrnko nějakýho zirkoničitýho prachu, tak je to jak brusná pasta. Navíc mikročástice prachu se v motoru napékají na svíčky a píst a cekově motoru škodí. Prostě není nad prachu-nepropustnej filtr.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
Pokud by se to dalo poznat podle svíček tak ty mám krásnš vypálený bez úsad a olej na filtr nepoužívám...???Jinak připouštím že ten olej zas není od věci.Na staré Hondě jsem měl KN filtr a tam jsem olej používal.
Re: Vzduchový filtr
VZHLEDEM K TOMU, ŽE UŽ JSEM SE K TOMU DALEKOSÁHLE VYJADŘOVAL NA MINULÉM NETU A DŘÍVE REGISTROVANÍ MĚLI MOŽNOST TO ČÍST, TAK SE JEN TAK BAVÍM ČTENÍM, ALE KAŽDOPÁDNĚ TI FOXI DÁVÁM ZA 1 s ** poněvadž olej do sítka chtěl už starý nízkootáčkový pérák, do Vídně se taky chodilo dříve pěšky a napuštěná molitanová vložka ( mimochodem ne obyč molitan, ale mikrocelulární) olejem má daleko lepší schopnost zachytávat jemné částice a kor dnes, když jsou k tomu určené spešl oleje-nechci vychvalovat, ale nej se mi osvědčil od Denicolu-nepustí nejenom mikročástice, ale ani vodu, takže pro toho kdo nebrodí, tak je to v minusových teplotách kondenzát (a divili byste se co ho je), ale hlavně to velmi dobře funguje na prach a na ty neviditelné mikročástice-ty poškodí motorové části nejvíce, je zajímavé-jsou většinou nesmáčivé, takže ani voda je nezachytí, ale tyhle spešl oleje z velké míry ano....další otázkou je, nakolik vypereš fitr pro další použití-zdá se na oko čistý, ale spousta tohohle bordelu v něm zůstala....takže moje nejnovější doporučení: nový molitanový filtr napustit spešl olejem na vzduchové filtry pro motocross ( je nejúčinnější) a pokud možno, při výměně dát nový....výměnný inetrval záleží na prostředí, ve kterém je moto provozováno....pokud jezdíš většinou jen po silnici (95% a víc) a většinou pouze za plné sezony ( po jaru je prašnost po zimě větší) tak můžeš filtr s klidným svědomím nechat bez čištění ( výměny) 3-6x déle, než když budeš motku jen z 20-30% vláčet prašným terénem.......vše chce svoje a kdo šetří i natomto, tak to dost dobře nechápu....je fakt, že většinou se to neprojeví, zvláště ne u freewa, nějakým markantním poiklesem komprese, ale ono to přichází pozvolna a plíživě, takže kdo říká, že to vůbec nevadí, neví většinou o čem mluví a většinou prodá motorku dalšímu uživateli a ani si není vědom anebo si nepřipustí nějaký prohřešek. Tyhle věcičky jsem si nejlíp osahal u nitro motorů, které byly vysokootáčkové a s "krátkou" životností a pokud něco můžeš sledovat v rámci týdnů nebo měsíců-pak si uděláš lepší úsudek, než u držáku s životností mnoholetou a řádově 100.000km....ty malé změny fakt bez dyna v relativně krátkém časovém úseku nepoznáš....projeví se to sníženou životností-místo třeba 100.000km celkem bezproblémových s kompresí, začneš mít problémy třeba už při 50.000km.... to jsem napsal jen všeobecný mustr, tak mě neberte s těmi km za slovo a nepište: já mám 51.200km a motor jak novej a teď neolejuji filtr....ty fyzikální zákonitosti na téhle planetě prostě platí a to je neodiskutovatelný......J-Fox píše:Jasně suchý molitan zachytí 100% větších částic, ale nezachytí 100% těch jemných. Pokud se napustí motorovým olejem, tak to bude určitě lepší, ale jednoznačně nejlepší schopnost zachytávat veškeré nečistoty bude mít, pokud bude napuštěn tím spešl lepivým olejem. Uvědom si jak obrovský množství vzduchu projde válcem.(při 5000ot/1min to je téměř 3250000ccm za jednu minutu) A pokud se nepletu tak v návodu je, že by se filtr měl namáčet do motorového oleje. To že před cca deseti lety nic lepšího nebylo, neznamená že ten spešl olej neni to nejlepší co můžeš svému krasavci dát.Vitouš píše:Proč pouštět bordel do válce?Pokud je filtr v pořádku tak nebezpečí nehrozí.Jinak by to jistě napouštěli už z výroby a neprodával by se Wětrák se suchým molitanem.
Neber to nijak osobně, tohle je prostě jen můj názor a třeba se pletu a máš pravdu ty.
Třeba vzhledem k tomu že Freewind má keramický povrch válce, tak případné působení jemných částic je zanedbatelné.
Co tomu říká dosud neověřený Traxxas???
PS: vzhledem k tomu kolik ten olej na filtry stojí ( a nemusí to být pouze spray-má nevýhodu-musíš čekat, než vyprchá těkavá složka a v tu chvíli se zdá molitan úplně tvrdý), tak si myslím, že to je úplně zanedbatelná složka celkového provozu motorky....
PSII: naopak jsem si zatím ozkoušel, že pokud mažu a čistím řetězovou sadu po 500km nebo nemažu a nečistím a máznu 1x za 3 000km , tak jsem na tom s životností řetězovky velmi podobně (jasně že nenechám zatvrdnout článek a po jízdě v dešti máznu vždy) a vzhledem k ceně řetězovky a k tomu, že nic jiného neničím, jsem si s mazáním řetězovky přestal dělat těžkou hlavu....
MYSLÍM, ŽE BY BYLO DOBRÉ ROZLIŠOVAT ŠKODY NEOPRAVITELNÉ NEBO S VELMI VYSOKÝMI NÁKLADY A ŠKODY BĚŽNÉ-UŽIVATELSKÉ.....opravitelné s malými nebo přiměřenými náklady bez vlivu na ostatní funkce a dost často běžně se vezoucí s používáním motocyklu, kterým se při sebelepší vůli nedá vyhnout.....
UFFFFRFFFFFFFFFFFFF to jsem se zase po dlouhé době rozepsal jak Jirásek, ale jak FOX napsal-co ty na to traxxasi????bo tak nějak-tak míi to nedalo...doufám, že už se dál budu zase jen kochat čtením příspěvků na toto téma a nemyslím, že bych dál reagoval, neboť jsem snad řekl vše, co jsem chtěl, a stejně zase spousta koumáků přijde s tím proč tak nebo tak a že vlastně nemazat je super.....kurňa je tady málo smajlíků, sem si nějak nevybral...
Re: Vzduchový filtr
Ty Traxxi to je hrozně dlouhý psaní jsem línej to číst celí
Re: Vzduchový filtr
tak nečti... na tomhle foru je krásný, že nemusíš skoro nic, když nechceš... a to víš, já když se už rozepíšu, tak je to jako když roztlačíš naloženej nákladní vagon....Meldar píše:Ty Traxxi to je hrozně dlouhý psaní jsem línej to číst celí
Re: Vzduchový filtr
Retaz a cistenie: Velmi, ale velmi zalezi kde jazdis (asfalt - enduro...) a ako jazdis. Ak trhas s retazou, prudko pustas spojku, prudko otvaras/zatvaras plyn - retaz to citi.
Filter: Ak ho mazat, tak s olejom na to urcenym. Niekto ho vyvinul - vymyslel. Preco hladat vlastne "riesenia"???
Filter: Ak ho mazat, tak s olejom na to urcenym. Niekto ho vyvinul - vymyslel. Preco hladat vlastne "riesenia"???
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
v manualu je napsano normalne motorovim olejemVitouš píše:Proč pouštět bordel do válce?Pokud je filtr v pořádku tak nebezpečí nehrozí.Jinak by to jistě napouštěli už z výroby a neprodával by se Wětrák se suchým molitanem.
- Přílohy
-
- Snímek 014.jpg (154.47 KiB) Zobrazeno 19887 x
x x x jinak to neumim
Re: Vzduchový filtr
Já ho taky napustil motorovým olejem a řekl bych dobrý.
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
ja to prvni rok delal taky olejem a zadnej problem az minulej rok jsem to udelal tim sprejem protoze jsem ho nasel ve skrini ponevac my tam zbyl z filtru na autoMeldar píše:Já ho taky napustil motorovým olejem a řekl bych dobrý.
x x x jinak to neumim
- Household
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 534
- Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Vzduchový filtr
Teraz som servisoval filter.
Keď som ho vybral cítil som zápach benzínu. Aj filter je výrazne cítiť po benzíne.
Je to normálne, že filter takto napáchne cez karburátor benzínom ?
Keď som ho vybral cítil som zápach benzínu. Aj filter je výrazne cítiť po benzíne.
Je to normálne, že filter takto napáchne cez karburátor benzínom ?
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
anoHousehold píše:Teraz som servisoval filter.
Keď som ho vybral cítil som zápach benzínu. Aj filter je výrazne cítiť po benzíne.
Je to normálne, že filter takto napáchne cez karburátor benzínom ?
x x x jinak to neumim
- Household
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 534
- Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Vzduchový filtr
Tu som len pre zaujímavosť odfotil ako vyzerá filter po cca 6 000 km. Jazdím 90% cesty, len sem tam prebehnem po štrkovej ceste.
Používam originál olej Valvoline, taký modrý sajrat. To čierne je všetko prach a mikrošpina. Iba v strede pod podložkou je kúsok pôvodnej čistoty.
A je to naozaj prekvapenie čo to dokáže zachytiť.
Predtým som nepoužíval originál olej a ten rozdiel sa nedá porovnať.
Myslím, že to začnem čistiť 2x za sezónu
Kliknutím na obrázok sa zobrazí full rozlíšenie.
Používam originál olej Valvoline, taký modrý sajrat. To čierne je všetko prach a mikrošpina. Iba v strede pod podložkou je kúsok pôvodnej čistoty.
A je to naozaj prekvapenie čo to dokáže zachytiť.
Predtým som nepoužíval originál olej a ten rozdiel sa nedá porovnať.
Myslím, že to začnem čistiť 2x za sezónu
Kliknutím na obrázok sa zobrazí full rozlíšenie.
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchový filtr
Jo, je to hnus. Od doby, co vidím, co se do filtru nachytá ho čistím každý 2000km a vždy je takhle špinavej.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.