Rozvody

Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Vitouš »

Rimmerak píše:Hojda. Ví někdo o servisu v okolí Kladna/Prahy kde my vymění rozvoďák bez keců jako v Moto Hamouz na Kladně, kde mi napočítali rozvodák za 3200kč, obě vodítka za 2200 celkem, těsnění, napínák a řekli, že se to musí vyměnit vše, celkem 7000kč. Tak jsem s radostí opět odešel.
Chci řetízek od DID, je snad o litr levnější, a autorizovaný servis vám tam neorigo odmítne dát. O neautorizovaným servisu v okolí nevím, nebo spíše nevím jestli to není moc risk.
Měnit napínák je podle mě kravina, 2200kč vyhodit, když praskne, poznám to a sám si ho vyměním za půl hodiny. Vodítka bych klidně zaplatil, kdyby byly sjetý.
Na rozhraní Řep Praha 6 a Zličína praha 5 je Suzamoto Martin tady z vebu tam byl na servse a velká spokojenost.Problém je že je to autorizovanej servis tak nevím jakej budou mít k tomu přístub.Ještě by byla možnost po dohodě s nima přinést si svoje díly ale udělali by to určitě bez záruky.
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Rimmerak »

Díky. Do suzamoto jsem psal, ty mi ani po 14 dnech neodepsali :-D Ještě jim můžu zkusit zavolat. Mě stačí záruka typu - kdž to pojede, je pravděpodobný, že je tam ten řetízek správně, né o zub vedle :-) Ještě se odpol stavím v Kawasaki Kladno, ty mají neautorizovanej servis a uvidím.
To je sraní s tím :-D
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
masscz

Re: Rozvody

Příspěvek od masscz »

K tematu Suzamoto, na jare jsem si u nich nechal delat ventily a karburatory , plus pozadavek zkouknout moto, jestli je ok.
Vysledek byl ten, ze sice nastavili karburatory a ventily, ale uz zapomeli zasroubovat ze ctyr sroubu dva srouby ktere drzi nadrz. Takze jsem tam musel jet za nimi znova, aby tam ty chybejici srouby vratili. Vratil je tam technik, ktery se me byl osobne zeptat, ktere ty chybejici srouby myslim a abych mu sel ukazat kam patri, ze to nemuze najit. (a to tu motorku pry sam rozebiral). A pak jeste ani nevymenili rosici tesneni u napinaku, to delali taky az po me urgenci, ze to na poprve taky nenasli. Takze osobne suzamoto doporucit nemohu :-( Mozna byl jenom technik po tahu, nebo tak neco, ale stejne...
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Rimmerak »

Tak jsem našel na Kladně servis Moto Šoko, přespříští týden mi ten rozvoďák vymění. Rozvoďák Morse 1470kč, práce 1500kč včetně seřízení ventilů.

Tak to je on, z http://www.motoretezy.cz
Rozvoďáček
Rozvoďáček
Morse.jpg (110.44 KiB) Zobrazeno 19066 x
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
palciatko
Motorkář
Příspěvky: 73
Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
Bydliště: Sabinov (Slovensko)

Re: Rozvody

Příspěvek od palciatko »

@Rimmerak: O znacke rozvodoviek Morse pocujem prvy krat. Ale uz aspon viem, ze co znamena to "M", ktore ma moja rozvodovka vyrazene na kazdom clanku :D
Tiez menim rozvodovku, ale ako nahradu som kupil DID (cca 60EUR).
Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Sinner »

Kupoval někdo z vás novej napínák? A taky nové vodítka? zajímala by mne nejnižší cena.
Už jsem to měl mít dávno hotové, ale zase na to nedošlo tak na to pudu až někdy touhle dobou.
Už mám lepáka jako sviňa.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od hace »

a ty rozvody měníte z principu nebo se to už ozvalo??nebo km??
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Rimmerak »

hace píše:a ty rozvody měníte z principu nebo se to už ozvalo??nebo km??
Měli by se měnit přibližně po 30-40 tisících kilometrech. Já je chtěl měnit, protože jsem slyšel šustění a zdálo se mi že motorka vibruje. Pak sem se svez na kámošový jawce co má najeto 10 tisíc km a byla jak vibrátor, takže jsem si řek, že sem byl přecitlivělej a vysral sem se na to. Řetízek mám doma a nechám ho vyměnit až bude dýl ošklivě nebo až na podzim až bude v servisech míň narváno. Už sem tam jel, ale neměli na mě třikrát po sobě čas, takže se nebudu doprošovat a počkám si ;)
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Sinner »

Rimmerak píše:
hace píše:a ty rozvody měníte z principu nebo se to už ozvalo??nebo km??
že sem byl přecitlivělej
Jo to je ten důvod. :lol:
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Uživatelský avatar
palciatko
Motorkář
Příspěvky: 73
Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
Bydliště: Sabinov (Slovensko)

Re: Rozvody

Příspěvek od palciatko »

Retaz uz mam vymenenu - menil som si ju sam doma (ano, ano, som velmi sikovny a samozrejme skromny, ja viem :D ) ;)

Hlavny dovod vymeny? Asi prevencia, aj tato tema mi dala chrobaka do hlavy... :D

Na moto som najazdil mojich 35 000 km a pri kupe bol stav tachometra 30 000 km, takze ak bol realny (pevne verim, ze ano), tak vymena retaze po 65 000km. Napinak mal pred sebou este tak 1cm, tak ze by ta retaz este par tisic km vydrzala, ale istota je istota.

Menil som len retaz - menit napinak je podla mna zbytocne, kym v nom nepraskne pruzina, tak fungovat musi spolahlivo. A aj ked pruzina praskne, tak to motoru nemoze hned uskodit, iba casom zacne byt retaz hlucnejsia.
A menit voditka je trochu narocne - na ich vybratie treba dat dole hlavu (==> + nove tesnenie pod hlavu, valec a stify). A nevidim velky vyznam v ich vymene, ak nie su zodrate (moje voditka vyzeraju skoro ako nove ;) )
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od hace »

slušný skore 65 tis na jeden řetěz
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Rimmerak »

A jak to šlo to měnit doma? V pohodě? Taky jsem o tom přemýšlel... ale bojím se toho abych to nepodělal. Stačí ho protáhnout horem za pomoci toho staržho a pak ho snýtovat?
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
palciatko
Motorkář
Příspěvky: 73
Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
Bydliště: Sabinov (Slovensko)

Re: Rozvody

Příspěvek od palciatko »

Ta vymena rozvodovky nie je taka tazka, ako sa na prvy pohlad moze zdat.

Povodne som ju chcel vymenit tak, ako pises - pretiahnut novu retaz cez motor pomocou starej retaze, tak, aby nastavenie rozvodov zostalo zachovane (aby sa vzajomna poloha kluky a vacky nezmenila). Nakoniec to dopadlo trochu inak.

Vybratie starej retaze:
Vybral som spanovak retaze, piest dal do TDC, zlozil som kryt hlavy, dokladne zakryl cely vrch motora handrou a malym pilnikom som pilnikoval rozklepane koliky na clanku (v najvyssom bode retaze - vrch ozubeneho kolesa na vacke, pozor, aby sa piliny nedostali do motora :!: ), aby som mohol pekne rozpojit staru retaz a napojit nan novu. Staru retaz sa mi podarilo rozpojit, ale trosku sa pokrivili tie dosticky, z ktorych je retaz tvorena, teda mohol by byt problem pri spajani starej a novej retaze, tak som to vyriesil inac.

Vlozenie novej retaze:
Na koniec starej retaze som uviazal hrubsi drot a ten som nasledne pretiahol cez motor - takze stara retaz bola von a v motore ostal len drot. No a na ten drot som potom napojil novu retaz (druhy koniec retaze som pre istotu dalsim drotom uchytil o ram) a pomocou toho drotu som ju dostal do motora. Samozrejme pri vyberani starej retaze a nasadzovani novej retaze trebalo opatrne a lahko tocit klukou, lebo bez pretacania kluky to vobec neslo...

Nitovanie retaze:
Nakolko som uz potocil klukou, tak som vedel, ze rozvody budem musiet nastavit, tak vacka sla von, aby bolo viac priestoru pre specialny pripravok na nitovanie (2 kladivka :D , samozrejme s citom). Takto znitovanu retaz som o5 uchytil o ram, aby nahodou nespadla do motora.

Nastavenie rozvodov:
Na to, aby som zalozil vacku do motora a pod retaz, tak som ju musel rozobrat - povolit ozubene koleso (odhnut pliesok, povolit 2 skrutky), a nasledne ju spolu s tym povolenym kolesom zalozit do motra, inac to nejde. Potom nastavit piest do TDC (Tcko na kluke v spionaznom otvore), pri dalsom nastavovani sa piestom/klukou NESMIE hybat :!: , rysky na vacke dat do roviny s hlavou tak, aby bol pin zaistujuci ozubene koleso priblizne na 2-hej hodine a potom nalozit retaz na ozubene koliesko a to koliesko skusit posunut na svoje miesto na vacke (dierka v koliesku sadne na pin) - ak sa to podari bez toho, aby sa vacka (a samozrejme kluka) pootocila, tak je to dobre - ak sa vacka pootoci, koliesko treba posunut dole a retaz na nom prelozit o jeden zub dopredu, pripadne dozadu. A skusat to dovtedy, az kym koliesko nesadne na miesto bez toho, ze by sa vacka (a samozrejme kluka) otocila.
Dufam, ze sa Deep nenahneva, ked pouzijem jeho obrazok
Obrázek
Na nom pekne vidiet tie rysky, ako su v rovine s hlavou a takisto aj ten pin, ktory je z casti zakryty plieskom a aj vyrez v ozubenom koliesku, ktory je na to, aby sa koliesko dalo posunut dole a aby sa potom retaz dala na koliesku posuvat.

Po nastaveni to pre istotu este raz skontrolovat (ci je Tcko v okienku, rysky v rovine a pin na 2-hej hodine) a potom uz len poskladat vacku (zalozit pliesok, lepidlo na tie 2 skrutky, dotiahnut ich(dotahovaci moment je v manuali), zaistovaci pliesok ohnut). Pre istotu pretocit rucne klukou a este raz skontrolovat nastavenie. A potom uz len zalozit kryt hlavy (je tu postup na fore postup) (pri zakladani musi byt v spionaznom okienku T a pin musi byt na 2-hej hodine - ak nie je, treba este raz otocit klukou :!: ) a je to :)
Po kompletnom poskladani este raz pre istotu pretocit rucne motorom :!: S vybratou svieckou to musi ist lahko. A nastavit ventile.

To nastavenie rozvodov nie je teda vobec tazke, skor si treba dat pozor na to, aby do motora nieco nespadlo - pin, pliesok, skrutka, pripadne spojka retaze, alebo aj spojena retaz :!: - neviem si predstavit, ako by sa to potom jednoducho vyberalo :roll:

Nevravim, ze tento moj postup je jediny a spravny. Pri troche stastia, ak by sa mi podarilo dobre spojit staru a novu retaz priamo a mal by som nitovaci pripravok, tak by to mozno slo bez toho rozoberania vacky (2 skrutky), len by pri pretahovani retaze trebalo tocit klukou a kolieskom na vacke sucasne, aby sa nerozhadzalo casovanie. Ale ak by nahodou retaz pri pretahovani preskocila alebo by po znitovani nesedeli kontrolne body, vacku by trebalo aj tak rozobrat.

Sorry za dlhsi prispevok ;)
Uživatelský avatar
palciatko
Motorkář
Příspěvky: 73
Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
Bydliště: Sabinov (Slovensko)

Re: Rozvody

Příspěvek od palciatko »

@Rimmerak
Teraz som si pozrel iste foto :D


Tvoja retaz - 48 000 km (predpokladam, ze piest si mal pri merani v TDC)
Obrázek

Moja retaz (to je po cca 60 000km, ale po 65 000km bol napinak vytlaceny rovnako)
Obrázek

Takze podla mna - neriesit a jazdit :lol:
Ta Tvoja retaz minimalne 20 000km vydrzi, ale urcite vydrzi aj viac...
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Rimmerak »

Díky za super návod. Roznýtovaný čep ubrousím krásně, mám tuhle hračku http://images.google.cz/images?hl=cs&q= ... a=N&tab=wi. Takže se do toho možná v zimě pustím. Ale jen aby řetízek neležel v polici, když už jsem za něj vysolil 1500.
Přestávám se toho bát :-) Je to jenom stroj 8-)

PS: ty napínáky máme fakt stejně, zajímavý. Asi se řetízek v určitém momentě přestává prodlužovat.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
kanko00
Pátá kolona
Příspěvky: 1367
Registrován: čtv 02. říj 2008 10:32:36
Bydliště: Slovensko

Re: Rozvody

Příspěvek od kanko00 »

No pekne chalani! Ja toto robit, tak mam asi po motorke! Hold, kazdy vie nieco ine... ;)
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Sinner »

Je to zajímavé ale při objednávce řetízku sem dostal dotaz zda jí ho chci spojený nebo rozpojený. Zavolal jsem mechanikovi, řek že spojenou. No zůstal sem jak opařený :shock: :o sem zvědav zda uvidím jak ho mění. :)
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od hace »

hele ale ty polohy TDC sou dvě,v horní a spodní úvrati v jaký si to dělal palciatko??
Uživatelský avatar
palciatko
Motorkář
Příspěvky: 73
Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
Bydliště: Sabinov (Slovensko)

Re: Rozvody

Příspěvek od palciatko »

Rimmerak píše:PS: ty napínáky máme fakt stejně, zajímavý. Asi se řetízek v určitém momentě přestává prodlužovat.
No mne sa to praveze nezda - ja som mal ten napinak vytlaceny viac nez Ty. Ved sa len pozri na tu drazku co je v napinaku - moja je dlha cca 3mm a Tvoja moze mat okolo 5mm - v tej Tvojej este vidno aj koniec pruziny, co je dnu v napinaku. Cize ako som vravel, verim, ze Tvoja rozvodova retaz minimalne 20 000km vydrzi ;)
Sinner píše:Je to zajímavé ale při objednávce řetízku sem dostal dotaz zda jí ho chci spojený nebo rozpojený. Zavolal jsem mechanikovi, řek že spojenou.
Bavil som sa s mechanikom (v servise Honda, uz po vymene :twisted: ) na tuto temu, tak vravel, ze na rozpojenu (a potom znitovanu) retaz nedavaju zaruku, iba na spojenu - "nekonecnu". Ale obavam sa, ze na nahodenie spojenej retaze bude treba dat dole minimalne aj kryt spojky, neviem, manual je na take info dost skupy :roll:
hace píše:hele ale ty polohy TDC sou dvě,v horní a spodní úvrati v jaký si to dělal palciatko??
TDC (Top Dead Centre) poloha je prave jedna a svoje pomenovanie ma preto, lebo je dolezita pri servise motora - rozoberanie, skladanie motora (casovanie), v tejto polohe sa nastavuju ventile...
Je to poloha piestu, pri ktorej faza cyklu 4-taktneho motora prechadza z kompresie do expanize - teda plati 1. a 2.:
1. piest je "uplne hore"/"najdalej" od kluky
2. sacie a aj vyfukove ventile nie su stlacene vahadlami, kompresny priestor je teda uzavrety

No a ta poloha sa najde tak, ze (treba dat dole ventilove vicka, co su na kryte hlavy):
1. otaca sa klukou (proti smeru pohybu hodinovych ruciciek) az kym sa na rotore pri pohlade cez spionazny otvor neobjavi to zname pisemnko T (Top) - piest je najdalej od kluky
Ale pri 4taktnom motore to moze byt aj vtedy, ak sa faza cyklu meni z vyfuku na nasavanie, to uz vsak nie je TDC, preto je nutne splnit aj druhu podmienku
2. Ked chytis rukou sacie a vyfukove vahadla a pokyves nimi, musis citit volu, teda vahadla nesmu tlacit na ventile.
Ak vahadla tlacia na vyfukove alebo sacie ventile je zle, TDC to nie je, je to len zmena fazy cyklu z vyfuku na nasavanie. V tom pripade treba este raz pretocit klukou, o5 sa objavi pismenko T a vahadla uz budu mat volu - huraaaaa, mame TDC :D

Ak sa Ti nechce stale pozerat cez otvor a striehnut na to Tcko, tak ja TDC hladam takto:
Pomaly otacam klukou (proti smeru pohybu hodinovych ruciciek) a pozeram na vahadla, ako stlacaju ventile - sacie, vyfukove, sacie, vyfukove....
Ked vahadla stlacia sacie ventile, tak to znamena, ze nastava nasavanie a piest ide dole ku kluke. Vtedy cez otvor pre sviecku zasuniem do valca skrutkovac (staci skrutkovac o cca 3cm dlhsi ako je dlhy zavit sviecky) a opatrne tocim klukou dalej - piest ide hore a zacina vytlacat skrutkovac (pozor, aby sa skrutkovac po kontakte s piestom neskrizil :!: ) Ked uz piest vytlaci skrutkovac o taky 1cm, tak ho vyberiem a az vtedy zacnem sledovat aj spionazny otvor a uz len trochu otocim klukou a objavi sa... ...T :D

Ak je vrch motora rozobraty a vahadla nie su nalozene, tak TDC najdes takto:
1. otaca sa klukou (proti smeru pohybu hodinovych ruciciek) az kym sa na rotore pri pohlade cez spionazny otvor neobjavi T (Top) - piest je najdalej od kluky
2. pozries na vacku - risky budu rovine s hlavou - ale to nestaci... Pri 4takte na 2 otacky klukoveho hriadela pripada 1 otacka vacky, takze ak by si teraz otocil este raz klukou, tak sa vacka otoci o 180 stupnov a risky na nej budu zase v rovine s hlavou. Preto je velmi dolezita poloha pinu - kolika, co zaistuje ozubene koleso na vacke (na obrazku je ciastocne skryty pod plieskom). Ak je na "druhej hodine", iba prave vtedy je to TDC.
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od hace »

Tak dík za odpověd...to je ono co sem myslel,né že by byly polohy TDC dvě ale 2x za jednu čtyrdobu je ten píst nahoře,to sem myslel.A už vůbec mi nebylo jasný jak to děláš když sou vahadla dole,ted už vim ;-) ...rozvody mam trochu strach si vyměnit sám a ventily už sem si dělal.Ale díky vám odvážlivcum,co se do toho pouštíte z toho přestávam mít strach :-)
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Rimmerak »

Přesně, bál sem se toho, ale když vím, že už to někdo z "nás" zmáknul tak to zmáknu taky :-) Sice sem vystudovanej strojař a dělám konstruktéra, ale v případě motorů jsem fakt jenom teoretik ;)
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
sandman.21
Big motorkář
Příspěvky: 113
Registrován: ned 21. čer 2009 9:46:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od sandman.21 »

Tak pánové to jste teda pašáci, že si na něco takového troufnete. Já teda tech. typ jsem, bývalou Jawu 350 jsem měl rozdělanou, rozpůlenou skoro furt, ale do tohodle se asi raději nepustím.

Jinak poradí mi někdo, jak zkontrolovat ten napínák?! Jen ať vím, s čím počítat. Na budíku mám natočeno asi 43 tis km... ale věřte tomu že????
Freewind r.v.1999, modro-stříbrná, najeto při koupi 42tis, teď 48 tis. , vyhřívaný hefty,kufr GIVI, pneu MITAS E08 :-)
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Rimmerak »

sandman.21 píše:Tak pánové to jste teda pašáci, že si na něco takového troufnete. Já teda tech. typ jsem, bývalou Jawu 350 jsem měl rozdělanou, rozpůlenou skoro furt, ale do tohodle se asi raději nepustím.

Jinak poradí mi někdo, jak zkontrolovat ten napínák?! Jen ať vím, s čím počítat. Na budíku mám natočeno asi 43 tis km... ale věřte tomu že????
S napínákem je to jednoduchý. Prostě vyšroubuješ ty dva imbusy co ho drží a on vyjede přesně o tolik, kolik mu ještě zbývá pracovní délky. Vrátíš ho tam tak, že mu na jeho konci povolíš tu čepičku (tuším že klíč 8 nebo 10), do díry po tom šroubku strčíš malej plochej šrobovák a natáneš zpátky pružinku vystrkující napínací tyčku, za stálýho držení našponovaný pružinky napínák vrazíš do motorky, dáš tam ty imbusy, utáhneš a až potom šroubovák pustíš, napínák vyjede tolik kolik může a opře se o vodítko řetězu a napne ho. Pak zandáš ten šroubek (čepičku). Bacha na těsnění, jinak ti to tam bude tect.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
palciatko
Motorkář
Příspěvky: 73
Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
Bydliště: Sabinov (Slovensko)

Re: Rozvody

Příspěvek od palciatko »

A ja len doplnim Rimmeraka, ze pri tomto merani by mal byt piest v TDC, aby bola vacka volna (netlacila na vahadla) a nesposobovala napnutie retaze, aby bol vysledok merania co najpresnejsi. ;)
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od hace »

Zjistim polohu TDC aniž bych sundaval víčka ventilů,jestli maj vahadla vůli??
Odpovědět