zapáliť alebo zakopať?
- pind
- Big motorkář
- Příspěvky: 149
- Registrován: stř 11. bře 2009 17:55:13
- Bydliště: Piešťany/Brno
- Kontaktovat uživatele:
zapáliť alebo zakopať?
Moj Freewind sa mi asi pomstil za to, ze som priamo pred nim povedal, ze by som bol ochotny ho predat, ak by niekto ponukol dost penazi. Na druhy den som prisiel k moto, chcel nastartovat, ale nechcelo chytit. Pozrel som na hladinu oleja na olejoznaku a bol cely zaliaty. V nadrzi zase chybal benzin. Airbox do polovice zaliaty benzinom, v olejovej naplni bolo tiez viac benzinu ako oleja. A toto sa mi stalo vo Vysokych Tatrach, asi 300 km od domu , plne nabaleny, 3 kufre, tankvak a frajerka.
Teoria co sa stalo je zatial takato-zasekol sa ventil alebo karburator a benzin natiekol do airboxu a odtial cez odvetranie do oleja. Kontrola ventilu nezistila ziadne netesnosti a zda sa ze aj karburator drzi, takze to mohla byt jednorazova zalezitost. Teraz uz len dufat, ze som pri startovani neposkodil kruzky na pieste, tesnenia, alebo nejake gufera, lebo pri vypustani oleja namiesto 2,5l vytieklo z neho mozno 2krat tolko, cize motor bol komplet zaliaty benzinom a zmesou oleja s benzinom.
Moja otazka teda znie-mam ho zapalit alebo radsej zakopat niekde v lese? Co bude menej skodlive pre zivotne prostredie? Este som rozmyslal aj hodit ho do Váhu, ale to mi pripadalo najmenej ekologicke.
Teoria co sa stalo je zatial takato-zasekol sa ventil alebo karburator a benzin natiekol do airboxu a odtial cez odvetranie do oleja. Kontrola ventilu nezistila ziadne netesnosti a zda sa ze aj karburator drzi, takze to mohla byt jednorazova zalezitost. Teraz uz len dufat, ze som pri startovani neposkodil kruzky na pieste, tesnenia, alebo nejake gufera, lebo pri vypustani oleja namiesto 2,5l vytieklo z neho mozno 2krat tolko, cize motor bol komplet zaliaty benzinom a zmesou oleja s benzinom.
Moja otazka teda znie-mam ho zapalit alebo radsej zakopat niekde v lese? Co bude menej skodlive pre zivotne prostredie? Este som rozmyslal aj hodit ho do Váhu, ale to mi pripadalo najmenej ekologicke.
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
To je divný.Jediněco mě napadá že by byla v pytli membrána v karbecích.
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Já když něčemu vyhrožuju, že to prodam, tak to naopak začne fungovat jako hodinky Až na mý auto, ale tomu vyhrožuju vrakovištěm. To asi nefunguje, asi to funguje jen na prodej.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
- hace
- Big motorkář
- Příspěvky: 244
- Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Na takový veči jako je -zbavovat se vyjetýho oleje,se nikdy neptej...na to má každej svojí metodu...dneska je fajn že sou ty žberný dvory kam to mužeš zadarmo dát,ale mam garáž asi 4 km od toho dvora.A ted nastává otázka jestli si stim nezalejt trávu okolo garáže a mam klid na celou sezonu od sekání a nebo to vézt do toho dvora a zamr*at si celý auto od oleje.
jinak ta tvoje porucha je zvláštní,nikdy sem se s tim u ničeho za muj krátkej život nesetkal.
jinak ta tvoje porucha je zvláštní,nikdy sem se s tim u ničeho za muj krátkej život nesetkal.
- pind
- Big motorkář
- Příspěvky: 149
- Registrován: stř 11. bře 2009 17:55:13
- Bydliště: Piešťany/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Otazkou "zapalit alebo zakopat" som myslel celu motorku, lebo ma pekne nastvala a nechala v stichu. Oleju sa zbavit viem.
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Taky mám na olej řešení. Vyjetej olej z motorky dám do auta a když i auto už ho přežvýká, tak jde jako mazací olej na řetěz do motorovky
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
- Household
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 534
- Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
- Bydliště: Slovensko
Re: zapáliť alebo zakopať?
Daj Palivový kohútik do POLOHY PRI ? (Ozaj nemal si ho aj vtedy keď ťa preplavil ? )
Vtedy dochádza k priamemu toku benzínu. Je na to aj Varovanie, že nemáš tak nechávať kohút, lebo zhoríš či čo
Je neviem po anglicky, ale je tam Fire a Hazard
Vtedy dochádza k priamemu toku benzínu. Je na to aj Varovanie, že nemáš tak nechávať kohút, lebo zhoríš či čo
Je neviem po anglicky, ale je tam Fire a Hazard
Re: zapáliť alebo zakopať?
Naprosto nechápu co semohlo stát.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- pind
- Big motorkář
- Příspěvky: 149
- Registrován: stř 11. bře 2009 17:55:13
- Bydliště: Piešťany/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Urcite nebol v polohe "PRI" lebo aj to ma napadlo. Ale na poslednej fotke pred tym nez som zacal startovat a odhalil problem je v polohe "ON" takze tymto som si isty.
A to mi tu vsetci tvrdili aky je Freewind "držák". Mal som tusim radsej zobrat BMW F650. Este uvidime ako bude na tom motor ale mozno vyriesim Palciatko-vi problem so zhananim zanovnych plastov
Motorku som doviezol domov na pickup-e, frajerku nahnevanu poslal vlakom (chcela ist povodne na dovolenku autom a odhovarala ma od toho aby sme sli na moto, ale neposluchol som), vsetko zle...A to mi tu vsetci tvrdili aky je Freewind "držák". Mal som tusim radsej zobrat BMW F650. Este uvidime ako bude na tom motor ale mozno vyriesim Palciatko-vi problem so zhananim zanovnych plastov
Re: zapáliť alebo zakopať?
Těžko říct co to bylo, ale závada odpovídá překladu z manuálu:
Pokud se nechá v poloze PRI při vypnutém motoru, zaplaví se karburátor a benzín může natéct i do motoru...atd.
Nemohl si s tím někdo hrát třeba přes noc pokud si parkoval někde venku, nebo já fakt nevím, ještě sem se s tím nesetkal.
A nebo není vadný ten přepínač?
Pokud se nechá v poloze PRI při vypnutém motoru, zaplaví se karburátor a benzín může natéct i do motoru...atd.
Nemohl si s tím někdo hrát třeba přes noc pokud si parkoval někde venku, nebo já fakt nevím, ještě sem se s tím nesetkal.
A nebo není vadný ten přepínač?
- pind
- Big motorkář
- Příspěvky: 149
- Registrován: stř 11. bře 2009 17:55:13
- Bydliště: Piešťany/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Vecer pred tym som natankoval plnu nadrz, prepol ventil z "RES" na "ON", previezol sa do Popradu na veceru a ked sme sa chceli vratit, nechcela nastartovat. Starter len cukal a nechcelo pretocit. Tak som sa spustil z mierneho kopceka, dal za 3 a chytila. Doviezli sme sa bez problemu domov a zaparkoval moto. Na druhy den som potom nasiel moto v stave ako som opisal. S ventilom asi nikto nic nerobil, lebo aj podla fotky, je v polohe ako som ho vecer nechal. Ventil bol rozobraty a vnutri je ako novy, gumicky nepopraskane, vsetko tesni ako zakon kaze. Zahada.
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: zapáliť alebo zakopať?
No urcite nepotesi, ak ta motorka zradi...
Ale to bude len nejaka banalita, na ktorej sa neskor budes dobre zabavat
Mozno si uz skusal..
1. pri vypnutej moto odpoj hadicku iducu z palivoveho ventilu do karburatorov, benzin pri polohe kohuta PRI a RES tiect nesmie, pri polohe PRI tiect musi...
2. aj keby bol vadny palivovy ventil a pustal benzin vo vsetkych troch polohach, benzin sa z karburatora do motora dostat nesmie - na spodku karburatora su "palivove nadrze" - tam ako prve priteka palivo z nadrze, v tychto komorach su plavaky - ako benzin priteka, hladina paliva sa zvysuje a pri dosiahnuti istej vysky gumena ihla na plavaku privod paliva uzavrie - mozno je uz ta ihla "vyklepana" a netesni dobre, alebo je tam nejaka necistota a tym padom Ti preplavuje karburator
Ak si este nedal novy olej, tak skus dat kohut do polohy PRI, trochu pockaj, potom odpoj benzinovu hadicku od palivoveho ventilu a striekackou do tej strekni benzin - aby bol doplna. Benzin by sa z hadicky nemal "tratit".
Pripadne nemusis odpajat hadicku, len daj kohut do polohy PRI a pockaj (mozno den?, pol dna?), ci sa v olejoznaku o5 neobjavi benzin (samozrejme ak si este nedal novy olej) - ale to mi pripada trochu drasticke
3. spominas, ze karburator a palivovy ventil by mali byt v poriadku, tak este mi napada, ze mozes mat zle pozapajane hadicky medzi nadrzou, karburatorom a airboxom - napriklad ze vdaka podtlaku v airboxe sa Ti tam dostava benzin (aj ked si to zle zapojenie velmi nedokazem predstavit)
4. kupim plasty
Ale to bude len nejaka banalita, na ktorej sa neskor budes dobre zabavat
Mozno si uz skusal..
1. pri vypnutej moto odpoj hadicku iducu z palivoveho ventilu do karburatorov, benzin pri polohe kohuta PRI a RES tiect nesmie, pri polohe PRI tiect musi...
2. aj keby bol vadny palivovy ventil a pustal benzin vo vsetkych troch polohach, benzin sa z karburatora do motora dostat nesmie - na spodku karburatora su "palivove nadrze" - tam ako prve priteka palivo z nadrze, v tychto komorach su plavaky - ako benzin priteka, hladina paliva sa zvysuje a pri dosiahnuti istej vysky gumena ihla na plavaku privod paliva uzavrie - mozno je uz ta ihla "vyklepana" a netesni dobre, alebo je tam nejaka necistota a tym padom Ti preplavuje karburator
Ak si este nedal novy olej, tak skus dat kohut do polohy PRI, trochu pockaj, potom odpoj benzinovu hadicku od palivoveho ventilu a striekackou do tej strekni benzin - aby bol doplna. Benzin by sa z hadicky nemal "tratit".
Pripadne nemusis odpajat hadicku, len daj kohut do polohy PRI a pockaj (mozno den?, pol dna?), ci sa v olejoznaku o5 neobjavi benzin (samozrejme ak si este nedal novy olej) - ale to mi pripada trochu drasticke
3. spominas, ze karburator a palivovy ventil by mali byt v poriadku, tak este mi napada, ze mozes mat zle pozapajane hadicky medzi nadrzou, karburatorom a airboxom - napriklad ze vdaka podtlaku v airboxe sa Ti tam dostava benzin (aj ked si to zle zapojenie velmi nedokazem predstavit)
4. kupim plasty
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
tak si kup bmwpind píše:Urcite nebol v polohe "PRI" lebo aj to ma napadlo. Ale na poslednej fotke pred tym nez som zacal startovat a odhalil problem je v polohe "ON" takze tymto som si isty.Motorku som doviezol domov na pickup-e, frajerku nahnevanu poslal vlakom (chcela ist povodne na dovolenku autom a odhovarala ma od toho aby sme sli na moto, ale neposluchol som), vsetko zle...
A to mi tu vsetci tvrdili aky je Freewind "držák". Mal som tusim radsej zobrat BMW F650. Este uvidime ako bude na tom motor ale mozno vyriesim Palciatko-vi problem so zhananim zanovnych plastov
x x x jinak to neumim
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Jo a pak nadávej na něj Vždy se něco může podělat a je jedno, jestli je to Suzuki, BMW, nebo Ducati. Kor na 10 letý motorce. Navíc to podle mě bude jen nějakou maličkostí. Buď hapruje ten palivovej kohout, nebo někde zpuchřela podtlaková hadička na karburátoru nebo je vydrncaná jehla a nedovírá, nebo se tam dostalo smítko prachu a nezavřel se ten ventil úplně a proteklo to.hroch píše:tak si kup bmwpind píše:Urcite nebol v polohe "PRI" lebo aj to ma napadlo. Ale na poslednej fotke pred tym nez som zacal startovat a odhalil problem je v polohe "ON" takze tymto som si isty.Motorku som doviezol domov na pickup-e, frajerku nahnevanu poslal vlakom (chcela ist povodne na dovolenku autom a odhovarala ma od toho aby sme sli na moto, ale neposluchol som), vsetko zle...
A to mi tu vsetci tvrdili aky je Freewind "držák". Mal som tusim radsej zobrat BMW F650. Este uvidime ako bude na tom motor ale mozno vyriesim Palciatko-vi problem so zhananim zanovnych plastov
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
- pind
- Big motorkář
- Příspěvky: 149
- Registrován: stř 11. bře 2009 17:55:13
- Bydliště: Piešťany/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Okay, Freewind je uz doma. Dam mu druhu sancu.Ziadna vada nebola odhalena, takze to kludne mohla byt jednorazova zalezitost, ze sa dostal nejaky bordel do palivoveho ventilu a nezavralo ho poriadne. Mam vycistene sviecky, vymeneny olej, nastavene ventily. Uvidime ci bude zrat olej, ak nie, tak snad aj kruzky vydrzali. Inak ma caka vymena piestu, kruzkov a tesneni, co nebude lacna zalezitost
Zvazujem ale, ze dam nejaky ON/OFF kohutik pod original ventil, ktory sa bude dat zatvarat, aby som predisiel podobnemu neprijemnemu prekvapku.
Zvazujem ale, ze dam nejaky ON/OFF kohutik pod original ventil, ktory sa bude dat zatvarat, aby som predisiel podobnemu neprijemnemu prekvapku.
- palciatko
- Motorkář
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
- Bydliště: Sabinov (Slovensko)
Re: zapáliť alebo zakopať?
No pevne verim, ze motor to prezil...
Ale obavam sa, ze ten pridavny ON/OFF ventil pomoze len pri odparkovani moto. Karburator moze preplavovat aj pocas jazdy...
Aku mas v poslednom case spotrebu benzinu?
Ale obavam sa, ze ten pridavny ON/OFF ventil pomoze len pri odparkovani moto. Karburator moze preplavovat aj pocas jazdy...
Aku mas v poslednom case spotrebu benzinu?
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
BMW ne to má přeci na blbé straně výfuk a řetěz.Vzpomeň si na Maikla.hroch píše:[tak si kup bmw
- hace
- Big motorkář
- Příspěvky: 244
- Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
i plyn má blbě na levý,a řazení má dolu všechno to má blbě
- pind
- Big motorkář
- Příspěvky: 149
- Registrován: stř 11. bře 2009 17:55:13
- Bydliště: Piešťany/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Tak som na mojom Freewind-e urobil teraz asi 300 km, motor ide ako predtym, olej nezerie, mozno som ho zatracoval predcasne. Vyzera ze vsetko v motore vydrzalo na svojom mieste.
Ako vedlajsi efekt, toho, ze som mal vsetko zaliate benzinom, olej zostal po vymene priezracny, kedze vsetky necistoty z olejovej naplne boli dokonale vyplachnute
Predsa len to asi bude blbuvzdorna motorka a 44.000 km pre nu este nebude konecna. Sorry Palciatko, ale plasty si zatial nechavam
Ako vedlajsi efekt, toho, ze som mal vsetko zaliate benzinom, olej zostal po vymene priezracny, kedze vsetky necistoty z olejovej naplne boli dokonale vyplachnute
Predsa len to asi bude blbuvzdorna motorka a 44.000 km pre nu este nebude konecna. Sorry Palciatko, ale plasty si zatial nechavam
Re: zapáliť alebo zakopať?
pind píše:Tak som na mojom Freewind-e urobil teraz asi 300 km, motor ide ako predtym, olej nezerie, mozno som ho zatracoval predcasne. Vyzera ze vsetko v motore vydrzalo na svojom mieste.
Ako vedlajsi efekt, toho, ze som mal vsetko zaliate benzinom, olej zostal po vymene priezracny, kedze vsetky necistoty z olejovej naplne boli dokonale vyplachnute
Predsa len to asi bude blbuvzdorna motorka a 44.000 km pre nu este nebude konecna. Sorry Palciatko, ale plasty si zatial nechavam
Som rad, ze ti Vetrak slape. Prave som cital Tvoju SMSku. Spolocny vyjazd moze byt, ale nie tento vilkend.
Inak kludne predaj plasty "palciatku", mozes jazdit bez nich a mas lahky pristup k nastavovaniu.
Inak olej+benzin = v podstate si mu urobit preplach. Nepredaj XFko. Este Ti bude dobre sluzit!
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
- martinbrejcha
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 699
- Registrován: čtv 09. zář 2010 10:04:03
- Bydliště: Liberec Pavlovice
Re: zapáliť alebo zakopať?
ehm, jak bych začal. Asi idiotů král. Myslel jsem, že poloha PRI je zavřený benzín. Takže jsem někdy dával kohout do této polohy, dokonce jsem na tuto polohu pár set metrů jel. Prozatím se nic nestalo. Teď mi stojí motka od včerejška v garáži, v poloze PRI. Co mám dělat, abych něco ještě víc nedo........ Prosím o radu. Martin
- Zeusik
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 556
- Registrován: pát 10. črc 2009 17:32:58
- Bydliště: stredočeky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
dle meho nazoru nemělo by se stat nic i kdyz jedes se zavrenym tak presto proudi benalek mi se to parkrat uz taky stalo a nic se nedeje zadna zavada se neobevilamartinbrejcha píše:ehm, jak bych začal. Asi idiotů král. Myslel jsem, že poloha PRI je zavřený benzín. Takže jsem někdy dával kohout do této polohy, dokonce jsem na tuto polohu pár set metrů jel. Prozatím se nic nestalo. Teď mi stojí motka od včerejška v garáži, v poloze PRI. Co mám dělat, abych něco ještě víc nedo........ Prosím o radu. Martin
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapáliť alebo zakopať?
Nic se neděje.čtyřtakt většinou nemá polohu na uzavření benzinu.Kohout přepni na reservu nebo do normální polohy.Poloha PRI se používá pro start po delším stání motorky aby se ti rychle naplnili plovákové komory.martinbrejcha píše:ehm, jak bych začal. Asi idiotů král. Myslel jsem, že poloha PRI je zavřený benzín. Takže jsem někdy dával kohout do této polohy, dokonce jsem na tuto polohu pár set metrů jel. Prozatím se nic nestalo. Teď mi stojí motka od včerejška v garáži, v poloze PRI. Co mám dělat, abych něco ještě víc nedo........ Prosím o radu. Martin