Karburátor

Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od Sinner »

Kamil.M píše:jo a ještě jednu drobnost nevíte kde bych sehnal ten manuál :?:
Ahoj Kamile, když tady na stránkách trochu zaserfuješ, najdeš kde co. Nalézt odkaz na manuál mi trvalo asi tak 15 sekund a nemusel jsem se ani moc snažit. :idea:
Stačí používat funkce stránek například tlačítko "hledat" a potom do příslušného políčka napsat "manuál"
vyskočí ti takováto to stránka. :twisted:
Tam už se snad zorientuješ. ;)
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Kamil.M

Re: Karburátor

Příspěvek od Kamil.M »

Děkuji a omlouvám se ja s počítačem nejsem moc kamarád :(
Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od Sinner »

Kamil.M píše:Děkuji a omlouvám se ja s počítačem nejsem moc kamarád :(
To se časem vylepší ;)
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Uživatelský avatar
humusak
Motorkář
Příspěvky: 74
Registrován: ned 12. dub 2009 22:56:09
Bydliště: Spišská Nová Ves, SR
Kontaktovat uživatele:

nastavenie zmesi podla manualu

Příspěvek od humusak »

v manualy v kapitole 4 hlava 6 sa pise - Pilot screw - preset - 3 turns back.
dnes som to riesil tak iba aby reč nestala.
,,,
Uživatelský avatar
komcas
Big motorkář
Příspěvky: 151
Registrován: pon 31. srp 2009 1:19:39
Bydliště: Blansko

Re: Karburátor

Příspěvek od komcas »

Tohle téma se nějak zaseklo :lol: :lol: :lol:

Mám určitě originální nastavení karbecu, originál výfuk.
1, co jsou to za šroubky ty 2 pod každým karburátorem, které jsou nasměřovány vodorovně lehce pod úhlem, aby se daly štelovat z boku motorky? Myslel jsem, že to je na štelování směsi, ale to ne! Asi to budou hlavní nebo volnoběžné trysky. Je to tak?
2, Má význam odvrtat bezpečnostní zátky a zkoušet si hrát s bohatostí? Chod motoru je výborný, ale nemůžu posoudit jestli by nemohl být výkon lepší. Svíčky mám ještě původní Denso = 20 000km a seřízení ventylů taky asi nebylo. Udělat vše dohromady? Výměna svíček + seřízení ventylů + vyprání vzduchového filtru + seřízení karburátoru 8-) :roll: ;)
r.v.1999; poč.stav: 13300km x 32222km nyní; Pneu Michelin Anakee 2; Motul 5100; NGK CR10EK-22222km; Goldfren AD(vydržely jen 15000km) +seřízení ventylů-24200km
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od Rimmerak »

Pokud máš originální výfuk, nemá cenu zátky odvrtávat. Je to nastavený tak, jak má... Výkon stejně nezvýšíš.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
komcas
Big motorkář
Příspěvky: 151
Registrován: pon 31. srp 2009 1:19:39
Bydliště: Blansko

Re: Karburátor

Příspěvek od komcas »

Rimmerak píše:Pokud máš originální výfuk, nemá cenu zátky odvrtávat. Je to nastavený tak, jak má... Výkon stejně nezvýšíš.
JJ. Máš pravdu. Nemám problém a jakýmkoliv zásahem si na problém jedině zadělám. Motorka mi jede krásně za plynem a bez toho vašeho střílení a toho bych si měl vážit. Hold z toho víc nevytáhnu. I tak to stačí. :P ;)
r.v.1999; poč.stav: 13300km x 32222km nyní; Pneu Michelin Anakee 2; Motul 5100; NGK CR10EK-22222km; Goldfren AD(vydržely jen 15000km) +seřízení ventylů-24200km
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Uživatelský avatar
hroch
Pátá kolona
Příspěvky: 1200
Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
Bydliště: pribram bohuzel
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od hroch »

komcas píše:
Rimmerak píše:Pokud máš originální výfuk, nemá cenu zátky odvrtávat. Je to nastavený tak, jak má... Výkon stejně nezvýšíš.
JJ. Máš pravdu. Nemám problém a jakýmkoliv zásahem si na problém jedině zadělám. Motorka mi jede krásně za plynem a bez toho vašeho střílení a toho bych si měl vážit. Hold z toho víc nevytáhnu. I tak to stačí. :P ;)
strileni :D ale ten zvoucek :D :D
x x x jinak to neumim
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od Rimmerak »

Přesně tak Hrošíno ! Ten zvuk 8-)
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
palciatko
Motorkář
Příspěvky: 73
Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
Bydliště: Sabinov (Slovensko)

Re: Karburátor

Příspěvek od palciatko »

@komcas: Nič neodvrtávaj, a hlavne ked nemáš žiadne problémy...

Rozoberal som karbík po 30tkm (preventívne), a nič mu nebolo, len minimálny jemný povlak po stenách a tryskách. Tak som ešte dal moto na synchro, podtlaky bol rozladené len minimálne.
Takže len bežný servis - ventile, sviečky, vzduchový filter + nemeníš aj motorový olej a filter? Lepšie sa to potom ráta a pamätá. ;)

Keď som včera po polroku :o štartoval moto, tak som si na tie vodorovné skrutky na spodku plavákových komôr spomenul až vtedy, keď som úplne vymlátil baterku :roll:
Nič sa nimi nenastavuje, 'iba' sa nimi dá vypustiť benzín z komôr - ideálne po zime, kedy tam môže skondenzovať voda.
S nabitou baterkou som dnes ráno naštartoval okamžite :twisted:
Uživatelský avatar
komcas
Big motorkář
Příspěvky: 151
Registrován: pon 31. srp 2009 1:19:39
Bydliště: Blansko

Re: Karburátor

Příspěvek od komcas »

palciatko píše:@komcas: Nič neodvrtávaj, a hlavne ked nemáš žiadne problémy...

Rozoberal som karbík po 30tkm (preventívne), a nič mu nebolo, len minimálny jemný povlak po stenách a tryskách. Tak som ešte dal moto na synchro, podtlaky bol rozladené len minimálne.
Takže len bežný servis - ventile, sviečky, vzduchový filter + nemeníš aj motorový olej a filter? Lepšie sa to potom ráta a pamätá. ;)

Keď som včera po polroku :o štartoval moto, tak som si na tie vodorovné skrutky na spodku plavákových komôr spomenul až vtedy, keď som úplne vymlátil baterku :roll:
Nič sa nimi nenastavuje, 'iba' sa nimi dá vypustiť benzín z komôr - ideálne po zime, kedy tam môže skondenzovať voda.
S nabitou baterkou som dnes ráno naštartoval okamžite :twisted:
OK. díky za názor. Pro mě to znamená, že na to šahat nemusím.

No a ty vodorovný šroubky... asi by to tak mohlo být. Mě ještě napadlo, že by to mohlo být jako u staré JawaČZ 250ky, tedy hlavní trysky. Kdyby se třeba ucpaly, aby se daly vyšroubovat a pročistit.
r.v.1999; poč.stav: 13300km x 32222km nyní; Pneu Michelin Anakee 2; Motul 5100; NGK CR10EK-22222km; Goldfren AD(vydržely jen 15000km) +seřízení ventylů-24200km
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Uživatelský avatar
hroch
Pátá kolona
Příspěvky: 1200
Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
Bydliště: pribram bohuzel
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od hroch »

ty sroubky pod karbecem jsou na vypusteni benalu z karbcu
x x x jinak to neumim
Uživatelský avatar
hroch
Pátá kolona
Příspěvky: 1200
Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
Bydliště: pribram bohuzel
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od hroch »

ty sroubky pod karbecem jsou na vypusteni benalu z karbcu
x x x jinak to neumim
gondwanarain

Re: Karburátor

Příspěvek od gondwanarain »

Nemohl by mi někdo poradit, kde se štelujou karburatory?Nemůžu najít ten správnej šroub a jezdím za 6-7 litrů a to jezdím piánko!!!.Tak si myslím, že tam je něco špatně...Taky kdyby někoho napadlo něco dalšího co by to mohlo být, dejte mi vědět, dík
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od Vitouš »

gondwanarain píše:Nemohl by mi někdo poradit, kde se štelujou karburatory?Nemůžu najít ten správnej šroub a jezdím za 6-7 litrů a to jezdím piánko!!!.Tak si myslím, že tam je něco špatně...Taky kdyby někoho napadlo něco dalšího co by to mohlo být, dejte mi vědět, dík
Koukni se do sekce TUNING na LADĚNÝ VÝFUK.tAM MÁŠ VŠE POPSANÝ A VYFOCENÝ.Je tam toho hodně tak jeď od zadu tuším že to je na 11 a pak zpátky.Pokud máš origo výfuk tak základní nastavení je necelé 4 otáčky od polohy utaženo.Šroubky jsou ze spodu karburátorů ze předu po směru jízdy k válci.Nejsou vidět neb jsou utopený v takovejch nálitcích.Koukni na ten tuning a bude ti to jasný :idea:
Uživatelský avatar
yuri13
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 495
Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
Bydliště: Býchory
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od yuri13 »

Ahoj! Pročetl jsem všechna témata, co jsem tu našel a na 2T jsem to už dělal, tak se chci jen ujistit.. Na svém Freewu jsem skouknul nastavení bohatosti a zjistil jsem, že plomby jsou odvrtané a tudíž bude se šroubky nejspíš hýbáno.. Levý karburátor měl nastaveno 3.5 otáčky, pravý karburátor 4 otáčky.. Oba "pilot screws" :) jsem tedy utáhl a následně pomaličku povolil na 3 otáčky.. Každý mi vyšel trochu jinak (rozdíl cca 1/4 otáčky), ovšem to přikládám výrobním odchylkám karburátorů i šroubků.. Nemusím je nijak zajišťovat, ne? Jediné, co teď zbývá je po delší projížďce zkontrolovat barvu svící a pozorovat, jestli motor někde neztrácí výkon, že? :roll:

Spotřeba doposavad 4.8 - 5.5 litru.. Heh.. Teď nedávno jsem najel 100km výhradně v terénu a to se musím pochlubit spotřebou, která se vyšplhala až na 6.9 litru.. 1800km dovolené Alpami, apod. ve dvou a v plné palbě bylo ovšem zas za 4.9 litru.. Tak jsem zvědav, co se bude dít teď.. 8-) :lol:

Synchro a ventilové vůle jsem nechal dělat na začátku sezóny, tak už by to snad mělo být všechno.. :D
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=3505

FREE spirit + FREE road = Freewind :)
Uživatelský avatar
Dave842
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 471
Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
Bydliště: Olomouc

Re: Karburátor

Příspěvek od Dave842 »

Čaute kamarádi,

teď o víkendu jsem seřizoval ventily. Jak jsem to tak jenom bez helmy projížděl, tak jsem zjistil, že to dost střílí z výfuku. Ventilama to nebude, ty jsou v cajku. Střílí to jenom když otáčky kolem 4 tis. a půstím plyn. Taky vám to střílí? Případně co by to mohlo být?

A ještě jeden poznatek. Když jsem otáček pomalu klikou, tak v momentě, kdy se zavřou sací ventili a píst jde do koprese, něco cvakne v hlavě. Tak lupne. Komprese tam nic zatlačit nemohla, protože jsem měl svíci venku. Při chodu motoru se to projevuje jako cvakání ventilů, nebo něco takovýho.. Mám něco špatně, nebo je to normální jev?

Dík! ;)
D@VE
Uživatelský avatar
yuri13
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 495
Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
Bydliště: Býchory
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor

Příspěvek od yuri13 »

Střílí každý motor s takhle krátkým výfukovým potrubím jako mají motorky.. Navíc když si ten přetlak netahá žádný další válec přes vazbu ve svodech.. Nesmí to být ostré rány, to by znamenalo ventily, nebo směs.. Co se cvakání týče, to nevím, co by to mohlo dělat, jsou-li ventily ok.. :ugeek:
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=3505

FREE spirit + FREE road = Freewind :)
Odpovědět