hace píše:A jak se to projevuje když praskne napínák??
Docela dost v tom klepe, nezávisle zda je zařazena rychlost nebo neutrál, a s plynem se to zintenzivňuje - první dojem byl, že to budou ventily.
O tom, že je možná stočený tachometr si taky nedělám iluze, byť by to asi museli udělat už Německu. Nebo prostě únava materiálu...
Na výměnu rozvodového řetízku jsem objednanej na příští týden. Sám jsem zvědav co mi řeknou, budu ho nechávat dělat vysloveně preventivně, mám na něm 32 tisíc tak raději jdu na to než bych riskoval že "skočí".
Sépie ty si s tím máš nějakou zkušenost? Ty tachometry stáčí jak na běžicím pásu, a už i údajně Němci, já mám Itala tak o tom ani nepochybuji.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Když motor "šustí" ale vibrace téměř nejsou ani se vzrůstajícími otáčkami nevzrůstají (tj nebrní nohy, v zrcátkách je krásně vidět ostré hrany...), může být řezítek vytahaný? Je možný, že prostě šustí, protože je vytahaný, ale motorka nevibruje?
Nedá mi to spát, když slyším , že šustí. Ptal jsem se v Kawasaki kladno jestli opravují i Suzu, prý jo. Řekli mi že 1500kč řezítek a 400kč na hodinu práce, přibližně 4 hodiny...
JA mam na tachaci cca 35 000 a myslims i ze to jeste v poho nejaky ten kilak snese.Pocitam tak okolo 6000km by jeste bylo v poho.Na CB cku jsem ho delal na 48000.Jenze verim tomu ze to mnelo o dost vic.
ja ti dekuju rad si to poslechnu . a jsem rad ze to funguje samo ,protoze kdybych se o to musel starat jako o kytky co jsou u nas doma tak nevim jak dlouho bych jezdil.
Tak motka je doma, s novým napínákem a preventivně vyměněným řetízkem, který naštěstí nikam nehopnul. Prý se v tom už někdo vrtal, tak možná proto nevydržel.
Tak jsem dnes vyndal napínák a provedl měření. Jak je vidět na fotce, ještě může napínák vylézt. Celý má 6,5 otáček, já ho mám vylezlý 4 otáčky. Takže ještě 2,5 zbývá, než bude šponovák na konci a řetízek už nebude napínán.
Teď otázka, jestli je tedy řetízek ok, když není vytahaný. Jestli není předčasný ho nechat za cca 4000kč s prací vyměnit. Šustění od motoru slyším od doby, co jsem se dočet, že vytahanej rozvoďák šustí
no hele to je těžký,co si představuješ pod pojmem šustění...mě osobně freew dělá taky zvuky který by se daly pojmenovat šustění,ale musíš si uvědomit že to jak ti píst běha ve válci dělá zvuk a točení kliky taky a všechny ty kolečka...je težký něco porovnávat když nemáš s čim,taky bych rád slyšel na vlastní uši když to šustí,nebo když klapou ventily,nebo když prdne ten napínák...to že mi někdo řekne že rozvodák šustí když je v hajzlu tak každej zvuk co ta mašina vydává si hned převádim do toho špatnýho...třeba když sem šteloval vůle ventilů a pak mi cinkaly klíče o řídítka a já myslel že klapou
hace píše:cinkaly klíče o řídítka a já myslel že klapou
Mně právě jen tak šustily, málem jsem se pos... . Myslel jsem, že se začíná ozývat ten řetízek.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Asi budu muset někoho navštívit Hace, ty jsi asi nejblíž, někdy udělám poslouchací výlet do Litvínova.
PS: nechal jsem si udělat nabídku na výměnu řetízku u suzuki praha, primotorbike.com tak uvidím, stejně mě to šustění dožene k výměně i kdyby byl řezítek před koupí měněn
Rimmerak píše:Asi budu muset někoho navštívit Hace, ty jsi asi nejblíž, někdy udělám poslouchací výlet do Litvínova.
PS: nechal jsem si udělat nabídku na výměnu řetízku u suzuki praha, primotorbike.com tak uvidím, stejně mě to šustění dožene k výměně i kdyby byl řezítek před koupí měněn
No klidně přijed...de o to jestli přes ten ladák něco uslyšíš ,ale rád se stebou svezu...
Tak problém nejspíš vyřešenej. Ventily. Na výfuku se mi 0.10mm měrka nevešla ! 0.05 jo, ale že by měla velkou vůli, to ne. Takže sem to srovnal na 0.20 a motor stichnul tak o polovinu a už nic nešustí. Vůbec by mě ventily nenapadly, ty sem myslel že cvakaji. No každopádně sem na ně chtěl kouknout a docela mě překvapilo, že maji mín než mají mít. Na autě se mi výfukový rozštelovávaji spíš do plusu.
// EDIT : TO BYCH NEŘEK, JAK JE TO ZNÁT. ZAPOMÍNÁM ŘADIT, PROTOŽE 5000ot NENÍ TAK SLYŠET JAKO PŘEDTÍM, ZA KOMÍNEM NA RYCHLOSTCE R7, SEM JEL VŽDY 130kmh A UŽ TO NECHTĚLO ZRYCHLOVAT, DNES 150kmh A POŘÁD BY CHTĚL VÍC A VÍC.
Ještě kouknu na karburátor, při ubrání plynu to střílí do výfuku.
Suzuki susteji skoro vsechny.treba stara GSXF nebo GS 500 E ty susti taky porad.A stary dr 650 ani nemluvym.Proste to trak je.Susti.Ale nesusti retizky to dela motor.Verte tomu ze retizek by jste poznali na tuty vytahany.to je pekny rachot.
DEEP píše:Suzuki susteji skoro vsechny.treba stara GSXF nebo GS 500 E ty susti taky porad.A stary dr 650 ani nemluvym.Proste to trak je.Susti.Ale nesusti retizky to dela motor.Verte tomu ze retizek by jste poznali na tuty vytahany.to je pekny rachot.
To je fakt, ja si toho všimla už za jízdy a pak jsem furt koukala, co mi kde upadne...
palci píše:Ahojte ja tiez idem menit rozvod ale neviem ci menit aj napinak sa mi to zda dost 2000kc a neviem ci menit aj kolieska.
Kolecka se nemeni.Aspon jsem to nikde neslisel ze by se menily
Si predstav stary 4valce ktery mely rozvody uprostred kliky,ne jako dneska na levo motoru.Jaky by to asi ze stredu ty kliky vyndali.Ale jestli mas zbytecny prachy tak si je vymen.Ale je to opravdu zbytecny.To uz bych si radsi vymenil voditka kdyz nevis kam driv z penezi.
Hojda. Ví někdo o servisu v okolí Kladna/Prahy kde my vymění rozvoďák bez keců jako v Moto Hamouz na Kladně, kde mi napočítali rozvodák za 3200kč, obě vodítka za 2200 celkem, těsnění, napínák a řekli, že se to musí vyměnit vše, celkem 7000kč. Tak jsem s radostí opět odešel.
Chci řetízek od DID, je snad o litr levnější, a autorizovaný servis vám tam neorigo odmítne dát. O neautorizovaným servisu v okolí nevím, nebo spíše nevím jestli to není moc risk.
Měnit napínák je podle mě kravina, 2200kč vyhodit, když praskne, poznám to a sám si ho vyměním za půl hodiny. Vodítka bych klidně zaplatil, kdyby byly sjetý.