Seřízení ventilů

Dubhead

Seřízení ventilů

Příspěvek od Dubhead »

Zdravím všechny,
jsem novým majitelem Freewinda a chtěl bych ho před sezónou dát trochu do kupy, hledal jsem všude možně na internetu jak seřídit vůle ventilů ale nic jsem nenašel, mohl by mi někdo zkušenější prosím poradit jak na to? Díky moc
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Vitouš »

Dubhead píše:Zdravím všechny,
jsem novým majitelem Freewinda a chtěl bych ho před sezónou dát trochu do kupy, hledal jsem všude možně na internetu jak seřídit vůle ventilů ale nic jsem nenašel, mohl by mi někdo zkušenější prosím poradit jak na to? Díky moc
Na tomto fóru je takovej šikula Deep.Ten ti jistě poradí.Pošli mu osobní zprávu nebo počkej až si to přečte.On se určitě na fóru ozve.Já ti můžu pouze poskytnout tech. údaje pro seřízení (pokud je už nemáš)protože si ventily už nechávám dělat.Ventilová vůle vždy za studena!Sací 0,08 - 0,13 ,Výfukové 0,17 - 0,22 mm.
Uživatelský avatar
DEEP
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 671
Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od DEEP »

Vitouš píše:
Dubhead píše:Zdravím všechny,
jsem novým majitelem Freewinda a chtěl bych ho před sezónou dát trochu do kupy, hledal jsem všude možně na internetu jak seřídit vůle ventilů ale nic jsem nenašel, mohl by mi někdo zkušenější prosím poradit jak na to? Díky moc
Na tomto fóru je takovej šikula Deep.Ten ti jistě poradí.Pošli mu osobní zprávu nebo počkej až si to přečte.On se určitě na fóru ozve.Já ti můžu pouze poskytnout tech. údaje pro seřízení (pokud je už nemáš)protože si ventily už nechávám dělat.Ventilová vůle vždy za studena!Sací 0,08 - 0,13 ,Výfukové 0,17 - 0,22 mm.

Cauves
Takze jak pise Vitous vule ventylu tak to ma byt.Ale tezko by jsi hledal merky 0,08 nebo treba 0,19mm.
Takze si to udelej jako to delam ja a asi i ostatni na tehle planete.
Sani : 0,10mm
Vyfuk: 0,20mm
Myslim si ze tim vubec nic neskazis je to totiz zlaty stred.
A pokud se ti budou zdat i po ze stelovani ventyly od vyfuku trosku volnejsi,tim teda nemislim ze tam budes mit 0,25mm.
Proste ti tam ta merka pujde lehceji naz u sani tak to nech.Jsou to preci jenom vyfukove ventyly.A ty nejakou tu vuly snesou na ukor brutalni teploty co tam je.
Co je stary,to je dobry ...
Dubhead

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Dubhead »

Díky moc za rychlé odpovědi, ventily mám zvládnuté, teď by mě zajímalo jakej olej do předních tlumiču, jeho viskozitu a množství, nemám totiž žadnou přiručku s technickými údaji.
Uživatelský avatar
DEEP
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 671
Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od DEEP »

Tak mistre je to tady uplne dole:
http://www.freewind.cz/forum/viewtopic.php?f=23&t=84

Nejdriv si ale projed forum a zjisti si kde je co.A co te zajima.Je tady toho myslim si dost.
A kdybi jsi chtel neco vedet.Klidne se ptej mne i jinych.Ja treba vlastnim servisni manual.Muzu ti poslat naskenovane veci jak si budes prat.
Co je stary,to je dobry ...
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od hace »

deepe ty máš manuál v češtině???
Uživatelský avatar
Household
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 534
Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
Bydliště: Slovensko

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Household »

Na Freewa neexistuje manuál v normálnom jazyku (Sk, CZ) :lol:
Uživatelský avatar
Household
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 534
Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
Bydliště: Slovensko

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Household »

Household píše:Na Freewa neexistuje manuál v normálnom jazyku (Sk, CZ) :lol:
Inak tu je Free zoznam manuálov. A je tam aj Freewind. ;)
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
Uživatelský avatar
DEEP
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 671
Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od DEEP »

hace píše:deepe ty máš manuál v češtině???
Ne mam ho jen v nemcine.Ale slibil jsem ze ho necham prelozit.Jenze nemuzu sehnat toho typka co jsem s nim o tom mluvil ze by mi to udelal.tak co potrbuji si necham prelozit.Tady umi dost lidi nemecky.Bydlim hned na hranici z nemcema.To vis bivale sudety.
Co je stary,to je dobry ...
Uživatelský avatar
J-Fox
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 460
Registrován: stř 01. říj 2008 21:47:26
Bydliště: Votice
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od J-Fox »

Tak jsem ji dneska nastartoval a mám pocit že sliším klepání ventilů. Netuším jestli si to namlouvám, ale každopádně mi to nedá a půjde holka do servisu.
Kdo druhému jámu jámu... až se ucho utrhne.
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od hace »

DEEP píše:
hace píše:deepe ty máš manuál v češtině???
Ne mam ho jen v nemcine.Ale slibil jsem ze ho necham prelozit.Jenze nemuzu sehnat toho typka co jsem s nim o tom mluvil ze by mi to udelal.tak co potrbuji si necham prelozit.Tady umi dost lidi nemecky.Bydlim hned na hranici z nemcema.To vis bivale sudety.
Taky sem sudeťák :lol: ale mám manuál anglickej,některý technický věci umim přeložit i já z angličtiny než z němčiny.A to sem chodil pár let na němčinu ve škole :)
tom

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od tom »

J-Fox píše:Tak jsem ji dneska nastartoval a mám pocit že sliším klepání ventilů. Netuším jestli si to namlouvám, ale každopádně mi to nedá a půjde holka do servisu.
Já jsem si asi před týdnem seřizoval ventily, když jsem však nastartoval a trochu se projel, byla to hrůza - hlavně zvuk, krom klasického zvuku tam přibylo ještě takové lehké cvakání. Trochu mě to rozhodilo, ale nakonec jsem ty ventily dělal ještě jednou, obrnil jsem se trpělivostí a výsledek se dostavil - krásný zvuk motoru, žádné cvakání. V tom prvním případě jsem měl na ventilech velkou vůli. Je fakt, že je tam docela obtížný přístup a ty měrky se nedají strčit přímo do mezery, ale musí se strkat trochu zešikma a asi tam jsem poprvé udělal chybu.
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Rimmerak »

To mi povídej, já je po koupi moto jen chtěl zkontrolovat a ani sem se tam měrkou co mám nedostal. Ale zvuk je ok, takže až koupím měrky a bude už teplo, zkouknu.
Na káře je šteluju co 5000km a vždy jsou rozhozený :( :( (Fiesta 1.1i,1993) najeto možná 130 možná 230 tisíc - pětimístnej tacháč no)
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od hace »

Mám obyč sadu měrek....dostanu se tam když je trochu upravim???Koukal sem že se nemusí sundavat celý víko stačí ty dvě malý víčka ne??Nikdy sem ventily nědělal na ničem ale zkusit se musí všechno(sem teprve mladej zobák :) )A chápu to dobře že u karburátorů budou asi sací a u svodu výfokový??A ještě maličkost,u auta se točí řemenicí a tady se sundá to víčko na boku,tam je asi 22 šroub a tim točim klikou ne??
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Rimmerak »

Jj, sací jsou blíž ke karburátorum a výfukový u svodu.
V autě (fiesta 93) to dělám tak, že tam dám trojku a strkám do auta - jednodušší než čímkoliv točit.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od hace »

Tady mě taky napadlo dělat to přes kvalt,ale pak sem všim toho víčka a otevřel ho a je v ose s klikou,je to určený k tomu ne??Jinak ještě otázka kdy přesně se ty ventily měří??A jakej je správnej chod jednoho otočení??Fakt sem to nikdy nedělal a nechci na to čumět jako péro :)
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Rimmerak »

DEEP ti určo poradí. Já si s tím nejsem u freewinda jistý. U auta si počkám až stříhnou výfukový a sací ventil jako nůžky proti sobě a pak šteluju - vždy se to povedlo ;) takže ford je blbuvzdorný, nebo to dělám dobře.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
palciatko
Motorkář
Příspěvky: 73
Registrován: stř 01. říj 2008 10:15:43
Bydliště: Sabinov (Slovensko)

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od palciatko »

http://neuron.fei.tuke.sk/~simonp/valve_clearance.jpg

V skratke:
Ventile sa nastavuju na studenom motore.
Treba dat dole nadrz, chranic motora, aspon 1 sviecku a 2 vicka z krytu hlavy - pod nimi su ventile.
Dalej povolit tu 'zatku' - aby sa dalo tocit s klukovkou, a takisto povolit aj 'spionaznu zatku', ktora je v prednej casti krytu alternatora.
Potom staci otacat klukou (cez otvor) proti smeru hodinovych ruciciek a cez spionazny otvor sledovat rotor - kym sa na nom neobjavi pismenko 'T' (TDC).
ALE POZOR: 'T' sa objavi vzdy, ked je piest 'uplne hore' - takze raz to je pri prechode z (vyfuk-nasavanie) a druhykrat pri prechode z (kompresia-expanzia).
Ventile treba stelovat pri tom druhom prechode (kompresia-expanzia) - ventile su zavrete a vahadlami sa da trochu hybat.

Mierky tam vojdu aj obycajne - trochu som ich ohol, lepsie sa mi s nimi potom pracuje.
A este - pravy a lavy ventil by mali mat co najrovnakejsie vole.
Uživatelský avatar
Meldar
Big motorkář
Příspěvky: 152
Registrován: ned 09. lis 2008 21:42:52
Bydliště: Trutnov

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Meldar »

Opravdu můsím sundat nádrž,to se mi nějak nezdá.
Uživatelský avatar
Rimmerak
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 870
Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Rimmerak »

Bez sundání nádrže se tam už nedostaneš vůbec :(
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Vitouš »

Meldar píše:Opravdu můsím sundat nádrž,to se mi nějak nezdá.
Sundat nádrž neni žádný problé.Jestli si dobře pamatuji tak je na 4 šroubech + plasty a máš pak k ventilům docela solidní přístup.
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od hace »

palciatko píše:http://neuron.fei.tuke.sk/~simonp/valve_clearance.jpg

V skratke:
Ventile sa nastavuju na studenom motore.
Treba dat dole nadrz, chranic motora, aspon 1 sviecku a 2 vicka z krytu hlavy - pod nimi su ventile.
Dalej povolit tu 'zatku' - aby sa dalo tocit s klukovkou, a takisto povolit aj 'spionaznu zatku', ktora je v prednej casti krytu alternatora.
Potom staci otacat klukou (cez otvor) proti smeru hodinovych ruciciek a cez spionazny otvor sledovat rotor - kym sa na nom neobjavi pismenko 'T' (TDC).
ALE POZOR: 'T' sa objavi vzdy, ked je piest 'uplne hore' - takze raz to je pri prechode z (vyfuk-nasavanie) a druhykrat pri prechode z (kompresia-expanzia).
Ventile treba stelovat pri tom druhom prechode (kompresia-expanzia) - ventile su zavrete a vahadlami sa da trochu hybat.

Mierky tam vojdu aj obycajne - trochu som ich ohol, lepsie sa mi s nimi potom pracuje.
A este - pravy a lavy ventil by mali mat co najrovnakejsie vole.
A jak poznam který to T je komprese-expanze a výfuk-sání?? když je to pořád to jedno T???
Uživatelský avatar
J-Fox
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 460
Registrován: stř 01. říj 2008 21:47:26
Bydliště: Votice
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od J-Fox »

hace píše:
palciatko píše:http://neuron.fei.tuke.sk/~simonp/valve_clearance.jpg

V skratke:
Ventile sa nastavuju na studenom motore.
Treba dat dole nadrz, chranic motora, aspon 1 sviecku a 2 vicka z krytu hlavy - pod nimi su ventile.
Dalej povolit tu 'zatku' - aby sa dalo tocit s klukovkou, a takisto povolit aj 'spionaznu zatku', ktora je v prednej casti krytu alternatora.
Potom staci otacat klukou (cez otvor) proti smeru hodinovych ruciciek a cez spionazny otvor sledovat rotor - kym sa na nom neobjavi pismenko 'T' (TDC).
ALE POZOR: 'T' sa objavi vzdy, ked je piest 'uplne hore' - takze raz to je pri prechode z (vyfuk-nasavanie) a druhykrat pri prechode z (kompresia-expanzia).
Ventile treba stelovat pri tom druhom prechode (kompresia-expanzia) - ventile su zavrete a vahadlami sa da trochu hybat.

Mierky tam vojdu aj obycajne - trochu som ich ohol, lepsie sa mi s nimi potom pracuje.
A este - pravy a lavy ventil by mali mat co najrovnakejsie vole.

A jak poznam který to T je komprese-expanze a výfuk-sání?? když je to pořád to jedno T???


Vždyť Ti to píše... :)
"Ventile treba stelovat pri tom druhom prechode (kompresia-expanzia) - ventile su zavrete a vahadlami sa da trochu hybat."
Kdo druhému jámu jámu... až se ucho utrhne.
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od hace »

jo jasný...už chápu,nevěděl sem jakej je rozdíl mezi těma T a už chápu podle otevření ventilů...díky za info
Uživatelský avatar
hace
Big motorkář
Příspěvky: 244
Registrován: čtv 06. lis 2008 14:20:49
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od hace »

tak sem to dneska rozházel a nemužu najít ten špionážní otvor kde je to T,zapoměl sem že mám sundat ten kryt motoru(to je ten spodní plech??)a tim to asi bude ne?? že sem jí nenašel?? a když je fáze komprese-expanze tak sou ventily z pohledu do toho výčka dole?? protože se tou měrkou tam bude dostávat ještě hůř....prosim o vysvětlení at to zejtra zafinišuju
Odpovědět