Bterka kaput.
Bterka kaput.
Vážení se smutkem v srdci vám oznamuji, že moje baterka je asi již nevyléčitelně nemocná a odebere se co nevidět do věčných sběrných dvorů
(šlehnout s ní za barákem za takovým šikovným křovíčkem do rybníčku mně přijde trochu neetické)
Co by jste doporučili jako novej kousek. Cena tak do 2000kč.
Já vůbec nemám představu, co je kvalita cena rozdíl mezi gelovkou a normální atd. Prostě tohle mi nic neříká.
Odkazy na nějaké recenze, celkem nemají cenu pokud se v nich mluví příliš odborně nevím o čem je řeč.
(šlehnout s ní za barákem za takovým šikovným křovíčkem do rybníčku mně přijde trochu neetické)
Co by jste doporučili jako novej kousek. Cena tak do 2000kč.
Já vůbec nemám představu, co je kvalita cena rozdíl mezi gelovkou a normální atd. Prostě tohle mi nic neříká.
Odkazy na nějaké recenze, celkem nemají cenu pokud se v nich mluví příliš odborně nevím o čem je řeč.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: Bterka kaput.
Můžu ti doporučit VARTU, gelovku, sám jí mám od léta, má vysoký startovací proud a poloviční samovybíjení a slušnou kapacitu. Bohužel krabici od ní jsem vyhodil z garáže při povánočním úklidu. Stála 1.850,-Kč.
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
990kč stojí origo baterka Já bych to nezkoumal a šel do týhle levný
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Re: Bterka kaput.
Já koupil tuhle:
http://www.yacomi.cz/baterie-nitro-ytx9bs-p-321.html
přímo v tomhle obchodě, zadarmo mi jí odborně naplnili a nabili (trvalo to asi den, takže nejlíp ráno koupit, odpoledne odvézt), a plná spokojenost.
http://www.yacomi.cz/baterie-nitro-ytx9bs-p-321.html
přímo v tomhle obchodě, zadarmo mi jí odborně naplnili a nabili (trvalo to asi den, takže nejlíp ráno koupit, odpoledne odvézt), a plná spokojenost.
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
Mirku gelovka je asi nejlepší ale je drahá a mám dojem že jí nemůžeš nabijet obyčejnou nabiječkou.Já mám dobrou zkušenost s Japonskou batrkou fa.YUASA.Měl jsem je už ve dvouch motorkáchz.Prodávají je mimo jiné ve firmě Micronic adresa Antala Staška Praha 4.Když jedeš od Budějárny po Antala Staška tak je to po pravé straně ještě před křižovatou s ul. Na Strži.
Re: Bterka kaput.
Dneska jezdím okolo, ale ve čtvrtek budu mít pauzy přímo na buďárně a tam jsou až hodinu dlouhé tak tam vyrazím juknout.Vitouš píše:Mirku gelovka je asi nejlepší ale je drahá a mám dojem že jí nemůžeš nabijet obyčejnou nabiječkou.Já mám dobrou zkušenost s Japonskou batrkou fa.YUASA.Měl jsem je už ve dvouch motorkáchz.Prodávají je mimo jiné ve firmě Micronic adresa Antala Staška Praha 4.Když jedeš od Budějárny po Antala Staška tak je to po pravé straně ještě před křižovatou s ul. Na Strži.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
Proto jsem to psal.Myslel jsem si že by ses tam mohl potloukat s busem.
Re: Bterka kaput.
YUASY jsou kvalitní, do FW by byla tahle:
http://www.micronix.cz/cz/1.php?loc=showitem&choice=142
Koukni tam taky na ty nabíječky, koupili jsme do práce tuhle:
http://www.micronix.cz/cz/1.php?loc=sho ... hoice=7300
a je perfektní - nabíjíme si na ní všichni baterie do motorek, do aut i do firemního skútra. Je to automat.
http://www.micronix.cz/cz/1.php?loc=showitem&choice=142
Koukni tam taky na ty nabíječky, koupili jsme do práce tuhle:
http://www.micronix.cz/cz/1.php?loc=sho ... hoice=7300
a je perfektní - nabíjíme si na ní všichni baterie do motorek, do aut i do firemního skútra. Je to automat.
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
Tahle je za opravdu solidní cenu http://motoobchod.motonet.cz/motocykly. ... 0&rok=1997
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
- Household
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 534
- Registrován: stř 01. říj 2008 7:34:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Bterka kaput.
Moja sa poručila na podzim
Týmto jej ďakujem, že dokončila sezónu.
Do Freewa jedine gélovku o inej nerozmýšlaj.
YUASA - solídna značka / dosť vysoká cena
Varta - kvalitná značková baterka za rozumnú cenu
MOTO, FIAMM, DELO, ..........
Záver, všetko sa robí aj tak niekde jednom závode, iba predajcovia - MOTO, DELO, FIAMM si lepia svoje nálepky
Takže je jedno čo kúpiš bude to z jedného zdroja, rovnaká kvalita, kúp za dobrú cenu. Videl som vedľa seba YUASA, Varta, DELO, MOTO a ak zakryješ nálepky, zmeriaš veľkosti, je to na p...ý chlp rovnaké.
http://www.louis.de pozri si obrázky
10036125 - DELO 74,95 Euro
10036732 - Varta 78,95 Euro
Ja som dostal zadra, aj keď cena bola 33 Euro značku MOTO
Týmto jej ďakujem, že dokončila sezónu.
Do Freewa jedine gélovku o inej nerozmýšlaj.
YUASA - solídna značka / dosť vysoká cena
Varta - kvalitná značková baterka za rozumnú cenu
MOTO, FIAMM, DELO, ..........
Záver, všetko sa robí aj tak niekde jednom závode, iba predajcovia - MOTO, DELO, FIAMM si lepia svoje nálepky
Takže je jedno čo kúpiš bude to z jedného zdroja, rovnaká kvalita, kúp za dobrú cenu. Videl som vedľa seba YUASA, Varta, DELO, MOTO a ak zakryješ nálepky, zmeriaš veľkosti, je to na p...ý chlp rovnaké.
http://www.louis.de pozri si obrázky
10036125 - DELO 74,95 Euro
10036732 - Varta 78,95 Euro
Ja som dostal zadra, aj keď cena bola 33 Euro značku MOTO
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
[quote="Sinner"]Vážení se smutkem v srdci vám oznamuji, že moje baterka je asi již nevyléčitelně nemocná a odebere se co nevidět do věčných sběrných dvorů
(šlehnout s ní za barákem za takovým šikovným křovíčkem do rybníčku mně přijde trochu neetické)
Mirku ta tvoje baterka je jistě bacilonosič.Vypadá to že ta moje to chytla od té tvé.Zkusím nějaké léčení ale nevím...
(šlehnout s ní za barákem za takovým šikovným křovíčkem do rybníčku mně přijde trochu neetické)
Mirku ta tvoje baterka je jistě bacilonosič.Vypadá to že ta moje to chytla od té tvé.Zkusím nějaké léčení ale nevím...
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
No ja ji tam mam Uz 12 rok a v poho.Ale citim v kostech ze uz asi taky dlouho nevydrzi.KoupimVitouš píše:Sinner píše:Vážení se smutkem v srdci vám oznamuji, že moje baterka je asi již nevyléčitelně nemocná a odebere se co nevidět do věčných sběrných dvorů
(šlehnout s ní za barákem za takovým šikovným křovíčkem do rybníčku mně přijde trochu neetické)
Mirku ta tvoje baterka je jistě bacilonosič.Vypadá to že ta moje to chytla od té tvé.Zkusím nějaké léčení ale nevím...
Orygo co tam je .Zadny experimenty z jinyma znackama nechystam.
Co je stary,to je dobry ...
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
Jinak tady predvedu jak ji mam ja celou zimu uskladnenou.Je to parada.
Hlavne na jare pri startovani.Doslova skrtnu a jedu.
Asi nekteri nabijecku poznavate
Hlavne na jare pri startovani.Doslova skrtnu a jedu.
Asi nekteri nabijecku poznavate
- Přílohy
-
- DSC00314 (Custom).JPG (82.13 KiB) Zobrazeno 19735 x
Co je stary,to je dobry ...
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
A ted neco o pani nabijecce.
OptiMateIII SP - unikátní 5-ti stupňový nabíjecí program, řízený zcela automaticky vše probíhá zcela automaticky a tak pouze připojte OptiMate III k akumulátoru a 5-ti stupňový program zajistí ostatní :
1. Kontrola akumulátoru a jeho oživení - Proběhne test baterie pro případ hlubokého vybití nebo sulfatace. Pokud je to nutné, OptiMate III automaticky spustí speciální režim vysokonapěťového oživování (22V) s velice nízkým nemněným proudem, umožňujícím do 2hod. stabilizovat hluboce vybité akumulátory s napětím na článek kolem 2V (po tuto dobu svítí oranžová dioda)
2. Hlavní stupeň nabíjení, desulfatace - Nabíjí se konstantním proudem 0,6A do okamžiku, kdy je akumulátor plně nabit (po tuto dobu svítí žlutá dioda)
3. Stupeň ověřování - 30-ti minutové cykly nabíjení a ověřování garantují, že i velmi zanedbané akumulátory se dostanou do stádia plného nabití. Pokud by to bylo nutné systém by se automaticky vrátil ke stupni hlavního nabíjení. Tyto stupně 2 a 3 se opakují tak dlouho jak bude zapotřebí k dosažení plnohodnotného nabití akumulátoru.
4. Test retence napětí - Během 30-ti minut pausy v nabíjení, probíhá monitorování napětí akumulátoru a vyhodnocení zda je schopen udržet adekvátní stupeň nabití. Zelená kontrolka indikuje, že akumulátor prošel testem a je připraven k provozu zatímco červená kontrolka indikuje, že akumulátor neprošel testem a není schopen udržet napětí nad úrovní 12V. (Plně nabitý, nepoškozený akumulátor by si měl udržet napětí nejméně 12,5V bez podpory nabíjecího zdroje). Pozor - pokud nabíjíte akumulátor, který je zapojen v síti stroje (nevyndali jste jej z motocyklu) a rozsvítí li se tato červená dioda - nemusí to nutně znamenat poškození akumulátoru. Nabíječka při takovémto nabíjení (v motocyklu) testuje rovněž jeho připojení do sítě kabelového svazku (která je pod stálým zapojením) a stačí aby byl někde přechodový odpor (oxidace konektorů neutažená svorkovnice) a nabíječka to vyhodnotí jako chybu (rozsvítí se červená dioda). V takovémto případě vyjměte akumulátor z motocyklu a připojte jej k nabíječce. Pokud se při opětovném nabíjení mimo motocykl rozsvítí zelená dioda, znamená to jediné: nabíječka našla závadu v kabelovém svazku stroje.
5. Údržbový / udržovací stupeň - Bez ohledu na výsledek předchozího testu napětí je použito napětí 13,6V a proud do 200mA pro podporu alarmu ve vozidle a ostatní malé odběry. Test retence napětí (stupeň 4) se opakuje každých 30 minut a střídá se s stupněm 5 tak dlouho dokud je nabíječka připojena k akumulátoru.
OptiMateIII SP - unikátní 5-ti stupňový nabíjecí program, řízený zcela automaticky vše probíhá zcela automaticky a tak pouze připojte OptiMate III k akumulátoru a 5-ti stupňový program zajistí ostatní :
1. Kontrola akumulátoru a jeho oživení - Proběhne test baterie pro případ hlubokého vybití nebo sulfatace. Pokud je to nutné, OptiMate III automaticky spustí speciální režim vysokonapěťového oživování (22V) s velice nízkým nemněným proudem, umožňujícím do 2hod. stabilizovat hluboce vybité akumulátory s napětím na článek kolem 2V (po tuto dobu svítí oranžová dioda)
2. Hlavní stupeň nabíjení, desulfatace - Nabíjí se konstantním proudem 0,6A do okamžiku, kdy je akumulátor plně nabit (po tuto dobu svítí žlutá dioda)
3. Stupeň ověřování - 30-ti minutové cykly nabíjení a ověřování garantují, že i velmi zanedbané akumulátory se dostanou do stádia plného nabití. Pokud by to bylo nutné systém by se automaticky vrátil ke stupni hlavního nabíjení. Tyto stupně 2 a 3 se opakují tak dlouho jak bude zapotřebí k dosažení plnohodnotného nabití akumulátoru.
4. Test retence napětí - Během 30-ti minut pausy v nabíjení, probíhá monitorování napětí akumulátoru a vyhodnocení zda je schopen udržet adekvátní stupeň nabití. Zelená kontrolka indikuje, že akumulátor prošel testem a je připraven k provozu zatímco červená kontrolka indikuje, že akumulátor neprošel testem a není schopen udržet napětí nad úrovní 12V. (Plně nabitý, nepoškozený akumulátor by si měl udržet napětí nejméně 12,5V bez podpory nabíjecího zdroje). Pozor - pokud nabíjíte akumulátor, který je zapojen v síti stroje (nevyndali jste jej z motocyklu) a rozsvítí li se tato červená dioda - nemusí to nutně znamenat poškození akumulátoru. Nabíječka při takovémto nabíjení (v motocyklu) testuje rovněž jeho připojení do sítě kabelového svazku (která je pod stálým zapojením) a stačí aby byl někde přechodový odpor (oxidace konektorů neutažená svorkovnice) a nabíječka to vyhodnotí jako chybu (rozsvítí se červená dioda). V takovémto případě vyjměte akumulátor z motocyklu a připojte jej k nabíječce. Pokud se při opětovném nabíjení mimo motocykl rozsvítí zelená dioda, znamená to jediné: nabíječka našla závadu v kabelovém svazku stroje.
5. Údržbový / udržovací stupeň - Bez ohledu na výsledek předchozího testu napětí je použito napětí 13,6V a proud do 200mA pro podporu alarmu ve vozidle a ostatní malé odběry. Test retence napětí (stupeň 4) se opakuje každých 30 minut a střídá se s stupněm 5 tak dlouho dokud je nabíječka připojena k akumulátoru.
- Přílohy
-
- tecmate-optimate-iii-moto-nabijecka-12v-0-6a-original.jpg (31.9 KiB) Zobrazeno 19735 x
Co je stary,to je dobry ...
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
Myslim si ze za 1200kc je to dost slusny.Na to ze vam to hlida upne vse je to BOMBA.
Tenhle tip ma oznaceni Optimate III.Ted ale vylezl Tip Optimate 4 a stoji mozna o 200kc vic.Dneska bych uz nevahal a prilatil bych si.Je tam rozdil v Ah.III je myslim do 32Ah. A 4. do 50 Ah.Takze s ni v poho natlucete i treba baterku do Favorita ci Felicie..
Tenhle tip ma oznaceni Optimate III.Ted ale vylezl Tip Optimate 4 a stoji mozna o 200kc vic.Dneska bych uz nevahal a prilatil bych si.Je tam rozdil v Ah.III je myslim do 32Ah. A 4. do 50 Ah.Takze s ni v poho natlucete i treba baterku do Favorita ci Felicie..
Co je stary,to je dobry ...
Re: Bterka kaput.
Tahle nabíječka-OPTIMATE III- je docela na slušné úrovni a za ty peníze pro moto je to OK. Je vidět, že DEEP se o svojí baterku asi stará vzhledem k té uváděné životnosti i když takhle starou funkční baterku jsem za celý život neviděl.
Věřte , že investice do pořádné nabíječky-tzn alespoň Optimate, se vám vrátí v životnosti ACCU. Hlavně teď přes zimu spoustě motorkářů odejde baterie, protože pořád věří těm pověrám, že plně nabitá baterka musí zimu přečkat. Ale na tenhle omyl už dojelo lidí. Za prvé, pokud je baterka starší, nemá už 100% své kapacity a má vyšší vnitřní odpor (částečná sulfatace)=tzn větší samovybíjení. 2) U nové klasiky je samovybíjení cca 1% denně=tzn že se tato vybije na 0% své kapacity cca za 100 dní, ale ve skutečnosti daleko dříve asi za 60-70 dní a to je nová! ( záleží taktéž na teplotě okolního prostředí-čím vyšší tím větší samovybíjení, optimální teplota si troufnu tvrdit tak 5-8°C). U starší to je ještě za kratší dobu 30-50 dní. Takže pokud někdo odstaví motorku s vypnutými okruhy včetně alarmu třeba v listopadu a přijde k moto v únoru a diví se, že kde nic tu nic.....tak je to zákonité, že NIC!!!!!
Gelovky mají samovybíjení potlačeno o cca 50% = 0,5 % denně.
Sám používám nabíječku, která je svými parametry už někde jinde (3x dražší). Dokáže 90% všech druhů baterií co existují a má hafo programů a stav, průběh a výsledek zobrazuje na velkém displeji. Lze volit manuální nebo automatický program pro všechny mody tj: vybíjení, nabíjení, cyklování (až 99 cyklů vybít-nabít nebo nabít-vybít). Má 10 pamětí pro uložení různých typů akumulátorů (zadávají se ručně-tzn NiCd, NiMh, Pb, LiPol, LiIon, počet článků, kapacita, max nabíjecí proud, max vybíjecí proud), vypisuje aktuální nabíjecí/vybíjecí proud v setinách A, dobu od začátku cyklu, dodaný náboj=nabitou/vybitou kapacitu to vše v mAh, průběžné a maximální napětí v setinách voltu, baterii testuje každou minutu a v automatickém modu sama řídí podle vnitřního odporu baterie (dle druhu baterie) velikost nabíjecího proudu, který samozřejmě díky tomu v průběhu nabíjejí/vybíjení kolísá. Je to nejšetrnější a nejrychlejší způsob. Lze vyvolat v paměti všechny stavy v průběhu nabíjení/vybíjení. V ručním modu zadáváte nabíjecí /vybíjecí proud v mA až po 5,00A. Bohužel nemá výstup na pc, výstup na teplotní sondu a výstup pro balancer pro LiPol a LiION, což už dnes některé mají. Jedná se o modelářskou nabíječku, v normálních krámech takovéto nekoupíte. Existují i lacinější a umí toho taky hodně.
Takže touto nabíjím po otestování baterie pokud je potřeba a pro bezstarostnost při odstavení používám dobíječ=udržovač stavu baterie, který má dlouhou šnůru s koncovkou do zapalovače. Tu picnu do zásuvky a jdu od toho. Dobíjí to ztráty samovybíjením a seženete jí v auto nebo moto příslušenství a 3-400,-Kč.
PS: tou Otimate nabíjet baterii v autě těma 0,6 A -nic moc nehledě na to, že při nabíjecím koeficientu 1,4 takovou 40 Ah baterii budete nabíjet skoro 90 hodin z vybitého stavu, pokud se nabije.... a udržovací dobíjení je zase moc vysoké!!! 200 mA -to je řacha=pro moto aku. Paměťový efekt je z převeliké části pověra, nejvíc baterii ublížíte, pokud ji přebíjíte a to čím větším proudem-tím hůře anebo pokud z ní ždímáte proudový tok, který je sice schopna dát , ale s tím, že jí to ublíží nebo-a to hlavně-jí necháte vybít-existuje termín něco jako podvybít-tzn na 0% - u jiných typů baterií dochází dokonce k přepólóvání!!!!!....takže cyklování s malými hodnotami je pro většinu baterií něco jako lázně, zvláště u vícečlánkových, u kterých se během používání rozjíždějí parametry mezi jednotlivými články a díky cyklování malým proudem lze toto částečně napravit-upozorňuji, že pouze ČÁSTEČNĚ...žádné poškození nelze vrátit zpět na 100% a poškození se sčítají a od určitého bodu to bere dokonce geometrickou řadu....
přihodím foto nabíječek.
Věřte , že investice do pořádné nabíječky-tzn alespoň Optimate, se vám vrátí v životnosti ACCU. Hlavně teď přes zimu spoustě motorkářů odejde baterie, protože pořád věří těm pověrám, že plně nabitá baterka musí zimu přečkat. Ale na tenhle omyl už dojelo lidí. Za prvé, pokud je baterka starší, nemá už 100% své kapacity a má vyšší vnitřní odpor (částečná sulfatace)=tzn větší samovybíjení. 2) U nové klasiky je samovybíjení cca 1% denně=tzn že se tato vybije na 0% své kapacity cca za 100 dní, ale ve skutečnosti daleko dříve asi za 60-70 dní a to je nová! ( záleží taktéž na teplotě okolního prostředí-čím vyšší tím větší samovybíjení, optimální teplota si troufnu tvrdit tak 5-8°C). U starší to je ještě za kratší dobu 30-50 dní. Takže pokud někdo odstaví motorku s vypnutými okruhy včetně alarmu třeba v listopadu a přijde k moto v únoru a diví se, že kde nic tu nic.....tak je to zákonité, že NIC!!!!!
Gelovky mají samovybíjení potlačeno o cca 50% = 0,5 % denně.
Sám používám nabíječku, která je svými parametry už někde jinde (3x dražší). Dokáže 90% všech druhů baterií co existují a má hafo programů a stav, průběh a výsledek zobrazuje na velkém displeji. Lze volit manuální nebo automatický program pro všechny mody tj: vybíjení, nabíjení, cyklování (až 99 cyklů vybít-nabít nebo nabít-vybít). Má 10 pamětí pro uložení různých typů akumulátorů (zadávají se ručně-tzn NiCd, NiMh, Pb, LiPol, LiIon, počet článků, kapacita, max nabíjecí proud, max vybíjecí proud), vypisuje aktuální nabíjecí/vybíjecí proud v setinách A, dobu od začátku cyklu, dodaný náboj=nabitou/vybitou kapacitu to vše v mAh, průběžné a maximální napětí v setinách voltu, baterii testuje každou minutu a v automatickém modu sama řídí podle vnitřního odporu baterie (dle druhu baterie) velikost nabíjecího proudu, který samozřejmě díky tomu v průběhu nabíjejí/vybíjení kolísá. Je to nejšetrnější a nejrychlejší způsob. Lze vyvolat v paměti všechny stavy v průběhu nabíjení/vybíjení. V ručním modu zadáváte nabíjecí /vybíjecí proud v mA až po 5,00A. Bohužel nemá výstup na pc, výstup na teplotní sondu a výstup pro balancer pro LiPol a LiION, což už dnes některé mají. Jedná se o modelářskou nabíječku, v normálních krámech takovéto nekoupíte. Existují i lacinější a umí toho taky hodně.
Takže touto nabíjím po otestování baterie pokud je potřeba a pro bezstarostnost při odstavení používám dobíječ=udržovač stavu baterie, který má dlouhou šnůru s koncovkou do zapalovače. Tu picnu do zásuvky a jdu od toho. Dobíjí to ztráty samovybíjením a seženete jí v auto nebo moto příslušenství a 3-400,-Kč.
PS: tou Otimate nabíjet baterii v autě těma 0,6 A -nic moc nehledě na to, že při nabíjecím koeficientu 1,4 takovou 40 Ah baterii budete nabíjet skoro 90 hodin z vybitého stavu, pokud se nabije.... a udržovací dobíjení je zase moc vysoké!!! 200 mA -to je řacha=pro moto aku. Paměťový efekt je z převeliké části pověra, nejvíc baterii ublížíte, pokud ji přebíjíte a to čím větším proudem-tím hůře anebo pokud z ní ždímáte proudový tok, který je sice schopna dát , ale s tím, že jí to ublíží nebo-a to hlavně-jí necháte vybít-existuje termín něco jako podvybít-tzn na 0% - u jiných typů baterií dochází dokonce k přepólóvání!!!!!....takže cyklování s malými hodnotami je pro většinu baterií něco jako lázně, zvláště u vícečlánkových, u kterých se během používání rozjíždějí parametry mezi jednotlivými články a díky cyklování malým proudem lze toto částečně napravit-upozorňuji, že pouze ČÁSTEČNĚ...žádné poškození nelze vrátit zpět na 100% a poškození se sčítají a od určitého bodu to bere dokonce geometrickou řadu....
přihodím foto nabíječek.
- Přílohy
-
- nabíječky 023x.jpg (65.6 KiB) Zobrazeno 19702 x
-
- nabíječky 024x.jpg (54.29 KiB) Zobrazeno 19708 x
Re: Bterka kaput.
A tady je foto udržovače..... Ten udržovací proud u OPTIMATE III je příliš,........... ale fakt hrozně moc veliký. Vycházejme ze ztráty 1-2% denně samovybíjením a to u baterky o dost vysoké kapacitě-tj 12Ah....1-2% je 120-240 mAh a děleno 24 hodinami = 5-10 mAh x krát koeficient 1,4 = 7-14....tj je hodnota udržovacího proudu v mA.... Vezměmew v potaz veškeré ztráty a vyjde nám cca a to nadhodnotím....15-30mA....
Toto lze sehnat fakt vemi levně nebo pro trochu znalé elektro ubastlit z trafíčka a usměrňovače doma : U out = 13,7-15,0V, I out 15-50mA. Takových traf je k vykuchání zadara spousty....tak hodně štěstí-pak to stojí pouze krabku, kabel a zásuvku a diody, ale ve finále je výhodnější to koupit..... a máte po starostech. Pokud je někdo punťa, tak to zapojí přes spínací hodiny-časovač-a naprogramuje to třeba při 50 mA , aby to spínalo 1x za 2-3 hodiny...a může klidně spát....nastartuje i po roce.....
Toto lze sehnat fakt vemi levně nebo pro trochu znalé elektro ubastlit z trafíčka a usměrňovače doma : U out = 13,7-15,0V, I out 15-50mA. Takových traf je k vykuchání zadara spousty....tak hodně štěstí-pak to stojí pouze krabku, kabel a zásuvku a diody, ale ve finále je výhodnější to koupit..... a máte po starostech. Pokud je někdo punťa, tak to zapojí přes spínací hodiny-časovač-a naprogramuje to třeba při 50 mA , aby to spínalo 1x za 2-3 hodiny...a může klidně spát....nastartuje i po roce.....
- Přílohy
-
- nabíječky 013x.jpg (36.22 KiB) Zobrazeno 19693 x
-
- nabíječky 014x.jpg (45.88 KiB) Zobrazeno 19688 x
-
- nabíječky 018x.jpg (60.15 KiB) Zobrazeno 19678 x
Re: Bterka kaput.
Případné dotazy rád zodpovím, pokud budu znát odpověď......... myslím, že bych sem mohl dát asi pár odkazů na slušné nabíječky.....
tak tady pár slušných zásad pro chování se k baterkám.
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec ... torage=116
doporučuji http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec ... torage=117 ......Shark 30 a výše, 30 je výprodeji a tudíž supr cena.....v žádném případě se nevyplatí jít do laciných....
tahle je za tu cenu bezkonkurenční.... http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=2533 ....
a tenhle je už včetně zdroje-takže umí jak z 230V tak z 12 V baterie v polních podmínkách.... jo a tím programem pro Pb GEL lze nabíjet i klasiku...
tak tady pár slušných zásad pro chování se k baterkám.
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec ... torage=116
doporučuji http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec ... torage=117 ......Shark 30 a výše, 30 je výprodeji a tudíž supr cena.....v žádném případě se nevyplatí jít do laciných....
tahle je za tu cenu bezkonkurenční.... http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=2533 ....
a tenhle je už včetně zdroje-takže umí jak z 230V tak z 12 V baterie v polních podmínkách.... jo a tím programem pro Pb GEL lze nabíjet i klasiku...
- šimi
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 860
- Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
- Bydliště: Zbýšov u Brna
Re: Bterka kaput.
Na podzim jsem si také koupil Optimate 4-maximální spokojenost.Celou zimu ji mám napojenou na baterii.Nabil jsem s ní bez problémů 44 Ah baterii co mám ve Fabii.Mohu jen doporučit,dal jsem za ni 1600 kč.Teď je o něco levnější,koupil jsem ji tady:DEEP píše:Myslim si ze za 1200kc je to dost slusny.Na to ze vam to hlida upne vse je to BOMBA.
Tenhle tip ma oznaceni Optimate III.Ted ale vylezl Tip Optimate 4 a stoji mozna o 200kc vic.Dneska bych uz nevahal a prilatil bych si.Je tam rozdil v Ah.III je myslim do 32Ah. A 4. do 50 Ah.Takze s ni v poho natlucete i treba baterku do Favorita ci Felicie..
http://www.optimate.cz/nabijecky/optimate_4.htm
Všude dobře,doma manželka...
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
Re: Bterka kaput.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bterka kaput.
Zkusim dle virobniho cisla na baterce zjistit kolik roku ji vlaste je.Masinu jsem kupoval pred 8 lety.traxxas píše:Tahle nabíječka-OPTIMATE III- je docela na slušné úrovni a za ty peníze pro moto je to OK. Je vidět, že DEEP se o svojí baterku asi stará vzhledem k té uváděné životnosti i když takhle starou funkční baterku jsem za celý život neviděl.
Věřte , že investice do pořádné nabíječky-tzn alespoň Optimate, se vám vrátí v životnosti ACCU. Hlavně teď přes zimu spoustě motorkářů odejde baterie, protože pořád věří těm pověrám, že plně nabitá baterka musí zimu přečkat. Ale na tenhle omyl už dojelo lidí. Za prvé, pokud je baterka starší, nemá už 100% své kapacity a má vyšší vnitřní odpor (částečná sulfatace)=tzn větší samovybíjení. 2) U nové klasiky je samovybíjení cca 1% denně=tzn že se tato vybije na 0% své kapacity cca za 100 dní, ale ve skutečnosti daleko dříve asi za 60-70 dní a to je nová! ( záleží taktéž na teplotě okolního prostředí-čím vyšší tím větší samovybíjení, optimální teplota si troufnu tvrdit tak 5-8°C). U starší to je ještě za kratší dobu 30-50 dní. Takže pokud někdo odstaví motorku s vypnutými okruhy včetně alarmu třeba v listopadu a přijde k moto v únoru a diví se, že kde nic tu nic.....tak je to zákonité, že NIC!!!!!
Gelovky mají samovybíjení potlačeno o cca 50% = 0,5 % denně.
Zkusim dle virobniho cisla na baterce zjistit kolik roku ji vlaste je.Masinu jsem kupoval pred 9 lety
Sám používám nabíječku, která je svými parametry už někde jinde (3x dražší). Dokáže 90% všech druhů baterií co existují a má hafo programů a stav, průběh a výsledek zobrazuje na velkém displeji. Lze volit manuální nebo automatický program pro všechny mody tj: vybíjení, nabíjení, cyklování (až 99 cyklů vybít-nabít nebo nabít-vybít). Má 10 pamětí pro uložení různých typů akumulátorů (zadávají se ručně-tzn NiCd, NiMh, Pb, LiPol, LiIon, počet článků, kapacita, max nabíjecí proud, max vybíjecí proud), vypisuje aktuální nabíjecí/vybíjecí proud v setinách A, dobu od začátku cyklu, dodaný náboj=nabitou/vybitou kapacitu to vše v mAh, průběžné a maximální napětí v setinách voltu, baterii testuje každou minutu a v automatickém modu sama řídí podle vnitřního odporu baterie (dle druhu baterie) velikost nabíjecího proudu, který samozřejmě díky tomu v průběhu nabíjejí/vybíjení kolísá. Je to nejšetrnější a nejrychlejší způsob. Lze vyvolat v paměti všechny stavy v průběhu nabíjení/vybíjení. V ručním modu zadáváte nabíjecí /vybíjecí proud v mA až po 5,00A. Bohužel nemá výstup na pc, výstup na teplotní sondu a výstup pro balancer pro LiPol a LiION, což už dnes některé mají. Jedná se o modelářskou nabíječku, v normálních krámech takovéto nekoupíte. Existují i lacinější a umí toho taky hodně.
Takže touto nabíjím po otestování baterie pokud je potřeba a pro bezstarostnost při odstavení používám dobíječ=udržovač stavu baterie, který má dlouhou šnůru s koncovkou do zapalovače. Tu picnu do zásuvky a jdu od toho. Dobíjí to ztráty samovybíjením a seženete jí v auto nebo moto příslušenství a 3-400,-Kč.
PS: tou Otimate nabíjet baterii v autě těma 0,6 A -nic moc nehledě na to, že při nabíjecím koeficientu 1,4 takovou 40 Ah baterii budete nabíjet skoro 90 hodin z vybitého stavu, pokud se nabije.... a udržovací dobíjení je zase moc vysoké!!! 200 mA -to je řacha=pro moto aku. Paměťový efekt je z převeliké části pověra, nejvíc baterii ublížíte, pokud ji přebíjíte a to čím větším proudem-tím hůře anebo pokud z ní ždímáte proudový tok, který je sice schopna dát , ale s tím, že jí to ublíží nebo-a to hlavně-jí necháte vybít-existuje termín něco jako podvybít-tzn na 0% - u jiných typů baterií dochází dokonce k přepólóvání!!!!!....takže cyklování s malými hodnotami je pro většinu baterií něco jako lázně, zvláště u vícečlánkových, u kterých se během používání rozjíždějí parametry mezi jednotlivými články a díky cyklování malým proudem lze toto částečně napravit-upozorňuji, že pouze ČÁSTEČNĚ...žádné poškození nelze vrátit zpět na 100% a poškození se sčítají a od určitého bodu to bere dokonce geometrickou řadu....
přihodím foto nabíječek.
Pochybuji ze nekomu odejde baterka po ctyrech letech.No uvidime co zjistime.Ale i tak 8 let je uz dost.A v poho.
Co je stary,to je dobry ...
Re: Bterka kaput.
Šimi tu baterku ve Fabii z jakého stavu? Předpokládám, že nebyla stará a vyšťavená, protože to by ta OPTI asi nezvládla. U takových baterek je potřeba z nabíječky dostat nejen vyšší napětí ale taky vyšší proud...
Takže u auta typuji, protože se s ním téměř pořád jezdí, že šlo o takové to normální údržbové dobití, když baterka signalizovala pokles kapacity třeba tím, že těžko startovala obvzláště třeba při mrazu.
Takže u auta typuji, protože se s ním téměř pořád jezdí, že šlo o takové to normální údržbové dobití, když baterka signalizovala pokles kapacity třeba tím, že těžko startovala obvzláště třeba při mrazu.
Re: Bterka kaput.
No to i tak teda klobouk dolu.DEEP píše:Zkusim dle virobniho cisla na baterce zjistit kolik roku ji vlaste je.Masinu jsem kupoval pred 8 lety.traxxas píše:Tahle nabíječka-OPTIMATE III- je docela na slušné úrovni a za ty peníze pro moto je to OK. Je vidět, že DEEP se o svojí baterku asi stará vzhledem k té uváděné životnosti i když takhle starou funkční baterku jsem za celý život neviděl.
.
Pochybuji ze nekomu odejde baterka po ctyrech letech.No uvidime co zjistime.Ale i tak 8 let je uz dost.A v poho.
Re: Bterka kaput.
Musím se pochlubit ale ve Wartburgu jsem kdysi měl 13 letý kousek. Ani jsem to nevěděl, byla to Varta, tenkrát už bezúdržbová. Přišli na to v servisu kde mi měnili nějakou pitomost už nevím co. A jak dopadla nevím Warťase jsem i s baterkou ještě prodal. Šla pořád.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: Bterka kaput.
Jo Varta je Varta....Sinner píše:Musím se pochlubit ale ve Wartburgu jsem kdysi měl 13 letý kousek. Ani jsem to nevěděl, byla to Varta, tenkrát už bezúdržbová. Přišli na to v servisu kde mi měnili nějakou pitomost už nevím co. A jak dopadla nevím Warťase jsem i s baterkou ještě prodal. Šla pořád.