Zadní tlumič
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
PS:Je to jen dohad.Nikde nepisou co v tech tlumicich je nacpanyho.To vedi jenom jejich vyrobci.
Co je stary,to je dobry ...
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
S největší pravděpodobností tam bude ten dusík. Není drahý, je ho ve vzduchu nejvíc a má lepší vlastnosti než obyčejný vzduch. Nezpůsobí korozi, protože v něm není kyslík
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Re: Zadní tlumič
ahojte mozete mi poradit kde by som zohnal pruzinu do zadneho tlmica ? nieco lacnejsie, alebo kupim cely tlmic z buracky. alebo aj celu buracku
Re: Zadní tlumič
xsarkanx píše:ahojte mozete mi poradit kde by som zohnal pruzinu do zadneho tlmica ? nieco lacnejsie, alebo kupim cely tlmic z buracky. alebo aj celu buracku
Co si robil ked Ti prdol zadny tlmic? Nenamocil si ho moc nadlho do Vahu, ked si s Planom brodil?
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
Vracím se zpátky k diskuzi o zadním tlumiči.
Po výměně oleje v předních tlumičích, ze kterých jsem vypustil místo 665ml jen 300ml a navíc našlehaný šedý srágory... jsem začal zkoumat i zadní. Tlak v nádobce má být 10 bar. Změřil jsem ho a měl jsem tam 0,6 bar. Na netu v nějaký zahraniční diskuzi jsem se dočetl, že nouzově to jde nafoukat i kompresorem. Fouknul jsem tam tedy 10bar... Teď ještě k pružině... Mám jí 185mm dlouhou, v manuálu je, že 180mm - měkké nastavení, 160mm tvrdé.
Motorka se mi vzadu strašně boří. Jakmile si sednu, mám to jak hárlej... Takže to utáhnu na 160mm a uvidím.
A teď taková teoretická otázka - pokud je v háji tlumič, nemělo by to mít vliv na tvrdost zadku - potopení při zatížení. Na to má vliv pružina, že? Tlumič má vliv jen na tlumení, takže se špatným tlumičem by to mělo odskakovat a špatně držet stopu?
Po výměně oleje v předních tlumičích, ze kterých jsem vypustil místo 665ml jen 300ml a navíc našlehaný šedý srágory... jsem začal zkoumat i zadní. Tlak v nádobce má být 10 bar. Změřil jsem ho a měl jsem tam 0,6 bar. Na netu v nějaký zahraniční diskuzi jsem se dočetl, že nouzově to jde nafoukat i kompresorem. Fouknul jsem tam tedy 10bar... Teď ještě k pružině... Mám jí 185mm dlouhou, v manuálu je, že 180mm - měkké nastavení, 160mm tvrdé.
Motorka se mi vzadu strašně boří. Jakmile si sednu, mám to jak hárlej... Takže to utáhnu na 160mm a uvidím.
A teď taková teoretická otázka - pokud je v háji tlumič, nemělo by to mít vliv na tvrdost zadku - potopení při zatížení. Na to má vliv pružina, že? Tlumič má vliv jen na tlumení, takže se špatným tlumičem by to mělo odskakovat a špatně držet stopu?
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
- LiborZ
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 571
- Registrován: úte 29. čer 2010 21:36:04
- Bydliště: Prušánky
Re: Zadní tlumič
Ze 185 na 160 je velký skok. To poznáš určitě Zkus nejdříve 170 a když se Ti to bude zdát málo, tak ještě přitáhni.Rimmerak píše: ... Teď ještě k pružině... Mám jí 185mm dlouhou, v manuálu je, že 180mm - měkké nastavení, 160mm tvrdé.
Motorka se mi vzadu strašně boří. Jakmile si sednu, mám to jak hárlej... Takže to utáhnu na 160mm a uvidím.
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Re: Zadní tlumič
No skok to asi je. Ale já mám pružinu stáhlou téměř na doraz a stejnak je to dost měkký.. Jako pro jednoho s pár věcma ideál, ale jinak se doraz zapotí
D@VE
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
Já ted sundal tlumič z sv a čekám jestli mi to jeden mistr repasuje,na navigatora to udelal za litr tak počkám Jinak chci repas prave kvuly odskakane pneu
x x x jinak to neumim
Re: Zadní tlumič
http://www.prochymoto.cz/Oprava_Moto/Vitejte.html
Já ho dělal tady a moc spokojenej. Umí to i naplnit dusíkem zvážit sežene správnou pružinu. Doporučí co je optimum. Dělá to i pro závodníky a dálkové cestovatele.
Já ho dělal tady a moc spokojenej. Umí to i naplnit dusíkem zvážit sežene správnou pružinu. Doporučí co je optimum. Dělá to i pro závodníky a dálkové cestovatele.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
Tak jsem to ještě přeměřoval, bylo to cca 182mm, stáhoval jsem to postupně, po 5mm jsem si na to zkoušel sednout a skončil jsem u doporučenýho maxima, 160mm. Je to o dost tužší, ale sneslo by to ještě víc. To spíš ale dát jinou pružinu, než tuhle přepínat. Tím, že sem nafoukal bombičku z prázdna na předepsaných 10bar se nic moc nestalo, když motorku propružím a nechám vyjet nahoru. Rozhodně nejde rozhoupat, ale to nešla ani předtím.
Co se ale zlepšilo je předek. Po výměně oleje a dolití správnýho množství se teď motorka při brzdění vůbec nepotápí. Dneska roztála ledovka, tak to zkusím projet dál než jenom po chodníku na dvoře.
Co se ale zlepšilo je předek. Po výměně oleje a dolití správnýho množství se teď motorka při brzdění vůbec nepotápí. Dneska roztála ledovka, tak to zkusím projet dál než jenom po chodníku na dvoře.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
Rimmerak píše:Vracím se zpátky k diskuzi o zadním tlumiči.
Po výměně oleje v předních tlumičích, ze kterých jsem vypustil místo 665ml jen 300ml a navíc našlehaný šedý srágory... jsem začal zkoumat i zadní. Tlak v nádobce má být 10 bar. Změřil jsem ho a měl jsem tam 0,6 bar. Na netu v nějaký zahraniční diskuzi jsem se dočetl, že nouzově to jde nafoukat i kompresorem. Fouknul jsem tam tedy 10bar... Teď ještě k pružině... Mám jí 185mm dlouhou, v manuálu je, že 180mm - měkké nastavení, 160mm tvrdé.
Motorka se mi vzadu strašně boří. Jakmile si sednu, mám to jak hárlej... Takže to utáhnu na 160mm a uvidím.
A teď taková teoretická otázka - pokud je v háji tlumič, nemělo by to mít vliv na tvrdost zadku - potopení při zatížení. Na to má vliv pružina, že? Tlumič má vliv jen na tlumení, takže se špatným tlumičem by to mělo odskakovat a špatně držet stopu?
Nazdar pane konstruktér!
Prosímtě, kolik jsi měl najeto, když jsi tohle dělal? Jaký ročník motorky máš? Byla to velká změna, když jsi dofouknul ten tlumič? (btw.. servisáci říkají, že ten dusík stejně ze všeho uteče a za chvíli tlumíš jen oleje.. u motorek i u aut..) Jo a jak jsi rozdělával ten předek? (sundat kolo, blatník + přísluško, povolit šrouby zespod kluzáků, sundat, vylít ?) Byl to znatelný rozdíl, když jsi v nich vyměnil olej?
A nesměj se, jsem povaha zvídavá, ale občas také líná, tak že bych se takhle trochu připravil..
Dík!
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
předek je v poho akorát nekdy to dá praci povolit zespodu ty šrouby,hlavne rozebrat a vyčistit a ne jako nekdo že jen vyleje olej a naleje novej to je prasarna.Zmena tak 50 procent.....já vylil taky šedou sračku
x x x jinak to neumim
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
To je jasná věc.. Divím se, že to vůbec někomu stojí za to, když už to rozebere.. :/ Škoda, že to není jako na Třindě.. Tam se mohl měnit olej ve vidlích klidně každý rok, protože měla vypouštěcí šrouby.. Ten by pak nezbřečkovatěl a byl by klid..hroch píše:předek je v poho akorát nekdy to dá praci povolit zespodu ty šrouby,hlavne rozebrat a vyčistit a ne jako nekdo že jen vyleje olej a naleje novej to je prasarna.Zmena tak 50 procent.....já vylil taky šedou sračku
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
Ahoj pane elektrotechniku
Najeto mám 73500km, ročník 97.
Vidle - vyndat kolo, brzdič, blatník. Nemusí se sundavat plasty, na šrouby na brejlích jde dosáhnout. Nejdřív povolit nahoře víčko, pak povolit svěrný spoje brýlí, vytáhnout tlumiče. Sundat víčko, vytáhnout podložky, pružinu. Olej jsem vylil + vypumpoval. Pak jsem tam nalil trochu benzínu (0,1l), propumpoval, vylil, otočil, propumpoval. Nechal vykapat. Po 10 minutách jsem nalil asi panáka benzínu, propumpoval a už vytek úplně čistej.
Nalil jsem RockOil SAE 20W, 650ml, vložil pružinu, podložky, víčko, zašrouboval. Namontoval na motorku.
Centrál - sundal jsem boční levej podsedlovej plast, držák stupačky a 6mm kulatinou jsem odjistil kontramatici a pak otáčel maticí tak, abych utáhnul pružinu na 160mm. Bombičku mám nafouklou na 10bar, nastavenou na 2 kliknutí od utaženýho stavu = téměř nejtvrdší.
Dneska jsem to jel projet, cca 20km a rozdíl je šílenej. Při brždění, ani dost ostrym (šoupar předním kolem ) se předek téměř nepotápí. Zadek je teď podstatně tvrdší = předtím jsem jezdil skoro jako na chopperu - mohl jsem za jízdy brousit obě podrážky po celé ploše, teď za jízdy dosáhnu na zem jenom špičkama bot (měřím 180, vážím 80). S motorkou sem jel dost ostře a podvozek je teď naprosto super. Jen mě mrzí,že sem to neudělal tak před 5 lety
Najeto mám 73500km, ročník 97.
Vidle - vyndat kolo, brzdič, blatník. Nemusí se sundavat plasty, na šrouby na brejlích jde dosáhnout. Nejdřív povolit nahoře víčko, pak povolit svěrný spoje brýlí, vytáhnout tlumiče. Sundat víčko, vytáhnout podložky, pružinu. Olej jsem vylil + vypumpoval. Pak jsem tam nalil trochu benzínu (0,1l), propumpoval, vylil, otočil, propumpoval. Nechal vykapat. Po 10 minutách jsem nalil asi panáka benzínu, propumpoval a už vytek úplně čistej.
Nalil jsem RockOil SAE 20W, 650ml, vložil pružinu, podložky, víčko, zašrouboval. Namontoval na motorku.
Centrál - sundal jsem boční levej podsedlovej plast, držák stupačky a 6mm kulatinou jsem odjistil kontramatici a pak otáčel maticí tak, abych utáhnul pružinu na 160mm. Bombičku mám nafouklou na 10bar, nastavenou na 2 kliknutí od utaženýho stavu = téměř nejtvrdší.
Dneska jsem to jel projet, cca 20km a rozdíl je šílenej. Při brždění, ani dost ostrym (šoupar předním kolem ) se předek téměř nepotápí. Zadek je teď podstatně tvrdší = předtím jsem jezdil skoro jako na chopperu - mohl jsem za jízdy brousit obě podrážky po celé ploše, teď za jízdy dosáhnu na zem jenom špičkama bot (měřím 180, vážím 80). S motorkou sem jel dost ostře a podvozek je teď naprosto super. Jen mě mrzí,že sem to neudělal tak před 5 lety
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
-
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 250
- Registrován: pon 02. pro 2013 14:37:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
dobře delate - inspiroval sem timhle - tlumice se mají delat co 30tis - kdo jezdi vic enduro tak 20 , není to luxus je to udrzba
Re: Zadní tlumič
Nazdar chlapi,
ďakujem za info. Ste ma presvedčili o tom že to musím vymeniť aj ja.
ďakujem za info. Ste ma presvedčili o tom že to musím vymeniť aj ja.
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
Milanku, vypustil jsem horší hnus
PS kdo je z okolí Kladna, může si olej koupit ve wemoto.cz (Libušín) a vyzvednout si ho osobně. Má dobrý ceny. Koupil jsem ten Rockoil 20W za 171 kč litr.
PS kdo je z okolí Kladna, může si olej koupit ve wemoto.cz (Libušín) a vyzvednout si ho osobně. Má dobrý ceny. Koupil jsem ten Rockoil 20W za 171 kč litr.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Re: Zadní tlumič
Tys tam dal 20W? Podle příručky by tam měl přijít 15W, je to tedy teď tvrdší?
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
Pokud to srovnávám se 17 let starým originálním olejem, kterého jsem tam měl už jen 300ml, tak je to teď tvrdší Jak se to chová s novou 15W netuším. Ale tvrdý to je, parádně se s tím teď jede, nepotápí se to při brždění.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
Přední tlumiče hotové, olej MOGUL Silence 15, 2x po 650ml.. Simerinky původní, byly bez úniku a olej, co jsem vypustil, byl sice notně opotřebený, ale bez cucků nebo jakéhokoliv bordelu.. Trochou toho oleje (cca 250ml) jsem po vypuštění tlumiče nejdřív propláchl a ten už jsem vylil skoro čistý.. Původního oleje jsem vypustil cca 1100ml, takže v každé vidli chyběla zhruba decka.. Tákže hotovo..Rimmerak píše:Ahoj pane elektrotechniku
Najeto mám 73500km, ročník 97.
Vidle - vyndat kolo, brzdič, blatník. Nemusí se sundavat plasty, na šrouby na brejlích jde dosáhnout. Nejdřív povolit nahoře víčko, pak povolit svěrný spoje brýlí, vytáhnout tlumiče. Sundat víčko, vytáhnout podložky, pružinu. Olej jsem vylil + vypumpoval. Pak jsem tam nalil trochu benzínu (0,1l), propumpoval, vylil, otočil, propumpoval. Nechal vykapat. Po 10 minutách jsem nalil asi panáka benzínu, propumpoval a už vytek úplně čistej.
Nalil jsem RockOil SAE 20W, 650ml, vložil pružinu, podložky, víčko, zašrouboval. Namontoval na motorku.
Centrál - sundal jsem boční levej podsedlovej plast, držák stupačky a 6mm kulatinou jsem odjistil kontramatici a pak otáčel maticí tak, abych utáhnul pružinu na 160mm. Bombičku mám nafouklou na 10bar, nastavenou na 2 kliknutí od utaženýho stavu = téměř nejtvrdší.
Dneska jsem to jel projet, cca 20km a rozdíl je šílenej. Při brždění, ani dost ostrym (šoupar předním kolem ) se předek téměř nepotápí. Zadek je teď podstatně tvrdší = předtím jsem jezdil skoro jako na chopperu - mohl jsem za jízdy brousit obě podrážky po celé ploše, teď za jízdy dosáhnu na zem jenom špičkama bot (měřím 180, vážím 80). S motorkou sem jel dost ostře a podvozek je teď naprosto super. Jen mě mrzí,že sem to neudělal tak před 5 lety
Mimochodem, jak jsi nafoukal tu bombičku? Já s kompresorem dám tak max. 7 atmosfér, problémem ale je hlavně to, že mám hadičku se středovým kolíčkem, takže i přes bleskové sundání pod tlakem si myslím, že tam zůstane tak 5.. Když jsem tam píchl manometr, tak tam nebylo zhola nic..
Najeto cca 78-79tkm, r.v. 97..
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
myslím že jak to sundáš tak uteče vše protože je to moc malý obsah.Jinak ted jsem odvezl zadní centrál na repas jednomu pánovy a za 1500kč by mel bít hotov,a ješte na nem bude přidámn ventil pro tlakování..pán se ptal i na mojí váhu 100kg takže bude postaven přímo na míru...podotykam že na SV 650
x x x jinak to neumim
Re: Zadní tlumič
Prochy moto v Čerčanech? Mě tam dělal také repas centrálu a super.hroch píše:myslím že jak to sundáš tak uteče vše protože je to moc malý obsah.Jinak ted jsem odvezl zadní centrál na repas jednomu pánovy a za 1500kč by mel bít hotov,a ješte na nem bude přidámn ventil pro tlakování..pán se ptal i na mojí váhu 100kg takže bude postaven přímo na míru...podotykam že na SV 650
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní tlumič
Všechno ne, když jsem to zkusil doměřit, tak si to taky "odsykne" a to mi manometr ukázal ještě asi 2atm.. Což ale stejně není nic moc..hroch píše:myslím že jak to sundáš tak uteče vše protože je to moc malý obsah.Jinak ted jsem odvezl zadní centrál na repas jednomu pánovy a za 1500kč by mel bít hotov,a ješte na nem bude přidámn ventil pro tlakování..pán se ptal i na mojí váhu 100kg takže bude postaven přímo na míru...podotykam že na SV 650
Re: Zadní tlumič
Hlavně jde o to že central je naplněný dusíkem, ne vzduchem. Měření se provádí vážením, ne tlakoměrem. Je to podobné jako měření tlakových koulí na Citroenech, tam se také váží.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!