Motor nejde do otáček
Motor nejde do otáček
Mám tento problém - motor normálně startuje, na volnoběh normálně jede, ale po přídání plynu se zadusí a zastaví.
Zkotrolováno:
-benzín do karbu teče (hadičkou podtlak a vizuálně teče), plovákový systém funguje OK
- rozdělaný karb, trysky čisté, vnitřek čistý
- filtr vzduchu čistý
- solenoid podtlaku spíná
- směrový filtr (oranž/černý) správně zapojený
- hadičky neporušené správně zapojené (kontrolováno podle manuálu)
- senzor klapky reguluje (ohmetrem)
- svíčky - odpor OK
- jiskra OK vizuálně- nekontrolováno časování
- regulátor dobíjení kontrolován při přidávání plynu - asi 14V OK
Zajímavost:
Při přidávání plynu jsem rukou nadzvedával pístek, který zvedá jehlu v karb. - otáčky se neměnily !!!
Poradí mně někdo kde může ještě být problém ??
Děkuji
Zkotrolováno:
-benzín do karbu teče (hadičkou podtlak a vizuálně teče), plovákový systém funguje OK
- rozdělaný karb, trysky čisté, vnitřek čistý
- filtr vzduchu čistý
- solenoid podtlaku spíná
- směrový filtr (oranž/černý) správně zapojený
- hadičky neporušené správně zapojené (kontrolováno podle manuálu)
- senzor klapky reguluje (ohmetrem)
- svíčky - odpor OK
- jiskra OK vizuálně- nekontrolováno časování
- regulátor dobíjení kontrolován při přidávání plynu - asi 14V OK
Zajímavost:
Při přidávání plynu jsem rukou nadzvedával pístek, který zvedá jehlu v karb. - otáčky se neměnily !!!
Poradí mně někdo kde může ještě být problém ??
Děkuji
-
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 250
- Registrován: pon 02. pro 2013 14:37:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nejde do otáček
ještě protrhla membrána jestli ji to ma a další věc kteraje sice nepravdepodobna ale ne nemozna - zkostroluj jestlieni probity regulátor a dava spravne volty men jednoiu na pegasu probil regulatr tak blbe ze to házelo stridave napeti do site a baterka to kupodivu utlumila az od cca 2,500 ot vys to nestihala a vypínala ochrana CDI - prakticky nebyla sance poznat ze je to elektricka a ne karburatorova zahada
Re: Motor nejde do otáček
Pro Milanek
Regulátor jsem kontroloval, jak píšu výše a je OK
Karb je dvojitý a má dvě regulační membrány, které zvedají šoupátka, ale pak mně vysvětli jak to, že při ručním zvedání šoupátka se otáčky nezvyšují - to také píšu výše. Takže že by se protrhli obě membrány považuji za nepravděpodobné.
Regulátor jsem kontroloval, jak píšu výše a je OK
Karb je dvojitý a má dvě regulační membrány, které zvedají šoupátka, ale pak mně vysvětli jak to, že při ručním zvedání šoupátka se otáčky nezvyšují - to také píšu výše. Takže že by se protrhli obě membrány považuji za nepravděpodobné.
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nejde do otáček
Motorka na jeden karburátor nepojede.. 1 karbec ze 2 znamená jen polovinu benzinu ve směsi, co by měla být.. Milánek má s těmi membránami dobrou připomínku, být tebou je zkontroluju.. Navíc, pokud jen nadzdvihneš "šoupě" s jehlou, tak se nic extra nestane.. Otáčky určitě nahoru nepůjdou, to by se musela otevřít klapka.. Po otevření klapky vznikne v sání podtlak, který zapůsobí na membránu a prohne ji nahoru, čímž povytáhne jehlu.. Čím víc je otevřená klapka, tím větší vzniká podtlak a tím víc membrána vytáhne jehlu.. Vliv na míru vytažení jehly mají díky těm podtlakům ale také otáčky..
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor nejde do otáček
Jenom malá připomínka.
Při zavřeném plynu, tedy zavřených klapkách je podtlak v sání největší. V momentě plného otevření plynu je podtlak v sání téměř nulový díky tomu, že se tam "nahrne" atmosferický tlak.
Při zavřeném plynu, tedy zavřených klapkách je podtlak v sání největší. V momentě plného otevření plynu je podtlak v sání téměř nulový díky tomu, že se tam "nahrne" atmosferický tlak.
D@VE
Re: Motor nejde do otáček
To yuri
souhlasím, ale domnívám se, že na 1 karb to bez zatížení by mělo jet , 2. karb samozř. musí být pro plný výkon. Zvedal jsem jehlu a současně jsem točil plyn rukojetí, t.zn. snižoval jsem i podtlak. Spěje to k těm roztrž. membr. A nemůže být špatná jednotka ?
A ještě... na reg. membr. jsem dělal uměle podtlak "hubou" a mebr krásně cvakaly, takže asi nejsou protržené.
souhlasím, ale domnívám se, že na 1 karb to bez zatížení by mělo jet , 2. karb samozř. musí být pro plný výkon. Zvedal jsem jehlu a současně jsem točil plyn rukojetí, t.zn. snižoval jsem i podtlak. Spěje to k těm roztrž. membr. A nemůže být špatná jednotka ?
A ještě... na reg. membr. jsem dělal uměle podtlak "hubou" a mebr krásně cvakaly, takže asi nejsou protržené.
- Zeusik
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 556
- Registrován: pát 10. črc 2009 17:32:58
- Bydliště: stredočeky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nejde do otáček
dosoudil píše:To yuri
souhlasím, ale domnívám se, že na 1 karb to bez zatížení by mělo jet , 2. karb samozř. musí být pro plný výkon. Zvedal jsem jehlu a současně jsem točil plyn rukojetí, t.zn. snižoval jsem i podtlak. Spěje to k těm roztrž. membr. A nemůže být špatná jednotka ?
A ještě... na reg. membr. jsem dělal uměle podtlak "hubou" a mebr krásně cvakaly, takže asi nejsou protržené.
Ahoj moc ti neporadím. Jen pokud by to bylo elektronikou tak se ozvi mam v garáži komplet elektoro. Pokud jsi někde od okolí Prahy nebo Kralup nad vltavou da se dohonout a zkusit tu jednotku vyměnit. Nejjednoduší řešení.
Zatím páčko
Re: Motor nejde do otáček
Asi vstoupím k vám do klubu, protože včera mi začal motor taky nějak haprovat. Pokud běží na volnoběh a prudce přidám plyn, reakce není taková, jaká by měla být, motor se trochu "zakucká a přidusí" a pak otáčky vyběhnou.
Ventily mám seřízený, svíčky jsou tam 2tis km nový. Dělá to jen někdy
Napadlo mě zkusit ještě nechat udělat podtlaky, bohatost směsi jsem nereguloval (a myslím si, že to bude ještě zašpuntovaný z výroby, dá se tam k tomu šikovně dostat?), nebo vyčistit karburátory?
Ventily mám seřízený, svíčky jsou tam 2tis km nový. Dělá to jen někdy
Napadlo mě zkusit ještě nechat udělat podtlaky, bohatost směsi jsem nereguloval (a myslím si, že to bude ještě zašpuntovaný z výroby, dá se tam k tomu šikovně dostat?), nebo vyčistit karburátory?
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nejde do otáček
Na podtlacích není co dělat.. Je to jen pár hadiček a přírub.. Nic se na nich neseřizuje, jen kontrolovat, aby nebyly zpuchřelé a fungoval v.t.v ventil, solenoid, apod. .. Jediné, co může ovlivnit podtlaky je synchronizace klapek, to můžeš zkusit.. Je-li bohatost směsi dobrá poznáš podle barvy svíček, resp. barvy izolátoru jiskřiště.. Pokud je dobrá, do nastavení bych nesahal..Alf píše:Asi vstoupím k vám do klubu, protože včera mi začal motor taky nějak haprovat. Pokud běží na volnoběh a prudce přidám plyn, reakce není taková, jaká by měla být, motor se trochu "zakucká a přidusí" a pak otáčky vyběhnou.
Ventily mám seřízený, svíčky jsou tam 2tis km nový. Dělá to jen někdy
Napadlo mě zkusit ještě nechat udělat podtlaky, bohatost směsi jsem nereguloval (a myslím si, že to bude ještě zašpuntovaný z výroby, dá se tam k tomu šikovně dostat?), nebo vyčistit karburátory?
Motor jede vždy na 2 karburátory.. Nejde jeden jen tak odpojit, směs by byla příliš chudá.. Ten solenoid je schopný je jen jakoby "násilím" zavřít, co se jehel týče.. Bavil jsem se ale s kamarádem a ten říkal, že takovouhle věc dokáže dělat i indukčka, evt. svíce.. Pokud je něco z toho špatné, jiskru na volnoběh dávat zvládnou.. Po přidání plynu se zvýší tlak ve válci a jiskru to takříkajíc "sfoukne".. Zvýšená hustota vzduchu je odolnější dielektrikum, které už oslabený náboj nedokáže probít.. Zkontroluj odpor cívky mezi fajfkami i na primáru, vyměň svíčky, vyndej - zkontroluj - vyčisti a vrať odrušovací odpory ve fajfkách.. Tím bych začal..dosoudil píše:To yuri
souhlasím, ale domnívám se, že na 1 karb to bez zatížení by mělo jet , 2. karb samozř. musí být pro plný výkon. Zvedal jsem jehlu a současně jsem točil plyn rukojetí, t.zn. snižoval jsem i podtlak. Spěje to k těm roztrž. membr. A nemůže být špatná jednotka ?
A ještě... na reg. membr. jsem dělal uměle podtlak "hubou" a mebr krásně cvakaly, takže asi nejsou protržené.
Podtlak je větší čím větší je "profuk" v sání, tzn. čím víc je otevřená klapka, tím větší je podtlak.. Je to tu realizované vpodstatě jako fixírka.. Čím větší je podtlak, tím výš zdvihne membrána jehlu.. Takže, čím větší podtlak, tím více benzinu.. Čím více benzinu tím více musí proudit vzduchu.. Jinak to ani být nemůže ne?Dave842 píše:Jenom malá připomínka.
Při zavřeném plynu, tedy zavřených klapkách je podtlak v sání největší. V momentě plného otevření plynu je podtlak v sání téměř nulový díky tomu, že se tam "nahrne" atmosferický tlak.
Re: Motor nejde do otáček
Jo, těmi podtlaky jsem myslel to napojit to na budíky a zkontrolovat synchronizaci obou karbeců ...
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nejde do otáček
Joo, tak to určo nech udělat (resp. to udělej).. Zrovna třebas i s ventilovými vůlemi.. Já to nechával dělat oboje, když jsem motorku koupil a teď to dám příští rok zas po 3 letech a asi 20 000 kilometrech..Alf píše:Jo, těmi podtlaky jsem myslel to napojit to na budíky a zkontrolovat synchronizaci obou karbeců ...
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor nejde do otáček
Dave842 píše:Jenom malá připomínka.
Při zavřeném plynu, tedy zavřených klapkách je podtlak v sání největší. V momentě plného otevření plynu je podtlak v sání téměř nulový díky tomu, že se tam "nahrne" atmosferický tlak.
Ano, máš pravdu. Rychlostí vzduchu v difuzoru vzniká podtlak a ten vysaje před trysku benzín. Ale myslím si, že ten podtlak vzniká díky té rychlosti vzduchu vůči té trysce (plovákové komoře) - jako ta fixírka. Ale v sání podtlak není..Yuri13 píše: Podtlak je větší čím větší je "profuk" v sání, tzn. čím víc je otevřená klapka, tím větší je podtlak.. Je to tu realizované v podstatě jako fixírka.. Čím větší je podtlak, tím výš zdvihne membrána jehlu.. Takže, čím větší podtlak, tím více benzinu.. Čím více benzinu tím více musí proudit vzduchu.. Jinak to ani být nemůže ne?
Je to asi slovíčkaření Usuzuji to ze školy, kde nás toto učili ohledně sání v autě. Tam je pravda, že není karburátor
D@VE
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nejde do otáček
Pravda, pravda.. A tím nemyslím to o slovíčkaření, ale to, jak jsi popsal ty podtlaky.. Přesně tak jsem to myslel..Dave842 píše: Ano, máš pravdu. Rychlostí vzduchu v difuzoru vzniká podtlak a ten vysaje před trysku benzín. Ale myslím si, že ten podtlak vzniká díky té rychlosti vzduchu vůči té trysce (plovákové komoře) - jako ta fixírka. Ale v sání podtlak není..
Je to asi slovíčkaření Usuzuji to ze školy, kde nás toto učili ohledně sání v autě. Tam je pravda, že není karburátor
Re: Motor nejde do otáček
Podle mne jsou v háji membrány, nebo takříkajíc jejich okolí. Případně svíce nedávají pod tlakem, ale to se mě nezdá, asi by se to neudusilo tak rychle, v každém případě můžeš zkusit vyměnit jen jednu svíci (třeba za starou, kterou jsi vyměnil třeba jen preventivně, a hned budeš vědět). Ty mašiny mají už spoustu roků a jak to tak sleduji, už se objevuje čím dál více závad které jsme mi neznali.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!