EDIT: Brzdy + vidlice, zatuhlý brzdový váleček
EDIT: Brzdy + vidlice, zatuhlý brzdový váleček
Zdravím,
v pátek jsem domu dovezl Freewinda. Nemůžu si zatím stěžovat ale má pár problému k vyřešení. Aktuálně řeším, že mi teče jedna vidle. Sám se do opravy pouštět nebudu, na tohle si nevěřím ale chci se zeptat, kde nejlépe koupit gufera (prachovky vypadají dobře). Našel jsem jedině gufera značky ATHENA. Kupujete tyhle?
Druhá věc jsou brzdy. Zarazilo mě, jak špatně Freewind (ten můj aspoň) brzdí. Chystám se na výměnu brzdovky, kdo ví, jak je tam dlouho tahle. Vylepšovali jste nějak brzdy dál? Nebo jen výměna brzdovky a hotovo?
S pozdravem
Kocík - hrdý majitel Větráka
v pátek jsem domu dovezl Freewinda. Nemůžu si zatím stěžovat ale má pár problému k vyřešení. Aktuálně řeším, že mi teče jedna vidle. Sám se do opravy pouštět nebudu, na tohle si nevěřím ale chci se zeptat, kde nejlépe koupit gufera (prachovky vypadají dobře). Našel jsem jedině gufera značky ATHENA. Kupujete tyhle?
Druhá věc jsou brzdy. Zarazilo mě, jak špatně Freewind (ten můj aspoň) brzdí. Chystám se na výměnu brzdovky, kdo ví, jak je tam dlouho tahle. Vylepšovali jste nějak brzdy dál? Nebo jen výměna brzdovky a hotovo?
S pozdravem
Kocík - hrdý majitel Větráka
Re: Brzdy + vidlice
Prachovky jsem nemenil, ale brzdit by mel wetrak dobre. Typuji to na pridrene brzdove valecky. Vycistit komplet cele brzdy.kocik.o píše:Zdravím,
v pátek jsem domu dovezl Freewinda. Nemůžu si zatím stěžovat ale má pár problému k vyřešení. Aktuálně řeším, že mi teče jedna vidle. Sám se do opravy pouštět nebudu, na tohle si nevěřím ale chci se zeptat, kde nejlépe koupit gufera (prachovky vypadají dobře). Našel jsem jedině gufera značky ATHENA. Kupujete tyhle?
Druhá věc jsou brzdy. Zarazilo mě, jak špatně Freewind (ten můj aspoň) brzdí. Chystám se na výměnu brzdovky, kdo ví, jak je tam dlouho tahle. Vylepšovali jste nějak brzdy dál? Nebo jen výměna brzdovky a hotovo?
S pozdravem
Kocík - hrdý majitel Větráka
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: Brzdy + vidlice
Simeringy jsem teď dal taky Atheny. Na fórech se o nich vyjadřují lidé tak nějak neutrálně, tak uvidím, co vydrží. Měnil jsem tedy rovnou i prachovky, už byly popraskaný. Možná jsem mohl rovnou vyměnit i ty kluzný pouzdra, když jsem to měl rozhozený, no snad příště.
Jinak v originálu je tam značka NOK.
No a když jsem teď už ty prachovky vyměnil, našel jsem na e-bayi tyto s límcem http://www.ebay.de/itm/Federgabel-Staub ... 540a30831f
Ty by byly asi úplně nej ....
Jinak v originálu je tam značka NOK.
No a když jsem teď už ty prachovky vyměnil, našel jsem na e-bayi tyto s límcem http://www.ebay.de/itm/Federgabel-Staub ... 540a30831f
Ty by byly asi úplně nej ....
Re: Brzdy + vidlice
Můj freewind brzdí slušně, ale nědo tu kdysi zmiňoval, že se to dá ještě zlepšit výměnou hadiček za pancéřovky.
-
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 569
- Registrován: pon 17. led 2011 23:02:12
- Bydliště: Janov nad Nisou
Re: Brzdy + vidlice
To nějak nechápu Pancéřovka je jen o lepším plášti hadice. Přece když nezměníš vnitřní pruměr tak tam prostě jde stejné množství brzdovky. Nejsem odborník ale myslím že pancéřovkou to nebude.
teda pokud ten co to psal nemá fabriku na výrobu pancéřových hadic
teda pokud ten co to psal nemá fabriku na výrobu pancéřových hadic
Twin píše:Můj freewind brzdí slušně, ale nědo tu kdysi zmiňoval, že se to dá ještě zlepšit výměnou hadiček za pancéřovky.
FREEWIND Móóóóóóc líbit ale já už nemít
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy + vidlice
Pancéřovka se dává proto, že není pružná a když pumpneš tlak do hadičky tak se "nenafukuje". Ale rozdíl je podle mě neznatelný. Stará brzdovka se projeví spíš při dlouhým brždění, kdy se brzdič a brzdovka ohřeje - uvaří, udělá bublinky, které jsou stlačitelné a pak to nebrzdí.
Tohle spíš vypadá na buď zatuhlý brzdový váleček v brzdiči (vyčistit), nebo zavzdušněný systém (odvzdušnit). Pokud je páčka na dotyk brzo tvrdá, zavzdušněné to nebude. Potom zbývá už jenom rozebrat brzdič, vyčistit, ideálně odmastit kotouč a destičky a pokud to nezabere je možné:
1. jsi zhýčkaný a brzdí to tak jak má, ale tobě se to zdá slabé
2. jsou tam nějaký čínský destičky, který prostě nebrzdí dostatečně
Tohle spíš vypadá na buď zatuhlý brzdový váleček v brzdiči (vyčistit), nebo zavzdušněný systém (odvzdušnit). Pokud je páčka na dotyk brzo tvrdá, zavzdušněné to nebude. Potom zbývá už jenom rozebrat brzdič, vyčistit, ideálně odmastit kotouč a destičky a pokud to nezabere je možné:
1. jsi zhýčkaný a brzdí to tak jak má, ale tobě se to zdá slabé
2. jsou tam nějaký čínský destičky, který prostě nebrzdí dostatečně
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Re: Brzdy + vidlice
Děkuji všem za komentáře.
Dneska sem shodil kola (nový zadek - conti. trail attack 2, na předku výměna duše). Přitom vyčistím podle návodu brzdy. Odmastím kotouč a desky (ty vypadají ještě dobře) a vyměním tu brzdovku a odvzdušním. Tak se snad doberu slušného výsledku.
Pak napíšu jak to dopadlo.
EDIT: Kolik myslíte, že dám za přetěsnění jedné vidle se vším všudy (práce, materiál)? Vyndám si jí teda sám a dovezu jen vidlici.
Dneska sem shodil kola (nový zadek - conti. trail attack 2, na předku výměna duše). Přitom vyčistím podle návodu brzdy. Odmastím kotouč a desky (ty vypadají ještě dobře) a vyměním tu brzdovku a odvzdušním. Tak se snad doberu slušného výsledku.
Pak napíšu jak to dopadlo.
EDIT: Kolik myslíte, že dám za přetěsnění jedné vidle se vším všudy (práce, materiál)? Vyndám si jí teda sám a dovezu jen vidlici.
Re: Brzdy + vidlice
To už by jsi zvlad cele. Kdyz ji budes mit venku. Aspon myslim.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: Brzdy + vidlice
A když už v tom budeš, můžeš se podívat i na tu moji. Teče mi levá noha.
- martinbrejcha
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 699
- Registrován: čtv 09. zář 2010 10:04:03
- Bydliště: Liberec Pavlovice
Re: Brzdy + vidlice
Rimmeraku, pancerky a gumaky se nedaji srovnat. Ja presel na gumaky na tenerce a jako by prestala brzdit. Prave to ze ze se nenafukujou, je zasadni. S pancerkama jsem zaflekoval predni kolo dvema prstama na supertenerce...........
Za mne pancerky ano........kdo ma dva kotouce, tak obe hadice hned od pumpy, zadne rozbocky...
Maty
Za mne pancerky ano........kdo ma dva kotouce, tak obe hadice hned od pumpy, zadne rozbocky...
Maty
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy + vidlice
Martin má pravdu! Mám uplně stejnou zkušenost.martinbrejcha píše:Rimmeraku, pancerky a gumaky se nedaji srovnat. Ja presel na gumaky na tenerce a jako by prestala brzdit. Prave to ze ze se nenafukujou, je zasadni. S pancerkama jsem zaflekoval predni kolo dvema prstama na supertenerce...........
Za mne pancerky ano........kdo ma dva kotouce, tak obe hadice hned od pumpy, zadne rozbocky...
Maty
Re: Brzdy + vidlice
Rozebrat ty vidle je celkem jednoduche, jen mit neco, co nacpes dovnitr, aby se ti to pri povolovani imbusu uvnitr neprotacelo. Nekdo to resi tak, ze na zavitovou tyc da na konec matku a kontramatku a to tam nacpe. Myslim, ze cislo 24? Ja tam dal plnou tyc ctvercovyho prurezu, ktera tam akorat pasovala, za tu to cely dal do sveraku a povoloval.
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy + vidlice
A ješte rychlejší je to pneumatickym utahovákemAlf píše:Rozebrat ty vidle je celkem jednoduche, jen mit neco, co nacpes dovnitr, aby se ti to pri povolovani imbusu uvnitr neprotacelo. Nekdo to resi tak, ze na zavitovou tyc da na konec matku a kontramatku a to tam nacpe. Myslim, ze cislo 24? Ja tam dal plnou tyc ctvercovyho prurezu, ktera tam akorat pasovala, za tu to cely dal do sveraku a povoloval.
x x x jinak to neumim
Re: EDIT: Brzdy + vidlice, zatuhlý brzdový váleček
Tak jsem se dnes vrhl na brzdy. Došlo na Rimmerákova slova - zatuhlý váleček ve třmenu. Byl zatlačený, vytáhl jsem ho pomocí kombinaček (samozřejmě přes hadr abych váleček nepoškrábal) pomocí krouživých pohybů. Poté potřel brzdovkou a hýbal s válečkem sem a tam. Pak sem celý třmen vydrbal kartáčkem a mýdlovou vodou (podle rad MOTOHOUSU). Po dalším hýbaní válečkem se jeho pohyb začal zlepšovat.
Jak poznám, že je vše v pořádku? Když zatlačím oba válečky na stejnou úroveň je normální, že jeden začne vylízat dřív (střídá se to, občas leze první spodní, občas vrchní)? Mají vylízat stejně?
Díky za rady
Jak poznám, že je vše v pořádku? Když zatlačím oba válečky na stejnou úroveň je normální, že jeden začne vylízat dřív (střídá se to, občas leze první spodní, občas vrchní)? Mají vylízat stejně?
Díky za rady
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: EDIT: Brzdy + vidlice, zatuhlý brzdový váleček
Ony ti asi nikdy nepojedou oba stejně, vždycky půjde zrovna v té dané chvilce jeden o maličko snáz, takže vyjede první.. Tlak v nich bude ale vždy stejný, takže se nemusíš bát rozdílného brzdného účinku..