Senzor plynu

Odpovědět
zbojnik
Příspěvky: 10
Registrován: sob 04. led 2014 16:44:04
Bydliště: Martin

Senzor plynu

Příspěvek od zbojnik »

Zdravim Vas vsetkych,
nevie niekto ci ma vetrak nejaky senzor na poziciu plynu? Na strane 7-12 som nasiel nieco vid obrazok ale netusim co to je.
Pripadne nejaky napad od kade by bolo mozne snimat ci je plyn v spodnej (min) polohe?
Dik.
Přílohy
suzuki.jpg
Uživatelský avatar
Dave842
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 471
Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
Bydliště: Olomouc

Re: Senzor plynu

Příspěvek od Dave842 »

Jo, má. Je to přesně ten Throttle position sensor ;) Snímač pro zapalování, pro úpravu předstihu. Něco jako snímač zatížení motoru.

Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.
D@VE
zbojnik
Příspěvky: 10
Registrován: sob 04. led 2014 16:44:04
Bydliště: Martin

Re: Senzor plynu

Příspěvek od zbojnik »

Dave842 píše:Jo, má. Je to přesně ten Throttle position sensor ;) Snímač pro zapalování, pro úpravu předstihu. Něco jako snímač zatížení motoru.

Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.
:) to viem ze "Throttle position senzor" je senzor pozicie plynu. Ale kde ho najdem, nejako som z toho obrazku mimo.

Ale skor som myslel, ci by som vedel niekde namontovat snimac, alebo sa napojit na nejaky snimac aby som vedel kedy uberem plyn
na minimum.
Uživatelský avatar
hroch
Pátá kolona
Příspěvky: 1200
Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
Bydliště: pribram bohuzel
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od hroch »

zbojnik píše:
Dave842 píše:Jo, má. Je to přesně ten Throttle position sensor ;) Snímač pro zapalování, pro úpravu předstihu. Něco jako snímač zatížení motoru.

Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.
:) to viem ze "Throttle position senzor" je senzor pozicie plynu. Ale kde ho najdem, nejako som z toho obrazku mimo.

Ale skor som myslel, ci by som vedel niekde namontovat snimac, alebo sa napojit na nejaky snimac aby som vedel kedy uberem plyn
na minimum.
Na co to potřebuješ vedet?jestli to není tajny
x x x jinak to neumim
Uživatelský avatar
Pech
Big motorkář
Příspěvky: 182
Registrován: stř 08. čer 2011 23:03:00
Bydliště: Čestice (okr.-Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od Pech »

Také by mě to zajímalo???
Uživatelský avatar
honza780
Big motorkář
Příspěvky: 147
Registrován: čtv 28. čer 2012 13:29:43
Bydliště: Brno

Re: Senzor plynu

Příspěvek od honza780 »

Když pustíš plyn tak se ti zarazí o šroub volnoběhu.V ten moment máš plyn na minimum.Je tam sice napsáno senzor plynu,ale je to senzor pozice klapek v karburátoru.Asi to má souvislost s magnetickým ventilem.V německým manuálu to je "Drosselklappenpositions-sensors" a na mašině je na pravé straně karburátoru.
Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec.Nezeptáš-li se,budeš blbcem po celý život
Uživatelský avatar
yuri13
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 495
Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
Bydliště: Býchory
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od yuri13 »

Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=3505

FREE spirit + FREE road = Freewind :)
Uživatelský avatar
honza780
Big motorkář
Příspěvky: 147
Registrován: čtv 28. čer 2012 13:29:43
Bydliště: Brno

Re: Senzor plynu

Příspěvek od honza780 »

Opravdu vyčerpávající.Člověk se pořád učí.
Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec.Nezeptáš-li se,budeš blbcem po celý život
Uživatelský avatar
hroch
Pátá kolona
Příspěvky: 1200
Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
Bydliště: pribram bohuzel
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od hroch »

yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D

Dobře ale furt nechapu naco chce vedet kdy je plyn na minimum,dle me když jsou klapky uplne zavrene a tedy uplne povolene lanka od plynu :?
x x x jinak to neumim
Uživatelský avatar
yuri13
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 495
Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
Bydliště: Býchory
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od yuri13 »

hroch píše:
yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D

Dobře ale furt nechapu naco chce vedet kdy je plyn na minimum,dle me když jsou klapky uplne zavrene a tedy uplne povolene lanka od plynu :?
Také by mě to zajímalo.. Pokud tím chce odpojovat jeden z karburátorů, je to zbytečná práce, to už se děje.. :? Tak už to prozraď zbojníku! :D
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=3505

FREE spirit + FREE road = Freewind :)
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od Vitouš »

yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D
Yuri asi to máš naštudované a já ze sebe asi udělám blbce :cry: ale nechce se mě věřit že by karburátor větráku obsahoval nějaké čidlo polohy plynu které by dávalo povely CDI nebo jsem to možná nepochopil jak to myslíš.Kdyby měl lambda sondu...ale takhle???možná zaznamená mechanicky polohu ale nějakej signál pořád mě to hlava nebere :evil: :?: :o :shock:
Uživatelský avatar
yuri13
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 495
Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
Bydliště: Býchory
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od yuri13 »

Vitouš píše:
yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda..;) Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku.. :P

A teď důsledky.. :D Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru.. :)

Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním..:) U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování).. 8-)

Vyčerpávající.. :D
Yuri asi to máš naštudované a já ze sebe asi udělám blbce :cry: ale nechce se mě věřit že by karburátor větráku obsahoval nějaké čidlo polohy plynu které by dávalo povely CDI nebo jsem to možná nepochopil jak to myslíš.Kdyby měl lambda sondu...ale takhle???možná zaznamená mechanicky polohu ale nějakej signál pořád mě to hlava nebere :evil: :?: :o :shock:
V pohodě.. :) Senzor natočení klapek je v podstatě potenciometr, jeho výstupem je napětí, ze kterého CDI pozná, v jaké pozici se klapky právě nacházejí a na základě toho určitým způsobem upravuje předstih.. Stejně tak upravují předstih aktuální otáčky.. :) Jde hlavně o to, že když vezmeš prudce za plyn, tak by jednoválec začal kuckat a nechtělo by se mu.. CDI to takhle rozpozná a na chvíli zvýší předstih.. Částečně to supluje akcelerační pumpičku, kterou motorky nemají.. :ugeek:

Lambda sonda by Wětrákovi nepomohla, protože není možné řídit injekci paliva a tím pádem složení spalované směsi, změna předstihu by v takovém případě nic neovlivnila.. :)
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=3505

FREE spirit + FREE road = Freewind :)
Uživatelský avatar
Vitouš
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 888
Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od Vitouš »

Tu lamdu jsem uvedl jako příklad jinak samozřejmě vím že pro karburátor je to blbost.Ale vtom ostatním jsem se poučil díky za výklad.Člověk se pořád učí. ;)
zbojnik
Příspěvky: 10
Registrován: sob 04. led 2014 16:44:04
Bydliště: Martin

Re: Senzor plynu

Příspěvek od zbojnik »

tak vidim ze som rozputal celkom pekne tema, aj ked nechtiac :-)

yuri, ak je ako snimac potenciometer tak vystupom je len odpor, ktory je v cdi zaradeny v delici napatia a to sa dalej spracovava

ale chcel som to kvoli uplne inemu a ziadne karbose odpojovat nechcem. kdesi som cital ze pri stiahnuti plynu zablika brzdove svetlo aby ten za mnou stihol spravit to iste. tak som mal len taky napad ze ak sa da niekde zobrat rozumne snimanie min plynu, ... tot vsetko ale poucil som sa.dik.
Uživatelský avatar
yuri13
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 495
Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
Bydliště: Býchory
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od yuri13 »

Vitous: Já jsem se tu také leccos dozvěděl, tak se snažím také přispět.. ;)

zbojnik: Výstupem potenciometru je skutečně elektrický odpor, avšak měří se jeho projevy na úbytku napětí či proudu.. Mnohem častěji je to napětí, proto jsem to tak také uvedl.. :ugeek:

Zablikat s brzdovým světlem při prudkém ubrání plynu je ale super nápad! :idea: Dalo by se to poměrně snadno realizovat diferenciálním měřením právě "senzoru plynu", pak by nezáleželo na tom, jestli pustíš heft úplně nebo třeba jen prudce ubereš z plného na půlku.. ;)
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=3505

FREE spirit + FREE road = Freewind :)
Uživatelský avatar
hroch
Pátá kolona
Příspěvky: 1200
Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
Bydliště: pribram bohuzel
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od hroch »

yuri13 píše:Vitous: Já jsem se tu také leccos dozvěděl, tak se snažím také přispět.. ;)

zbojnik: Výstupem potenciometru je skutečně elektrický odpor, avšak měří se jeho projevy na úbytku napětí či proudu.. Mnohem častěji je to napětí, proto jsem to tak také uvedl.. :ugeek:

Zablikat s brzdovým světlem při prudkém ubrání plynu je ale super nápad! :idea: Dalo by se to poměrně snadno realizovat diferenciálním měřením právě "senzoru plynu", pak by nezáleželo na tom, jestli pustíš heft úplně nebo třeba jen prudce ubereš z plného na půlku.. ;)
Jako dobry ,ale nechtelm bych za nečím takovým ject :) Představa jak jedem večer nekam dál a furt mi svití do ksichtu brzdovka no nevím :?
x x x jinak to neumim
zbojnik
Příspěvky: 10
Registrován: sob 04. led 2014 16:44:04
Bydliště: Martin

Re: Senzor plynu

Příspěvek od zbojnik »

hroch píše: Jako dobry ,ale nechtelm bych za nečím takovým ject :) Představa jak jedem večer nekam dál a furt mi svití do ksichtu brzdovka no nevím :?
Ja som skor uvazoval ze len ked stiahnes plyn na minimum tak by napr. tri krat bliklo brzdove. Pripadne iba ak by to bola prudka zmena plynu napr.
z tristvrte na min. Preto som zistoval ake su moznosti snimania.
Uživatelský avatar
yuri13
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 495
Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
Bydliště: Býchory
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor plynu

Příspěvek od yuri13 »

zbojnik píše:
hroch píše: Jako dobry ,ale nechtelm bych za nečím takovým ject :) Představa jak jedem večer nekam dál a furt mi svití do ksichtu brzdovka no nevím :?
Ja som skor uvazoval ze len ked stiahnes plyn na minimum tak by napr. tri krat bliklo brzdove. Pripadne iba ak by to bola prudka zmena plynu napr.
z tristvrte na min. Preto som zistoval ake su moznosti snimania.
Tak, hlavně by to také chtělo přestavět zadní lampu na LED, protože to zablikání by muselo být poměrně krátké a žárovka by nestíhala zhasínat.. ;)
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=3505

FREE spirit + FREE road = Freewind :)
Odpovědět