Senzor plynu
Senzor plynu
Zdravim Vas vsetkych,
nevie niekto ci ma vetrak nejaky senzor na poziciu plynu? Na strane 7-12 som nasiel nieco vid obrazok ale netusim co to je.
Pripadne nejaky napad od kade by bolo mozne snimat ci je plyn v spodnej (min) polohe?
Dik.
nevie niekto ci ma vetrak nejaky senzor na poziciu plynu? Na strane 7-12 som nasiel nieco vid obrazok ale netusim co to je.
Pripadne nejaky napad od kade by bolo mozne snimat ci je plyn v spodnej (min) polohe?
Dik.
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Re: Senzor plynu
Jo, má. Je to přesně ten Throttle position sensor Snímač pro zapalování, pro úpravu předstihu. Něco jako snímač zatížení motoru.
Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.
Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.
D@VE
Re: Senzor plynu
to viem ze "Throttle position senzor" je senzor pozicie plynu. Ale kde ho najdem, nejako som z toho obrazku mimo.Dave842 píše:Jo, má. Je to přesně ten Throttle position sensor Snímač pro zapalování, pro úpravu předstihu. Něco jako snímač zatížení motoru.
Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.
Ale skor som myslel, ci by som vedel niekde namontovat snimac, alebo sa napojit na nejaky snimac aby som vedel kedy uberem plyn
na minimum.
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
Na co to potřebuješ vedet?jestli to není tajnyzbojnik píše:to viem ze "Throttle position senzor" je senzor pozicie plynu. Ale kde ho najdem, nejako som z toho obrazku mimo.Dave842 píše:Jo, má. Je to přesně ten Throttle position sensor Snímač pro zapalování, pro úpravu předstihu. Něco jako snímač zatížení motoru.
Klasicky to bývá potenciometr, takže polohu bys zjistil klasicky Ohmetrem.
Ale skor som myslel, ci by som vedel niekde namontovat snimac, alebo sa napojit na nejaky snimac aby som vedel kedy uberem plyn
na minimum.
x x x jinak to neumim
Re: Senzor plynu
Když pustíš plyn tak se ti zarazí o šroub volnoběhu.V ten moment máš plyn na minimum.Je tam sice napsáno senzor plynu,ale je to senzor pozice klapek v karburátoru.Asi to má souvislost s magnetickým ventilem.V německým manuálu to je "Drosselklappenpositions-sensors" a na mašině je na pravé straně karburátoru.
Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec.Nezeptáš-li se,budeš blbcem po celý život
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda.. Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku..
A teď důsledky.. Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru..
Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním.. U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování)..
Vyčerpávající..
A teď důsledky.. Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru..
Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním.. U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování)..
Vyčerpávající..
Re: Senzor plynu
Opravdu vyčerpávající.Člověk se pořád učí.
Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec.Nezeptáš-li se,budeš blbcem po celý život
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda.. Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku..
A teď důsledky.. Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru..
Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním.. U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování)..
Vyčerpávající..
Dobře ale furt nechapu naco chce vedet kdy je plyn na minimum,dle me když jsou klapky uplne zavrene a tedy uplne povolene lanka od plynu
x x x jinak to neumim
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
Také by mě to zajímalo.. Pokud tím chce odpojovat jeden z karburátorů, je to zbytečná práce, to už se děje.. Tak už to prozraď zbojníku!hroch píše:yuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda.. Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku..
A teď důsledky.. Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru..
Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním.. U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování)..
Vyčerpávající..
Dobře ale furt nechapu naco chce vedet kdy je plyn na minimum,dle me když jsou klapky uplne zavrene a tedy uplne povolene lanka od plynu
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
Yuri asi to máš naštudované a já ze sebe asi udělám blbce ale nechce se mě věřit že by karburátor větráku obsahoval nějaké čidlo polohy plynu které by dávalo povely CDI nebo jsem to možná nepochopil jak to myslíš.Kdyby měl lambda sondu...ale takhle???možná zaznamená mechanicky polohu ale nějakej signál pořád mě to hlava nebereyuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda.. Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku..
A teď důsledky.. Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru..
Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním.. U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování)..
Vyčerpávající..
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
V pohodě.. Senzor natočení klapek je v podstatě potenciometr, jeho výstupem je napětí, ze kterého CDI pozná, v jaké pozici se klapky právě nacházejí a na základě toho určitým způsobem upravuje předstih.. Stejně tak upravují předstih aktuální otáčky.. Jde hlavně o to, že když vezmeš prudce za plyn, tak by jednoválec začal kuckat a nechtělo by se mu.. CDI to takhle rozpozná a na chvíli zvýší předstih.. Částečně to supluje akcelerační pumpičku, kterou motorky nemají..Vitouš píše:Yuri asi to máš naštudované a já ze sebe asi udělám blbce ale nechce se mě věřit že by karburátor větráku obsahoval nějaké čidlo polohy plynu které by dávalo povely CDI nebo jsem to možná nepochopil jak to myslíš.Kdyby měl lambda sondu...ale takhle???možná zaznamená mechanicky polohu ale nějakej signál pořád mě to hlava nebereyuri13 píše:Snímač pozice plynu, resp. senzor úhlu natočení klapek karburátorů je a musí být součástí elektroinstalace Freewinda.. Je to možná k podivu, ale jeho signál zpracovává jednotka CDI, která má na starost zapalování.. Předstih zapalování určuje míru využití spalovacího prostoru a tím ovlivňuje celkovou efektivitu spalování.. Když zapálí dřív, využívá delší expanzní dráhu pístu a zapaluje samozřejmě i za o něco vyššího kompresního tlaku..
A teď důsledky.. Čtyřdobý jednoválec má velké prodlevy mezi zápaly, takže by se snadno mohl dostat do problémů např. ve velkém stoupání.. Dřív měly takové motocykly na úpravu předstihu a tedy i krátkodobého zvýšení především točivého momentu, speciální páčku.. Dnes to rozpozná CDI tak, že poloha plynu výrazně neodpovídá otáčkám motoru, zapalování tak zvýší předstih a na chvíli tak podpoří záběr motoru..
Proč se výkon zvýší jen krátkodobě? Zapalování blíže horní úvrati více namáhá klikový hřídel a zvýšený tlak ve válci hrozí detonančním spalováním.. U Freewinda ovšem detonance prakticky nehrozí, protože jeho zapalování je nastavené na spalování BA91, zatímco dnes všude tankujeme BA95 (vyšší oktanové číslo = vyšší odolnost vůči detonančnímu spalování)..
Vyčerpávající..
Lambda sonda by Wětrákovi nepomohla, protože není možné řídit injekci paliva a tím pádem složení spalované směsi, změna předstihu by v takovém případě nic neovlivnila..
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
Tu lamdu jsem uvedl jako příklad jinak samozřejmě vím že pro karburátor je to blbost.Ale vtom ostatním jsem se poučil díky za výklad.Člověk se pořád učí.
Re: Senzor plynu
tak vidim ze som rozputal celkom pekne tema, aj ked nechtiac
yuri, ak je ako snimac potenciometer tak vystupom je len odpor, ktory je v cdi zaradeny v delici napatia a to sa dalej spracovava
ale chcel som to kvoli uplne inemu a ziadne karbose odpojovat nechcem. kdesi som cital ze pri stiahnuti plynu zablika brzdove svetlo aby ten za mnou stihol spravit to iste. tak som mal len taky napad ze ak sa da niekde zobrat rozumne snimanie min plynu, ... tot vsetko ale poucil som sa.dik.
yuri, ak je ako snimac potenciometer tak vystupom je len odpor, ktory je v cdi zaradeny v delici napatia a to sa dalej spracovava
ale chcel som to kvoli uplne inemu a ziadne karbose odpojovat nechcem. kdesi som cital ze pri stiahnuti plynu zablika brzdove svetlo aby ten za mnou stihol spravit to iste. tak som mal len taky napad ze ak sa da niekde zobrat rozumne snimanie min plynu, ... tot vsetko ale poucil som sa.dik.
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
Vitous: Já jsem se tu také leccos dozvěděl, tak se snažím také přispět..
zbojnik: Výstupem potenciometru je skutečně elektrický odpor, avšak měří se jeho projevy na úbytku napětí či proudu.. Mnohem častěji je to napětí, proto jsem to tak také uvedl..
Zablikat s brzdovým světlem při prudkém ubrání plynu je ale super nápad! Dalo by se to poměrně snadno realizovat diferenciálním měřením právě "senzoru plynu", pak by nezáleželo na tom, jestli pustíš heft úplně nebo třeba jen prudce ubereš z plného na půlku..
zbojnik: Výstupem potenciometru je skutečně elektrický odpor, avšak měří se jeho projevy na úbytku napětí či proudu.. Mnohem častěji je to napětí, proto jsem to tak také uvedl..
Zablikat s brzdovým světlem při prudkém ubrání plynu je ale super nápad! Dalo by se to poměrně snadno realizovat diferenciálním měřením právě "senzoru plynu", pak by nezáleželo na tom, jestli pustíš heft úplně nebo třeba jen prudce ubereš z plného na půlku..
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
Jako dobry ,ale nechtelm bych za nečím takovým ject Představa jak jedem večer nekam dál a furt mi svití do ksichtu brzdovka no nevímyuri13 píše:Vitous: Já jsem se tu také leccos dozvěděl, tak se snažím také přispět..
zbojnik: Výstupem potenciometru je skutečně elektrický odpor, avšak měří se jeho projevy na úbytku napětí či proudu.. Mnohem častěji je to napětí, proto jsem to tak také uvedl..
Zablikat s brzdovým světlem při prudkém ubrání plynu je ale super nápad! Dalo by se to poměrně snadno realizovat diferenciálním měřením právě "senzoru plynu", pak by nezáleželo na tom, jestli pustíš heft úplně nebo třeba jen prudce ubereš z plného na půlku..
x x x jinak to neumim
Re: Senzor plynu
Ja som skor uvazoval ze len ked stiahnes plyn na minimum tak by napr. tri krat bliklo brzdove. Pripadne iba ak by to bola prudka zmena plynu napr.hroch píše: Jako dobry ,ale nechtelm bych za nečím takovým ject Představa jak jedem večer nekam dál a furt mi svití do ksichtu brzdovka no nevím
z tristvrte na min. Preto som zistoval ake su moznosti snimania.
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Senzor plynu
Tak, hlavně by to také chtělo přestavět zadní lampu na LED, protože to zablikání by muselo být poměrně krátké a žárovka by nestíhala zhasínat..zbojnik píše:Ja som skor uvazoval ze len ked stiahnes plyn na minimum tak by napr. tri krat bliklo brzdove. Pripadne iba ak by to bola prudka zmena plynu napr.hroch píše: Jako dobry ,ale nechtelm bych za nečím takovým ject Představa jak jedem večer nekam dál a furt mi svití do ksichtu brzdovka no nevím
z tristvrte na min. Preto som zistoval ake su moznosti snimania.