Ventily + altec problém
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Ventily + altec problém
Zdravím,
nedávno jsem seřizoval ventily a zjistil jsem několik nemilých věcí.
1) Když jsem odšrouboval víčko "altecu", abych mohl točit klikou, bylo od oleje. Předpokládám, že olej by tam neměl být. Takže bude nejspíš gufero v pytli. Je to tak?
2) Ventily jsem se rozhodl seřídit proto, že jednak mírně klepaly, ale hlavně proto, že mi jde z hlavy neustále zvláštní cvakavý zvuk. Když jsem si točil s klikou abych dostal kompresy, všiml jsem si toho, že něco cvaká na vačce zřejmě. Když přetočíte kompresy, píst už se pohybuje dolů, tak se ještě pohnou výfukový ventily mírně dolů a pak to cvakne a vyskočí zpět do zavřené polohy. Pak se normálně zase otevřou jak mají. Byl jsem z toho celkem vyděšený, ale jede to takhle už 2 roky (10 tis. km) a nic se špatně neprojevuje, až na ten zvuk. Co si o tom myslíte?
Díky! Dave
nedávno jsem seřizoval ventily a zjistil jsem několik nemilých věcí.
1) Když jsem odšrouboval víčko "altecu", abych mohl točit klikou, bylo od oleje. Předpokládám, že olej by tam neměl být. Takže bude nejspíš gufero v pytli. Je to tak?
2) Ventily jsem se rozhodl seřídit proto, že jednak mírně klepaly, ale hlavně proto, že mi jde z hlavy neustále zvláštní cvakavý zvuk. Když jsem si točil s klikou abych dostal kompresy, všiml jsem si toho, že něco cvaká na vačce zřejmě. Když přetočíte kompresy, píst už se pohybuje dolů, tak se ještě pohnou výfukový ventily mírně dolů a pak to cvakne a vyskočí zpět do zavřené polohy. Pak se normálně zase otevřou jak mají. Byl jsem z toho celkem vyděšený, ale jede to takhle už 2 roky (10 tis. km) a nic se špatně neprojevuje, až na ten zvuk. Co si o tom myslíte?
Díky! Dave
D@VE
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily + altec problém
Já myslím, že se Tvůj Freewind vyvinul a samočinně začal pracovat v Atkinsonově cyklu.. Ne, dělám si legraci.. Ale v motoru by nic cvakat nemělo, jaký je přesně chod ventilů ale nevím.. Myslím si však, že by tam ten mezistav výfukových ventilů být neměl..
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Re: Ventily + altec problém
Co s tím olejem v altecu? Pokud někdo ví, mohl by mi prosím odpovědět?
A k tomu cinkání od ventilů. Kámoš těďka kupuje Freewinda a ten cvaká úplně stejně. Sice trochu slaběji ale taky...ale jestli to tak má být??
A k tomu cinkání od ventilů. Kámoš těďka kupuje Freewinda a ten cvaká úplně stejně. Sice trochu slaběji ale taky...ale jestli to tak má být??
D@VE
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily + altec problém
Z freewindů se linou často různé zvuky. Většinou to není na závadu. Pokud to není něco opravdu hodně divnýho. Rozvod řetězem chrastí, ventily cvakají. Vzduchem chlazenej motor to nemá moc čím utlumit, rezonuje to.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Re: Ventily + altec problém
Prosím Vás,
má být v části, kde je magneto a startovací převod, OLEJ?
má být v části, kde je magneto a startovací převod, OLEJ?
D@VE
Re: Ventily + altec problém
Jo typuji to na gufero, mohlo byt moc oleje a vyrazilo ho to. Takhle se to podarilo me.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily + altec problém
Ják píše Siner vypádá to na netěsnící gufero.Olej by tam být nemělDave842 píše:Prosím Vás,
má být v části, kde je magneto a startovací převod, OLEJ?
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Re: Ventily + altec problém
Mě z tama vyteklo snad půl litra.. A na měrce klesl ze 3/4 na 1/4 cca. Takže myslíte sundat rotor a vyměnit gufero?
Dá se to zvládnout v domácích podmínkách? Případně dělal jste to někdo?
EDIT: Tak podle manuálu jsou na sundání rotoru potřeba nějaký speciální finty - special tool
Dá se to zvládnout v domácích podmínkách? Případně dělal jste to někdo?
EDIT: Tak podle manuálu jsou na sundání rotoru potřeba nějaký speciální finty - special tool
D@VE
Re: Ventily + altec problém
Bohuzel netusim, jen vim ze nesmi zustatat ta elektrika mastna aby neposkodil olej izolace. Zvlaste pak na altiku. Vic nevim.Dave842 píše:Mě z tama vyteklo snad půl litra.. A na měrce klesl ze 3/4 na 1/4 cca. Takže myslíte sundat rotor a vyměnit gufero?
Dá se to zvládnout v domácích podmínkách? Případně dělal jste to někdo?
EDIT: Tak podle manuálu jsou na sundání rotoru potřeba nějaký speciální finty - special tool
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Re: Ventily + altec problém
Tak změna!
Podle kámoše moto-mechanika tam olej MÁ být.
V provozu se olej do statoru magneta ani moc nedostane. Nacucne ho jednak čerpadlo a hlavně stator je jakoby utopenej v rotoru, kterej si olej odháže. A nakonec je prý magneto dost podobný, ne-li stejný, jako v DR, kde pod stejným deklíkem byly i rozvody, který byly pochopitelně mazaný. Takže by to mělo být OK.
Podle kámoše moto-mechanika tam olej MÁ být.
V provozu se olej do statoru magneta ani moc nedostane. Nacucne ho jednak čerpadlo a hlavně stator je jakoby utopenej v rotoru, kterej si olej odháže. A nakonec je prý magneto dost podobný, ne-li stejný, jako v DR, kde pod stejným deklíkem byly i rozvody, který byly pochopitelně mazaný. Takže by to mělo být OK.
D@VE