Sviečky NGK vs. Denso
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Zdravím. Tak jsem si četl na motorkaři.cz o svíčkách a vychází z toho, že i když budou 2 eletrody, tak jiskra probíhá vždy pouze na jednom hrotu. Tedy né zároveň, jak jsem se domníval, že by to mělo vliv na lepší zapální směsy z dvou stran svíčky. Ta druhá elektroda má ten význam, že v případě opálení jednoho hrotu se jiskra svádí přes druhý (již bližší) hrot. Má to tedy vliv na životnost svíčky. Svíčka se má měnit podle manuálu po 12000km nebo po 2 letech. Moderní svíčky vydrží mnohem víc než 12000km nebo 2 roky. Tak co mám dělat, když tam mám originál Denso 11let a 20000km
r.v.1999; poč.stav: 13300km x 32222km nyní; Pneu Michelin Anakee 2; Motul 5100; NGK CR10EK-22222km; Goldfren AD(vydržely jen 15000km) +seřízení ventylů-24200km
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Výlety: Barcelona, Řím; UK
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Ty ši špekulant. Jezdí to? Žere to normálně? Kup si jednu svíčku do kufru a voz klíč a neřeš to. Nebo je za 600kč vyměň a vydrží ti tam co budeš freewinda mít
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Re: Sviečky NGK vs. Denso
komcas píše:Zdravím. Tak jsem si četl na motorkaři.cz o svíčkách a vychází z toho, že i když budou 2 eletrody, tak jiskra probíhá vždy pouze na jednom hrotu. Tedy né zároveň, jak jsem se domníval, že by to mělo vliv na lepší zapální směsy z dvou stran svíčky. Ta druhá elektroda má ten význam, že v případě opálení jednoho hrotu se jiskra svádí přes druhý (již bližší) hrot. Má to tedy vliv na životnost svíčky. Svíčka se má měnit podle manuálu po 12000km nebo po 2 letech. Moderní svíčky vydrží mnohem víc než 12000km nebo 2 roky. Tak co mám dělat, když tam mám originál Denso 11let a 20000km
Tak toto je na obesenie. Byt majitelom firmy, co vyraba sviecky tak sa z Teba a Tvojej moto obesim...
Teraz vazne. Skontroluj ich, sfarbenie, elektrody a sup ich spät....
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Zítra budu mít svíčky NGK CR10EK po 250Kč a klíč na svíčky za 50Kč z AutoKelly.
Bude to legendární den!!! Po 22222km výměna originálních svíček
Bude to legendární den!!! Po 22222km výměna originálních svíček
r.v.1999; poč.stav: 13300km x 32222km nyní; Pneu Michelin Anakee 2; Motul 5100; NGK CR10EK-22222km; Goldfren AD(vydržely jen 15000km) +seřízení ventylů-24200km
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Tak mám vyměněné svíčky za NGK CR10EK
Rozdíl byl hned od prvního rozjezdu patrný!!!
-Freewind zabírá hned od začátku otočení rukojeti. Předtím jsem musel víc otočit rukojetí, aby moto jelo. Teď je dávkování plynulé.
-Pak jsme i s přítelkyní uznali, že motor je znatelně tišší, klidnější a má méně vibrací.
-Co se maximální rychlosti týče, tak jsem zatím nepocítil rozdíl.
-Zátah motoru je větší v nižších otáčkách při menším plynu. Při větším "plynu" není rozdíl poznat.
-Motor jede lehčeji, tiššeji ve vysokých otáčkách
-Motor dokáže jet ve vyšších otáčkách než předtím. Nechá se točit i do 8000 jako by o nic nešlo
víc zjistím později.
Budu dále testovat. Pak napíšu. Komča
Rozdíl byl hned od prvního rozjezdu patrný!!!
-Freewind zabírá hned od začátku otočení rukojeti. Předtím jsem musel víc otočit rukojetí, aby moto jelo. Teď je dávkování plynulé.
-Pak jsme i s přítelkyní uznali, že motor je znatelně tišší, klidnější a má méně vibrací.
-Co se maximální rychlosti týče, tak jsem zatím nepocítil rozdíl.
-Zátah motoru je větší v nižších otáčkách při menším plynu. Při větším "plynu" není rozdíl poznat.
-Motor jede lehčeji, tiššeji ve vysokých otáčkách
-Motor dokáže jet ve vyšších otáčkách než předtím. Nechá se točit i do 8000 jako by o nic nešlo
víc zjistím později.
Budu dále testovat. Pak napíšu. Komča
r.v.1999; poč.stav: 13300km x 32222km nyní; Pneu Michelin Anakee 2; Motul 5100; NGK CR10EK-22222km; Goldfren AD(vydržely jen 15000km) +seřízení ventylů-24200km
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Výlety: Barcelona, Řím; UK
- Vitouš
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 888
- Registrován: stř 01. říj 2008 12:39:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Kamčo to jsi mě překvapil.Asi jsi vnímavější. Já musím přiznat když jsem vyměnil u svého freewinda stejný typ svíček jako ty tak jsem žádný rozdíl nepoznal Pravda je že staré byli asi v pořádku a v tom bude zřejmě rozdíl Ale jsou to zajímavé postřehy
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Takový rozdíl, aby to bylo pozorovatený musel být podle mě způsobený tím, že jedna svíčka vůbec nefungovala. Taky jsem nezpozoroval při výměně nějaký rozdíl. Možná to mělo plynulejší volnoběh za studena, ale to je vše.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Opravdu to je pro mě znatelný rozdíl. Ono se není čemu divit, když ty svíčky nikdo nekontroloval 10 let, že
Já jsem si tím dokázal, že i svíčky mají veliký význam na běh motoru. Chce to pravidelně kontrolovat a čistit a správně dotahovat.
Já tu zadní svíčku měl mokrou od oleje po celém závitu i na podložce. A pod podložkou byl pěkný bordel (opravdu i pod podložkou-na hlavě). Jestli ono to nějak neprofukovalo??? Dotažená ta svíčka byla. Jinak obě podložky byly jako placky
Ještě: ty nové svíčky mají 2 elektrody a tím i jinou-lepší konstrukci. U dvou elektrodových svíček není jiskřiště schované pod jazýčkem, takže se palivová směs dostane snáze k jiskře! To vidím na první pohled jako pozitivní.
Já jsem si tím dokázal, že i svíčky mají veliký význam na běh motoru. Chce to pravidelně kontrolovat a čistit a správně dotahovat.
Já tu zadní svíčku měl mokrou od oleje po celém závitu i na podložce. A pod podložkou byl pěkný bordel (opravdu i pod podložkou-na hlavě). Jestli ono to nějak neprofukovalo??? Dotažená ta svíčka byla. Jinak obě podložky byly jako placky
Ještě: ty nové svíčky mají 2 elektrody a tím i jinou-lepší konstrukci. U dvou elektrodových svíček není jiskřiště schované pod jazýčkem, takže se palivová směs dostane snáze k jiskře! To vidím na první pohled jako pozitivní.
r.v.1999; poč.stav: 13300km x 32222km nyní; Pneu Michelin Anakee 2; Motul 5100; NGK CR10EK-22222km; Goldfren AD(vydržely jen 15000km) +seřízení ventylů-24200km
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Výlety: Barcelona, Řím; UK
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Objednal jsem si dva kousky tady na té adrese, kluk je prodává na motorkářích http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=100660&fid=22 stály i s poštovným na dobírku 416Kč což je asi tak o 70 Kč než jsem je platil posledně.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
-
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 569
- Registrován: pon 17. led 2011 23:02:12
- Bydliště: Janov nad Nisou
Re: Sviečky NGK vs. Denso
PROSÍM NAPIŠTE MI KOLIKÁTKA TO JE SVÍČÁK ,jÁ TADY MÁM AKORÁT NA AUTA A TY JSOU SILNOSTĚNÝ,TAK JE TAM NEDOSTANU.DĚKUJI
FREEWIND Móóóóóóc líbit ale já už nemít
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Co musim sundat, abych se k nim dostal
rv. 1999, najeto 56780 km, D.I.D. 525 zlatej, Blastry, vyhřivané rukojeti SatoII, padáky a stojan by Rimmerak, topcase, 12v zasuvka
Re: Sviečky NGK vs. Denso
ok
diky
diky
rv. 1999, najeto 56780 km, D.I.D. 525 zlatej, Blastry, vyhřivané rukojeti SatoII, padáky a stojan by Rimmerak, topcase, 12v zasuvka
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Tak jsem si tam dal NGK CR10EK, zdvojený jiskřiště. Rozdíl oproti původním s jednou elektrodou jsem nepoznal, tak mě aspoň hřeje pocit z toho, že je mám
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Ahojte,
tak jaké svíčky nejvíce doporučujete ?
Dnes jsem je vydělal a jsou to NGK CR9EK a vypadají fakt nic moc. I ty starty loni byly poslabší.
Tak mě napadá co tak zkusit rovnou Iridiové NGK CR10EIX ?
Máte s tím někdo zkušenosti?
http://www.motoretezy.cz/cz/e-shop/8590 ... -9702.html
Díky za radu
TommyMe
tak jaké svíčky nejvíce doporučujete ?
Dnes jsem je vydělal a jsou to NGK CR9EK a vypadají fakt nic moc. I ty starty loni byly poslabší.
Tak mě napadá co tak zkusit rovnou Iridiové NGK CR10EIX ?
Máte s tím někdo zkušenosti?
http://www.motoretezy.cz/cz/e-shop/8590 ... -9702.html
Díky za radu
TommyMe
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Používal jsem Brisk k naprosté spokojenosti, mojí, motorky i peněženky. NGK byli po roce v háji, Brisk sem odjel 3 sezóny beze změn. Byli to nejlevnější asi za 85 kč.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- Dave842
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
- Bydliště: Olomouc
Re: Sviečky NGK vs. Denso
Já mám Brisk v Babettě a jsem naprosto spokojen...
Když už je zabordelená, tak ji vezmu ocelákem a jede jako nová..
Na Windovi jsem měnil z 2-elektrodových na 1 elektrodu. Rozdíl jsem nepoznal. Akorát mi přijde, že když ještě není dost zahřátá, tak občas jakoby nezapálí..ale jinak v pohodě.
Když už je zabordelená, tak ji vezmu ocelákem a jede jako nová..
Na Windovi jsem měnil z 2-elektrodových na 1 elektrodu. Rozdíl jsem nepoznal. Akorát mi přijde, že když ještě není dost zahřátá, tak občas jakoby nezapálí..ale jinak v pohodě.
D@VE
- martinbrejcha
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 699
- Registrován: čtv 09. zář 2010 10:04:03
- Bydliště: Liberec Pavlovice
Re: Sviečky NGK vs. Denso
já měl na XF nevím co. Pojezdil jsem na něm 1a 1/2 sezony, cca 8.000km
Svíčky jsem ani neviděl, dokonce jsem před prodejem zjistil, že jedna fajfka
byla vyskočená mimo svíčku.....
A jelo to normálně........
Maty
Svíčky jsem ani neviděl, dokonce jsem před prodejem zjistil, že jedna fajfka
byla vyskočená mimo svíčku.....
A jelo to normálně........
Maty