Spatne radi za tepla

Odpovědět
rejnok
Příspěvky: 11
Registrován: ned 09. lis 2008 18:19:53

Spatne radi za tepla

Příspěvek od rejnok »

Nejak mi freewind blbe radi (jde to pres zuby), kdyz se ohreje. Nekde jsem se docetl, ze zustava viset spojka ale kdyz mam zarazenou rychlost a mam ji vymacklou, tak motorka nikam nepopojizdi, jeste ji teda zkusim nejak postavit na stojan a zjistit, jak moc se toci zadni kolo...

cim by to jeste mohlo byt? Olej je novy a je ho dostatek, klasicky 10w-40....

jsem z toho lehce nervozni!
Uživatelský avatar
kanko00
Pátá kolona
Příspěvky: 1367
Registrován: čtv 02. říj 2008 10:32:36
Bydliště: Slovensko

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od kanko00 »

zle nastavena packa spojky... tak to bola u mna.
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
Uživatelský avatar
Maxton
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 486
Registrován: pon 30. kvě 2011 16:35:46
Bydliště: Hřebeč - Okres Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od Maxton »

Co máš za olej ? Doufám že ne nový typ motulu 5100 MA2 ?
Motorka prodaná :-( .. Bude nová, tentokrát černá a vymazlená... Peníze už jsou, ale nabídka mizivá a poptávka náročná :D
rejnok
Příspěvky: 11
Registrován: ned 09. lis 2008 18:19:53

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od rejnok »

No packu jsem nastavoval xkrat, zkousel jsem ruzne veci, vule skoro zadnou nema, takze na packu bych uplne nesazel i kdyz by to bylo nejlepsi reseni, samozrejme.

Olej mam nejaky iPone 10w-40, myslim, ze je to nejaka polosyntetika. Zadna hitparada ale stacit by to melo.

Ja prave nekde na netu cetl, ze kdyz je spojka starsi (ma najeto skoro 40tkm ale neklouze), tak muze za tepla vic unaset, jak jsou ty lamely opotrebovany. Jenze menit spojku, to bude zase akce, nedavno jsem ji menil na Dakarovi a tam to byl pekny vopich...
Uživatelský avatar
Zeusik
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 556
Registrován: pát 10. črc 2009 17:32:58
Bydliště: stredočeky kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od Zeusik »

páčka by měla mít malinkou vuli upozornoval mě na to mechanik taky jsem jí měl bez vůle. Když závadu nenajdeš tak ti střelím celou převodovku :lol: :twisted:
rejnok
Příspěvky: 11
Registrován: ned 09. lis 2008 18:19:53

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od rejnok »

tak ja ji utahl prave aby se to dokazilo vic rozpojit i za cenu toho, ze by treba klouzala. Coz neklouze vubec... A novou prevodovku snad nebudu potrebovat!!! :-)
Uživatelský avatar
Twin
Big motorkář
Příspěvky: 225
Registrován: úte 27. zář 2011 17:17:44

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od Twin »

To vypadá na nějak vytahaný lanko. Dá se vytáhnout a zkontrolovat? Mě se stalo na plynu u auta - předřelo se a zůstal tam jen jeden drátek a ten se vytáhl tak, že jsem nemohl přidávat plyn.
rejnok
Příspěvky: 11
Registrován: ned 09. lis 2008 18:19:53

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od rejnok »

Lanko zkontroluju... ale fakt to vypada na to, ze to ta spojka nejak nevypne... kdyz podrazdim na jednicku pri dojizdeni k semaforu s meziplynem pres neutral, tak to tam skoci krasne potichu. Kdyz pak stojim a chci ji tam dat, tak je to krrrrruuuuup :-( Skoro jako na mym starym dakaru!!!
Uživatelský avatar
hroch
Pátá kolona
Příspěvky: 1200
Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
Bydliště: pribram bohuzel
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od hroch »

řekl bych že je to skoro normalni jestli to není moc kruuuuuuuuuuuuup spousta wetraku to dela :)
x x x jinak to neumim
Uživatelský avatar
Lajda
Motorkář
Příspěvky: 87
Registrován: sob 16. čer 2012 21:42:02
Bydliště: Ostrava

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od Lajda »

Za tepla z neutrálu na1. stupeň třeba na křižovatce to dělá i mi. Občas trefím dobře, když motor protočím a občas to prostě počítá zuby. Hlavně se s tím nemazlit. Kopnout ji tam rychle. A to mám najeto skoro 50000km.
Uživatelský avatar
Sinner
Moderátor
Příspěvky: 1792
Registrován: stř 01. říj 2008 17:09:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od Sinner »

Jo, souhlasím jedničku tam musíš prásknout jak kladivem. Prý to není nic proti ničemu.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
rejnok
Příspěvky: 11
Registrován: ned 09. lis 2008 18:19:53

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od rejnok »

to mi nerikejte, japonska motorka, ta musi radit uplne neslysne, ne? :-) Jenom klik a ma to tam byt! A ne chrup!
Uživatelský avatar
kanko00
Pátá kolona
Příspěvky: 1367
Registrován: čtv 02. říj 2008 10:32:36
Bydliště: Slovensko

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od kanko00 »

rejnok píše:to mi nerikejte, japonska motorka, ta musi radit uplne neslysne, ne? :-) Jenom klik a ma to tam byt! A ne chrup!

No jasne, klap na jednicku a uuplny klap z jednicky do dvojky... :lol: :lol: :lol: :lol:
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
Uživatelský avatar
Kysi04
Příspěvky: 34
Registrován: ned 13. kvě 2012 16:26:29
Bydliště: Praha

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od Kysi04 »

Taktéž u mě to to taky z neutrálu na jedna jde přes zoubek. Ostaní rychlosti už v pohodě
Uživatelský avatar
Twin
Big motorkář
Příspěvky: 225
Registrován: úte 27. zář 2011 17:17:44

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od Twin »

No tak mě to teda řadí relativně normálně. Je pavda že jednička je hlučnější, ale jel jsem na starší er5 a tam to teda bylo daleko horší.
Uživatelský avatar
Dave842
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 471
Registrován: ned 01. led 2012 19:26:29
Bydliště: Olomouc

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od Dave842 »

1 pokud tam kopneš rychle a tvrdě, tak jenom buchne a je tam. Pokud chceš opatrně a pomalu, tak jedeš chruuuuuP :D Další rychlosti taky slyším, podle toho v jakých otáčkách řadíš.. Ale motorkový převodovky nejsou auto, takže toto neřeším. Když řadíš nahoru, tak můžeš teoreticky i prakticky řadit bez spojky, ale pokud nejedeš závody, tak radši se spojkou ;) Přece jenom na něco tam je :P
D@VE
Uživatelský avatar
yuri13
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 495
Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
Bydliště: Býchory
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od yuri13 »

To bys měl slyšet co jde z převodovky, když stojíš v koloně aut na jihu Francie, venku je 46°C i bez všech těch aut, teploměr oleje se nesměle pohybuje kolem 120°C, volnoběh uhřátého motoru je na 1750 otáčkách a pošleš tam jedničku.. :D Nesmíš se s ní mazat, lepší prudší kopnutí, než ji nechat vteřinu chroupat.. Pohonné ústrojí má hodně pružných vůlí (řetěz, tlumič rázů v zadním kole, aj.) takže převodovka zas takovou ránu stejně nedostane.. Jen u toho remcá.. :D :ugeek:
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=3505

FREE spirit + FREE road = Freewind :)
Uživatelský avatar
martinbrejcha
Dustojník hvězdné pěchoty
Příspěvky: 699
Registrován: čtv 09. zář 2010 10:04:03
Bydliště: Liberec Pavlovice

Re: Spatne radi za tepla

Příspěvek od martinbrejcha »

yuri13 píše:To bys měl slyšet co jde z převodovky, když stojíš v koloně aut na jihu Francie, venku je 46°C i bez všech těch aut, teploměr oleje se nesměle pohybuje kolem 120°C, volnoběh uhřátého motoru je na 1750 otáčkách a pošleš tam jedničku.. :D Nesmíš se s ní mazat, lepší prudší kopnutí, než ji nechat vteřinu chroupat.. Pohonné ústrojí má hodně pružných vůlí (řetěz, tlumič rázů v zadním kole, aj.) takže převodovka zas takovou ránu stejně nedostane.. Jen u toho remcá.. :D :ugeek:
Ale oproti DR-ku, kde musel kolega i štelovat lanko na spojce, a když se začalo přehřívat, nebyla i nouze o situace, kdy prostě spojka nevystavila vůbec.....
Taky jsem na XF neustále sledoval, jak stoupá teplota oleje, ale spojka zafungovala vždy, i když jak píše Yuri,
byla teplota kolem 120°C
Jedině mě napadá, nainstalovat větrák za chladič oleje, jak to měly starý dobrý DR-Bigové......


..........a to je výhoda vodníků... ST když se ohřeje, tak tam jde jednička jenom klap...
Za to za studena to i s mým metrákem pohne jako nic......

Takže úplně obráceně...

Maty
Odpovědět