Mix problémov
Mix problémov
Zdravím kolegovia.
Po kúpe Freewinda a spravení asi 1500-2000 km u mňa nastávajú prvé problémy, pre ktorých vyriešenie potrebujem poradiť. Situácia sa čím ďalej, tým viac zhoršuje a rád by som to teda čím skôr vyriešil.
1. Najväčší problém je v občasnom problémovom štartovaní: Napr. Ráno sadnem na motorku, použijem sytič pre bezproblémové štartovanie, čo sa aj stane. Naštartujem na prvý chyt. Pojazdím, medzitým sytič vypnem. Problém ale nastane, keď mi náhodou motor zhasne či už v dôsledku nízkych otáčok, skorého zatlačenia sytiča, atď. Po takomto náhodnom zhasnutí motora je naozaj veeeeeeeeeeľký problém so štartovaním. Ako som spomínal, čím ďalej, tým je to horšie, to znamená, že to druhé štartovanie trvá stále dlhšie a dlhšie.
2. Napadlo ma skontrolovať sviečky. Ten, od koho som XF kúpil, vravel, že sviečky sú nové, no po ich vytiahnutí som zistil, že sú čierne, zanesené.
3. Čím ďalej, tým väčšia spotreba.
4. Pri nízkych otáčkach (napr pri zaradenej vyššej rýchlosti) a následnom pridaní plynu sa z motora ozýva čudný zvuk - cukanie. (Tento problém ale podľa mňa nesúvisí s predošlými 3-4, šlo to tak od "nova").
Žiadny iný nedostatok som si nevšimol.
- Motorka nedymí, výkon v poriadku, filter čistý, karburátor čistý, nič netečie, sériový výfuk nestrieľa.
Zatiaľ mám s týmto strojom veľmi málo skúseností. Poraďte prosím, na čo sa pozrieť.
Vopred Ďakujem
Taktiež by som rád spoznal niekoho z Prešovského kraja s podobným strojom. Ak sa niekto nájde, budem rád, ak ma skontaktuje
Po kúpe Freewinda a spravení asi 1500-2000 km u mňa nastávajú prvé problémy, pre ktorých vyriešenie potrebujem poradiť. Situácia sa čím ďalej, tým viac zhoršuje a rád by som to teda čím skôr vyriešil.
1. Najväčší problém je v občasnom problémovom štartovaní: Napr. Ráno sadnem na motorku, použijem sytič pre bezproblémové štartovanie, čo sa aj stane. Naštartujem na prvý chyt. Pojazdím, medzitým sytič vypnem. Problém ale nastane, keď mi náhodou motor zhasne či už v dôsledku nízkych otáčok, skorého zatlačenia sytiča, atď. Po takomto náhodnom zhasnutí motora je naozaj veeeeeeeeeeľký problém so štartovaním. Ako som spomínal, čím ďalej, tým je to horšie, to znamená, že to druhé štartovanie trvá stále dlhšie a dlhšie.
2. Napadlo ma skontrolovať sviečky. Ten, od koho som XF kúpil, vravel, že sviečky sú nové, no po ich vytiahnutí som zistil, že sú čierne, zanesené.
3. Čím ďalej, tým väčšia spotreba.
4. Pri nízkych otáčkach (napr pri zaradenej vyššej rýchlosti) a následnom pridaní plynu sa z motora ozýva čudný zvuk - cukanie. (Tento problém ale podľa mňa nesúvisí s predošlými 3-4, šlo to tak od "nova").
Žiadny iný nedostatok som si nevšimol.
- Motorka nedymí, výkon v poriadku, filter čistý, karburátor čistý, nič netečie, sériový výfuk nestrieľa.
Zatiaľ mám s týmto strojom veľmi málo skúseností. Poraďte prosím, na čo sa pozrieť.
Vopred Ďakujem
Taktiež by som rád spoznal niekoho z Prešovského kraja s podobným strojom. Ak sa niekto nájde, budem rád, ak ma skontaktuje
Re: Mix problémov
Zkontroluj si to zabarvení svíček na tomto odkazu http://www.autorevue.cz/kdyz-promluvi-z ... i-svicka_2.
Pokud budeš měnit použij s označením CR9EK (dvoujiskřiště).Věř mě vyzkoušeno.Potom zkontroluj ventily a bohatost.
Pokud budeš měnit použij s označením CR9EK (dvoujiskřiště).Věř mě vyzkoušeno.Potom zkontroluj ventily a bohatost.
Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec.Nezeptáš-li se,budeš blbcem po celý život
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix problémov
Hele, já si myslím, že hledáš problém, kde není..
1. Černé svíčky budou po použití sytiče téměř určitě.. Sytič totiž dělá velmi, velmi bohatou směs, která promaže pracovní prostor válce ještě než to zvládne olej a zdegraduje tepelnou účinnost motoru, takže se snáze zahřeje, vzniknou přirozené vůle a motor se rozběhne jak má..
2. Když motorka nějakou dobu stojí, z plovákových komor karburátorů se odpařuje benzin.. Ty nastartuješ na sytič a z toho co zbylo odminula většinu spotřebuješ.. Nový benzin teče do karburátorů díky podtlakovému ventilu na kohoutu až když se motor točí určitými otáčkami, takže ti ho tam moc nenateče.. Motor chcípne a na nový start zkrátka nemá palivo a než doteče tak to dost trvá.. Zkus při takovémhle zhasnutí použít polohu "PRI" na kohoutu.. Ale vždy ji použij jen na minutku, nebo na pár minut, obchází to ten podtlakový ventil a karburátory by se mohly přeplavovat!
3. Přečti si tu něco o využívání otáčkového spektra motoru, myslím, že to cukání je při nízkých otáčkách normální.. Jestli třeba zkoušíš vzít za plyn na 2000ot/min na 3-ku, tak už tě motor pěkně vyklepe.. Přeci jen je to jednoválec, tzn. 1 zápal na 2 otáčky kliky.. Taky je třeba zvážit, že tady máme digitální zapalování CDI se senzorem polohy škrticí klapky.. To ti dynamicky mění předstih podle plynu.. V určitých situacích (zpravidla, když jedeš do kopce a potřebuješ víc výkonu a nechceš mít vytočený motor) ti předstih prodlouží a využije tak větší část z expanzní fáze motorového cyklu.. To přináší klepání a vyšší zatížení motoru, ale dočasně to snese.. Na některých veteránech na to bývala speciální pidi-páčka na řidítkách..
Takže asi tak.. Snad neradím blbě..
1. Černé svíčky budou po použití sytiče téměř určitě.. Sytič totiž dělá velmi, velmi bohatou směs, která promaže pracovní prostor válce ještě než to zvládne olej a zdegraduje tepelnou účinnost motoru, takže se snáze zahřeje, vzniknou přirozené vůle a motor se rozběhne jak má..
2. Když motorka nějakou dobu stojí, z plovákových komor karburátorů se odpařuje benzin.. Ty nastartuješ na sytič a z toho co zbylo odminula většinu spotřebuješ.. Nový benzin teče do karburátorů díky podtlakovému ventilu na kohoutu až když se motor točí určitými otáčkami, takže ti ho tam moc nenateče.. Motor chcípne a na nový start zkrátka nemá palivo a než doteče tak to dost trvá.. Zkus při takovémhle zhasnutí použít polohu "PRI" na kohoutu.. Ale vždy ji použij jen na minutku, nebo na pár minut, obchází to ten podtlakový ventil a karburátory by se mohly přeplavovat!
3. Přečti si tu něco o využívání otáčkového spektra motoru, myslím, že to cukání je při nízkých otáčkách normální.. Jestli třeba zkoušíš vzít za plyn na 2000ot/min na 3-ku, tak už tě motor pěkně vyklepe.. Přeci jen je to jednoválec, tzn. 1 zápal na 2 otáčky kliky.. Taky je třeba zvážit, že tady máme digitální zapalování CDI se senzorem polohy škrticí klapky.. To ti dynamicky mění předstih podle plynu.. V určitých situacích (zpravidla, když jedeš do kopce a potřebuješ víc výkonu a nechceš mít vytočený motor) ti předstih prodlouží a využije tak větší část z expanzní fáze motorového cyklu.. To přináší klepání a vyšší zatížení motoru, ale dočasně to snese.. Na některých veteránech na to bývala speciální pidi-páčka na řidítkách..
Takže asi tak.. Snad neradím blbě..
Re: Mix problémov
Svíce mohou vypadat v pořádku a pod tlakem přestanou fungovat, jak je to možné netuším.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: Mix problémov
Vyskúšam ešte ten ventil ako radí yuri v bode 2. na polohu PRI, ak mi zhasne motor, dám vedieť.
Tiež ma napadlo, včera brat rozoberal motorovú kosačku. Tam bola situácia v podstate rovnaká. Ak zhasne sama, ide ťažko naštartovať a sviečka je čierna.
Samozrejme nechcem FreeWind porovnávať s kosačkou, kde nie je žiadna riadiaca jednotka ani nič podobne, len karburátor, motor a filter Tam je to z môjho pohľadu jasné, že je chyba v nastavení bohatosti zmesi, alebo už dochádzajúca sviečka. (To len ma naozaj teraz napadlo a kosačka už fičí, no s bratom som ešte nekecal čo spravil ).
Zatiaľ ďakujem
Tiež ma napadlo, včera brat rozoberal motorovú kosačku. Tam bola situácia v podstate rovnaká. Ak zhasne sama, ide ťažko naštartovať a sviečka je čierna.
Samozrejme nechcem FreeWind porovnávať s kosačkou, kde nie je žiadna riadiaca jednotka ani nič podobne, len karburátor, motor a filter Tam je to z môjho pohľadu jasné, že je chyba v nastavení bohatosti zmesi, alebo už dochádzajúca sviečka. (To len ma naozaj teraz napadlo a kosačka už fičí, no s bratom som ešte nekecal čo spravil ).
Zatiaľ ďakujem
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix problémov
Jiskřiště jsou opálená tak, že za normálního tlaku je odpor vzduchu pro vznik obloukového výboje ještě přijatelný.. Když se tlak zvýší, zvýší se elektrický odpor vzduchu a oblouk už nepřeskočí, protože jeho napětí na průraz nestačí..Sinner píše:Svíce mohou vypadat v pořádku a pod tlakem přestanou fungovat, jak je to možné netuším.
Očištěním elektrod broušením by se ale porušilo jejich pokovení a za chvíli by odešly svíce úplně a nejspíš by ještě vzaly něco s sebou..
Re: Mix problémov
Takže:
Skúsil som to s tým ventilom, ako ste mi radili. Pomohlo. Ďakujem. Jeden problém vyriešený.
Ďalej som sa pozrel na bohatosť zmesi. Pred nastavením bol ľavý na 2 ot. a pravý na necelé 2, čo ma celkom prekvapilo. Prečítal som si tu na fóre aj vaše skúsenosti o bohatosti zmesi, no nakoniec som zvolil 3 turns back - podľa manuálu v oboch prípadoch. Otáčky už nie sú také nestabilné ako predtým, tiež po naštartovaní so sytičom nejdu hneď na 4,5-5tis ako predtým, sviečky prikladám v prílohe (predtým boli celé čierne, teraz sú podľa mňa skoro zdravé).
Som ale zvedavý, ako sa bude správať spotreba po prestavení na ešte bohatšiu zmes, keďže logicky by mala ísť podľa mňa ešte vyššie. Z terajších 6lit/100 na ešte viac to ma veru nepoteší.
Myslíte si, že to bude opak?
Alebo len niečo píšem zle, pretože nieviem ako to správne funguje?
Fotky sviečok:
http://postimg.org/image/pyow231ap/
http://postimg.org/image/7hqpvb94v/
Mám ešte aj video so zvukom motora ale má to 181 MB, tak toto neskôr, rád by som počul Váš názor, či je v poriadku (aspoň podľa zvuku).
Skúsil som to s tým ventilom, ako ste mi radili. Pomohlo. Ďakujem. Jeden problém vyriešený.
Ďalej som sa pozrel na bohatosť zmesi. Pred nastavením bol ľavý na 2 ot. a pravý na necelé 2, čo ma celkom prekvapilo. Prečítal som si tu na fóre aj vaše skúsenosti o bohatosti zmesi, no nakoniec som zvolil 3 turns back - podľa manuálu v oboch prípadoch. Otáčky už nie sú také nestabilné ako predtým, tiež po naštartovaní so sytičom nejdu hneď na 4,5-5tis ako predtým, sviečky prikladám v prílohe (predtým boli celé čierne, teraz sú podľa mňa skoro zdravé).
Som ale zvedavý, ako sa bude správať spotreba po prestavení na ešte bohatšiu zmes, keďže logicky by mala ísť podľa mňa ešte vyššie. Z terajších 6lit/100 na ešte viac to ma veru nepoteší.
Myslíte si, že to bude opak?
Alebo len niečo píšem zle, pretože nieviem ako to správne funguje?
Fotky sviečok:
http://postimg.org/image/pyow231ap/
http://postimg.org/image/7hqpvb94v/
Mám ešte aj video so zvukom motora ale má to 181 MB, tak toto neskôr, rád by som počul Váš názor, či je v poriadku (aspoň podľa zvuku).
Re: Mix problémov
Každá odchylka od ideálního nastavení ti zvedne spotřebu. Normálně by měl s freewind jezdit kolem pěti litrů.stofo píše: Som ale zvedavý, ako sa bude správať spotreba po prestavení na ešte bohatšiu zmes, keďže logicky by mala ísť podľa mňa ešte vyššie. Z terajších 6lit/100 na ešte viac to ma veru nepoteší.
Myslíte si, že to bude opak?
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix problémov
4,5 litru / 100 km když jezdíš do 80km/h a nebereš moc za plyn.. Ale dá se.. Běžně pojedeš mezi 4,9 až 5,3 litry..
Co se nastavení směsi týče, tak se osvědčily různé hodnoty mezi 3,25 až 4,5 otáčkami.. Je to tu někde i pěkně rozepsané.. Spotřebu to zas tak výrazně neovlivní, ale chod motoru ano..
Co se nastavení směsi týče, tak se osvědčily různé hodnoty mezi 3,25 až 4,5 otáčkami.. Je to tu někde i pěkně rozepsané.. Spotřebu to zas tak výrazně neovlivní, ale chod motoru ano..
- LiborZ
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 571
- Registrován: úte 29. čer 2010 21:36:04
- Bydliště: Prušánky
Re: Mix problémov
[quote="yuri13"]4,5 litru / 100 km když jezdíš do 80km/h a nebereš moc za plyn.. Ale dá se.. Běžně pojedeš mezi 4,9 až 5,3 litry..
kanko00, jeli jsme ze Žíchovce do 80 km/h a nebrali za plyn Asi jste mně dobře rozráželi vzduch, když jsem uzavíral kolonu a vešel se do 4 l
Běžně se ale také při pojížďkách do práce + po městě dostávám k 5 l/100 km. Starty a sytič se na krátkých trasách samozřejmě projeví.
kanko00, jeli jsme ze Žíchovce do 80 km/h a nebrali za plyn Asi jste mně dobře rozráželi vzduch, když jsem uzavíral kolonu a vešel se do 4 l
Běžně se ale také při pojížďkách do práce + po městě dostávám k 5 l/100 km. Starty a sytič se na krátkých trasách samozřejmě projeví.
Re: Mix problémov
LiborZ píše:yuri13 píše:4,5 litru / 100 km když jezdíš do 80km/h a nebereš moc za plyn.. Ale dá se.. Běžně pojedeš mezi 4,9 až 5,3 litry..
kanko00, jeli jsme ze Žíchovce do 80 km/h a nebrali za plyn Asi jste mně dobře rozráželi vzduch, když jsem uzavíral kolonu a vešel se do 4 l
Běžně se ale také při pojížďkách do práce + po městě dostávám k 5 l/100 km. Starty a sytič se na krátkých trasách samozřejmě projeví.
Och, to bolo sportovoturisticke tempo... A sem - tam som sa cudoval ako ste sa drzali.
... kolko ludi, tolko chuti... bleee bleee
-
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 569
- Registrován: pon 17. led 2011 23:02:12
- Bydliště: Janov nad Nisou
Re: Mix problémov
já pod pět litrů nikdy nevlezl a asi nikdy nevlezu a zvuky od motoru nesmíš poslouchat jinak se z toho zblázníš
FREEWIND Móóóóóóc líbit ale já už nemít
- šimi
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 860
- Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
- Bydliště: Zbýšov u Brna
Re: Mix problémov
Hmmm,to já jsem to doma několikrát přepočítával,protože jsem nemohl uvěřit že jsem celý sraz jel za 4,2l/100 km.LiborZ píše:yuri13 píše:4,5 litru / 100 km když jezdíš do 80km/h a nebereš moc za plyn.. Ale dá se.. Běžně pojedeš mezi 4,9 až 5,3 litry..
kanko00, jeli jsme ze Žíchovce do 80 km/h a nebrali za plyn Asi jste mně dobře rozráželi vzduch, když jsem uzavíral kolonu a vešel se do 4 l
Běžně se ale také při pojížďkách do práce + po městě dostávám k 5 l/100 km. Starty a sytič se na krátkých trasách samozřejmě projeví.
A to jsem při jízdě tam i zpátky měl ještě boční brašny a rychlost jízdy mezi 90 - 110km/hod.
Všude dobře,doma manželka...
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix problémov
To je slovo chlapa..jahodak píše:já pod pět litrů nikdy nevlezl a asi nikdy nevlezu a zvuky od motoru nesmíš poslouchat jinak se z toho zblázníš