rozeta
Re: rozeta
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: rozeta
Jaký vliv těch 41 bude mít na jízdu?jahodak píše:Poraďte kde splaším rozetu na freewa ale chci 41 zubů.
Tak chytráčci pište ob.čísla a odkazy.
Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec.Nezeptáš-li se,budeš blbcem po celý život
-
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 569
- Registrován: pon 17. led 2011 23:02:12
- Bydliště: Janov nad Nisou
Re: rozeta
při cca.130km/h máš menší otáčky a ze zkušenosti to je cca. hranice žravosti.ušetříš cca 1-2 l. benzínu.
Jezdím z bawama 650 a to je ta hranice přiblížení.V tterénu taky gut 1 netočíš a 2 nepodtáčíš.Prostě máš větší rychlost pri menších otáčkách.
Jezdím z bawama 650 a to je ta hranice přiblížení.V tterénu taky gut 1 netočíš a 2 nepodtáčíš.Prostě máš větší rychlost pri menších otáčkách.
FREEWIND Móóóóóóc líbit ale já už nemít
Re: rozeta
Neobáváš se ztráty krouťáku?
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- LiborZ
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 571
- Registrován: úte 29. čer 2010 21:36:04
- Bydliště: Prušánky
Re: rozeta
1-2 litry je podle mě utopie. Jedině, že bys to počítal na 1000 kmjahodak píše:při cca.130km/h máš menší otáčky a ze zkušenosti to je cca. hranice žravosti.ušetříš cca 1-2 l. benzínu.
Jezdím z bawama 650 a to je ta hranice přiblížení.V tterénu taky gut 1 netočíš a 2 nepodtáčíš.Prostě máš větší rychlost pri menších otáčkách.
Re: rozeta
Samozřejmě že tak nemáš šanci ušetřit dva litry, to co nazýváš hranice zravosti souvisí s odporem vzduchu - ten se zečtyrnásobí se zdvojnásobením rychlosti, u osobaku pozoruji velký narůst spotřeby od cca 110 km. Něco ušetřit můžeš tak do 0,3 l ale v režimu město nebo terén zase ztratíš, věř výrobci. Tož tak.
-
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 569
- Registrován: pon 17. led 2011 23:02:12
- Bydliště: Janov nad Nisou
Re: rozeta
Tak to berte tak, že když jedu s klukama na dakarech tak jsem s 41 na cca. stejnejch otáčkách při 130 km/h jako dakar.Samozřejmě to letos vyzkouším a dám věddět.A stou spotřebou zkuste někdo jet 100km při 130 km/h a 135 km/h opravdu tam je rozdíl přez jeden litr .Takhle to nemá jen freew.To mám vyzkoušený.A ČERVENOU JSEM NEŠETŘIL
FREEWIND Móóóóóóc líbit ale já už nemít
Re: rozeta
Myslím, že svého času laboroval s kolečky a rozetou i Vítek. Co on na to?
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: rozeta
1,05x méně než se 43-kou
- LiborZ
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 571
- Registrován: úte 29. čer 2010 21:36:04
- Bydliště: Prušánky
Re: rozeta
S rozetou 41z by měl motor při 130 zhruba stejné otáčky jako s rozetou 43z při 124 km/h. Rozdíl je necelých 5%. Pokles otáček motoru neznamená stejnou úsporu paliva. Na spotřebu má vliv hodně parametrů např. průběh výkonu, kroutícího momentu a účinnosti (měrné spotřeby na jednotku výkonu) v závislosti na otáčkách a samozřejmě všemožné jízdní odpory jako vnitřní odpory motoru, převodovky, řetězu, pneumatik... Ve vysoké rychlosti, což 130 pro wětřák už je , hraje hlavní roli odpor vzduchu. Při pěti procentním snížení otáček se dá možná mírně "ušetřit" na snížení ztrát samotného motoru, ale všechny ostatní odpory a tím i výkon potřebný na jejich překonání zůstávají konstantní. Takže točíš míň, ale na každý zápal musíš spotřebovat víc benzínu. Mírná úspora je pravděpodobnější v nízkých rychlostech, ale nesmíš dříve podřazovatDave842 píše:A s tou rozetou 41z by jsi teda při 130 km/h točil kolik? 5500?
Abych to mé tlachání trochu shrnul. Pořád jsem přesvědčen o tom, že průměrná úspora 1-2 litry na 100 km je utopie.
Jahoďáku, jestli se Ti podaří dokázat opak, tak Ti s díky pogratuluju o okamžitě si objednám rozetu se 41 zubíky
-
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 569
- Registrován: pon 17. led 2011 23:02:12
- Bydliště: Janov nad Nisou
Re: rozeta
no uvidíme .V celém tomto pokusu mi jde spíš o to abych při cca.135 km/h to tolik netočil.Uvidím a dám vědět .Každopádně všichni co mě znaj vědí že o ten benál mi nejde.Nicméně opravdu někdo zkuste jet 100 km cca 130km/h a dalších 100 km jeďte víc jak 135 Km/h mě to tam opravdu vyskočí se spotřebou.Hlavně opravdu chci jet s báwem 650 cca.stejně bez toho točení.Za měsíc jedem Albošku tak na přesunu tam to uvidím pořádně.Budete se divit i BMW 800 tam má skok ve spotřebe jak prase.Zkusit to ale chci, třeba si nepomůžu a maximálně jsem koupil novou rozetu
FREEWIND Móóóóóóc líbit ale já už nemít
- martinbrejcha
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 699
- Registrován: čtv 09. zář 2010 10:04:03
- Bydliště: Liberec Pavlovice
Re: rozeta
což takhle přikoupit jeden válec.
A můžeš si strčit Dakara do kapsy
A pak jedeš offroad jenom vrkvrk
Ale se spotřebou jako auto 2,0L benzín, ale to pššššt.
Maty
A můžeš si strčit Dakara do kapsy
A pak jedeš offroad jenom vrkvrk
Ale se spotřebou jako auto 2,0L benzín, ale to pššššt.
Maty
Re: rozeta
Hlavní roli má odpor vzduchu, který roste exponenciálně a který při téhle rychlosti začíná být znát.jahodak píše:Budete se divit i BMW 800 tam má skok ve spotřebe jak prase...
Jestli chceš snížít spotřebu, musel bys udělat něco s aerodynamikou freewinda.
Moje zkušenost z léta: Naložený auto s loděma na střeše při 110km/h 6,5l a při 130km/h spotřeba stoupla na 12l.
- LiborZ
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 571
- Registrován: úte 29. čer 2010 21:36:04
- Bydliště: Prušánky
Re: rozeta
Jo jo fyziku nepřes..eš Způsobem jízdy ovlivníš náklady na km mnohem víc než nákupem benzínu za 35,90 místo za 36,50Twin píše:Hlavní roli má odpor vzduchu, který roste exponenciálně a který při téhle rychlosti začíná být znát.jahodak píše:Budete se divit i BMW 800 tam má skok ve spotřebe jak prase...
Jestli chceš snížít spotřebu, musel bys udělat něco s aerodynamikou freewinda.
Moje zkušenost z léta: Naložený auto s loděma na střeše při 110km/h 6,5l a při 130km/h spotřeba stoupla na 12l.
Já se svou stařenkou Vectrou V6 2,5 l jezdím dovolenou mimo dálnice kolem 7mi litrů, ale pokud to člověk trochu "proroštuje" (na dva není problém 110 a na 4 vyzkoušeno v mírném protisvahu při 6000 ot. rovných 200), tak se dostane do úplně jiných čísel. Ukazatel okamžité spotřeby je celkem účinný hever pod nohou na plynovém pedálu
- Plukovník
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 299
- Registrován: pát 21. led 2011 22:04:23
- Bydliště: Řitka
Re: rozeta
Ahoj lidi
kdo tady píše o Fyzice- měli jste někdy za sebou 5 tis km, boční kufry, zadní, náhradníá gumu, tankvak...prostě jste byli přetížený, unavený z cesty Napište kdo
Můj Dakar má o 2 zuby menší zadní rozetu- moje poznatky- sám bez zátěže- cca 3,7 litru, pospíchám cca 4,2 litru, dálnice plně naložen- pro chytrolíny- odpor vzduchu jako prase boční kufry, náhrední gumy, ....120 km- dlouhá trasa- ustálí se to na 4,2....potom přidáme na 130..už jsem na 4,6...a cestovní palba pro jednobuch 130 - 135....kolem 5,2 litrů a více...opravdu to dost skáče i F 800 gs je znát jel jsem s kuframa i 142..ale už to hází...a po 100 km jsem zjistil že to žere tak 6 a víc......
Já jsem držel kolem 5tis otáček..a jel pohodu kolem 130 km....díky jiné rozetě....při stejné rychlosti na standartní rozetě je už 6 tis otáček....a teď si všichni sedněte na jednobuch...a jedtě celej den naložený o 1000 otáček víc...o 10 km mín než můj blbej Dakar...a o litr víc benzínu...na trase 500 km denně se poserete...jako Chudák Jahoda kterej jinak dokázal že se nebojí...a dal neuvěřitelný věci....a tankování--neustále jsem držel krok se spotřebou F 800 gs...kor dyt von držel půl plynu....ale Jahoda musel tankovat vždy jinou benzinu.....než my......je znát jízda v otáčkách , a minimální litr benzínu navíc....ale myšleno na dálce a ne kolem komína...co mám dodat ...rozeta na dálce je supr, v terénu krapet ztrácím, ale zato v rachlosti nad 100 km si to užívám...na velkých silnicích....každej na srazu říká že máte ještě lepší motor mnež rotax u bmw...ale já jsem na dálnici jahodovi ujížděl.....a nebyl jsem tak zničenej...je to tou rozetou..bývalý majitel si takto musel upravit dakara kvůli partě 1150 gs...aby aspon trochu stíhal....samo že 2 válce, pěknej štítek...by byly řešení
howg...než začnete špekulovat...tak to zkuste radši
kdo tady píše o Fyzice- měli jste někdy za sebou 5 tis km, boční kufry, zadní, náhradníá gumu, tankvak...prostě jste byli přetížený, unavený z cesty Napište kdo
Můj Dakar má o 2 zuby menší zadní rozetu- moje poznatky- sám bez zátěže- cca 3,7 litru, pospíchám cca 4,2 litru, dálnice plně naložen- pro chytrolíny- odpor vzduchu jako prase boční kufry, náhrední gumy, ....120 km- dlouhá trasa- ustálí se to na 4,2....potom přidáme na 130..už jsem na 4,6...a cestovní palba pro jednobuch 130 - 135....kolem 5,2 litrů a více...opravdu to dost skáče i F 800 gs je znát jel jsem s kuframa i 142..ale už to hází...a po 100 km jsem zjistil že to žere tak 6 a víc......
Já jsem držel kolem 5tis otáček..a jel pohodu kolem 130 km....díky jiné rozetě....při stejné rychlosti na standartní rozetě je už 6 tis otáček....a teď si všichni sedněte na jednobuch...a jedtě celej den naložený o 1000 otáček víc...o 10 km mín než můj blbej Dakar...a o litr víc benzínu...na trase 500 km denně se poserete...jako Chudák Jahoda kterej jinak dokázal že se nebojí...a dal neuvěřitelný věci....a tankování--neustále jsem držel krok se spotřebou F 800 gs...kor dyt von držel půl plynu....ale Jahoda musel tankovat vždy jinou benzinu.....než my......je znát jízda v otáčkách , a minimální litr benzínu navíc....ale myšleno na dálce a ne kolem komína...co mám dodat ...rozeta na dálce je supr, v terénu krapet ztrácím, ale zato v rachlosti nad 100 km si to užívám...na velkých silnicích....každej na srazu říká že máte ještě lepší motor mnež rotax u bmw...ale já jsem na dálnici jahodovi ujížděl.....a nebyl jsem tak zničenej...je to tou rozetou..bývalý majitel si takto musel upravit dakara kvůli partě 1150 gs...aby aspon trochu stíhal....samo že 2 válce, pěknej štítek...by byly řešení
howg...než začnete špekulovat...tak to zkuste radši
Když ji miluješ není co řešit
protože stojí podnikání za ho....tak jsem byl donucen ( nechtěně) přesedlat na upravenou Afriku od Afrika quenss.....KTM byla a je a bude BOŽÍ motorka !!!! ale peníze se neválej na zemi...howg
protože stojí podnikání za ho....tak jsem byl donucen ( nechtěně) přesedlat na upravenou Afriku od Afrika quenss.....KTM byla a je a bude BOŽÍ motorka !!!! ale peníze se neválej na zemi...howg
Re: rozeta
to bys tu rozetu musel mít sakra menší aby Ti ten rozdíl otáček vyšel. 43:41 je při stejné rychlosti 6000:5720 ...
- martinbrejcha
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 699
- Registrován: čtv 09. zář 2010 10:04:03
- Bydliště: Liberec Pavlovice
Re: rozeta
jednoduchá trojčlenkaMurmandam píše:to bys tu rozetu musel mít sakra menší aby Ti ten rozdíl otáček vyšel. 43:41 je při stejné rychlosti 6000:5720 ...
musel bys mít převod 15:36, abys snížil otáčky z 6.000 na 5.000
A co kdyby změnil primár???
při poměru 17:43 by ze 6.000 ot/min bylo matematicky 5.300ot/min
jak by to bylo opravdově........nevím
a co délka řetězu, když se mění převod. Pobere to štělování ??
takže Jahoďáku, kup LC8 a máš vyhráno
Maty
- LiborZ
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 571
- Registrován: úte 29. čer 2010 21:36:04
- Bydliště: Prušánky
Re: rozeta
add. "než začnete špekulovat...tak to zkuste radši [/quote]"
O Jahoďákových cestovatelských kvalitách nemám sebemenších pochyb a smekám před ním stejně jako před celou vaší cestovatelskou partou. Osobně bych to asi nedal a dálnici se vyhýbám jak se dá, protože na wětráku je to utrpení Celou debatu jsem bral jako o vlivu dvou rozetozubů na spotřebu paliva u jednoho konkrétního stroje a to Freewinda. (Dakar má možná jiné převody už z výroby a proto je tak velký rozdíl v otáčkách.)
Albánie bude určitě dobrý zátěžový test Přeju Vám ať se vydaří minimálně tak dobře jako loni
O Jahoďákových cestovatelských kvalitách nemám sebemenších pochyb a smekám před ním stejně jako před celou vaší cestovatelskou partou. Osobně bych to asi nedal a dálnici se vyhýbám jak se dá, protože na wětráku je to utrpení Celou debatu jsem bral jako o vlivu dvou rozetozubů na spotřebu paliva u jednoho konkrétního stroje a to Freewinda. (Dakar má možná jiné převody už z výroby a proto je tak velký rozdíl v otáčkách.)
Albánie bude určitě dobrý zátěžový test Přeju Vám ať se vydaří minimálně tak dobře jako loni
- Plukovník
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 299
- Registrován: pát 21. led 2011 22:04:23
- Bydliště: Řitka
Re: rozeta
doložím jízdou dvou dakarů vedle sebe....vy trojčlenky.....se pak budete klanět a prosit za odpuštění
samo že je dobré- objednat rozetu, kolečko a řetěz dohromady( délku řetězu, počty zubů...)---a sadu takto jezdit...celou dobu....
Freew má na víc taky...a všichni jsme tam lámali 6tku....bylo by to skvělý......ho poupravit
jinak Vám to vymlovat nebudu....já to viděl na vlastní oči...a jak přijede někam i Newman s dakarem a jeho origo sadou zubů a řetězu- uvidíte....
takže na srazu ahoj......
A Maty lc8...je dobrá mašina...ale má taky dost much.....včetně ceny a servisních prací
Takže jezděte
čus du vydělávat, debaty jsou k ho...nu
samo že je dobré- objednat rozetu, kolečko a řetěz dohromady( délku řetězu, počty zubů...)---a sadu takto jezdit...celou dobu....
Freew má na víc taky...a všichni jsme tam lámali 6tku....bylo by to skvělý......ho poupravit
jinak Vám to vymlovat nebudu....já to viděl na vlastní oči...a jak přijede někam i Newman s dakarem a jeho origo sadou zubů a řetězu- uvidíte....
takže na srazu ahoj......
A Maty lc8...je dobrá mašina...ale má taky dost much.....včetně ceny a servisních prací
Takže jezděte
čus du vydělávat, debaty jsou k ho...nu
Když ji miluješ není co řešit
protože stojí podnikání za ho....tak jsem byl donucen ( nechtěně) přesedlat na upravenou Afriku od Afrika quenss.....KTM byla a je a bude BOŽÍ motorka !!!! ale peníze se neválej na zemi...howg
protože stojí podnikání za ho....tak jsem byl donucen ( nechtěně) přesedlat na upravenou Afriku od Afrika quenss.....KTM byla a je a bude BOŽÍ motorka !!!! ale peníze se neválej na zemi...howg
Re: rozeta
Pak se pochlub i s tou spotřebou.