Bacalar píše:a jak se ten zadni tlumič nastavuje kudy na něj
Snadno se nastaví tlumič.. Na levé straně motocyklu je zespod bočního krytu černá, kruhová záslepka.. Sundáš ji a najdeš "šroubek" na plochý šroubovák.. Nejde ho úplně vyšroubovat, takže se nemusíš bát, že by ti vypadl.. Utáhni ho (je normálně pravotočivý) a pak si při povolování odpočítej kliknutí a v posledních ho nech "zaaretovaný".. Vrať záslepku a je to..
To by byl tlumič, teď pružina..
Je to tu už na fóru popsané, ale řeknu ti, jak jsem to dělal já.. Sundej pravou bočnici a skrz rám uvidíš na centrální pružinu.. Je zajištěná vpodstatě kontramaticí a to dost natěsno.. Takže je potřeba malé kladívko a mosazná tyčka (upřímně, protože jsem ji doma neměl, použil jsem úplně nový šroubovák s velkou čelní plochou a hooodně maličkých poklepů, abych matice nepoškodil).. Prostrč tyčku rámem a lehkými poklepy uvolni horní matici.. Sáhni tam a prsty ji vytoč, aby nepřekážela.. No a pak tu druhou opět poklepy povoluj, nebo utahuj.. Až skončím, nezapomeň kontramatice zas pořádně zatáhnout!
Správnou délku pružiny jsem měřil pomocí drátku, který jsem skrz rám natáhl podél pružiny, ohnul na jejím konci a začátku a pak změřil vzdálenost mezi ohyby..
Co se nastavení týče:
základní od Suzuki - 170mm / 13 kliknutí
moje nastavení - 165mm / 10 kliknutí
nejtvrdší dovolené - 160mm / 3 kliknutí (např.)
nejměkčí dovolené - 180mm / 20 kliknutí (např.)
Vždy se nastavuje nejdřív předpětí pružiny a pak, podle něj, tlumič.. Ale být tebou, změřím si předpětí (moto na hlavním stojanu, aby zadní kolo nebylo zatížené) a pokud nebude mimo povolené meze, nastavím k němu tlumič a zkusím to nejdřív pojezdit, než hned měnit celé nastavení..
